Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

kl

Ett hett tips från en gravid blåval.

Passa på och gå in och shoppa mammakläder på REAn. (typ nelly.com har massor).
Jag var extremt neggo mot mammakläder - aaldrig köpa massa kläder som jag kan ha i ett par månader. Nu är det tre månader kvar, ongen trycker som en galning mot revbenen så jag knappt kan andas, att då samtidigt ha ett par brallor som stramar åt onödigt mycket vore vidrigt. Så in med er och passa på att köp mammakläder på REAn, det är såååå värt det!

kl

Hinner inte skriva så mycket för snart slocknar jag men idag fick jag göra VUL och se en liten krabat sprattla omkring på skärmen, han vinkade till en gång och var väldigt livlig i början. Har haft ett såhäääääääääääääääääär stort flin hela dagen. :love:

Kl

Snart är det även officiellt på jobbet, på tisdag. Så jag kan joina här.

Är i v13 med mitt andra barn. 1an är född juni-10. Jag är beräknad till 13 juli.

Har mått som många andra. Illa illa illa! Men det verkar som det börjar lätta lite nu.

Om ngn här känner igen mig irl så får ni vänligen inte skriva ngt till mig på tex Facebook ang detta. Eftersom jobbet ite vet.

Kul att få följas åt fram tills det är dags :)

Har du kollat priserna på städhjälp? Det finns ju rutavdrag (än så länge i alla fall) som kan vara till nytta för dig om det blir värre. Annars, om det blir ordentligt illa kan säkert en läkare se till att kommunen hjälper till med delar av den betalningen. I annat fall finns det ju numer robotdammsugare och om man ska lyssna till Vilse är iRobot mycket bra och de behöver inte komplettera med vanlig dammsugare.

jag smyger in och gratulerar jag med :)

jag har boat in mig i vår-tråden men smygläser lite här också då jag är beräknad den 25/5 enligt RUL och det händer ju att man går över har jag hört ;)

Nja, båda delarna låter ju lite dyrt för min smak - det är mycket annat jag måste fixa och lägga pengarna på, men tack för tipsen!!!

Just nu försöker jag ta det lugnt - so what om det tar tre dar att dammsuga färdigt. Jag tar liiiiiite i taget helt enkelt, lyssnar på kroppen och låter den bestämma!

kl

Själv har jag redan så smått börjat fundera på vad för vagn som kommer att passa oss till sommaren. Vi har ju som sagt redan en liten parvel på drygt 1 år, så syskonvagn är ett självklart val (speciellt då jag har hund och därför är ute och promenerar flera timmar per dag).
Med lite vägledning från Emor, och efter att ha kikat runt kommer nog valet att falla på en Babyjogger City Select. Det känns viktigt för mig att bägge barnen ska kunna sitta vända mot mig, att vagnen inte är för bred (vill ju gärna kunna gå in på typ ICA utan att dra med mig varenda hylla), vara lättmanövrerad och dessutom gå in i vår Volvo v70 där halva bagagen redan fylls av hundens bur. Med andra ord blir marknaden ganska begränsad, så valet blir ju rätt lätt :D
CitySelect2.jpg

Annars går allting sin gilla gång. Är inne i vecka 11 och nu har jag börjat berätta det lite som jag känner fört, snart syns det dessutom och man kommer in i det där lite halvjobbiga mittemellanstadiet, där det känns som att folk går runt och tror att man mest har ätit för mycket pizza. Så jag ser fram emot en "riktig" mage faktiskt, och inte den här bullsvullenheten som man befinner sig i för tillfället ;)

Senast ändrad:

Vi ska ju inte ha syskonvagn. Men har en BJ city mini nu och är så sjukt nöjda med den. Så det lutar åt att vi kommer köpa en BJ city elite till pytte. Hoppas det kommer funka att inte ha vagnplats till en då treåring som typ aldrig åker vagn. Måste kolla upp om den går att få med ståbräda :)

Vad kul att ni börjat kolla på vagn redan. Jag känner fortfarande att det är lite overkligt till och från. Ibland när jag mår bra så känns det nästan som jag inbillat mig allt :p Men är ju i vecka 13 nu och magen ser inte riktigt ut som den gjorde förr ens på morgnarna längre så allt är nog som det ska :)

Hjälp barnvagnar redan! Jag har inte riktigt fattat det här än och har inte lyckats skriva in mig för BM svarar inte när jag ringer.

Jag har ju även legat sjuk med feber och förkylning och som toppen på moset kräkts så fort jag har rört mig och Postafen tabletterna hjälper inte :( men idag * peppar, peppar har jag mått hyfsat bra! Får hoppas att illamåendet försvinner med förkylningen :)

Jag går in i v 12 (11+0) idag och har också börjat berätta lite för vem som helst, verkar som pyret kommer stanna kvar hos oss, peppar peppar. :love::love:

En sån har vi :) Har inte hunnit prova den som syskonvagn än då liten inte är född än, men den är kalas även som singelvagn :)

Appropå det så kände jag ett litet fladder i magen i mitten för några dagar sedan och min kompis hävdar bestämt att det var bebis som jag kände. Inte att den sprattlar så det känns men att den kom åt något så jag kände den, är det möjligt redan?

Det kändes lite som tarmrörelser men det påminde väl mest bara om det för att det var i magen och inte på utsidan, kändes som en liten strykning eller ett fladder typ mitt i magen några cm under naveln.

Spännande om det var fosterrörelser! Vet inte alls när det ska börja kännas.

Fick tag i BM idag, vi hoppas över själva inskrivningssamtalet eftersom jag var där för några månader sedan innan jag fick mf. Så om 2 veckor ungefär så ska jag dit och ta prover. Sen ska jag få utskrivet starkare illamående tabletter. Så får vi se om det fungerar. :)

Jag kände rörelser första gången i v 11 med båda min barn, så det kan säkert varit det du känt. Eller gaser, det är ju svårt att veta =) Snart kommer du kunna börja känna igen vad som är vad!

kl

Jag kanske kan få vara med här även om jag är väldigt tidigt gravid och datumet kanske egentligen är höst, men det finns ju ingen hösttråd än =)

Jag är gravid med tredje barnet som är beräknat till 4 september enligt sista mens. Är i v 6 (5+5), så det är som sagt tidigt. Men jag hoppas att det lilla pyret biter sig kvar.

Jag har börjat må rätt kasst nu de senaste dagarna. Mår väldigt illa, framförallt på morgonen och sedan på eftermiddagen, kvällen och natten. En stund runt lunch fungerar ganska bra. Jag har inte behövt spy än tack och lov, men det har varit väldigt nära. Med båda mina andra barn (som nu är snart 4 och 2,5 år) har jag kräkts dygnet runt från v 7 ungefär och nio veckor framåt. Sådär roligt att se fram emot, är en rätt deprimerande tanke faktiskt. I övrigt är jag väldigt trött, har ofta stark molvärk i magen (har haft med de andra med) och har lågt blodtryck. Idag jobbade jag min första dag efter jullovet (är lärare) och det var inte jätteroligt. Får se hur det ska gå om jag börjar kräkas. Båda tidigare gångerna har jag varit ledig (första: sommarlov och andra:föräldraledig).

Magen är svullen som en ballong på kvällarna och jag kan knappt dölja det. Fast det gör inte så mycket för alla vet redan, ha ha. Som vanligt kan jag inte hålla mig från att berätta!

//Julia

Hoppas att de funkar!
Jag har faktiskt knappt mått illa någonting den här veckan, skönt nu när julledigheten är slut. Det var riktigt jobbigt att jobba innan jul..

Men igår började det svida i magmunnen istället så jag håller väl på att få magkatarr :( Var iväg och tränade idag och det kändes lite sådär att sitta ner i traven :(

Nu har jag testat, tog en tablett igår kväll och jag mådde lite mindre illa i morse iaf. Jag har ju tur som har börjat plugga igen så nu har jag kunnat ligga hemma och strunta i föreläsningarna, för jobba hade jag nog inte klarat i dagsläget. Nu ska jag bara vända rätt på dygnet så att jag inte sover till 10 varje morgon :p

Vad skönt att ditt illamående har gått över, fast att få magkatarr är ingen höjdare. Hoppas det blir bättre!

Jag red för första gången på länge igår och det var underbart. Testade inte att sitta ner i traven, han är obekväm med sitt stora steg som det är:D

Kan vi inte göra en lista så att vi vet när alla är beräknade?

Juni

Juli

Augusti
7:e nyistan, första barnet

Senast ändrad:

Juni

Juli

13:e zazzarazz, 2a barnet
29 Juli Celija, första barnet

Augusti

Juni
24 Sandra78, andra barnet

Juli[/B]
13:e zazzarazz, 2a barnet
29 Juli Celija, första barnet

Augusti

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?