Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Grattis! :)

KL

Har fortfarande problem med magkatarr. Har ätit omeprazol i två veckor och det har varit rätt okej men igår sen lunch har det svidit konstant :( Har fått ny medicin så jag hoppas att det ska hjälpa nu. Annars fanns det inte så mycket att göra lät det som på läkaren. Men det skulle troligtvis bli bättre om några veckor trodde hon också.

Annars känns det ungefär som att jag inte är gravid längre. Ska på RUL den 12 februari så vi får väl se då om allt är okej om den nu inte börjar sprattla innan dess :)

Tack! :D

Vad jobbigt med magkatarr, verkar som många lider alla h*vetes kval för att skaffa barn. Men det är det väl värt i slutändan antar jag ;)

F.ö. är det enda som drabbat mig hittills illamående och lite huvudvärk men det börjar försvinna nu. Hoppas det förblir så! Däremot håller jag med dig om att det känns som att man inte är gravid längre, vad hände liksom? :p

+ 1 på den! Känner mig inte alls gravid och illamåendet håller sig borta för det mesta.
Känner någon enstaka rörelse ibland men man vet ju aldrig om det är vanligt nervryck eller om det faktiskt är bebisen.

Har typ inga andra symptom, och visst har magen börjat puta en hel del men man ser ju bara fläskig ut så jag gömmer mig i fladdriga kläder.

Jag har rul 20 februari, längtar!

Jag försöker också ha på mig kläder som döljer men idag så var jag ute och gick ute i verkstan på jobbet. Då kom en av gubbarna där farande på trucken och sa "Vad tjock du ser ut!" Jag gick snabbt förbi :o Så snart går det nog inte att dölja länge. Har bara sagt till min chef och mina närmsta jobbarkompisar på jobbet än. Jobbar på ett stort företag med många svallergubbar så det är väl risk att ryktet redan börjat gå nu :p

*kl*

Har varit på RUL idag :) Blev framflyttad 3 dagar till den 27/6, vilket för övrigt är kusinens födelsedag. Det var en pigg och livlig och hiskeligt vig bebis som visade att den kunde ha både händer och fötter uppe på huvudet, samtidigt. Hen hade dock bestämt sig för att inte avslöja om det är en lillebror eller lillasyster, så det får bli en överraskning ;)

Åh vad roligt! Det dröjer ju några veckor innan jag får göra RUL men jag kommer inte vilja veta vad det är för kön. Dock är jag helt säker på att det är en pojk. Så om drygt 6 månader får vi väl se om jag har rätt. För det är väl bara något av det manliga könet som kan få mig att må så illa som jag har gjort:angel::devil:

Nu mår ändå ganska bra och har klarat av att gå upp på morgonen och ta mig till skolan. Hoppas nu bara att det håller i sig för jag måste verkligen vara i skolan den här veckan. *peppar, peppar ta i trä

Spännande! Jag är också tvärsäker på att det är en pojke men skulle bli helt galen om bebisen inte ville visa sig för jag är sååå nyfiken. Är en sån som absolut måste veta allt annars blir jag knäpp.

Ni som har haft foglossning eller har eller börjat känna av, hur känns det?

Jag har börjat känna av lite smärta i ryggen och höfterna när jag går mycket, står mycket eller går i trappor och så.

Det är längst ner i ryggen och på insidan av höfterna hur man nu ska beskriva, vet inte om det är foglossning eller bara ont ändå.
Står ju t.ex. molande eller skärande värk på vårdguiden men för mig känns det mer som att ryggen håller på att gå isär, lika så med höfterna. T.ex. när jag går i trappor eller står. Ibland moler det men mest på kvällarna.

Låtersom fogar/bäckensmärta. Jag brukar alltid känna av bäckenet en period runt v 10-15 eller så, särskilt efter jag ridit, men de andra två graviditeterna har det gått över sen, så jag hoppas att det blir så den här gången oxå. Kände för första gången av det igår. Tycker det kan kännas lite olika, ibland skärande eller mer som ett knivhugg rakt in i bäckenet, och ibland molande. Känns liksom att bäckenet är lite instabilt oxå.

Jag mår fortfarande väldigt illa trots maxdos av både primperan och lergigan. Har idag fått akupunktur för första gången och känner faktiskt en liten lättnad. Ska börja äta vitamin b6 också som tydligen ska kunna hjälpa. Jag gör allt för att bli av med det här alltså!! Går in i v 10 i morgon förresten och har VUL om en vecka.

Usch ja illamående är helt bedrövligt. Jag går också på primperan och lergigan men jag vet inte om jag tycker att dom gör någon skillnad. Du får hojta om akupunktur fungerar för då tror jag att jag ska åka och prova det faktiskt.

Några fogar har jag inte känt av direkt, kanske lite när jag har ridit men inget jag har ont av.

Jag och min sambo slog faktiskt vad om 1000kr om att jag tror att det blir en pojk. Han satte ju emot naturligtvis. Dock föreslog han att vi skulle slå vad om en barnvagn. Men det tyckte jag som student var lite väl dyrt:D Sen så vill jag ju inte att det ska bli en sämre barnvagn bara för att jag förlorar:devil:

Håll tummarna för mig i morgon att jag klarar av att gå upp för då ska jag ha en examinerande redovisning!

Skahålla tummarna! Vad läser du?

Jag har ju mått samma alla tre gånger nu och de två tidigare blev flickor så det här blir nog oxå en tösabit ;) Med tvåan var jag bombsäker på att det var en pojke, men jag hade fel. Kändes jättemärkligt att det kom ut en liten tjej till, fast supermysig såklart och jag vande mig snabbt :) Nu känns det tvärtom jättemärkligt om det här skulle vara en pojke, jag har ju liksom bara döttrar ;)

Jag läser till socialpedagog :)

Ja, det spelar ju ingen roll om det blir en pojk eller en tös. Men det ska bli spännande att se om känslan man har är rätt.

Ja det är nog så :(

Bara för att jag skrev lite smärta så fick jag jätteont igår men det kan också ha varit för att jag stod 2 timmar och tittade på hockey dagen innan.

Hoppas det kan hålla sig på en rimlig nivå eller kanske till och med gå över :bump:

Kl

Här mås det fortfarande illa även om jag helt klart har haft några betydligt trevligare dagar efter akupunkturen i onsdags. Ska dit igen på tisdag och hoppas på samma effekt!

I övrigt börjar jag bli lite nervös över min stora mage. Jag kunde klart och tydligt känna livmodern redan för en dryg vecka sedan, jag är nu i v 10 (9+3). På morgnarna när jag är kissnödig når livmodern en bra bit upp på magen, bara ett par fingrar från naveln. Livmodern känns då stor och hård, och det blir en tydlig bulle på magen, ena dagen mest på vänster sida, och ena dagen mer på höger. Precis som det sett ut när jag varit i typ v 16 med de två andra barnen. Så... Jag är lite nervös att det ska vara två därinne. Det får jag iaf veta på onsdag då det är dags för VUL... gulp....

Tänk om det är två! Det sa dom till mig att det kunde vara innan jag gjorde mitt VUL eftersom jag mått så illa.

Idag har jag haft en dålig dag och kräkts en massa. Grinade en skvätt för att jag är less på att må illa. Men ska nu försöka få i mig lite resorb och sen sova;)

kl

Jag klagar absolut inte, men alla mina symtom på graviditeten har helt försvunnit. Kvar är en "pizzamage" och lite svullna bröst. Går runt och tänker att jag nog kanske inte är gravid ändå?? Fick erbjudande om ett vikariat från sommaren och 1,5 år framåt så det hade ju varit surt om det nu skulle vara så att jag inte var gravid, eftersom jag tackade nej ;)

Tiden går SÅ mycket fortare när man är hemma med en liten redan! Den här graviditeten bara svischar förbi, jag hinner inte med! Jag har ännu inte varit hos barnmorskan mer än på inskrivningssamtal, för jag är alltid upptagen när hon har tid för mig. Hon frågade mig sist jag bokade om tiden vilken vecka jag är i och det kunde jag inte svara på !! Jösses, skitdålig koll! "Jag var i vecka 14... för ett tag sen" blev mitt svar :D

Jag är jättetacksam att jag mår så bra, samtidigt känns det verkligen så overkligt att det skulle vara en liten bebis därinne. Det känns som att jag ljuger när jag berättar för folk. Inte är det roligare när svaret alltid blir "jaa, men vet du? När du kom in så tänkte jag faktiskt på det!" Öh, tack? Eller nåt?

Ultraljudet är planerat till 7/3, men nu måste vi boka om det också för sambon skulle tydligen på kurs i sthlm det datumet, och man vill ju gärna kunna gå båda två.. och jag måste boka om min tid hos barnmorskan- för tredje gången- för jag har träning med hunden den tiden på den dagen.. hrmf... Jaja, tur man mår bra. Då kanske det inte är lika angeläget att kolla blodvärden.

kl
Hur mycket har ni gått upp i vikt? Syns det på er att ni är gravida?

Jag var nämligen inne på mammasidan.se och där kunde man titta på magfoton som folk hade lagt upp från vecka 10. Jag är ju knappt i närheten av dom i vecka 10:o Än mindre som dom i vecka 14 som jag är i nu och då går jag ändå över i v 15 snart. Visst är jag uppsvälld ibland men inte ser jag gravid ut.

Så hur är det för er andra?

Jag har gått ner 5 kg.. Förvisso har jag så att jag klarar mig men ändå ;) Kan tycka att magen kanske svullnat lite men det enda jag egentligen märker av det är att mjölkproduktionen har börjat.. Är i vecka 16 tror jag.. Hittills har denna graviditeten varit toppen, inget illamående direkt och än så länge inga foglossningar :)

Jag har inte gått upp något men magen är rejält stor. Kan ladda upp bilder senare :) ser ut ung som i v 16-17 med mina två tidigare barn.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar