Sommarföräldrar 2012?

Mirifax

Trådstartare
Tje, eftersom jag inte hittat någon tråd så startar jag en då vi nu är officiellt gravida. Bf är i början av juli och det är andra barnet. Har en son sedan tidigare. Han är 14 månader ganska precis idag :)

Sv: Sommarföräldrar 2012?

Här kanske jag kan haka på. Vi har BF runt midsommar med nr 2, har en son på 11 månader så det blir ganska tätt... :)

Ja, sonen är 14 månader så det blir ganska tätt här med.. Känns konstigt för jag ska just börja jobba igen efter föräldraledigheten så att vi har börjat skola in på dagis. Min chef tyckte inte alls det var roligt att jag bara ska jobba till typ början av juni.. Men, vissa saker bara blir som de blir och inte är jag ledsen för det :)

Det ska bli spännande att få en bebis till, jag funderar lite på hur det kommer att bli. Sonen har varit väldigt snäll och lätt, jag här nästan säker på att nästa barn blir ett monster ;) Men det är mysigt med bebis :)

Ja vi ville ha ett syskon hyfsat tätt och tänkte att det får bli när det blir. Och det gick ju rätt fort :angel: Men visst, vissa dagar/stunder funderar man över hur sjutton det ska gå! :o

Jag distanspluggar så jag kommer ju bara "gå hemma" fram till sommaren, inget dagis för sonens del heller. Sen är målet att fortsätta plugga till hösten....där har jag funderat lite på att söka dagisplats till sonen på "bydagiset" som ligger 5 min gångväg härifrån och låta honom börja gå litegrann om han får plats... tänker att det kan bli tufft med spädbarn + småbarn och plugg. Vet inte om det är egoistiskt tänkt, men jag hade ju inte tänkt att han skulle gå heltid i så fall utan litegrann som avlastning för min del och aktivering för hans. Här är dåligt med barnfamiljer och ÖF inne i stan är väl inte något ställe jag är så sugen på att bli stammis på, direkt...

Eller så resulterar det bara i att han drar hem alla dagissjukor så hela familjen ligger konstant däckade... :crazy: inte bestämt nåt som sagt.

jo, vi ville med ha hyfsat tätt... Sonen tog nästan ett år att tillverka så vi var helt inställda på att det skulle ta tid, gissa om vi blev förvånade när det tagit sig utan att vi börjar jobba på saken "på riktigt", ringde och fråga barnmorskan hur säkra graviditetstest var. Hon svarade att de var säkra och jag mitt nöt ställer då frågan i stridens hetta, hur har det gått till? Får givetvis svaret, den vanliga vägen antar jag ;)

Hade tänkt att inte behålla dagisplatsen till hösten men nu verkar det fungera så himla bra och det är en kanon förskola så att för att behålla platsen så känns det bäst att låta honom gå de 15 timmar tre dagar i veckan som man har rätt till. Jag kommer att plugga 50% på distans i vår och höst (samtidigt som jag jobbar i vår) så det känns som om att jag kanske behöver de timmarna för att plugga (optimistiskt tänkt, kanske får ett monsterbarn som kräver all tid och uppmärksamhet!). Tanken är väl att mannen ska lämna på morgonen på väg till jobbet och jag hämta när sonen sovit middag.. Så blir det lite avlastning i alla fall. Jag har inte heller varit mycket i stan på öppna förskolan mycket, känns som att det blir mycket kånkande och där är jämt överfullt....

Det var dålig fart i denna tråd än så länge :angel: Men vi har iaf varit på RUL idag och fått veta att det tycks väntas en liten kille till! BF 20 juni :love:

Nu är vi tre iallafall, jag har BF 7 augusti så jag ligger lite efter er dock :). Vi har inga barn tidigare så det är jättepirrigt och spännande!

Även jag ska ha i augusti, än så länge beräknat till den 2:a. Ska på första UL på fredag och känner mig smått nervös. :p
Det blir andra barnet, tredje graviditeten för oss.
Jag läser mycket på forumet, men skriver sällan...

