Sommarföräldrar 2012?

Sv: Sommarföräldrar 2012?

Det är verkligen så mycket drag här så man knappt hinner med :D

Jag var hos bm idag för koll v 35+2.
Magmåttet sist var 31, och idag var det mellan 31-32.. men bebis var fixerad redan v 32 så det är väl därför antar jag som det inte ökar..

Nu har hon äntligen kommit :) och det med mer eller mindre raketfart!

Förra förlossningen tog 36 timmar, denna tog typ 6 från det att vi blev inskrivna och då försökte de ändå dra lite på det eftersom jag skulle hinna få antibiotikadroppet mot gbs 4 timmar innan bebis kom ut..

Det var lite smått kaos bara, för värkarna började i tisdags kväll på riktigt och jag hade ju bestämmt mig för att vara hemma så länge som möjligt med tens apparat o så. Var ju lite trött på alla falsklarm. I alla fall, halv fem funkade det inte längre så då ringde jag förlossningen. Det var fullt. Vi blev hänvisade till helsingborg, det är bara 13 mil bort :eek: Gissa om handtaget i bilen blev flitigt använt under den turen?

När vi kom dit vid 07 var det öppet 5 cm och vi fick frukost o dropp. Sedan tog de hinnorna och hon ploppade ut med hjälp av lite extra tryck på magen 13.12.. Precis innan hon kom blixtrade det o kom en rejäl åskknall så det var med dunder o brak. Hela förlossningen hade jag bara lustgas. Bm tyckte när vi kom dit att det var så långt gånget så vi skulle nog inte hinna med något annat. Men jisses vad hög man blir på det där...

Hon vägde i alla fall 3450g och var 51cm lång. Vi fick komma till gyn avd och i torsdags började hon bli gul. Hon har fått ABO immunisering. MIna antikroppar angrep hennes så hon fick åka till neo. Det fanns fortfarande inte någon plats i Kstad så vi fick stanna i Hbg på neo. Lagom roligt med sonen hemma, hästarna hemma... Hon svarade bra på sol, dropp och sondmatning och i går em fick vi komma hem. I dag är vi hemma och i morgon fm ska vi till neo i Kristianstad o kolla vidare, se så värdena håller sig eller ev. mer solning. Hoppas det hållt sig. Skönt att vara hemma i alla fall :-)

Inga fler bebisar än? :banana: Här lyser min med sin frånvaro, men har ju 8 dagar kvar till BF från imorgon.. Men vaggan är bäddad, skötbordet på plats, babysitter monterad och kläderna är tvättade och vikta, mamman drar på 23 kg mer vikt än vanligt och hennes fötter ser ut som ballonger så KOM NU FÖR GUDS SKULL!!

Härligt, blir så avis på er som föder, jag längtar ihjäl mig :p

tänk om det kunde åska då jag ligger på förlossningen, myyyyss <3 ^^

KL

Stort grattis Mirifax!

Här blir det inte så mkt datatid för närvarande, Emanuel är inte någon överdrivet nöjd bebis utan vill helst ligga vid tutten hela tiden...sover inte direkt jättemycket tycker jag och när han väl sover har man ju en storebror att ge egen uppmärksamhet och en massa andra saker att göra. Igår slog han dock till med ett maratonsovpass från 19-23.30, då skulle vi lägga oss så jag bytte och ammade då. Sen var han förstås inte sugen på att sova nåt mer... 1.30 sov han igen, kl 7 vaknade storebror. Däremellan var bebis vaken och ville amma varje timme. Då blir man lite sliten. Försöker ladda så gott jag kan med solljus och kaffe och så hoppas vi på att litens sovmönster blivit lite bättre tills sambon börjar jobba om en månad...eller iaf tills det blir mörkt och trist ute...

Hoppas ni som fortfarande väntar mår bra!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Queen
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
Senast: Sassy
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 139
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar