Sommarföräldrar 2012?

Sv: Sommarföräldrar 2012?

haha alltså ta inte det här fel nu, men jag är inte avundsjuk på er som får barn tätt:D Vi hade också planerat rätt tätt, men vi hade som krav att dottern skulle sova rätt ok först (hon har aldrig varit ett fan av det, om vi säger så). Bara det att hon sover fortfarande rätt dåligt men nu kände vi att vi inte ville vänta längre. Sen är hon så fruktansvärt trotsig, gnällig och pladdergalen nu, och bara tanken på att jag kunde haft en till gör mig mer matt:p

Svullnaden har äntligen börjat lägga sig och jag må väl typ som vanligt nu. Tycker jag fått en trött-släng igen men det kan ju lika gärna vara vädret, sjuka eller nåt. Så nu är det väl bara att vänta på att magen ska komma, förhoppningsvis lite tidigare än med dottern, då kom den väldigt sent.

Ang att köpa grejer så ska vi inte köpa nånting mer än en syskonsvagn. Eller, ja det lär väl bli nån ny body eller så när det närmar sig bara för skojs skull :D

:) Är nog helt olika, sonen sover som en stock och har gjort så sedan han var ca 6 månader... Men det var inte meningen att det skulle bli så tätt här (fast vi är ju lika glada ändå :) ), tog ut spiralen och räknade med att det skulle ta minst ett år (sonen tog ju tid på sig att bli till), och döm av förvåningen när jag blevit gravid utan att vi hunnit börjat "träna på saken" ;) Ibland blir det inte som man tänkt sig riktigt och tur är kanske det..

Men jag tror att nästa kommer bli ett monsterbarn, sonen är snäll (än så länge) för det mesta även om han har ett rysligt humör i mellanåt.

Har suttit i telefon med barnmorskan nu, har foglossning från hell så högerbenet följer inte med riktigt. Hoppas på att få lite värktabletter utskrivna, går redan hos sjukgymnasten.

Jag vet inte det med syskonvagn, de känns ganska klumpiga och stora? Tänker in o ur bilen, skogsstigar.. Men finns det någon fiffig tar jag gärna emot tips! Jag tänkte vi kunde prova en sits ovanpå vagnen vi har nu (emmaljunga edge), och sedan köpa en liten sittvagn till sonen.. Jag bar honom mycket när han var liten och hoppas kunna bära bebis med.. Då kan sonen åka sittvagn när han blir trött...

Kan man ha en sits ovanpå edgen? Hur då?
Hade varit skönt att kunna ha kvar vår med, för jag håller med dig om att syskonvagnarna är klumpiga. Men vi är ute och går mycket och sist kunde jag inte bära så länge då jag har problem med ryggen.

Om man kollar på emmaljungas hemsida så kolla under rubriken tillbehör och syskonsits. Det är nog lite meckigt för det blir ju svårare att komma åt bebis som ligger under och man måste nog ha stenkoll så att vagnen inte tippar, det är max 15kg. Men om sonen kan gå lite och åka lite tror jag nog det ska fungera, om man inte ger sig ut på rundor som är hur långa som helst förstås (sen gäller det nog att ha gott om tid på sig med :D) Men en syskonvagn på skogsstigarna här känns mindre lockande, det är precis edgen kommer fram...

Här måste det nog bli en riktig syskonvagn. Jag promenerar mycket och skulle känna mig låst om man var tvungen att bära jämt. Och Adrian väger redan över 12 kg, så syskonsits, nja...;) Största problemet är väl hur allt ska gå in i bilen, har inte tittat så mycket på olika typer av syskonvagnar än...

Jag har också ont i fogarna nu och har börjat plågas av dem på nätterna, vaknar hela tiden av att det är obekvämt. Hoppas det inte blir värre, det blev det aldrig sist iaf.

KL
Jag är planerad till 4 juni med andra barnet! Första är 5år och tanken var att det skulle vara ett glapp men nu vet jag inte längre, hade nog vart bättre med tätare men inget att göra åt detta nu. Hoppas ändå dom kan ha kul tillsammans senare trotts glappet!
På Ul låg moderkakan för långt ner och hindrade just då en förlossning, ska tillbaka v 32 och kolla om den flyttat på sig. Har inte hört sånt förut så vet inte vad som händer om det är snitt som gäller om moderkakan är kvar i det läget...
:)

Aha gck det bara till 15 kilo funkar det iaf inte. Men vi har fina skogsvägar här så forhppningsvis funkar det med vanlig syskonvagn med fyra fasta hjul :)

Funderar med på det med låg moderkaka, har haft blödningar under graviditeten för att moderkakan legat lågt. Det har blött när livmodern vuxit, men nu har det varit lugnt. Ska på RUL på måndag, får hoppas att det vuxit till sig då. Blir snitt har jag fattat det som annars om den fortfarande ligger lågt, men det brukar tydligen "ordna till sig" :)

Ska prata med läkaren på torsdag om mer/bättre värktabletter, får se hur det går. Hoppas att det inte blir sämre heller!

Min svärmor har haft föreliggande moderkaka i 2 av sina 4 graviditeter, och det stämmer att det blir kejsarsnitt då. Oftast åker moderkakan uppåt i takt med att bebisen växer.

Det jag tycker är trist med syskonvagnar är ju att liggkorgen blir så liten, det är man ju lite bortskämd med nu med en edge, elle hur? ;)

Adrian är ju en ganska stor kille men han sover fortfarande ofta middag i barnvagnens liggdel :) det är en edge vi har också alltså... Däremot var han inte ens 5 mån när vi bytte till sittdelen, då var han bara missnöjd med att ligga och ville se allt. Så där gjorde det ingen nytta med rymlig liggdel.

Jo, man blir riktigt bortskämd med edgen... Algot anände liggdelen till han var runt 9 månader. Han var ganska liten och trivdes bra med att sitta där när jag fällt upp plattan bakom ryggen, sen har vi använd sittdelen sedan dess, men jag börjar bli en aningens trött på att kånka runt på den så vi har funderat på att skaffa en el Scooter som känns lite mindre och nättare, men nu, tja.. kanske en bra syskonvagn eller en sits och en scooter men hur ofta är man ute och går båda?

Jag har bara edgen hemma när vi går promenader och en Teutonia Timmy liggandes i bilen när vi är iväg.

Problemet blir att eftersom man måste dela på liggdel+chassy på edgen så får den inte plats längre, har skaffat hund nu så nu tar ju hundburen :devil: plats. Jaja sånt där löser sig väl, ska försöka prova en massa olika selar/sjalar om jag kan hitta nån som jag inte får ont i.

Nu har vi berättat för våra familjer, de blev glada såklart :) Mina sysonbarn visste inte om de skulle tro på mig, 5 åringen frågade mig minst 10 gånger "är det sant? Ska ni verkligen ha bebis? Är det sant? Skojar du inte?" Så himla gulligt:D

Min ena syster vet dock inget än, hon är på semester och kommer hem till helgen så hon får veta det då.

Några kompisar har vetat sen innan, och jag änner mig väldigt nöjd nu med vilka som vet, så de på facebook får inte veta förrän efter RUL. Har tänkt gå ut med det 1 april :p

Jag berättade på facebook igår, sist skrev jag inget alls där så tänkte det kunde vara kul att göra tvärtom denna gång. :) Många grattis men också några "ojoj"-kommentarer, typ lycka till, det kommer ni behöva... är väl hormonell och överkänslig men jag stör mig lite på folk som ska förmana och säga att ja gud nu får ni det jobbigt. Har väl knappast räknat med annat än att det kommer bli mycket jobb med knappt 1,5 års mellanrum heller! Men det kan väl bli jobbigt med 2-3 års åldersskillnad också och det är ju jättevanligt att folk har, men de får inte några förmaningar om det (som jag upplever iaf).... är som att det sticker lite i ögonen på folk och att de bara måste förmana lite...

"det kommer ni att behöva" sjysst sagt :crazy:

Nä inte värst :crazy: har du inget snällt att säga så knip igen liksom... men är väl överlag så att folk tycker sig ha rätt att tycka en massa om andras "familjeplanering" eller vad man ska säga... om, när, hur tätt, hur många osv. Stör mig på det för det är rätt djupt in i andras privatliv man klampar då kan jag tycka...

hoppar in från vårföräldrar men en min sambo känner skrev på fb när han berättade om att vi skulle ha barn: grattis, då kan du inte ha några andra planer dom närmsta 18 åren!

Det reagerade jag med på, för jag vet att från den personen va det inte ett skämt och då kan man lika gärna hålla käften!

*kl*

Nu hoppar jag ocskå in här!

Varit på RUL, blev framflyttad 1 v till 15 juli, men det blev jag även med förra barnet och trots det kom hon 2 dagar för "mitt" datum :)

Usch, folk ska jämt tycka så mycket hela tiden... Vi har med fått klämkäcka kommentarer om att det blir tätt i mellan. Jag tror folk hur man än gör har åsikter och man får väl bita ihop o låta alla tyckare tycka för sig själva, man kan ju undra varför de ibland är så bittra på livet. Jag har en jobbarkompis som tyckte att vi borde ju veta hur barn blir till så det borde ju inte gått så fort med en tvåa, för då får ju inte ettan någon ensamtid så länge, bara himla med ögonen och tänkte men får tvåan det då när man redan har ettan?

Ska vi göra en lista? :)

Juni

Juli
Mirifax - 9/7, andra barnet.

Augusti

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 152
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar