Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Juni
24 Sandra78, andra barnet

Juli
13:e zazzarazz, 2a barnet
29 Juli Celija, första barnet
31, Priscilla, 2a barnet

Augusti
7:e nyistan, första barnet

Juni

Juli
17:e carmarnic, första barnet
31, Priscilla, 2a barnet

Augusti

Men, inte är jag väl först ut?! Hade för mig att det var flera som var före...
Hur som helst så är jag nu övertygad både om att jag är gravid och att bebisen lever, möjligtvis siktar hen redan på en karriär som boxare. Känns tydliga rörelser när jag ligger still :love:
Mindre trevligt är att jag börjat få sammandragningar, inga onda i och för sig men ganska ordentliga ändå. Men det kanske börjar tidigare när det är nummer två..?
Den blivande storasystern är totalt ointresserad av att vi ska få en bebis, dock är hon väldigt spänd på "bebi-hästen" som medryttarhästen förväntas nedkomma med. Inte lätt att konkurrera med en fölunge :laugh:

Juni
7 Finskorpan, första barnet

Juli
17:e carmarnic, första barnet
31, Priscilla, 2a barnet

Augusti

Jag var på RUL förra veckan och allt såg bra ut. Har inte känt nåt sådär bestämt men jag avfärdar väl allt jag känner som annat. Det blir i alla fall en liten flicka sa hon. Troligtvis. :)

Vad roligt! Skönt att allt stod bra till.

Kl
Jag mår fortfarande väldigt illa och får knappt i mig någon mat. Inte ens mina nya tabletter verkar hjälpa :(

Jag lider med dig, vad hade du fått för tabletter?
Jag har fått primperan och dom hjälper framförallt om jag tar dom asap
på morgonen, innan jag börjat må illa. Sen 'fyller på' framåt eftermiddagen.

Postafen och lergigan har jag fått. Men nu har jag blivit inlagd på sjukan med dropp och primperan. Får se hur många dagar jag blir kvar. Men jag fick iaf se bebisen under ett VUL och den mådde bra och var livlig så det var ju kul iaf :)

Meen va eländigt för dig :(
Fast kul att få se bebis, lycka till och hoppas du mår bättre snart! :)

Påminner ju minst sagt om början på pans tvillinggraviditet.... :angel::D

ärs, nu såg jag att du fått se DEN lilla redan ;)

Jag har börjat fått lite mage nu! Tog en bild i v 11 och det syns ingenting, har en liten putmage av mig själv ändå. Tog en bild igår eftersom jag nu är i v 13 och det har bara sagt pang, nu syns det!

Man blir ju visserligen större på kvällarna men ändå! :eek:

Haha ja det är bara en som tur är! Annars vet jag inte vad jag hade gjort. Förutom att bli livrädd då kanske ;)

På mig syns det ingenting än förutom den gröna färgen i ansiktet. Men jag är ju i vecka 11 nu :)

*kl*

Varning för gnäll! Har känt av lite foglossning några veckor nu, så var jag ute och gick med en kompis här om dagen, en helt vanlig promenad men bara på asfalt (är jag själv går jag mest i skogen) och sen fick sambon rulla mig ur sängen morgonen därpå :o Blev lite bättre efter vila men efter dagens städning (bara halva huset dessutom...) så gör det oooont. Får nog ta och be om en remiss till sjukgymnast ändå. Ska ju klara typ 22 veckor till så.

Jag är gravid med nr 3, och beräknad 31 juli. Känns spännande och läskigt, jösses, det är ju sex år sedan jag gjorde det här :crazy:

Grattis och välkommen till tråden!

Kl
Idag ska jag äntligen få komma hem! Permission kallade dom det:angel: hoppas att det kommer gå bättre nu för det är verkligen tröttsamt att må så illa! Men nu mår jag bättre iaf!

Skönt att du mår bättre! Hjälper primperan?

Jag är inne på tredje dygnet med lergigan och jag kan inte påstå att det är någon jätteskillnad. Lite mer kanske jag får i mig men jag mår ta mig tusan illa konstant och ligger bara på soffan! Inte alls roligt när man vill kunna leka och vara som vanligt med barnen.

Usch stackare! Jag tycker att den hjälper lite grann, det är ju inget mirakelmedel. Men nu fick ju jag en kickstart med dropp och primperan och det hjälpte mig iaf :)

Påminner ju minst sagt om början på pans tvillinggraviditet.... :angel::D

ärs, nu såg jag att du fått se DEN lilla redan ;)

Haha tänkte detsamma :D

Hoppas du mår bättre Nyistan, jag blev också inlagd fast i v9 och fick då reda på att där var två ;) började må bättre igen i v13 så håll ut :)

Tack, jag känner mig lite bättre och har nu varit hemma i två dar! Riktigt skönt:) ska ringa till sjukhuset idag och meddela hur jag mår och även fast jag mår lite illa på morgonen och om jag inte får mat i mig i tid så är det hanterbart. Sen ska jag till BM idag för provtagning och inskrivning.

Sen är jag glad över att jag har orkat rida igen. Även fast det bara blev en liten stund i paddocken så var det riktigt kul:)

Så skönt!

Jag ska till doktorn nu om en halvtimme och få en fortsatt sjukskrivning och förhoppningsvis bättre piller! Jag dööör om jag ska behöva må så här länge till. Hur kunde jag ha glömt bort hur det var med de andra två, då jag kräktes dygnet runt i ca tio veckor??? Varför ger man sig in i det här igen...??

Fy vad jag är deppig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar