Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Kladdar vidare i er tråd lite (fast jag är beräknad den 27/5 så jag kan mycket väl bli över i vårtråden och få hänga hos er ett tag med ;))

Jag är i vecka 30 och det enda vi har är kläder, en vagga och en babykorg :angel: så det kan ju kanske vara bra att börja handla lite nu då... Siktar på att ha allt nödvändigt klart en månad innan bf så det är ändå gott om tid tycker jag. Förlossningsväskan har jag inte ens börjat fundera på än.

Vad skönt att ha köpt såna "dyra" saker redan, såsom vagn och babyskydd! Det känns som att det är det svåraste också just för att det är en djungel och man blir påprackad med allt man måååste ha. Man vet ju inte när det är första barnet.
När väl vagn, babyskydd och säng är inhandlat känns det som att man kan koppla av lite mer för det är ju de grejerna som kräver lite mer planering s.a.s. Kläder och övriga åtgångsvaror känns det ju som att man kan småhandla på typ Ica och HM när man ändå är där. Om man gillar att shoppa då förstås :p

Vecka 30 känns ju som ett bra riktmärke, sånt har jag inte ens tänkt på :angel:

kl
Igår var på ultraljud och allting såg bra ut! Så skönt att äntligen få pusta ut!!
Vi blev framflyttade en vecka, så nytt bf-datum blev 6/8. Det passar oss alldeles utmärkt då vi blivit bjudna på bröllop den 27/7 och jag var så nervös för att inte kunna gå (en av mina bästa barndomsvänner som ska gifta sig!!). Nu är ju chansen en aning större att vi ändå kommer att kunna delta på bröllopet :):)

Jag tycker ultraljudet var SÅ mycket bättre denna gången! Med barn nr 1 var barnmorskan jättestressad, hon förklarade knappt nånting och det hela gick jättesnabbt. Igår var hon mycket mer förklarande, såg till att vi såg och förstod allting som visades på monitorn och så fick vi dessutom med oss flera bilder än sist. Vi frågade om kön, men hon kunde inte se jättetydligt. Hon gissade att det är en pojke, men navelsträngen låg precis "i vägen" så hon vågade inte säga säkert. Vi tänker inte göra något extra för att ta reda på en sån petitess, så nu blir det att leva i ovisshet fram tills vi får träffa honom/henne. :)

Ang att köpa dyra grejer är jag fortfarande lite för vidskeplig av mig. Men vagn sitter jag och spanar på varje dag på blocket och vi har nog bestämt oss för att investera i en så snart det dyker upp någon begagnad i närheten till ett pris vi kan tänka oss att betala. Babyskydd har vi sedan T var liten. Det har sina fördelar att få nummer 2 :)

Vad roligt med ul och skönt att bli framflyttad. Vi har också ett bröllop att gå på för en av mina äldsta och bästa vänner och det är den 24/8 och än så länge har jag 7/8 som bf. Så jag hoppas verkligen att det håller sig så och blir så, så att jag kan vara med på bröllopet!

Påtal om saker så har vi inte köpt någonting. Jag är lite vidskeplig och vill helst inte köpa för mycket innan om det nu skulle hända något. Dock ska vi få en spjälsäng av min sambos syster men den hämtar vi inte förrän i sista sekund om jag får bestämma.

Men eftersom det verkar som att man borde ha med sig lite grejer till förlossningen så funderar jag på att ta en tripp till Ullared.

Finns det någon lista för vad som kan vara bra att ha med sig till förlossningen?

Här rullar allt på i rasande tempo! V25 snart avklarad! Så skönt!!

Har bara inhandlat en sparkdräkt för knodden att åka hem i! Men annars så har vi vagga o även spjälsäng ( som Ella sover i nu), vagn o de mesta i sak väg. Kvar är kläder o sådant men de får vänta lite!

Ang förlossnigsväskan, ja har med mig bl.a. Heter de amningskydd? ( som man sätter i bh:n så man inte läcker) bröstskydd. Kläder till knodden o kläder till mig :) , kamera, mobilladdare... Kommer inte på mer nu :)

Å vad jag har börjat längta till förlossningen! Någon mer :)

*KL*

Gick in i vecka 15 och trots att det bara är en enligt UL så kan jag inte låta bli att fundera ibland, särskilt nu när magen ser helt enorm ut...

Jag säger detsamma! Det ska ju bara vara en enligt UL men jag är helt förstummad över hur stor magen är!!

Åh! Håller med er! Hade jag gått på sizen så hade jag varit säker på att de är två!

Har ni andra gått upp mkt i vikt än? De är så olika. Med Ella gick ja upp 30 kg.. Har gått upp mindre än med henne än så länge ca 10 kg men de är skönt att veta att de försvinner snabbt :)

I natt har jag inte kunnat sova :/ knodden har lekt karate kid hela natten:love:

Står på +1.5kg än så länge. Hade trott det skulle ökat åtminstone lite med tanke på magstorleken, men icke då. :p

delvis kl

Jag har nojjat lite över att magen är så liten, och varit lite missnöjd. Men över en natt ser det numer ut som jag svalt en badboll :eek:

Hela magen är ruund, har inte en utbuktning där nere längre och ser onekligen gravid ut i åtsmitande plagg.
Vart en jättebild, v 18+6.

d5781ef0882c11e298b222000aa80313_7.jpg

Jag vägde ca 69, vart gravid och gick ner 3 kg till 66, gick sedan upp dom kilona lagom till inskrivningen och sist jag vägde mig vägde jag 74 och har mått dåligt över min 8 kgs viktuppgång, men läste sedan om folk som räknat från inskrivningsvikten och inte räknat med ev viktnedgång under grav. Hur skulle ni ha räknat?

Har lite äs problematik (om man kan säga så) med mig i bagaget och är kanske mer fixerad och ledsen över hur min kropp förändras än andra.

Vad roligt med bilder!!!

Jag hade nog inte räknat med viktnedgången utan tagit och räknat från inskrivnings vikten, så tänkte jag göra iaf. (tror jag) Jag får väl se vad jag väger på nästa besök tänkte jag. Eftersom här hemma har jag vägt mig utan kläder och hos bm så har jag både haft kläder och skor på mig så det blir ju nästan 2 kg skillnad.

Sen så tänker jag att mår man illa ett tag och går ner så kan mycket vara vätska i kroppen.

Såhär såg jag ut förra veckan. Tror det kan vara v 18 (17 +5) eller runt där iaf.
ea119c4a-0999-4024-83bb-93f722f543e9_zps065459c6.jpg

Söta små magar ni har :)
Ja ser vikt uppgången som så viktig för mig. När jag blev gravid förra gången vägde ja 50 (170 lång) så ja behövde nog mina kilo ;)
Har ulcerös colit så ja går på typ 5 extra ultraljud för att se att bebis verkligen växer som den ska ) men med tanke på Ellas storlek ( 52cm, 3925 tung) så r ja inte så orolig :) får nog en stor knodd denna gången med :)

*kl*
Vad gör man inte... Ivrigt påhejad av en badande tvååring och två rottweilers så klättrade jag upp på toastolen för en bild. Hoppas den syns nu! Vecka 25 med andra barnet, hade en del övervikt innan, har gått upp ca 2 kg nu.
http://instagr.am/p/WpO9GFNFVY/
Äsch, blev visst en länk istället...

Senast ändrad:

Jag har oxå bild att visa, men vet inte var jag ska ladda upp dem sen pixbox försvann... Hur gör ni? Facebook har jag privat inställning på och vill fortsätta ha det så :)

Jag brukar ladda upp på Photobucket.

Kan väl visa varför jag funderar över 2 ibland. På morgonen är den bara hälften så stor, men jäsingens vad den svullnar upp under dagen. :cool:
2013030809L_zpsa4c2c694.jpg

(Veck 15)

Hoppar in från vårtråden

Vissa går upp mer, andra mindre. Ät bra, må bra och så blir det vad det blir :) Du motionerar säkert av det som inte är endast vätska när du går vagnpromenader sen. Prata även med BM om det så kanske du inte behöver väga dig. Det kanske räcker att hålla koll på havandeskapsförgiftning på annat håll och så kollar de väl sockret på dig så du inte får diabetes.

Min BM sa till mig att jag hade gått upp "för mycket" runt januari/februari, minns inte riktigt vilket av dem och tyckte att jag borde börja motionera trots fogsmärtor. Detta gjorde att jag blev väldigt ledsen, såklart, och började välja bort måltider ett par dagar innan jag fick tillbaka vettet i huvudet och rannsakade mig själv. Jag hade ätit smågodis sista dagarna men för 4 kg "för mycket" i fettvikt krävs nog mer än så.

Detta stannade av till nästa besök och sedan dess har jag inte rört vågen. så i mitt huvud ligger jag fortfarande kvar på +12 kg sedan inskrivning och lär blunda när jag ska väga mig på förlossningen ;) Jag kommer fortfarande i mina vanliga kläder, det enda jag köpt i mammaplagg är amningsbh:ar och jag är i v. 36+2. Alltså kan jag inte vara så fet som det lät på henne. Nog för att tröjorna börjar bli lite vääääl tighta runt magen och jag knäpper gärna upp jeansen när jag sitter ner för att magen börjar lägga sig tillrätta nu men det är ju inte på något sätt konstigt. Jag är ju höggravid ffs! :p

Det jag vill säga är att du inte ska hetsa upp dig angående vikten. Jag vet inte var mina kilon har satt sig utöver på magen men någonstans finns de uppenbarligen och jag räknar inte med att ha dem kvar efter graviditeten. Då ska jag ju igång och träna som vanligt igen och förhoppningsvis om allt vill sig väl starta några korta distansritter innan säsongen är slut och då kan jag ju inte släpa på en hel drös extrakilon. Det blir jobbigt för både mig och hästen.

Jisses snacka om skillnad på alla magar. Man ska verkligen inte jämföra sig med någon annan för då skulle jag nog inte ha en enda bebis i magen och vissa skulle ha flera stycken ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar