Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre
KL
LIte frågor och funderingar.
Nu i veckan har M och jag haft ngra dygn som sett ut UNGEFÄR såhär:
21:00 amning
02.00 amning
06-07:00 amning
(ibland amning här imellan, men har ända sen födseln ätit lite under förmiddagarna)
11:00 Lunch-pure + fruktpure (ibland köpta ibland egna pureer) med vatten till.
13-14:00 Fruktpure + vatten
15-- erbjuder jag bröstet. Ibland ammar hon, ibland inte.
16:30-17:00 Middag. Oftast samma som lunchen. Här äter hon rejält!!!
19-19:30 kvälls-gröt + fruktpure och vatten. Gröt åker alltid ner, mums!!
20:30-21:00 ammar och somnar.
Så.....Vissa dagar ammar hon alltså "ingenting" under dagen, alternativt ngra klunkar när jag erbjuder. Absolut inte mej emot detta!! men nu funderar jag på om hon verkligen får i sej tillräckligt med vätska?
Hon vill absolut inte ha välling eller ersättning någon gång.
Hon får vatten till maten och visar tydligt när hon vill ha ngra klunkar vatten i stället för skeden med mat, men det är ju ändå inga mängder vatten!
Jag erbjuder även vatten under dagen, efter att jag erbjudit bröstet, och ofta tar hon en klunk eller två.
Hon är PIGG och glad, full fart hela tiden, bra i magen och jag byter kiss-blöjor, så kanske jag oroar mej i onödan.
Vill ju tro att likaväl som inget barn svälter sej utan att säga till, så går de väll inte törstiga? Speciellt inte när vatten och bröst erbjuds under dagen?
Vad tror ni???
Och har ni tips på bra och nyttiga mellan-mål? Nu får hon egen-gjord frukt-pure gjord på olika frukter, och vatten, och det älskar hon! Men det känns så fjuttigt? Men åter igen, hon är pigg och glad och tackar oftast nej till bröstet när jag erbjuder det.
.
.
.
.
Elize/Som just har tagit ner bebis från gardinen
Dags att ta bort de långa gardinerna tror jag!!!