Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Igår gick jag in i v 28. Får hela tiden kommentarer om att jag har sån liten mage och t.o.m. en som frågade om allt var okej. Man kan ju bli nojjig för mindre. Det var gött å komma hit och läsa att jag inte är ensam om detta. Och visst är det sant att det växer olika beroende på hur bebisen ligger och så. Ska till BM på fredag men sist låg jag i övre kurvan så jag får påminna mig om detta.

Annars går tiden fort tycker jag. Jag har nästan inte skaffat nånting förutom att jag fick en hel påse kläder stl 56 och att barnvagnen och babyskyddet är beställt. Får av mina föräldrar. Har inte funderat så mycket på förlossningsväska för jag ska snart till spec.mödravården för att avgöra om det måste bli snitt. Dit känns tiden som en evighet för det känns som man vill börja ställa in sig på det ena eller det andra liksom!

Mina foglossningar har inte blivit jättemycket sämre så jag kan fortfarande vara ute och gå korta promenader. Värst ju nu är dock yrseln. Undrar om jag har lågt blodtryck - det hade jag sist när jag var hos BM och även dåliga järnvärden. Det är inte kul när man blir så snurrig så man kräks liksom så jag hoppas det blir bättre. Det ska fungera med motion mot för lågt blodtryck men det är ju en balans mellan fogarna och blodtrycket då...

Längtar så tills det blir början på juni och Lillan kommer!!!!!!

Jag säger detsamma! Det ska ju bara vara en enligt UL men jag är helt förstummad över hur stor magen är!!

Men visst är väl du inne på tredje? Jag fick snabbt stor mage redan med tvåan, men slutresultatet blev detsamma. Jag skyller på uttöjda magmuskler. Jag minns på kvällarna hur stor och slapp magen var och rätt liten på morgonen när jag var utvilad.

Jobbigt att vara yr, otäckt när man känner att man inte har kontroll eller hur man säger. Jag börjar också få lågt järnvärde (eller, lågt och lågt, men det låg på 118 sista mätningen) så nu vill barnmorskan att jag ska börja käka järntabletter. Vilket jag verkligen undviker om jag kan. Om jag får bli lite privat så blir jag verkligen hård som sten i magen av endast en av dom där hemska tabletterna... Hoppas att jag kan få i mig tillräckligt med järn via maten..

Magen växer långsamt här fortfarande. Har ingen bild men det är fortfarande dom där härliga "jaha, och vart har du gjort av magen?"kommentarerna. Nu blev vi visserligen framflyttade en vecka så jag är i vecka 19 nu, men ändå. Tröttsamt.

Ja, jag väntar trean :)
Jo visst kan det vara så, fast min mage är nästan lika stor på morgonen oxå :) minns att jag blev större snabbt med tvåan (syntes visserligen tidigt på första med), men då var det ju så tätt inpå första så då kunde jag verkligen skylla på magmusklerna! Nu är jag eg rätt vältränad och borde vara mer återställd i kroppen eftersom yngsta är 2,5 år. Men vad vet jag? :)

Nej jag tror inte man blir helt återställd på 2-3 år faktiskt. Med första barnet har man ju tex inte haft delade magmuskler, bara en sådan sak. Ja om du nu fick det med första!? Det är också en orsak till att man ser gravid ut snabbare nästa gång. En del säger ju att får man barn inom 6-7 år är man omföderska, men inte efter det. Men det är ju sådant jag bara hört...

Såklart inte helt återställd, men borde ju varit mer återställd i kroppen nu än när jag blev gravid med tvåan (bara 1,5 år mellan dem) och jag tränade inget annat än ridning då. Nu har jag sprungit varannandag i två år och ridit, vilket har gett mig en bra mycket mer vältränad kropp än innan jag blev gravid med nr två.

På vårdguiden står det att magen är större för omföderskor till vecka 24 och sen jämnar det ut sig :-P Det är nämligen så att jag uppfattat det så (men inte någon exakt vecka) bland alla mina kompisar med flera barn. För mig känns det liksom så självklart att magen är jättestor i början efter att ha uppmärksammat det så många gånger. Även de som haft 3-4 år mellan barnen.

Min jobbarkompis är jättesmal och väldigt tränad och hon kunde inte dölja det efter vecka 10! Hennes äldre kommer vara 3 år när syskonet kommer.

Idag har vi varit på RUL . Allt såg bra ut och det var en livlig liten. Sambon tyckte den såg ut som Gollum ;)

Datumet hade vi prickat in ganska bra, blev tillbaka flyttad en dag så nytt bf är 6/8 istället för 7:e. Så det är jag riktigt glad över :) fick några bilder men nu vet jag inte vart sambon gjort av dom så det får jag lägga in en annan dag!

Här kommer en bild på Gollum :)

Lite fel vriden men det får duga!
9CA192ED-6656-4863-9BC1-454A90B9FBEC-5533-000007A06A02FB4B_zpsabb9b9a8.jpg

Sikken bra bild!

Fan har lyckats med att få brännskador, tre stora fläckar på rumpa o ländrygg... Har haft vetekudden för varm.. Soffans ena kudde har smält lite också... Jobbigt mär man måste sätta till annan smärta för att kunna glömma fogarna för en stund.. Fy se inte klok ut :/ kul med sådana bestående men..

Jaja, annars är de full rulle i magen :) knodd lever rövare !
Längtar till i sommar!!

Vilken bra bild det blev!

Kl.
Har haft problem sista veckorna med att det känns som att den där inne gör volter när jag travar. Har känts helt värdelöst att känna att nu blir det nog skogsridning från och med nu.
Men tänkte att jag skulle prova någon maggördel så idag var jag och köpte ett band. Och jag kunde rida precis som vanligt! Så nu är jag jätteglad :D:bump:

Annars är det full fart där inne i magen. Min sambo fick också känna sparkar för första gången i förrgår. Vecka 23 nu :)

+ missjackpot
Ja den blev bra. Kan ha att göra med att den var såpass stor när vi var där :)

Jag längtar också till värmen! Men usch och fy för brännskador!

Vad det gäller ridningen så fungerar det fortfarande bra för mig som tur är.

Nu är det inte många dagar kvar till RUL ska dit på ons morgon,känns lite oroligt trotts att detta är 4 barnet!

På tal om magar och storlek osv så upplever jag det som VÄLDIGT inviduellt även om man fått flera barn.

Jag har inte alls mkt mage nu med 4 i v 18 hadde betydligt större med 2-3barnet. kan fortfarande ha vanliga byxor och dölja grav bra.

Så magen behöver inte vara större för att man fått flera barn,den "kan vara" men behöver ju inte vara;)

Jag tror denna ligger lågt och långt bak och att magen är liten pg det men får se på RUL:D

Kl

Ngn mer som är runt v23 som har mkt ont i magen? Jag har molvärk typ konstant. Magen har växt mkt på kort tid. Men känns så obehagligt att inte veta varför man har ont... Kan det vara foglossning?

Ringde FL imorse. De tyckte att jag skulle avvakta och återkomma om det inte släpper... Nu när jag ligger i sängen så vet jag inte om jag.har ont eller om det har gett med sig... Asså det gör ju ont...

hoppar in från vårtråden och säger att det nog är växtvärk i livmodern och att det spänner och drar i ligamenten. Väldigt vanligt och jag hade precis likadant. Sen gick det över ett tag och började komma tillbaka igen i vecka 30. När det växer fort så känns det helt enkelt.

Det kan nog vara bra att ta det lugnt, men jag tror inte du ska behöva vara orolig. Så länge du inte blöder, känner tryck neråt eller får ont i samband med sammandragningar så ska det inte vara nån fara. Är du ändå orolig och inte kan släppa det så be att få komma in och kolla hjärtljud och kanske även att de tar en titt på livmodertappen.

Foglossning känns mer i själva bäckenet och blygdbenet, inte i magen.

Nu har vi varit på RUL och tittat på vår fina lilla kille:D(ingen tvekan om att det var en kille). allt såg bra ut och han snurrarade runt och var pigg <3

Härligt att allt såg bra ut!

Kl
Måste bara klaga lite, nu har lag legat och spytt i flera dagar. Börjar bli trött på det nu. Jag trodde verkligen att det hade gått över vid det här laget. Har ju gått in i v 21 nu och då borde man inte må så illa som jag gör nu. Tur att man har en snäll sambo som åker och köper blåbärssoppa till en såhär på morgonkvisten :)

Usch för så mycket illamående! De sura är ju att de är så olika hur man mår.. Står på så många ställen, "nu mår du förmodligen riktigt bra" hmm Nää inte ja inte :)
Tur att man får något så fint ur detta!!
Låter sjukt med tanke på hur dåligt jag mår, men jag älskar faktiskt att vara gravid! Underbart att känna lilla knodden <3 fast ja hade gärna varit i v. 38 nu ist för 28 ;)

Kul med en liten killen :) vi har också sett vad de är men vi håller på de till nästa ultraljud. Två ultraljud till inbokade än så länge.. 2 april o 2 maj <3

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar