Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Oh tala inte om det. Jag har legat i horisontalläge hela dan. Igår kräktes jag så fort jag fick i mig något trots Postafen. Detta är sjukt jobbigt!
I morgon kan jag inte ligga hela dan eftersom vi ska på kalas på eftermiddagen så det är bara att hålla tummarna för att det lättar lite för detta är inte kul. Men Postafen hjälper lite iaf :)

Åh, jag har en jäkla tur som slipper kräkningarna men känns som det bara är en tidsfråga innan dom kommer (hoppas inte).

Prövade postafen vilket inte hjälpte alls. :(

Jag var till läkare igår som sa att han inte våga skriva ut något då man inte vet hur det påverkar fostret, då vill jag såklart inte heller chansa men läser om kvinnor som fått lergigan och grejer? Å andra sidan läste jag också att dom blev helt drogade så vettetusan om jag vill bli så heller.

Så nu är jag sjukskriven till fredag då jag är ledig över jul så får vi se hur jag mår i mellandagarna när jag ska jobba.

Tycker cola hjälper lite, på något magiskt vis? Och vara hungrig är rena döden, blir jag hungrig då känns det som ett lopp, hinner jag äta innan jag spyr?

Har de senaste två dagarna blivit lite bättre men mår fortfarande helt uselt och min sambo tror typ att jag är döende, så han ömkar otroligt med mig och då känns det ännu värre fast också lite skönt med omtanke.

Min molvärk har dessutom blivit värre så ibland ligger jag bara med en sån fruktansvärd kramp i magen, den är djupare och gör 10 gånger så ont som den gjort tidigare. Jag är jätteorolig och börjar förbereda mig för att något är fel och dessutom vill dom att jag ska vänta till efter mitt nästa besök hos mvc vilket är på fredag innan jag får göra VUL.

Klart jag är tacksam att dom inte säger tvärnej men vad tusan ska min barnmorska säga där som hon inte redan sagt? Hon kan väl inte bevisa på något sätt att allt är bra och jag vet att det är normalt och vanligt med lite molvärk men inte ska man väl bli halvt paralyserad av smärta heller?

Så bad hon mig återkomma nästa vecka, jag säger, men det är ju julveckan? Ja vi har jourtider om det blir något.. Jaha, ska inte dom vara reserverade för folk som faktiskt blöder eller annars behöver en akuttid?

Så då lär jag väl vänta till efter jul och nyår då, värt.

Haha, vad extremt gnällig och bortskämd jag lät inser jag nu.

Hormonerna far runt som tokiga i kroppen, igår började jag grina (gråter ytterst sällan annars) åt ett reportage om en katt som kommit hem och varit bortsprungen i nästan ett år och sen åt den där scenen i What to expect when you're expecting när alla köar utanför hennes butik ba 'buuu vilket lyckligt slut'. Superfjantigt men föredrar ändå gråtattacker framför utbrott. :)

Nu har mitt illamående lättat men då blir jag orolig för att det lättat istället
och tycker inte alls att jag känner mig särskilt gravid längre. :mad:

Har på något sett ändå förberett mig och nästan accepterat att det värsta kommer hända, är såklart superglad men har svårt att våga glädjas på riktigt och faktiskt se fram emot detta mer än lite ytlig ibland för att jag är så rädd att om jag går in i detta fullt ut från början och det går fel kommer jag bli helt förkrossad. Annars också såklart men extra när man byggt upp förväntningar i månader..

Appropå månader så insåg jag att det bara är 3 och en halv vecka till jag kan pusta ut lite mer, men jag är medveten om att många får missfall även efter och även att fostret kan ha dött och att det inte upptäcks..

Senast ändrad:

Tack så mycket! Vad söta ni är! Jag försöker att hänga med och läsa i vår- tråden. Jag har fortfarande inte hittat mina gravtest så helt hundra är jag inte än:o Men så illa som jag mår så kan det inte vara något annat:p

Min sambo är underbart snäll och ger mig en skorpa varje morgon innan jag går upp så att jag ska klara av att gå upp utan få springa till toan och hulka.

Men jag fortsätta att leta efter testen och efter nyår ringa till BM och boka en tid för inskrivning. :)

Kan ju också vara med i den här tråden nu :) Ville inte skriva här innan vi berättat för familjen men det gjorde vi på julafton.
Har inte varit på inskrivning än men enligt uträknare som jag hittat på internet så är beräknat datum 18 eller 19 juli.
Fick dock göra ultraljud i vecka 9 och då slog hjärtat iaf :)
Mådde illa dygnet runt ett tag och har haft svårt att äta men nu är det oftast bara lite på morgonen och lite på kvällen.

Kl
Tänkte också hoppa med i tråden nu, efter att familjen vet osv :) väntar andra barnet och enligt Internet bf 31 juli, men har heller inte skrivits in ännu så inget exakt. Min son har precis fyllt ett år, så lite tätare än vad vi hade tänkt, men efter första chocken känns det bara roligt och vi längtar! Mår mycket mer illa den här gången och har redan känningar från fogarna, så det är med viss bävan dock...

"Kul" att jag inte är ensam om att känna av fogarna... Blivande storasyster är nyss fyllda två, men jag hade besvär länge efter förlossningen (nästan ett år) och nu är de tillbaka! Än så länge går det hyfsat bara jag ger sjutton i att dammsuga, tack och lov för robotdammsugaren som sköter underhållet, och så får sambon ta vanliga dammsugaren varannan vecka och städa hörn och sådant.
Jag är i vecka 15 nu så det är lååångt kvar, men än så länge har det i alla fall inte blivit sämre.

Haha... Vi hamnar i samma tråd igen ;)

Har en son som fyller 1 år om 2 veckor :), har inte skrivit in mig men lite snabb uträkning ger bf den 20 Juli. Förra graviditeten var ett helvete, kräktes från v.7- fram till förlossning även om det lugnade sig lite 2 sista månaderna. Hittills nu har jag mått prima, lite illamående om jag inte ätit på länge, men inga kräkningar!

Åh, veckan där man vågar pusta ut, lite grann i varje fall. Va kul :)

Jag mår både bättre och sämre, har börjat kräkts om jag står för länge eller inte äter, sen har jag fått Primperan och är fortsatt sjukskriven men snart får jag nog börja pallra mig iväg ändå för jag antar att det inte är många kronor man får av försäkringskassan?

Mår lite bättre av medicinen, tar bort udden av illamåendet men vill det sig till så mår jag likförbannat illa som vanligt.

Vill bara må bra igen för jag är less på att bara ligga i sängen och luffa.
Dessutom drömmer jag helt sanslösa saker. Dels helt fruktansvärda mardrömmar och så bara så sjuka drömmar. Vad sägs om tvillingarna som kom ut och var chihuahuaor? Och inatt drömde jag att jag började ta ridlektioner igen och så fick jag 173 cm lång rida en shetlandsponny som sedan blev en liten plastboll som rymde när jag försökte förklara för ridläraren att det var en för liten häst för att jag skulle kunna rida. Ridhuset var för övrigt vårt vardagsrum. ;)

Den 3e har vi tid för tidigt ultraljud och sambon är övertygad att det är tvillingar, jag tror dock att det bara är en.

Va roligt när det börjar ramla in lite mer folk. :bump:

Är det bara jag som kan känna ett sug och samtidigt en aversion mot saker? Har varit sugen på chips ett bra tag men kväljer när jag tänker på att äta det. :grin:

*kl*

Åh vad jag är less på att inte ha något att ha på mig! Har ett par byxor som sitter bra och ett par som är okej (Magen får plats men de hänger över baken...).
Längtar faktiskt tills man kan ta på sig riktiga mammakläder, har en del kvar sen förra gången men lite nytt måste jag nog köpa också eftersom dottern är född i december. Lär bli varmt med stickade tröjor i vår...

kl

Har ännu inte några problem med kläderna, däremot förstår jag alltför väl varför jag gick upp så mycket som jag gjorde sist.... Jag är så HUNGRIG!! Inte bara sugen, utan rent djuriskt hungrig! Kan sätta i mig en rejäl lunch för att två timmar senare vara vargahungrig och känna det som om jag inte ätit på åtta timmar, stoppar då i mig någon knäckemacka och frukt och tycker att det "är bra så", men bara någon timme senare är det dags igen. Sväller ju som en ballong här!! ;) Inte lätt att hålla karaktär och tänka att man "inte äter för två" när det liksom känns som att någon håller på att slita magen mitt itu.

Ja, jag menar inte att jag försöker banta alltså, men sist gick jag upp onödiga kilon och tänkte att det berodde på bristande karaktär, soffslapphet och annat. Men börjar nu inse att det nog bara ska vara så för min del :D

Jag gick upp 8 kg med dottern och hoppas på att inte gå upp nåt mer nu heller. Är inte särskilt hungrig, däremot törstig konstant... Vilket innebär att jag blir vansinnigt kissnödig så fort något sitter åt mot magen :p
Blodsocker och allt är bra, så jag antar att jag har helt enkelt har nån craving på vatten, för det är bara vanligt kranvatten jag är ute efter!

Skönt att gå upp så lite!

Här har jag äntligen gjort ett gravtest och det var positivt. Dock kommer jag inte ihåg när jag hade senaste mensen. Så jag kan vara i allt från vecka 8-10. Men i morgon får det bli ett samtal till BM :)

Hej där! Jag hakar på här om jag får, har bf 11 juni men det tycker jag är sommar. :) Får väl flytta på mig om det blir slutet av maj istället.

Har gått igenom massor av det ni skriver om - djurisk hunger, illamående (en halv postafen om dagen höll det i schack samtidigt som jag klarade mig från att sova dygnet runt). Nu är jag i v 18 och börjar tyvärr känna av foglossningen. Besvärligt då jag har två små hundar som ska ut och gå. Går igenom detta ensam så det är med bävan jag ser fram emot våren. Att inte ens kunna dammsuga själv känns ju inte sådär jättekul.

Tycker min mage borde vara mycket större så jag är lite orolig för mitt RUL till veckan men har ju läst att det beror lite på hur bebben ligger.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024