Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Kl.

Idag var vi på Ul i vecka 32 plus 2!

Bebis vägde ca 1964 gram.
Beräknad födelsevikt 3500 gram!

Höll om foten och studsade med benen!

Ligger med huvudet neråt men kan vända sig fler gånger.
Har benen till höger upp i mina revben!

Nu är det bara och vänta till nedkomst!

Jag roar mig med att fixa i stallet och grejja här hemma...Städa inne skiter jag i eftersom det är fint väder ute!

Haha :D Här e det samme sak, att man märker av mer att man spiller medans man äter. Det roliga e ju när man diskar, o hela undre magen e blöt efteråt ;)

Första eller andra barnet?

Jag väntar andra barnet nu och upplever smärta där du med har, mest när jag anstränger mig då blir det värre!
Jag har heller inte foglossning som jag trodde, men kände inget när BM tryckte på mig.
Hon trodde det däremot var så att mitt bäckene inte var så starkt efter förra förlossningen.Tre år sedan förra!

Första barnet. Jag får försöka ta det lugnt, då känns det bättre.
Lite jobbigt dock, för jag har ett jobb där jag går fram och tillbaka hela dagen.

ALLA

Ngn mer än jag som börjat sova dåligt? Eller ja, när jag väl somnar så sover jag, men själva insomningen och att hitta en sovställning tar ju sin lilla tid!
Känner mej "kvävd" när jag lägger mej i sängen, det lixom trycker upp i halsen.... Ja jag vet inte hur ja ska säga.
Den biten tycker jag mej ändå ha "löst" för det gäller ju bara oh byta sida oh bulla upp med kuddar tills ja hittar ngt bekvämt.
Men jag har alltid sovit dåligt, är en riktig natt-uggla som sover allra bäst dag-tid. Som ogravid hade jag mina sov timmar mellan 3 och 6-7 natte-tid. Nu sista tiden har det där ändrats så när klockan slår 5-6 (jobb-dax alltså) då sover jag som en klubbad, och kan fortsätta med fram till 11-12 på dagen utan problem! Oh blir jag väckt då, eller får vakna av mej själv, så hittar jag mej själv i nästan vilken sov-ställning som helst. Platt på rygg är en favorit men en omöjlighet på kvällar/nätter men går tydligen finfint på morgonen.
Har iaf försökt äta lättare på em/kväll för ju mättare jag är desto jobbigare har det ju blivit att försöka ligga ner så klart....
Har ni ngra bra tips på ett gott, nyttigt och mättande kvälls-mål? Som inte är allt för tungt.
Och hur sover ni andra? har ni några super tips? Att ni t ex bullar upp med kuddar på ngt speciellt vis ?

Nu är väll detta inget värst problem egentligen för jag är ju inte totalt sömnlös. Bara det att jag inte somnar när jag ska och sover som bäst på fel tidpunkter. Oh detta oavsett om jag slitit oh jobbat oh varit uppe tidigt dagen innan.
Är ju det att det är ingen höjdare att vara som en zombie på jobbet.... tungt som det är med alla vändningar, blöjbyten, duschar oh städ......!!

Jag håller på för fullt att hitta en sovställning jag kan sova gott i.
Får ont i korsryggen och jag ligger på rygg, händerna somnar på mig om jag ligger på sida och att byta sovställning av sig själv i sömnen funkar inte längre:(
Vaknar varje gång jag behöver vända mig. Kan ligga på rygg om jag pallat upp med kuddar så att jag halvt sitter och halvt ligger. Behöver ha en kudde i svanken också, och skulle jag lägga mig på sida, behöver jag en kudde under magen.
Allt börjar bli jobbigt nu, och jag har hela 13 veckor kvar:crazy:
Jag blir en aning tjurig om jag inte får sova ordentligt, och det har jag inte gjort på två veckor nu:grin:

Jag gör tvärtom, jag försöker komma upp tid på morgnarna istället. Måste ju vara en lättare omställning det än att gå från att sova till kl 13 till att yra upp halv fem för att hiva fram en tutte....?

Gå upp tidigt frivilligt!? :eek: Du är inte klok... *muttrar* ;)

Min räddning har vart http://se.howrse.com :p Där kan jag fördriva många timmar om dagen...

Har även hunnit plöja igenom Desperate Housewives, Beck och är just nu inne på säsong 2 av Lost.

Blir mycket stillasittande, men det blir så när man inte klarar att röra på sig. :(

KL.
Nu är sitter jag här helt fast i detta spelet... :D hur sjutton kan man göra så hästens hälsa stiger? :rofl:

Kl.

Idag var vi på Ul i vecka 32 plus 2!

Bebis vägde ca 1964 gram.
Beräknad födelsevikt 3500 gram!

Höll om foten och studsade med benen!

Ligger med huvudet neråt men kan vända sig fler gånger.
Har benen till höger upp i mina revben!

Nu är det bara och vänta till nedkomst!

Jag roar mig med att fixa i stallet och grejja här hemma...Städa inne skiter jag i eftersom det är fint väder ute!

Känner igen detta, exakt så som du beskrev ligger mitt lilla liv också :) underbart när de hamrar på revbenen hela dagarna... :D Är dock i v.31 (30+5).

Första barnet. Jag får försöka ta det lugnt, då känns det bättre.
Lite jobbigt dock, för jag har ett jobb där jag går fram och tillbaka hela dagen.

Fick höra det av en kompis att hon hade ont i korsryggen och gick till sjukgymnasten som fixade det!
Så jag överväger att ta och göra det!
Jag har gradvitetspening och är hemma men överanstänger jag mig så har jag ont direkt!

Känner igen detta, exakt så som du beskrev ligger mitt lilla liv också :) underbart när de hamrar på revbenen hela dagarna... :D Är dock i v.31 (30+5).

Och helst ska det tryckas upp ännu mera i tid och otid!!Typ när man kör bil och inte vill bli irreterad för det är trångt....

Och helst ska det tryckas upp ännu mera i tid och otid!!Typ när man kör bil och inte vill bli irreterad för det är trångt....

Jag har ju visserligen inget körkort men.. :laugh: Mitt "problem" är väl när lillan bankar där inne när jag försöker koncentrera mig i skolan eller plugga. Slutspurten nu, sista året i gymnasiet så då vill man inte bli distraherad, allt tar så mycket längre tid då! :D

Jag har ju visserligen inget körkort men.. :laugh: Mitt "problem" är väl när lillan bankar där inne när jag försöker koncentrera mig i skolan eller plugga. Slutspurten nu, sista året i gymnasiet så då vill man inte bli distraherad, allt tar så mycket längre tid då! :D

Haha så är det!!!!

Jag gör tvärtom, jag försöker komma upp tid på morgnarna istället. Måste ju vara en lättare omställning det än att gå från att sova till kl 13 till att yra upp halv fem för att hiva fram en tutte....?

Ja precis, så tänker jag lite med. Jag sover lagom, ställer inte alarmet på 06 men vaknar väl runt halv åtta så dagen kommer igång även om jag bara är hemma nu.

Men ååååh, var ni tvungna att lägga upp spellänkar här :p sånt här har jag ju inte tid med... :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar