Sv: Sommarföräldrar 2013
kl
Jag klagar absolut inte, men alla mina symtom på graviditeten har helt försvunnit. Kvar är en "pizzamage" och lite svullna bröst. Går runt och tänker att jag nog kanske inte är gravid ändå?? Fick erbjudande om ett vikariat från sommaren och 1,5 år framåt så det hade ju varit surt om det nu skulle vara så att jag inte var gravid, eftersom jag tackade nej
Tiden går SÅ mycket fortare när man är hemma med en liten redan! Den här graviditeten bara svischar förbi, jag hinner inte med! Jag har ännu inte varit hos barnmorskan mer än på inskrivningssamtal, för jag är alltid upptagen när hon har tid för mig. Hon frågade mig sist jag bokade om tiden vilken vecka jag är i och det kunde jag inte svara på !! Jösses, skitdålig koll! "Jag var i vecka 14... för ett tag sen" blev mitt svar
Jag är jättetacksam att jag mår så bra, samtidigt känns det verkligen så overkligt att det skulle vara en liten bebis därinne. Det känns som att jag ljuger när jag berättar för folk. Inte är det roligare när svaret alltid blir "jaa, men vet du? När du kom in så tänkte jag faktiskt på det!" Öh, tack? Eller nåt?
Ultraljudet är planerat till 7/3, men nu måste vi boka om det också för sambon skulle tydligen på kurs i sthlm det datumet, och man vill ju gärna kunna gå båda två.. och jag måste boka om min tid hos barnmorskan- för tredje gången- för jag har träning med hunden den tiden på den dagen.. hrmf... Jaja, tur man mår bra. Då kanske det inte är lika angeläget att kolla blodvärden.