*kl*

Vad roligt med fler här inne :)

Vi ska på RUL 13/2, det är ganska sent (v.19), men eftersom vi fick göra VUL i v. 9 p.g.a blödningar så tyckte barnmorskan inte det var så bråttom.

Jag måste bara fråga, kanske en dum fråga, men hur mycket har ni gått upp denna gången än så länge? Syns det? Förra gången fick jag en väldigt sen mage, men nu trillar den rakt ut och har gjort ett par veckor redan...

Jaahl Vad skönt att allt såg bra ut, ska inte ta reda på sort, det får bli en överraskning, även som sonen vid sitt RUL flashade sig så mycket så jag frågade sambon om det nog inte var en pojke, varpå han svarade jag vet inte, det var svårt att se allting ;)

Moonwalk Det är spännande...

Milschen Hoppas det går bra!

Är alldeles för nyfiken för att inte titta efter könet :angel: Sen tycker jag det känns mycket mer spännande nu, när det fortfarande är många månader tills man får träffa den lille... när barnet väl föds så känns könet så himla sekundärt. Men det gör man ju precis som man vill!

Vägde mig för drygt en vecka sen (alltså vecka 18) och då hade jag inte ökat någonting än. Det kändes som en lättnad för sist hade jag redan ökat ca 7 kg i vecka 21, blev 30 kg sammanlagt :crazy: :crazy: Allt hann dock rinna av utan någon direkt ansträngning innan denna grav. Men jag vill verkligen inte gå upp så mycket igen om jag kan undvika det, man inser ju vilken extra påfrestning det måste vara för kroppen, 30 kg är ju för sjutton två stora hundmatsäckar á 15 kg liksom :cool: Samtidigt får man försöka att inte viktstressa för mkt, jag varken frossade eller satt på sofflocket förra graviditeten men gick ändå upp mycket...promenerar hundar varje dag och jagar 1-åring :angel: och försöker äta vettigt, så mkt mer kan man inte göra.

Var på UL i fredags och allt såg bra ut. Det var en vild liten krabat, precis som sin bror. :bump: BF framflyttat till den 4 aug.

Vi får se när den behagar komma ut. Min son blir 2 år den 22 augusti, så jag hoppas den här bebben behagar titta ut lite tidigt så det inte blir födelsedagar för nära varandra.

Jag har gått upp 4 kg än så länge och är i v 14. Jag har mått så fruktansvärt illa (utan att kräkas) fram till nu och då har jag den dåliga ovanan att äta extra mycket och röra på mig mindre. Nu har jag börjat röra mig lite mer igen och har dragit ner lite på kaloriintaget i alla fall. Mitt mål är att inte gå upp mer än 11 kg. Det var vad jag gick upp förra gången. Är lite överviktig från början.

Magen började komma redan för två veckor sedan. Jag har varit jättesvullen i tarmarna och magen har inte fungerat alls, men det har blivit lite bättre nu. Jag kan dock inte ha mina favvojeans längre. Det blir mycket leggins, tunikor och klänningar framöver.

Jag har gått upp ca 3kg nu, det mesta kom runt jul och en semesterresa vi gjorde :angel:, jag mådde med mycket illa och smååt hela tiden kändes det som. Nu har jag börjat röra på mig lite och mår mindre illa så det känns som att viktuppgången avstannat lite, är v. 17. Men det är skönt fast de 3kg har typ satt sig alla på magen så att magen har liksom trillat ut... Gick upp ca 12kg sist. Siktar på det nu med, men om det blir en varm sommar kanske man samlar mycket vätska med...

Här är det inte UL förrän om 2 veckor exakt, ser fram emot det, känns som att det är lite spökveckor nu, för även om man växer så känns det oroligt att allt inte är som det ska (men det är det ju säkert...) :)

Jag känner igen det där med oron. Råkade ut för en ofostrig graviditet innan vi fick Aldor och det har satt sina spår. Det upptäcktes inte för än vid NUPP-testet i vecka 14 och det var lite omtumlande. Sedan när jag blev gravid med Aldor blödde jag till och från de första tre-fyra månaderna så där blev det VUL i v 7, 9 och 11 och sedan Nupp-test i v 14, RUL i v 19 och tre tillväxt UL på slutet så där visste jag att allt såg bra ut.

Här har de infört "obligatoriskt" UL i v 12-14 och 18-20, vilket jag tycker är jätteskönt. För mig var det en lättnad den här gången när jag såg att det faktiskt fanns en liten krabat där inne. Nu känns det hela mer verkligt.

Har bf den 22/6 och det blir första barnet. Vi längtar massor och har redan köpt på oss massa fina saker.
På RUL så hittades inga pojkdelar men hon var osäker men lutade mer åt flicka, vi tänkte ändå göra en 3D UL i sthlm senare i graviditeten så vi får veta då ist.

Tyvärr kan jag inte riktigt kolla min vikt eftersom jag bröt fotleden på 3 ställen precis efter jul och har gips, kan tala om för er att det är absolut INGET jag rekommenderar ;)

Hoppar in här :D

Jag är nu i v12+2 och har BF 12 augusti. Idag var vi på ultraljud och allt såg fint ut!

Jag plussade 4 dagar innan beräknad mens och har mest gått och väntat på missfall. Det gick snett senast och det satte djupa spår så det är faktiskt först nu senaste veckan jag faktiskt har börjat ha lite förhoppningar och glädjas för det

Detta blir andra barnet, har sedan tidigare en tjej född okt 09. Hon kommer bli världens stoltaste storasyster men än vet hon inget. Ett par kompisar och min ena syster vet bara än så länge. Sist brättade vi inte för familjerna förrän i v 16 + nånting, men det är kört att vänta så länge denna gång då min mage är duktigt svullen redan, hoppas att det lägger sig lite snart.

Har inlett med att gå ner 2 ½ kilo. Med dottern gick jag ner 5 kilo första 20 veckorna, så jag hopas att det kanske blir något till så jag har lite till godo. Viktnedgången beror bara på ändrad kost, så jag bantar inte ;)

Vad skönt att allt gått bra :)

Vi är fortfarande inte helt officiella, tänkte vänta till efter RUL den 13/2, igår var jag på vattengrympa tillsammans med tjejen som har sin häst inhyrd här.. det var lagom spännande. Men det gick bra det med. Har ju noja på att det kanske kan vara någonting fel, men det hade jag sist också och det gick ju alldelels utmärkt (har i alla fall en underbar liten Algot här på 15 månader), men helt säker kan man ju inte vara förren den kommer ut o man har räknat alla fingrar o tår... Mina föräldrar o syskon vet, svärföräldrarna och jobbarkompisarna, jobbar som lärare så nu har vi börjat prata lite inför höstterminen. Jag fick säga för att min vikarie på förra gravvicket skulle få stanna kvar, har ju varit föräldraledig fram till jan-12.

Ja väldigt skönt!
Visst är det så at man inte vet frrän den kommit u, och inte ens då egentligen ju...

Iag v jag in skrivningssamtal. Gått ner ett halvt kilo till, hon varväl inte jätteglad men int heller oroad.
Mitt blodtryck var lite lågt och det anade jag för jag ar varit yr och snurrig några dagar. Järnvärdet och depåerna var tydligen väldigt stora och det var ju br så hon var inte ens säker på att jag skulle behöva ta järntabletter ens framöver men det märker vi väl.

Nästa besök blev inbokat i maj, v 25. Är ju en evighet dit :D

Jag berättade även att jag denna gång vill ha igångsättning, eller iaf på nåt vis övervakad förlossning från start. Förra gången tog det 4 dygn rätt så precis från första värk till att hon va ute och jag tog det väldigt hårt, så vi bestämde att jag nån gång när det närmar sig ska beställa tid för Amanda-samtal och prata igenom förra gångn och hur de tycker vi ska lägga upp det nu. Känns SÅ HIMLA skönt att hon tog mig på allvar och inte bara avfärdade mig! Visst lite början gjorde hon det med "jaja men det går oftast fortare andra gången" osv. Det lugnar mig inte säskilt mycket faktiskt. Ska det bara ta tre dygn då? typ.

Låter som 4 jobbiga dygn, usch... Jag blev igångsatt och det var inte roligt det heller.. Jag hoppas att det ska gå av sig själv denna gången. Jag vet inte vad jag tänker eller tycker inför denna förlossningen, jag tror jag försöker inte tänka på det alls eller någonting åt det hållet. Jag hoppas det går bra. Jag fick njuren i kläm sist så det var därför jag blev igångsatt. Det var inte roligt det heller.

Har varit ute och rastat hästen nu två dagar på raken, jag har ont i mina fogar, men det går bra med skritt o arbetstrav. Hoppas det kommer fungera, går till en sjukgymnast med jämna mellanrum och klarar mig ganska bra med värktabletter och övningar. Går på vattengympa med en gång i veckan och det är skönt :)

Vi har inte köpt någonting ännu, det känns lite sådär.. vi ska inte ta reda på könet och vi har ju redan det mesta eftersom Algot inte är så gammal. Sedan är det ju mitt i sommaren när bebis föds så det känns lite tråkigt o köpa en massa kläder som man kanske inte hinner använda, och baskläder har vi lite, om det blir en tjej vill man kanske köpa lite nya kläder ;)

I morgon är det en vecka till RUL, längtar mycket. Denna gången känner jag mig inte gravid och tiden går otäckt fort, går snart in i v. 19 och halva graviditeten nästan :eek: Hur har det liksom gått till? Bebis är i alla fall en liten vilde känns det som, h*n sparkar som bara den på morgnarna, men långt ner i magen, fortfarande kan man inte känna det utanpå magen, längtar till mannen också kan få känna lite sparkar! :)

Jag blev snittad sist, efter ett dygns förlossning pga att det inte gick framåt, hade varit helt öppen i ca 4 timmar då och huvudet ville inte sjunka ner. Så man vet ju inte alls vad man ska förvänta sig till nästa gång. Sist öppnade jag mig inte mer än till 4 cm utan hjälp av värkstimulerande och det måste de ju ta det lite försiktigare med när man är snittad så det är jag lite orolig för. Vore himla drygt om det blir en lång och segdragen historia och så slutar det med akutsnitt igen.

Är i vecka 20+3 nu. Har känt plutten dagligen senaste veckan eller så, någon gång känns det lite utanpå också. Stundtals så längtar man efter att graviditeten ska vara avklarad och andra stunder kan jag känna att jösses, när det är faktum så är vi ju tvåbarnsföräldrar, hur ska det gå? :o;) Hehe. Speciellt när sonen har "sina stunder", han verkar vara i något slags övergångsskede mellan att sova 1 och 2 ggr på dagen nu och det blir en hel del gnäll när man inte får till det. Sover han bara en gång får det inte blir för tidigt och inte för kort stund. Men ska han sova två gånger måste han ju somna tidigare, annars är han inte trött vid lagom tid för en andra lur utan blir supergnällig sista timmarna innan läggdags istället.

De körde på med värkstimulerande dropp här med, men ut kom han ju.. Men jag var så fruktansvärt trött så jag trodde nog aldrig att jag skulle orka. Barnläkaren kom in o kolla men han var pigg så jag fick fortsätta lite till. Det var efter ett dygn med värkar. Sedan fick jag en ryggbedövning så jag kände inga krystvärkar, det var nästan värst o inte veta vad som hände. Men det gick ju bra i slutänden... Men det är med skräk och förtjusning man ser fram emot att möta nästa lilla stjärna...

Algot går ju på dagis och han är ganska bra på att sova regelbundet, han sover middag som regel mellan 12 och sedan till 13-14 någongång. Vi lägger honom klockan 18, utan på fredagen och lördagen för då får han vara uppe till 19, 19.30 för att vi ska få lite sovmorgon, det fungerar ganska bra ;) Idag har han fått en leksakshund som han går o drar efter sig i kopplet fram och tillbaka i huset... Det blir spännnade med en till o ta hand om och det blir nog en utmaning att få vardagslivet o fungera till en början! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 139
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30