Sv: Sommarföräldrar 2013
Åh, jag har en jäkla tur som slipper kräkningarna men känns som det bara är en tidsfråga innan dom kommer (hoppas inte).
Prövade postafen vilket inte hjälpte alls.
Jag var till läkare igår som sa att han inte våga skriva ut något då man inte vet hur det påverkar fostret, då vill jag såklart inte heller chansa men läser om kvinnor som fått lergigan och grejer? Å andra sidan läste jag också att dom blev helt drogade så vettetusan om jag vill bli så heller.
Så nu är jag sjukskriven till fredag då jag är ledig över jul så får vi se hur jag mår i mellandagarna när jag ska jobba.
Tycker cola hjälper lite, på något magiskt vis? Och vara hungrig är rena döden, blir jag hungrig då känns det som ett lopp, hinner jag äta innan jag spyr?
Har de senaste två dagarna blivit lite bättre men mår fortfarande helt uselt och min sambo tror typ att jag är döende, så han ömkar otroligt med mig och då känns det ännu värre fast också lite skönt med omtanke.
Min molvärk har dessutom blivit värre så ibland ligger jag bara med en sån fruktansvärd kramp i magen, den är djupare och gör 10 gånger så ont som den gjort tidigare. Jag är jätteorolig och börjar förbereda mig för att något är fel och dessutom vill dom att jag ska vänta till efter mitt nästa besök hos mvc vilket är på fredag innan jag får göra VUL.
Klart jag är tacksam att dom inte säger tvärnej men vad tusan ska min barnmorska säga där som hon inte redan sagt? Hon kan väl inte bevisa på något sätt att allt är bra och jag vet att det är normalt och vanligt med lite molvärk men inte ska man väl bli halvt paralyserad av smärta heller?
Så bad hon mig återkomma nästa vecka, jag säger, men det är ju julveckan? Ja vi har jourtider om det blir något.. Jaha, ska inte dom vara reserverade för folk som faktiskt blöder eller annars behöver en akuttid?
Så då lär jag väl vänta till efter jul och nyår då, värt.