Sv: Sommarföräldrar 2013
Hoppar in från vårtråden
Vissa går upp mer, andra mindre. Ät bra, må bra och så blir det vad det blir
Du motionerar säkert av det som inte är endast vätska när du går vagnpromenader sen. Prata även med BM om det så kanske du inte behöver väga dig. Det kanske räcker att hålla koll på havandeskapsförgiftning på annat håll och så kollar de väl sockret på dig så du inte får diabetes.
Min BM sa till mig att jag hade gått upp "för mycket" runt januari/februari, minns inte riktigt vilket av dem och tyckte att jag borde börja motionera trots fogsmärtor. Detta gjorde att jag blev väldigt ledsen, såklart, och började välja bort måltider ett par dagar innan jag fick tillbaka vettet i huvudet och rannsakade mig själv. Jag hade ätit smågodis sista dagarna men för 4 kg "för mycket" i fettvikt krävs nog mer än så.
Detta stannade av till nästa besök och sedan dess har jag inte rört vågen. så i mitt huvud ligger jag fortfarande kvar på +12 kg sedan inskrivning och lär blunda när jag ska väga mig på förlossningen
Jag kommer fortfarande i mina vanliga kläder, det enda jag köpt i mammaplagg är amningsbh:ar och jag är i v. 36+2. Alltså kan jag inte vara så fet som det lät på henne. Nog för att tröjorna börjar bli lite vääääl tighta runt magen och jag knäpper gärna upp jeansen när jag sitter ner för att magen börjar lägga sig tillrätta nu men det är ju inte på något sätt konstigt. Jag är ju höggravid ffs!
Det jag vill säga är att du inte ska hetsa upp dig angående vikten. Jag vet inte var mina kilon har satt sig utöver på magen men någonstans finns de uppenbarligen och jag räknar inte med att ha dem kvar efter graviditeten. Då ska jag ju igång och träna som vanligt igen och förhoppningsvis om allt vill sig väl starta några korta distansritter innan säsongen är slut och då kan jag ju inte släpa på en hel drös extrakilon. Det blir jobbigt för både mig och hästen.