Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Här är föräldrautbildningen lagd på en heldag, jag tycker inte det gav så mycket mer än pekpinnar.. Vi var på eget initiativ på en förlossningsföreläsning på sjukhuset före föräldrautbildningen.
Dock ska vi ha en återträff med de andra paren senare i sommar, med bebisarna på utsidan är det tänkt. Vi blir väl lite som en föräldragrupp som har en del träffar under första året, tror det är fem eller sju gånger.

Jag frågade hur länge man i snitt stannar på BB och då sa de att det rörde sig om en till två nätter, lite beroende på när barnet föds på dygnet. Jag tycker inte det verkar så jobbigt, vi får förmodligen enkelrum och sen får man väl ha med sig sysselsättning om man inte sover..
Men du får ju åka hem tidigare om du vill? Det får man här i alla fall men om barnet inte träffat en läkare så får man friskriva sjukhuset från ansvar och komma tillbaka nästa dag, eller hur det nu var..

kl

Vad gör ni hela dagarna (ni som inte längre jobbar alltsa)? Jag är ledig sedan i torsdags och haller pa att bli tokig. Orkar inte göra en massa spännande saker och har fruktansvärt langtrakigt. Min man har äckligt mycket att göra pa jobbet och aker hemifran halv sju och kommer hem runt halv atta pa kvällen...

Nu har jag i alla fall beställt en manads abonnemang pa Genline och fördriver tiden med lite släktforskning. Borde jag baka, tvätta fönster och laga mat? :crazy:

Hmm.. just det där med att putsa fönster, storstäda, laga mat, baka har jag hört så många gånger att jag tappat räkningen. Vi får inte heller glömma "sooov, passa på att SOVA!" men det går ju inte bygga upp en sömnkonto..
Men jag renoverar hemma istället, idag har jag målat två tak och ska nu i eftermiddag hälsa på en vän. Fönsterputsning betalar jag gladeligen någon annan att göra och städa är liksom inte lönt i kaoset.
Jag känner mig med rastlös men tar en dag i taget och veckorna rullar på.. Släktforskning tycker jag låter som en jättetrevlig syssla, själv har jag en språkkurs liggande om andan faller på :)

Jag kan ju ga ut och anlägga en rabatt...

Fast just nu sökr jag febrilt efter min farmorsfarmorsfar, en utfattig dräng med det unika namnet Karl Erik Karlsson som inte star där han ska i födelselängden...

Hmm, kanske har bättre tur med plantorna.

Sova har jag redan gjort - till klockan halv tio. Det är i och för sig mycket värt!

kl

Vad gör ni hela dagarna (ni som inte längre jobbar alltsa)? Jag är ledig sedan i torsdags och haller pa att bli tokig. Orkar inte göra en massa spännande saker och har fruktansvärt langtrakigt. Min man har äckligt mycket att göra pa jobbet och aker hemifran halv sju och kommer hem runt halv atta pa kvällen...

Nu har jag i alla fall beställt en manads abonnemang pa Genline och fördriver tiden med lite släktforskning. Borde jag baka, tvätta fönster och laga mat? :crazy:

Min räddning har vart http://se.howrse.com :p Där kan jag fördriva många timmar om dagen...

Har även hunnit plöja igenom Desperate Housewives, Beck och är just nu inne på säsong 2 av Lost.

Blir mycket stillasittande, men det blir så när man inte klarar att röra på sig. :(

En annan fråga. Jag tycker magen trycker väldigt precis under brösten på något vis, så jag sitter och "trycker ner" magen konstant. Känner ni också av det? Känns som det stackars barnet blir helt mörbultat :D.

Det är nog bara bebisen som ligger och trycker upp rumpan i revbenen på dig :D Minns att jag höll på att bli tokig på L, han låg på vänstersidan i magen sista två månaderna. Var lagom öm sen... Den här bebisen har iaf vett att växla sida ett par gånger om dagen :D

Jag brukar också puffa undan honom när han håller på sådär. Det gör rätt ont faktiskt.

/Majola, numera med aster-rabatt och värmeslag men fortfarande med borttappad farmorsfarmorsfar...

Knuffa på du :) Det går bra fram tills bebisen blir ilsk och sparkar till, då ger man sig rätt fort :rofl:

Min har rejäla åsikter när jag sitter och äter. Eftersom det börjar bli lite långt fram till tallriken försöker jag sätta mig så nära som möjligt, då med magen mot bordskanten. Men det godkänns icke! Då kommer det knuffar inifrån mot bordet som inte är sköna. Det är bara att flytta ut sig igen :grin:

Nyss hemkommen från BM besök. Magen har växt...hmm... är i vecka 30 nu och magen ligger strax över måttet för en 40-veckors enling :grin:

På fredag ska jag göra glukosbelastning och dessutom hittades äggvita i urinen samt förhöjt blodtryck. De ska göra mer prov på fredag och se om det ev kan vara havandeskapsförgiftning. Här kommer allt på en gång! Puh!

Någon som har erfarenhet av havandeskapsförgiftning?

Vi får inte heller glömma "sooov, passa på att SOVA!" men det går ju inte bygga upp en sömnkonto..

Jag gör tvärtom, jag försöker komma upp tid på morgnarna istället. Måste ju vara en lättare omställning det än att gå från att sova till kl 13 till att yra upp halv fem för att hiva fram en tutte....?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar