Sommarföräldrar 2012?

Sv: Sommarföräldrar 2012?

Hej!

Jag är gravid i v 22 med planerad bf 16 juni. Det blir första barnet och det känns väldigt spännande men också skrämmande...Lever med min sambo och en hund och häst, men dessvärre ser det inte ut som om jag kommer att ha råd att ha kvar min häst under tiden jag är mamma ledig och letar fodervärd åt honom.

So far har allt gått väldigt bra, men har haft det sjukt stressigt på jobbet och har känt av högt blodtyck sista tiden, annars är jag lyckligt lottad som har mått förhållandevis bra hela vägen hit. En viss panik börjar smyga sig på, halva tiden har nu gått och tankar och oro inför förlossningen börjar komma...

Juni

Juli
Mirifax - 9/7, andra barnet.
ia_ - 15/7, andra barnet

Augusti

Juni

Juli
ia_ - 15/7, andra barnet

Augusti
Comfort - 12/8, andra barnet

*kl*

Idag ska vi åka på tävlingsclinic, ska bli spännande men tre timmar i sadlen, hoppas fogarna klarar det.. Det är träning i morgon med. Får hoppas det går bra.

På måndag är det RUL, det känns konstigt att få se den lille.. hittills har det känts lite konstigt o overkligt med en bebis till, lite skrämmande med faktiskt. Det har känts overkligt på något vis och mitt huvud har inte riktigt hunnit med, tänk att snart har halva tiden gått av graviditeten och jag tycker att tiden går rasande fort. Det kommer ju bli dags innan man vet ordet av det..

Jag har börjat fundera lite på vad vi behöver köpa till bebis, det var så mycket mer med Algot, nu har vi det mesta men det känns lite konstigt. Har ni tagit reda på vad det är för sort? Vi kommer inte göra det, får bli en överraskning.. :)

Nej, nu är det väl dags o ta på kläderna och masa sig ut i det mindre sköna vädret, men det går mot vår i alla fall, skönt :bow:

Min sambo vill ta reda på könet denna gång, sist gjorde vi det inte. Han menar att det blir mer praktiskt om det blir en kille för då har vi ju mest bara tjejkläder, och självklart det håller jag ju med men jag vill inte ta reda på det, mer spännande :)

Jag brukar säga till honom att den dagen som killarna föder fram dem får han bestämma...

Dottern fick lyssna på bebisen med angelsoundet i morse, det var minst sagt en hit!

Juni

Juli
ia_ - 15/7, andra barnet

Augusti
Moonwalk - 7/8, första barnet

Har ju inte skrivit så mycket här. Det här är väldigt svårt för mig att fatta och våga hoppas på att det verkligen kommer gå vägen. Just nu nojjar jag jättemycket inför RUL som är den 2/3.

Vi försökte i flera år innan vi slutligen fick plus på stickan i början på december. Då med hjälp av ivf (provrörsbefruktning). Det gick på första försöket så det känns som om det gick lite fort om ni förstår vad jag menar :D .

Vi kommer inte ta reda på kön, de kollar inte det här så isådanafall måste vi göra det privat och det känns lite överkurs för oss.

Vad roligt, grattis :), jo lite fort vet jag vad du menar, vi hade ställt in oss på att denna med skulle ta nästan ett år att tillverka och det gick innan första försöket, det var snopet, ringde o frågade barnmorskan 1. hur säkra gravtest var och 2. hur det hade gått till, hon skrattade och svarade något i stil med tja, det vanliga sättet`.. Så här i efterhand känner jag mig mer än lite korkad, men vad gör man inte i stridens hetta.... :o

Har med funderat på det där med kön ur praktiskt synvinkel, men nej.. det får bli en överraskning :)

Hoppar med in i tråden!!

BF den 1 juli första barnet. Har mått väldigt bra måste jag få tillägga, lite illamående i början och så men efter vecka 10 lugnade det ner sig.
Går in i Vecka 20 på måndag, och nu har man ju börjat fatta när det börjat att synas lite. :)
Har en liten fråga, hur länge tänker ni som har häst rida? Min häst ska till fodervärd den 1 Mars men det är ju iaf ett par veckor dit... Vill ju inte att de händer något..

Juni

Juli
ia_ - 15/7, andra barnet
Katarina_dacke 1/7 Första barnet
Augusti

KL

Juni
Jaahl - 20/6, andra barnet

Juli
ia_ - 15/7, andra barnet
Augusti

Jag tänker nog försöka rida så länge de går. Jag har en unghäst som inte rör en fena om det så detonerar en bomb bredvid henne. Hon är riden sedan i somras. Det som blir avgörande tror jag är när man blir vinglig och inte har balansen, då kommer jag sluta.

Jag rider för instruktör, på bana och i skogen. Jag undviker situationer som jag vet kan framkalla "krig", till exempel galopperar vi inte på ridbanan utan bara i skogen. Och där kan vi träna på att fatta båda... Jag vet att det kanske inte är bra att undvika vissa moment i träningen men jag resonerar som så att det är bättre att träna på allting annat och fokusera på sådant som man vet fungerar bra och som man kan utveckla. Till hösten kan vi ju träna på galoppfattningar i ridhuset, hon dör ju inte av att vänta då det fungerar bra i skogen. Tänker också trappa ner på rundorna, det är ju bättre att komma ut en skrittrunda som är kort än att rida de vanliga långa rundorna :)

Tar träningen lite vecka för vecka och så får vi se när hästen får semester. Min suyster kommer flytta hem i juni och hon kommer hjälpa mig med att rida hästen. Jag vill inte kladda med att ordna en medryttare eller fodervärd den tiden där i mellan, då får hon hellre gå och ha lite ledigt ett par veckor/månader beroende på..

Förra gången red jag till mitten av april (bf 16 aug) men då gjorde det så ont att jag inte kunde längre. Den här gången har jag precis börjat rida igen efter 6 månader av tidsbrist. Jag hoppas kunna hålla på så länge som möjligt, men vi får se hur det går. Jag håller mig till mina hästar, den ena är världens snällaste och skulle aldrig hitta på något som jag inte är med på och den andra är relativt lugn. Min sambos häst tänker jag dock inte sätta mig på innan bebis tittat ut, för där vet man aldrig vad som händer.

Juni
Jaahl - 20/6, andra barnet

Juli
ia_ - 15/7, andra barnet
Augusti
Milschen - 4/8, andra barnet.

*kl*

igår var det rul och det gick bra, en riktig liten vilde där inne.. den var inte så mycket sammarbetsvillig utan snurrade mest runt :) Verkar vara skillnad på den och algot, han låg still och rörde inte alls sig så mycket. Denna sparkar mer och är aktivare i magen jämt...

Moderkakan ligger lågt (mitt för hålet) så jag ska tillbaka på ett UL till i v. 32. Får hoppas den flyttat upp sig för jag är inte alls sugen på snitt. Känns som att kroppen har bättre förutsättningar att återhämta sig och att det är bättre för bebis att födas vaginalt..

Men jag blev inte klok på en sak, datum blev flyttad till 15/7 (från 9/7) men det kan nog knappt stämma, om inte min kära man har spermier som överlever i alla fall en vecka.. men, men antar att bebis kommer när den kommer ändå. Bebis kanske var liten så det påverkade eller hur tänker man? Har fått ett datum till och det var den 12/7 och det var av läkaren som gjorde VUL då vi hade blödningar och det känns mer rimligt..

Grattis till lyckat UL!!
Ang datumet så kan det ju vara som du sa, att den var lite lite liten, eller så låg den och tryckte ihop sig litegrann och blev mindre därför :) Jag tycker man hör det jätteofta att datumet inte kan stämma så det är nog vanligt :)A

Jag är helt inne i spökveckorna nu, känner mig totalt ogravid. 14+1 idag.

Imorgon ska jag förhoppningsvis rida för första gången på över ett halvår, typ sen juni/juli. :bump: Fick ett infall och ringde syrran så vi ska rida travhästarna pulsjobb i snön, superkul! Bäst att passa på innan det kommer en mage ivägen, eller foglossning eller nåt :)

Gott o komma upp på hästen igen :) Jag har haft hovslagaren här idag och det gick riktigt bra, skönt! Ridet här blir det bara på lördagar o söndagar för jag är hemma sent i veckorna och det är så himla halt. Lättare att lasta in i transporten o köra ner till ridhuset på helgen.

Jag har blivet så himla trött igen, riktigt, riktigt trött. Hade kunnat sova non stop dygnet runt. Har vabbat sedan igår och tror nog jag gör det veckan ut även om sonen börjar bli lite piggare (dock fortfarande lite feber i kväll) för jag orkar inte jobba o hålla på med att mannen ska vabba. De får helt enkelt klara sig utan mig ett par dagar till..!

Jag hakar också på! :) BF 22 juli, men ska på RUL 27/2 så då får vi se. Det är mitt första barn och sambons andra, som jag har väntat på detta :love:
Är nu i v 17+1 och har börjat bli piggare och må mindre illa, tack och lov, men nu är det lite foglossning som spökar istället. Men det känns lika underbart för det! :love:

Funderar just nu mycket på hur jag ska lägga upp det med hästarna, hur länge till jag vågar rida, om jag kommer bli en skräck- eller ängelmamma och hur jag ska våga låta barnet gå själv ut till bussen när hen börjar skolan :D

Vilken vecka är du i nu? Jag är i vecka 20. Och har känt mig piggare en tid, fast i går var jag supertrött.. Låg länge på morgonen, var uppe och fixade lite middag, sen la jag mig igen efter maten och sov 2 timmar!! :eek: Och sen ut till hästarna å mocka å fixa, sen gick vi och la oss i går kväll vid 22.30.. Och sov hela natten.. Men man ska ju lyssna på sin kropp så är jag trött och kan lägga mi8g så gör jag det. Har en sån underbar sambo med som är så snäll och förstående. :love:.

del kl

jäv.lar.
Vilken träningsvärk jag har!!! Gick minst sagt ut aldeles för hårt, får nog bli en lugn skogsrunda nästa gång...

Åh vad jag längtar tills onsdag, då åker vi på minisemester! Första stopp blir ullared ett par timmar, sen sover vi där på campingen och sen vidare till Göteborg och sambons lillasyster som nyss flyttat dit. Tyvärr måste sambon jobba på fredagen så vi måste hem sen.
Jag ska på begravning på fredagen också om jag kan få tag på barn/valpvakt... min kompis femåriga son ska begravas, fyy.

Igår var jag och köpte en hokus-pokus stol för 150 kr, bra klipp! Jättebra skick var den trots att den var sen 70-talet, det syns verkligen inte!

usch, träningsvärk är inget roligt ;) Inte när det gör ont överallt, hu..

Skönt med minisemester :) Jag och sonen flyger till tyskland på lördag och kommer hem på onsdag. Min mamma ska med följa med. Min syster bor i Berlin, jag har aldrig varit där så vi ska passa på att hälsa på henne. Ska bli spännande och roligt o träffa henne med. Hon är en sån riktig bustant och Algot älskar henne.. vi ska gå på zoo och titta på saker.

Riktigt tråkigt med begravning, vet inte om man någonsin skulle bli människa igen om någonting skulle hända ens barn!

katarina_dacke] Jag blev tillbakaflyttad på RUL så det skulle vara 18+3 idag (enligt mig 19+0), ringde precis och pratade med barnmorskemottagningen eftersom jag hade problem med järnvärdet sist jag var gravid. Hon sa att det brukade börja sjunka i mitten av graviditeten. Jag fick en telefontid i morgon bitti och i så fall får jag åka dit i morgon och lämna blodprover så de kollar det. Jag har ändå tagit det lugnt en vecka för jag har funderat på om jag har jobbat för hårt och stressat på jobbet...

Pettsson jag är en riktig hönsmamma för det mesta även om jag försöker låta bli :angel: Jag bytte häst när sonen kom från en utmanande unghäst till en snäll häst som behövde utbildas. Jag gör idag många saker som jag aldrig skulle tänkt mig innan jag fick sonen och nu bev gravid igen :angel: Men jag skulle inte vilja byta för någonting i hela världen :love:

Haha :) Man får nog försöka låta bli att vara för hönsig, men är troligen lättare sagt än gjort! Just nu känns det som en bättre och säkrare lösning om bebis stannar i magen tills den fyller 18, så kanske den kan få komma ut sen.
Jag köpte ny häst i höstas med planen att komma ut och tävla hoppning nu i sommar, men det får vänta, ev är en kompis intresserad av att tävla och träna henne under sommarhalvåret så det vore ju jättebra!
Hon är en riktig donna som är otroligt snäll, däremot väldigt bestämd och ett typiskt sto. Försöker så gott det går att lura henne innan vi hamnar i diskussion och än så länge går det bra, känner mig trygg där jag sitter. Men de två andra småttingarna har jag lagt ner, de får gå och växa upp lite för sig själva med bara vanlig vardaglig hantering, något annat vågar jag absolut inte.

Det här ska bli så häftigt alltså! :) :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 152
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar