Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Igår var vi på vår föräldrautbildning, hur utbildande det var känns osäkert men det ska nog ordna sig ändå. Idag är det exakt 8 veckor kvar till BF :love:

Det verkade dock som de övriga i föräldragruppen hade allt klart inför ankomsten så nu får väl vi också försöka komma igång och checka av det som vi tänkt förbereda.

Det var en bra lista över vad man kan ta med till BB :)

Tusen tack :laugh: ska inhandla det idag. min BM sa ju att ja skulle köpa Niferex eller va det heter. Mitt HB va nere på 100 nu o hon sa 1 tablett om dagen. samma dos me hemofer va?

:)

Förstår att det inte är kul, särskilt om de inte har andra att ringa..
Hos oss fanns ju en lång lista på arbetsvilliga, men eftersom jag var en ja-tackare var ju mitt namn väldigt högt upp, slutade oftast med över 220h/mån:crazy:, särskilt första halvåret när man gick på lön för nyanställda och var extra billig arbetskraft..

Men ta du ett snack med dem och skulle de inte vara förstående, så pja, jobb finns det alltid fler av;)

Skogstrollet skrev:
Tack för svar båda. Det som gör det så svårt att säga nej är ju att jag faktiskt inte är sjuk.
Men du blir sjuk med feber och en envis förkylning är ju inte riktigt att inte vara sjuk heller;)

Provade det me stora grabben och fick kväljningar så en pilla går nog lättare. E rädd om min mage bara men ja måste ju prova..

Ja gott är det då inte *kräksmiley* Men effektivt verkar det ju vara:D och ska väl vara snällt mot magen också
Men det där Hemjärnet eller vad det hette lät inte alls dumt om det är i tablettform:laugh: och om det faktiskt är så att magen klarar det

Det börjar snart bli dags att packa BB-väskan :) Känns så otroligt avlägset, men det närmar sig med stormsteg... Bara 32 dagar kvar till BF nu :banana:

Var på amningsmottagningen igår och pratade lite. Tog över 2 h :angel: Men känner mig otroligt mycket mer förberedd den här gången så jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att amningen fungerar den här gången. Var hos min kompis i förrgår, de har börjat med lite ersättning nu. Blev spytrött på alltihop så fort jag fick syn på flaskorna och pulvret och bla bla bla. Orkar inte med det en gång till! Eller, det gör jag givetvis för det funkade väldigt bra sist med allting. Men amma är så mycket smidigare :D

Det börjar snart bli dags att packa BB-väskan :) Känns så otroligt avlägset, men det närmar sig med stormsteg... Bara 32 dagar kvar till BF nu :banana:
:eek::eek:
Nu har jag ju liiite längre men det där fick mig att sätta kaffet i halsen kan jag lova:D Det är ju LÅÅÅNG tid kvar att fixa allt osv.. Eller så vart det typ bara knappa 50 dagar kvar:eek::love::banana:

Igår när vi stod och lagade kvällsmat sa min man:
"Nu är det bara tre veckor kvar tills den inte är för tidigt född längre".

Och jag:
:eek::eek::o:confused::banana::eek::eek:

huuuuuh ja tiden går rasande fort. O vi ska renovera barnrummet. Tur smurfen sover hos oss ett bra tag så det hinns med :angel:

Nåt helt annat..Har ni haft några lustiga gravidcravings? :devil:
Jag e tosig i kokt potatis med remouladsås :angel: eller tomater som dom är, bara hämtar tomater i kylen hela tiden :D

Haha, ja tiden går fort :D

Jag är dock inställd på 21 juni, för då snittar de mig ifall jag inte kommit igång själv. Och eftersom jag inte kom igång sist så har jag inga större förhoppningar om det nu heller :(

En av mina bästa vänner ska också ha bebis, hon har dock ett försprång på åtta veckor så hon är i vecka 37.
Idag blev tjockisarna förevigade på bild :D

Syns det vem som är vem? :angel:

32366989.jpg

Vilken rolig bild:D

*kl*
Jahopp då har man varit hos BM.. Allt såg bra ut, utom den förbannade vågen:eek: 2-3kg kvar till att man gått upp 20kg, deprimerande:cry: Särskilt när jag hade en startvikt på ca 5-7kg+, dvs sammanlagt nästan 30kg över matchvikten.. Har tom börjat kolla på priser om man kanske skulle ta och åka till Thailand och fixifixa lite:o

Jag e tosig i kokt potatis med remouladsås :angel: eller tomater som dom är, bara hämtar tomater i kylen hela tiden :D

Allt som krasar när jag äter det....
Tuggar konstant i mig knäckebröd, rå potatis, morötter, hårda äpplen, salta kex och taco shells:grin:.
Taco shells tillhör ju inte direkt det vanliga jag springer och äter sådär rakt upp och ner......
En annan sak är vindruvor. Åt nästan aldrig vindruvor innan, men nu kan jag stoppa i mig ett paket på en halvtimme:D

Smaken har förändrats lite men det är ingenting speciellt jag är galen i. Däremot går det åt enorma mängder mjölk! :o

"M, kan du stanna på vägen hem och köpa mjölk?"
"Men jag köpte ju 6 liter i förrgår???"
"Mmmm......"

:p

Hjälper dessutom mot halsbrännan att dricka mjölk på kvällen, neutraliserar magsyran. :)

Mjölk och grapefruktjuice!

Jag tor att jag skulle kunna leva pa det...

Sex veckor kvar nu - arbetade sista dagen igår och har idag första dagen Mutterschutz. Ska dock upp på jobbet nästa vecka och röja kontoret lite, det hann jag inte. :o Vore väl trevligt om den nya inte behöver en machete för att komma fram till skrivbordet...

*kl*

Fy alltså, idag är jag gnälltant delux. Ingenting känns lockande och jag har tråkigt :mad:
Sov dåligt inatt, ont i ryggen och höfterna så jag faktiskt saknar jobbsängarna (vår säng behöver verkligen bytas ut med sambon prioriterar annat) och känner inte för att sätta igång med något trots att "bör göra" listan är milslång.
Tänkte åka in till stan innan men kom på att jag inte hade nåt att göra där heller och "alla" vänner var upptagna med annat idag. Usch, jag hoppas det blir kväll snart så jag vaknar på bättre humör imorgon!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 582
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar