Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Knapplån.

Det är med hormoner är ju spännande. Fick tidernas psykbryt idag och slängde en gryta med couscous från köket, genom hallen, som träffade badrumsdörren. Förutom ett fint jack i dörren letade sig couscousen in på alla möjliga ställen. Något säger mig att jag kommer dammsuga couscous lååång tid framöver.

Knapplån.

Det är med hormoner är ju spännande. Fick tidernas psykbryt idag och slängde en gryta med couscous från köket, genom hallen, som träffade badrumsdörren. Förutom ett fint jack i dörren letade sig couscousen in på alla möjliga ställen. Något säger mig att jag kommer dammsuga couscous lååång tid framöver.

Haha :rofl: Det gäller att ha rätt sak i händerna när utbrotten kommer :D

Fast jag hann faktiskt välja mellan stekpannan och grytan, valde grytan! Förmodligen var grytan snäppet bättre, men det hade varit lättast att bara låta bli :)

Och jag upprepar: Du är inte klok :D Innan jag fick barn sov jag alltid till minst 11. Underbart!

Fast jag är jordens morgontröttaste egentligen, men vaknar alltid vid 4-5 nuför tiden av att jag måste på toa, ont i benen, för varmt (min man är allergisk f.n. så vi har fönstret stängt på nätterna - vidrigt) osv. Jag tvingar mig dock att somna om flera gånger fram till runt halv tio.

Jag trodde det handlade om att man ska var utvilad till förlossningen, inte att man ska försöka lägga upp en sovbuffert för de följande 18 åren?

Jag trodde det handlade om att man ska var utvilad till förlossningen, inte att man ska försöka lägga upp en sovbuffert för de följande 18 åren?

Men det sägs ju ofta i sammanhang som "passa på att sova, för sen blir det ingen sömn på lång tid! Fast du kanske får en snäll bebis..."
Som om alla icke-sovande bebisar är elaka då? Bah.

Ja, "folk och partrask i allmänhet" säger ju det, men de säger ju en hel del andra dumheter också... :devil:

Jag menade att i böcker och på kurser etc så sägs det att det är viktigt att man inte hetsar runt sista tiden och tvättar för mycket fönset, utan man ska se till att vara utvilad och i god form för förlossningen.

KL

Drömde förresten att bebisen skulle komma men jag hade nåt annat inbokat så min man fick åka in och hämta den på förlossningen. Sen kom dom hem och den var jättefin! :p Smidigt!

Fast jag är jordens morgontröttaste egentligen, men vaknar alltid vid 4-5 nuför tiden av att jag måste på toa, ont i benen, för varmt (min man är allergisk f.n. så vi har fönstret stängt på nätterna - vidrigt) osv. Jag tvingar mig dock att somna om flera gånger fram till runt halv tio.

Den sovbufferten skulle förmodligen ta sluta långt innan de är 18 ändå :p

Jag vaknar ytterst sällan på nätterna av att jag är kissnödig. Visst är det skönt att få sova, men när jag väl vaknar på morgonen är det knappt jag vågar sätta mig upp :D

Jag menade att i böcker och på kurser etc så sägs det att det är viktigt att man inte hetsar runt sista tiden och tvättar för mycket fönset, utan man ska se till att vara utvilad och i god form för förlossningen.

För mig hör bra sovrutiner och god form ihop. :) Jag mår bäst om jag kommer upp i skaplig tid och kör igång dagen, men sen jag träffade sambon som är en riktig sjusovare så har det inte blivit så mycket sånt.

Jag vill ju göra saker om dagarna nu, sånt vi inte kommer att kunna göra sen och då kan man ju inte sova bort tiden. Juh....! :D Men sambon är så uppe i sitt boande nu att han inte har tid för mig... :mad:

Knapplån.

Hm.... Får jag vidarebefodra ditt inlägg till sambon så han får se själv vilken beskedlig och mild (:devil:) gravid fästmö han har...?

Jag har stått med prylar i händerna jag också och bara läääängtat efter att få kasta! Men oftast är det mobilen och den är jag så pass rädd om att det logiska tänkandet tränger igenom dimman. "Dyrt, dyrt, dyrt med en ny....." :angel:

Självklart :).

Hälsa honom också att jag körde armbågen genom en riktigt fin och gedigen skjutdörr för ett par veckor sedan... Då var det maskeringstejpen som inte gjorde som jag ville. Hade jag bara tänkt efter lite då så hade jag ju kunnat sätta armbågen i väggen i alla fall....

För övrigt är jag fruktansvärt stabil :D.

Brukar man göra ultraljud efter vecka 18 eller gjorde ni det av någon särskild anledning?

I lund och malmö har man UL i v 32 som standard fram till september då dom plockar bort det!

Jag tycker nr 2 är roligast!Förra barnet födde jag två veckor senare(gick på Ul i v33)

KL

Idag har jag vart hos BM (v. 36+2). Var ett bra besök idag :)

Bl.a. vägde jag mig för första gången sen v. 31 (eller nåt) och har bara ökat 1,5 kg :banana: Sammanlagd viktuppgång hittills är 13-14 kg, klart godkänt tycker jag.

Bebisen var ruckbar, så även där går det framåt. Däremot så får man ingen hjälp av hjärtljuden (att könsbestämma) för idag var de 134 och som mest har de vart 147. Den magiska gränsen är ju 140 sägs det :p

Nästa besök blir i v. 38+2 och då ska det hinnsvepas. HOPPAS jag slipper gå över en gång till!

Härligt att höra om trevligt besök :)

Hmm kände igen ordet hinnsvepning men var tvungen att googla för att ta reda på info :) Gick du över mkt förra gången? Gör ni hinnsvepning nu med förhoppning att förlossningen ska dra igång "tätt" efter? Läste ngt om att det är vanligt att det startar inom 48 timmar om det fungerar....?
Spännande iaf!! Inte alls långt kvar för er nu ju :)

Oh inte mkt vikt uppgång alls ju, härligt! Vet inte vad min väg kommer hamna på innan detta är över.... Hrrrmmm!! VAD är det som väger så enormt lixom. Nog för att jag ser på rumpa oh lår, men jag rör mej ju nästan som förut.... Spring i jobbet, cyklar, promenerar oh rider..... Ja ja den dyra barnvagnen ska väll användas flitigt antar jag :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 576
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar