Sommarföräldrar 2013

Sv: Sommarföräldrar 2013

Ja det är lite surt att det står att man ska må så bra överallt ;) nu har det lugnat sig lite iaf och jag slapp åka in till sjukan igen.

Vad många ul. Hur kommer det sig att ni har flera inbokade. Jag trodde bara man fick ett eller två. Kul på ett sätt att veta vad det blir men vi låter det bli en överraskning :)

Kl

Nu i måndags var vi också på RUL, vilken underbar upplevelse!

Jag som varit rätt nojig emellanåt att det inte ska finnas någon bebis därinne fick motbeviset, äntligen! :p En fullt frisk liten Flinga som var lite blyg. Vi hade bestämt att vi ville ta reda på kön men det ville inte vår Flinga, så det är fortfarande okänt. Det blir till att hålla babyrummet hyfsat könsneutralt och att inte köpa så mycket kläder ännu. Vi har inte tänkt att göra ett till UL utan det får vara som det är. :) Vi blev flyttade från 15/8 till 21/8 till min mammas förtret som tänkt ta semester lagom till BF men inte vill ta för sen semester, hehe.

Här är lill*n :love:

553066_10151565840962387_917609650_n.jpg

Jag är beräknad den 24 juli, så jag hänger gärna på här! Det är vårt första barn och vi har hittills gjort tre ultraljud; ett VUL, sen KUB och sist rutinultraljudet. Allt har sett bra ut hittills och jag hoppas såklart att det fortsätter! Jag vet vad det blir för något, men inte min sambo ;) Det är lite av en utmaning att inte försäga sig kan jag lova:o

*hoppar tillbaka till början av tråden och läser ikapp*

Oh jisses, jag skulle ha försagt mig tio gånger om dagen jag!

Knapplånar...
Min foglossning var ganska lugn ett tag men efter helgens hundkurs är den tillbaka med sjudubbel kraft :crazy: Är huvudet dumt får kroppen lida... Så nu ska jag tydligen få prova på akupunktur. Sjukgymnasten mumlade även nåt om kryckor, för mig som aldrig använt såna låter det jätteknepigt, jag har ju inget behov av att hålla upp ena foten som när man bryter ett ben liksom. Men hjälper det så...
I övrigt så grubblar jag säkert tusen gånger om dagen på namn, men kan inte komma på nåt. Och sambon säger som alltid att det löööööser sig bara vi får se bebisen. Idag är det för övrigt 3 månader till BF. Och jag har panik för att vi inte fått ordning på blivande rummet, vi har inga kläder till bebisen och vagnen är insnöad i garaget (TÄNK om den har möglat, då måste vi köpa en ny och det HINNER vi ju inte). Och så vägrar jag erkänna för mig själv att jag nog måste genomgå en förlossning... Men annars är det ju bra och sådär :D

Jag hoppar in från vårtråden och tipsar om rullstol om det blir värre. Tro mig - det är INTE värt att bita ihop!! Jag vet att det inte låter kul alls men när det är så illa att man till slut inte ens tar sig till toan, eller msåte sova på soffan för att det är omöjligt att komma upp till sovrummet så är det dags att sluta vara tjurig ;)

Jag fick min stol för ett par dagar sedan och använder den bara inomhus - vilket innebär att jag faktiskt kan röra mig utomhus och ta mig till hagarna för att klappa och borsta på hästarna! En annan tjej i vår tråd har haft det värre än mig och varit helt sängliggande men haade mycket nytta och glädje av sin rullstol också.

Härligt att det gick bra. Nästan så att jag förstår din mamma, men det är mest för att jag själv hade blivit lite putt om jag hade blivit framflyttad för mycket;)

kl
Bild från idag är nu i vecka 22 och än kan jag dölja det och ha mina vanliga kläder! Hoppas att det fortsätter så ett tag till :)
f75c88f4-0a09-4ca0-8062-e8f17d5992ac_zpsfb64adf0.jpg

Ja har en kronisk sjukdom så de måste ha extra koll så att bebis växer ordentligt! Med förra blev de sammanlagt 10 ultraljud!

Dags att gnälla lite!! Har legat sjuk sedan i söndags men börjar nu bli frisk. De jobbiga är bara att ja nu har har så ont i fogarna så ja inte kan ligga skönt. Och funkar de för fogarna så drar bebis sparkar som gör något djuriskt ont :eek: tydligen ligger knodden på tvären mesta dels och jo tack, de känns!!
Önskar att förlossningen var imon! Orkar snart inte mer, är så jobbigt psykiskt att inte kunna göra allt som man vill.
Var hos doktor igår men kom inte ens upp på britsen:cry: positivt är väl att tensapparaten hjälper litelite....
Så där färdig gnällt! Idag ser jg ut på de underbara vädret, dottern, mannen o hunden som leker på tomten :love: underbart! Ge oss mer värme tack!

Snart går ja in i v 29 å då är de inte långt kvar :D

Haha ja, nu har jag ju "räknat med" en augustibebis så det "får inte" bli en septemberbebis, då blir det fel i huvvet på mig ;) :D

Vilken söt mage du har!

kl
Idag är en lite speciell dag då jag för första gången kände tydliga fosterrörelser. Känns så skönt, då jag väntat och längtat efter detta! Min moderkaka sitter i framvägg denna gången så det kanske är därför det har dröjt lite. Är snart i vecka 23.

Annars är det lugnt här. Magen växer jättemycket nu så nu går det inte längre att dölja att vi väntar tillökning. Mina fogar har varit snälla hittills, är lite trött i ryggen efter en hel dag på jobbet (mycket trappor och in/ur bil då jag jobbar som sjuksköterska på distriktet) och jag kan fortfarande gå långa skogspromenader med hunden utan att bli totalt sängliggande efteråt. Däremot har nattsömnen börjat krångla alltmer, jag är mycket tröttare än tidigare (går och lägger mig halv nio på kvällarna) och har lite lågt järnvärde så nu har jag börjat äta järntabletter = totalt paj mage. Men men, det är ju petitesser :)

Kl

Här är det full rulle i magen så fort jag är stilla, och jag har kunnat känna sparkar utanpå magen oxå vid ett par tillfälle . Är i v 18 nu (17+0) och illamåendet är så gott som borta om jag tar en tablett lergigan på morgonen. Liiiite känner jag av det när jag går upp, men inte mkt mer än så och det är såååå skönt, som om livet kommit tillbaka! Jag åkte ju på magsjuka här förra veckan oxå som pricken över i:et, så nu är jag glad att jag mår bra igen :)

Var ute och sprang nu under kvällen och det gick hur bra som helst fram tills jag hade kommit två km, då var det som om jag hade ett bowlingklot i magen. Det spände och drog och gjorde ONT! Jag trodde knappt jag skulle kunna ta mig hem, men det kunde jag dock i ett långsammare tempo. Det får bli promenader hädanefter!

Magen är stor och jag har redan gått upp 4 kg. Med de båda tidigare barnen har jag bara varit uppe i 2kg+ vid v 20, men då vägde jag några kilo mer vid start. Vi får väl se hur det slutar :)

Hur går det för alla?

Jag mår fortfarande illa till och från men det är iaf bättre nu än innan. Är i v. 23 nu och magen har börjat växa tycker jag, även fast det fortfarande går att dölja.
Bild från idag. Ignorera dom oformliga mjukisarna ;)
601712B3-7AC1-4FBB-891F-DCF5FA5250A5-22574-00001EADD086246B_zpsc52e7854.jpg

Jisses vad du är smal! Fast visst börjar det synas en mage :)

Själv blev jag övertalad av sjukgymnasten förra veckan att prova TENS, som jag tyckte verkade jätteläskigt. Jag är såååå glad att jag provade! Sedan i torsdags har jag både burit runt på tvååringen, tränat hund, gått flera promenader och varit och shoppat, utan att gråta på soffan efteråt! Underbart!

Kl
Idag har vi varit på ultraljud och fick se en liten frisk och sprattlig bebis som troligtvis är en liten flicka! Så skoj!

Jätteskönt att veta att allt såg bra ut och de blivande storasystrarna var med och fick se alltihop, det var en upplevelse!

Här är allt bra också :) Kanske därför jag inte skriver så mkt... Allt liksom flyter på... Tre månader kvar och jag undrar var de tidigare sex månaderna tog vägen??

Här kommer lite bilder:

IMG_0137_zps70c6266c.jpg

IMG_0135_zps895d67c2.jpg

och en liten bonus

sara_spirito_zpsfb103339.jpg

O lite avis att du fortfarande kan rida... Fick sluta för ett par veckor sedan då foglossningen inte är så snäll mot mig den här gången - en kvart i sadeln och jag får lida typ 3 dar :(
Förutom lite andra småkrämpor som nästäppa/snuva samt att jag verkar ha ett litet element inneboende i magen så är allt tipptopp. Tiden går så fort och jag njuter av att känna sprattel då och då och allt starkare samtidigt som jag börjar längta tills den lill* kommer. Är i v 28 nu.
Kram på er :)

Om jag ska vara helt ärlig var det första gången jag satt på en häst sen Juni förra året, innan min egen blev utdömd... Eller var det kanske så att jag faktiskt red en sväng på en kompis häst i oktober??

Jag hade sjuk abstinens iaf... Så jag testade.. Förra grav red jag dock till v.32 ca. Så jag trodde inte att det skulle vara några problem nu. Fick lite sammandragningar och vilade resten av dagen (efter 10 min ridning...) Så nu blir det inge mer rida förren jag tar upp det igen senare. Förhoppningsvis på en ny egen häst *önskedrömmer*

Aha, såg fint ut iaf :)
Har mkt funderingar kring hästen just nu. Vi har flyttat men jag har honom fortfarande kvar i gamla stallet för det ligger rätt nära jobb så jag åker dit efteråt och sen hem. Nu ska man ju vara mammaledig i höst och frågan är hur det ska funka att köra 25 min till hästen varje dag då. Har förvisso två medryttare som jag hoppas vill stanna men ändå... Flyttar jag pållen närmre hemmet blir jag nog av med båda då bussförbindelserna inte är de bästa... Vi trivs så himla bra i det stallet han står så det är ett dilemma... Menmen försöker lägga det år sidan till hösten så får jag se hur det funkar helt enkelt...

Jag hade min häst ca 10-15 min med bil hemifrån förra gången. Hade mycket hjälp i början, men när Tuva blev äldre (typ 3 månader) fick hon följa med mig till stallet. Jag brukade ge henne en tetra med ersättning och sedan däckade hon totalt i ca 2 timmar ;) Ibland hade jag med en kompis som drog vagnen medan jag red. Det var verkligen mycket enklare att ha häst och bebis än jag trodde det skulle vara. Det värsta var den ekonomiska biten och sen när jag började jobba... Då blev tiden knapp... :/

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 895
Senast: ako
·
A
Gravid - 1år NU har jag (vi) satt oss ordentligt på pottkanten. Eller också är det bara jag som förstorar. Känner mig inte riktigt bekväm i...
Svar
13
· Visningar
2 665
Senast: havreflinga
·
N
Övr. Barn I nära ett år nu har min barnlängtan eskalerat rejält. Den startade så sakta när en nära vän blev gravid och jag fick följa hennes...
2
Svar
25
· Visningar
2 370
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar