M
_MickiZ
Sv: Sommarföräldrar 2011
Okey, en personligare fråga då, blir ni påverkade under sex?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dygnet runt, men gör som allra mest ont på kvällarna. Jag undviker alla lyft och rörelser i den mån det går, motion är inte att tänka på. Och om jag sköter mig på dagarna så kan jag faktiskt vara relativt smärtfri på kvällarna
"Ska vi såga ut ett hål i skrivbordet så att du kan rulla in stolen?"
KL
Det där med sex..... Det är bara jobbigt just nu.
Någon gång ibland, men det är svårt att hitta en bra ställning.
Min BM sa till mig att det inte var foglossningar jag hade, för jag var inte öm i blygdbenet. Men jag har ont i ryggslutet och i bäckenbenet.
Fast hon trodde det var något med ryggen, så hon ville jag skulle gå till en sjukgymnast.
Sover skitdåligt just nu. vaknar flera gånger varje natt och måste byta sovställning. Får prova ha lite kuddar som stöd.
Vaknar också med kramp ibland. Framför allt brukar jag kunna få kramp precis när jag vaknat och sträcker på mig. Inte alls skönt
Efter fikat vart det en film om amning...... Fy...... Trode att jag ändrat inställning till detta med amning, Trode mkt rädsla inför amningen hade släppt. Jo men visst, tjena...... Var tårögd oh genom-svett efter filmen oh av att ha sett urmjölkade hängisar oh Gud vet allt...... Gaaahhh!!! Men jag sa det rakt ut, jag mår skit dåligt av att se detta. BM gav mej beröm oh sa att det var starkt att säga och berätta mina känslor för gruppen. Hon gav mej bra stöd och råd och klappade om mej, så då kändes det mkt bättre igen.
Ja ja, bara jag får lugna ner mej efter den där filmen ska jag återgå till att tänka som jag gjorde innan "jag tar det som det kommer... Funkar det så funkar det, funkar det inte så är det så oh jag ä ingen sämre människa för de".
Ngn annan som har lite "ångest" över detta med amningen?!
Då tycker jag att det är betydligt mer irriterande när man får kommentarer som: - Passa på att njuta nu och sova länge/göra vad du vill/äta i lugn och ro (och allt vad det nu är) för sedan...= underförstått att man aldrig mer får göra det, åtminstone inte innan barnets 30 års dag Det ska gärna sägas med ett litet närmast triumfatoriskt leende i mungipan också, för att vara fulländat. Sådant kan få mig att gå i taket inombords. Vad svarar man på sådant ?
Det där har man ju aldrig hört förr...
Jag trodde på folk som sa så, innan L kom. Jag har aldrig vart så utvilad som när jag var nybliven mamma! Han somnade vid 22-tiden, vaknade kanske vid 7-tiden för lite mat, sen somnade vi om och sov till 11 I stort sett varje dag, när han var 1 mån - 6 mån. Det hände att han sov utan att vakna för mat också, som längst till 9.30 (om jag inte missminner mig). På dagarna var han vaken ungefär 2 h, innan han sov i 30 min. Han började sova hela nätter vid 2 veckors ålder. Jag hade hur mycket tid över som helst ALLA får ju faktiskt inte kolikbebisar som vägrar sova...