Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag har också haft en skitdag. Ska be sambon köpa med sig massor med choklad hem så hoppas jag kvällen tar sig i alla fall.

KL

Sådär ja, Ullared avklarat så nu tror jag vi har allt, eller ja, allt som vi hade planerat att få med hem därifrån iaf :-)
4000 fattigare oh vardagsrummet fyllt med gula påsar, hehe!
Byrå måste inhandlas så lillans alla små kläder och pryttlar har ngnstans att vara.
Kändes lite som att nu har vi klarat av ännu en sak. En sak mindre att kunna stressa upp sej över, en till sak att bocka av som klar på listan, härlig känsla :)
Det som ska köpas nu är som sagt en byrå då, sen spjälsäng och försöka hitta ett begagnat skötbord i den modell jag vill ha.

Detta med sug efter speciella saker. I början, de allra första veckorna var det ju apelsiner, clementiner, juice, sura saker, men de gick över fort, oh fram tills för ngra dagar sedan har det inte varit ngt speciellt. Men nu, MJÖLK!!!!! Mmmmm det är så gott!!! Går upp på nätterna flera gnger oh kan dricka hur mkt som helst!!

Alltså, större delen av dagarna mår jag toppen, pigg oh glad oh Grejjar oh rider oh är i stort sett som vanligt.
Men, på em/tidig kväll så smäller det till, och det oavsett vad jag pysslat med under dagen!!! Jag blir trött, stel (stel i ljumskarna... Eller jag vet inte, kan inte beskriva känslan), oh fram tills för ngra dagar sedan har jag varit hungrig mest hela tiden och kunnat äta HUR MKT som helst, men nu äre knappt jag känner ngn hunger. Äter sällan oh när ja blir hungrig orkar jag pytte lite ....?
Så, pang så blir ja en helt annan människa på em/kvällen, oh som sagt, det är såhär oavsett vad jag gjort, om jag så bara legat på soffan hela dagen eller varit igång som en tok. Jäkligt trist detta måste jag få säga..... Gnälla lite!!!
Hmmm, eller borde jag vars glad oh nöjd över att ja för övrigt mår toppen oh kan göra allt jag vill....? Jo jag antar det, men de bästa vore ju om ja kunde vara lika pigg oh spänstig hela dagarna, eller :)
Fy, vill inte gnälla oh ändå gör jag det!!

Hur mår ni andra när kvällen kommer??

Din stackare..... Oh här sitter jag oh rapar tacos oh surar över att jag inte alls är sugen på vare sig den stora godis-påsen på bordet, eller de mummsiga jordgubbarna i kylen.... Hade delat med mej av otäckheterna till dej om Viborg nära!!!

Det där med ryggen känner jag igen lite. Eller jag får ont på vänster sida, i "filen" , ungefär mitt på ryggen. Men ngn massage hjälper inte för när man knådar oh trycker så är det inte i "filen" utan det känns som det kommer djupare inifrån.... Känns precis som kramp, fruuuuktansvärt, oh kommer när jag suttit för länge..... Undrar väldigt va det kan vara för de känns så konstigt, men skit ont, bara vänster sida oh jämt samma ställe....? Ngn som vet??

Lyckades du shoppa bebisgrejer för 4000 kr på gekås? Det var inte illa ;) vad köpte du? Jag tycker inte alls det fanns mkt när jag var där...

När kvällen kommer är jag sömnig, förr var jag en riktigt nattuggla.. Har jag haft en intensiv dag så brukar det kännas i ryggen, ibland lite sammandragningar också men det brukar lugna sig snabbt när jag lägger mig. Då brukar å andra sidan bebis vakna och fara runt allt mellan 20 min och som häromnatten, 7 timmar :o

Det där med chokladförråd funkar inte riktigt för mig.... :o:angel: I så fall måste jag be sambon gömma det vilket slutar med att jag går och letar och blir sur på honom för att han vägrar säga vart det är. :rofl:

Vi bakade scones istället igår :d och sen hade jag en ask med supergoda vindruvor som jag smaskade på så kvällen blev rätt ok ändå. Snart är rabarberna i trädgården tillräckligt stora för att jag ska våga plocka lite där också och göra paj. dubbel-:d

Jag måste säga att jag är oerhört förvånad och rätt tacksam för att jag inte exploderat i vikt...

Ja förresten, har ni börjat drömma om förlossningen ännu? Det ska vara rätt vanligt har jag hört och jag hade min första häromnatten. Det var en perfekt förlossning, smärtan gick att hantera, utdrivningen var okomplicerad och en perfekt lite pojke kom ut. Gärna fler sådana drömmar tack!

Ja förresten, har ni börjat drömma om förlossningen ännu? Det ska vara rätt vanligt har jag hört och jag hade min första häromnatten. Det var en perfekt förlossning, smärtan gick att hantera, utdrivningen var okomplicerad och en perfekt lite pojke kom ut. Gärna fler sådana drömmar tack!

En förlossnings-dröm hittills. Min sambo och jag hade sex, men det gjorde ont på honom när han kom in i mig. Jag försökte slappna av så mycket jag kunde och rätt som det var gled bebisen bara ut! SÅ avslappnad var jag :D Helt sjuk dröm, haha! Men efter den så är jag säker på att det är en pojk iaf :)

KL
Hur mår ni andra när kvällen kommer??

Trött som f-n. Är i vecka 26+2, och för ca en vecka sedan började jag behöva sova en timme efter jobbet. Börjar bli trött i ryggen också.
Står och går väldigt mycke på jobbet.

Och jag, mitt dumma nöt, har inte ansökt om GP. Trodde liksom inte att jag skulle få vara kvar så länge som jag har varit.
Man har ju hört så mycke om uthyrningsföretag och hur de behandlar sina anställda, och jag var helt övertygad om att jag skulle bli av med jobbet nu i maj när min månad för månad anställning skulle gå över i en tillsvidare anställning.
Men, man ska tydligen aldrig upphöra att förvånas.
Hem i brevlådan landade ett kontrakt på en tillsvidare anställning......
Blev både förvånad och glad. Då har man kanske ett jobb att komma tillbaka till i februari när sambon tar över föräldraledigheten.
Men nu vet jag inte riktigt vad som händer. Är det försent att ansöka om GP nu?
Försäkringskassan är ju inte direkt snabba, om man säger så.
Eller så får jag avvakta och se hur det går. Har trots allt 25 semesterdagar jag kan ta ut i sommar.

På tal om det, hur gör ni med föräldraledigheten? Ska ni dela lika på den, eller ni som mammor ska gå hemma mest, eller...????
Vi diskuterade ämnet igår nämligen. Nyfiken på hur andra väljer att göra.

Hehe nja inte riktigt fyra tusen.... Sambon fick lite nya kallingar oh linnen, jag amnings-bh:ar, oh matta oh duschdraperi, men resten var nog bebis-saker.
Ja du, vad handlade vi.... Skötbädd, mkt tvättlappar, både "blöta" oh sådana i frotté..... Flera uppsättningar lakan till vagn oh spjälsäng.... Dubbla uppsättningar täcken oh kuddar till både sängen oh vagnen..... Tänkte if de blir en liten kräkis som kikar ut.
Lite napp-flaskor oh nappar utifallatt det nu kommer behövas, dreggel-haklappar , lite bodys oh ngra par byxor..... Hmmm vad mer...var rätt mkt iaf så inget mer behöver inhandlas nu innan bebis kommer tror jag iaf.

Alla:
"skönt" att höra att fler blir trötta oh sega oh ömma i kroppen när kvällen kommer....!

Inga förlossnings-drömmar än så länge. Men däremot andra drömmar, otroligt känslo-mässiga och väldigt verkliga. Drömmer mkt om mitt ex..... Skit jobbigt!!!! Fattar inte varför jag börjat drömma om han nu.... Mått skit hela dagen av den där drömmen inatt.
Drömmer oxå mkt om det förflutna.... Samma där, väldigt jobbiga drömmar känslomässigt oh då jag drömt sådana där drömmar är hela dagen efter totalt förstörd.....
Som sagt, jobbigt, fattar inte varför sådana drömmar plötsligt dykt upp....?! :(

Inga förlossnings-drömmar än så länge. Men däremot andra drömmar, otroligt känslo-mässiga och väldigt verkliga. Drömmer mkt om mitt ex..... Skit jobbigt!!!! Fattar inte varför jag börjat drömma om han nu.... Mått skit hela dagen av den där drömmen inatt.
Drömmer oxå mkt om det förflutna.... Samma där, väldigt jobbiga drömmar känslomässigt oh då jag drömt sådana där drömmar är hela dagen efter totalt förstörd.....
Som sagt, jobbigt, fattar inte varför sådana drömmar plötsligt dykt upp....?! :(

Jag tror att det är en rensning av "mentalt skräp" som bearbetas för att man ska bli redo att gå in i rollen som trygg mamma. Jag har haft en del sådana drömmar också, om att jag fått aggressiva utbrott precis som min mamma när jag var liten. En rädsla som jag burit på och som jag tror bearbetas i drömmarna. När jag vaknat mår jag illa över drömmen, men samtidigt inser jag att jag i drömmen fått "testa på" det jag är rädd för - och eftersom jag mår dåligt över det så är risken mindre att det kommer hända i verkligheten.

Kanske är det något med exet du fortfarande bär på som du behöver inse och därför kunna släppa? :)

Jag har inte heller ansökt ännu. Eller vad menar du med gp? Föräldrapenning eller havandeskapspenning?

Vi kommer dela lika på föräldraldigheten. Jag är hemma först sex månader, sedan han i sex månader. Därefter blir det förmodligen någon deltidsvariant för oss båda. Vi tycker det är helt självklart att dela lika.

Mår för övrigt egentligen helt ok. Men är redan förbannat trött på att vara fet... Har gått upp 12 kg nu och är i vecka 24. Har ont av foglossning och förvärkar, vaknar av kramp i vaderna flera gånger per natt. Inga cravings dock, överhuvudtaget. Tycker inte jag äter mer än vanligt alls... Men har inga "stora" problem och än så länge går det super på jobbet!

Delvis KL

Jag håller med, är fruktansvärt trött på att bli tjockare och tjockare även om det egentligen satt sig mest på magen. Vägde mig häromdagen och hade gått upp 7 kg och höll på att få panik tills jag läste att det var ganska normalt (går in i v 25 imorgon).

Jag tror hon menar gravidpenning (havandeskapspenning). Vilket jag inte heller hunnit med att skicka in ännu. Ska skriva ut papprena på måndag och skicka in så fort som möjligt.

Har inte heller fått några speciella cravings efter något men det kanske kommer ;) Dock är jag sugen på tårta och har varit många många veckor men än har det inte blivit ngn, känns liksom inte hellt normalt att åka o köpa en tårta till sig själv :D

Den enda värken som plågar mig ibland är ngn konstig smärta vid musen typ :o känns liksom som att det värker i skelettet runt omkring eller hur man ska förklara det, ngn annan som känt ngt sånt konstigt?

Jag tror att det är en rensning av "mentalt skräp" som bearbetas för att man ska bli redo att gå in i rollen som trygg mamma. Jag har haft en del sådana drömmar också, om att jag fått aggressiva utbrott precis som min mamma när jag var liten. En rädsla som jag burit på och som jag tror bearbetas i drömmarna. När jag vaknat mår jag illa över drömmen, men samtidigt inser jag att jag i drömmen fått "testa på" det jag är rädd för - och eftersom jag mår dåligt över det så är risken mindre att det kommer hända i verkligheten.

Kanske är det något med exet du fortfarande bär på som du behöver inse och därför kunna släppa? :)

Ja ngt sådant borde det ju vara.... Bra tänkt :) För jag menar, vad skulle det annars bero på när man inte ägnar dessa ämnen man drömmer om en tanke i vaket tillstånd...?!
Ja du, detta med exet..... Var ett jäkligt jobbigt avslut på det förhållandet, för oss båda.
Det jag tror/vet det handlar om är att jag ngn gng måste inse att jag inte kan gå oh ha dåligt samvete för hans skull resten av livet. Lättare sagt än gjort vill jag lova.
Har ett underbart fint förhållande idag, alltid lugnt oh kärleksfullt oh nu väntas det ju en liten :love: Så det stööööörrrr mej enormt med dessa drömmar. Som idag lixom, har haft drömmen från inatt i huvudet hela dagen.... Men men, det går nog över :) Man hör ju många säga, och kan läsa i princip överallt att det är mkt vanligt att drömma mkt och "kraft-fullt" när man är gravid.

Samma här, tycker det räcker nu, måste man bli tjockare? :) Fast jag är ju vansinnigt stolt över min bebis-mage så inte för det, men man kan ju fä chocken när man ställer sej på vågen! Oh mindre lär de väll inte bli innan detta är klart, hehe :)

Ja men du, sådär känner jag oxå!! Lixom stel i ljumskarna oh änna lite öm över musen.... Men som du säger, som om ömheten kommer från benen där,,,, ja jag vet hur du känner!! Så känner jag de dagar jag verkligen har hållit på oh Grejjat hela dagen. Men ont gör det inte på mej, bara stelt oh öm...

Du kan fortfarande ansöka om GP, även om det är i senaste laget. FK tar ca 4 v på sig har jag för mig, så nån veckas semester kanske du får offra. Grattis till jobbet!

30 dagar gällde för sjukpenning, men för GP var det 60:eek: fick jag höra. Men å andra sidan var GP klart på ett par veckor och sjukpenningen var det som tog tre månader i verkligheten.
Men söka skadar ju inte:) själva beskedet kan ju komma jättesnabbt, sen kanske man får vänte på pengar
(mobilsurfar, så har inte riktigt koll på vem det var som hade funderingar om att söka:) )

Allmänt svar
Ang drömmar, så har faktiskt mina lugnat sig det sista, hade ju en hel del förlossningsdrömmar för några månader sen och de gick alla ut på att ungen mer eller mindre ploppade ut, liksom lite i förbifarten kom den:p Kanske inte riktigt som i verkligheten:D

Alltså, hur hittar ni andra ork till att fixa och pyssla med allt möjligt? Jag är verkligen som en zombie, vaknar på morgonen ut med hundat, frukost, sen tryter det redan och jag måste vila. Ut med hundar, stallet och ja, då vart i princip hela energireserven förbrukad:crazy: Förstår inte hur jag ska hinna med allt det där som måste fixas innan. Var och gick ett varv i en bebisbutik häromveckan och började nästan gråta när expediten frågade om vi ville ha hjälp, det hade vi behövt men då var jag redan så sjukt trött att jag kunnat somna stående:crazy: blev mao inget klämmande och kännande på babyskydd den gången och sådär trött blir jag ofta..
Var ju helt hundra på att det skulle varit järnet som spökade, men hade ju bra värden nu sist också..

Har ni varit och tagit gravidbilder någonstans, kanske blivit fotade av nån bekant eller liknande eller det kanske inte är något som planerats öht:)?

Jag håller med, är fruktansvärt trött på att bli tjockare och tjockare även om det egentligen satt sig mest på magen. Vägde mig häromdagen och hade gått upp 7 kg och höll på att få panik tills jag läste att det var ganska normalt (går in i v 25 imorgon).

Precis samma här!!!! Är trött på att kilona kommer ett efter ett.
Fast jag ligger som du, ganska normalt ( är i vecka 26+3 och har gått upp 7 kg)
Och det verkar som varenda människa tycker det är okej att kalla en för tjockis bara för att man är gravid.
Är så trött på att höra "nämen oj! Vad tjock du har blivit!" eller "Sådär tjock var jag inte förrän i månad X, Du kommer ju bli JÄTTESTOR innan bebis kommer:grin:" Såna kommentarer får mig att känna mig jättefet, ungefär som en strandad val eller nånting:crazy::cry:.
Men jag är väl lite överkänslig just nu. Hormonerna är ju inte riktigt i balans;)

Jag fick höra av en bekant häromdagen att jag kunde sluta gnälla om foglossningar, trötthet och allt vad jag nu gnällde om.
För att citera: "Då kunde du gett f-n i att sära på benen så hade du inte behövt gnälla...."
Saken var att jag gnällde inte. Min kompis frågade hur jag mådde, och jag svarade att jag var lite trött och hade börjat känna av foglossningarna lite, när han snäste av sig denna underbara och förstående replik.

Ja men eller hur fast hade någon sagt till mig att "så tjock var jag inte förrän i v bla bla" hade jag nog ärligt sagt åt personen att hålla klaffen. Dom flesta har än så länge sagt det på ett ganska fint sätt som tur är, min mamma och plastmamma har typ sagt "vad stor du har blivit" - Jo tack jag vet liksom :p

Även om det hör till och är normalt så stör det mig så in i norden och magen är redan i vägen när man ska ta på sig strumpor tex, känner mig handikappad :crazy:

En i stallet tyckte magen var gigantisk och undrade om det inte var två i :o som tur var sa hon det på skoj men hon vart nog lite chockad när hon väl fick se det för hon hade inte vetat det innan. Jag har gäääärna en liten smidig mage om jag fick välja då...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar