Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Kan hålla med dig i det du skriver, jag jobbar också som personlig assistent och jag vet ju att det är inget jag vill göra hela livet. Jag måste bara plugga klart, dålig på att komma till skott minst sagt. Samtidigt är arbetstiderna väldigt bra när man har en liten (förutom att det är för mkt helgjobb) jag är ledig ganska mycket då jag jobbar mest natt. Sen några veckor tillbaka har jag börjat jobba lite som ridinstruktör och kommer även jobba lite helger på mitt vanliga helg från och med slutet av mars. Ja det är ett dilemma det här, svårt att veta vad man vill ibland.

Lite kl

Rumpnissen Våran lilla M har de senaste dagarna blivit väldigt mammig, men även pappig oxå då och då, så är nog så med eran goding oxå :)

Vi har en kille med 38,9 graders feber här nu. Förmodligen kände han sig inte riktigt i form igår kväll heller. :cry:

Nej men fy, stackars liten!!! Hur mår han idag? Håller tummarna att det är ngt snabbt övergående.

Han är bättre idag, febern har gått ner successivt under dagen. Natten var dock allt annat är rolig.
Dock har vi hittat ännu en anledning till grinigheten, det har kommit upp en tand till!!

KL

Denna veckan började bra, men nu är det lite sämre med den varan:(
Har ju varit hemma denna veckan då de inte haft jobb åt mig. Idag fick jag hem ett brev med en uppsägning.
Suck. Har en månads uppsägning, så jag går hemma till den 9 mars med fullt betalt.
Och sambon är hemma och är pappaledig, så vi går här hemma och glor på varandra dag ut och dag in:grin:
Så nu blir det till att söka jobb utav bara f-n.

Så, då har jag gnällt färdigt för den här gången.
Annars är allt bra med Liten. Två tänder har tittat fram. Hon tycker att det är jätteskoj när man borstar dem på henne.
Sambon är chef över henne nu, och han har infört välling som kvällsmål.
Igår kväll somnade hon vid 19 tiden och vaknade vid halv 7 i morse. Nästan 12 timmar i ett svep.
Får se om hon håller kvar vid det. Hon sover redan, somnade för ca 40 min sedan.

Min ena kompis fick en liten pojke i tisdags. Nåväl, liten å liten..... Han var 56 cm och vägde hela 4910 g:eek: :eek:!
Och den klumpen ska alltså hans lilla mamma ha krystat ut den naturliga vägen:crazy:
Fast hon sa att barnmorskar hade fått hjälpa till och dra rätt rejält.

Jag var hos en av mina väninnor på lunch i onsdags tillsammans med tre andra av mina väninnor.
Vi hade riktigt trevligt. En av dem har en dotter på 9 mån. Det är så gulligt att se två så små bebisar sitta och jollra med varandra:love:
Dock blev det inte riktigt lika gulligt när de övergick till att försöka peta ut varandras ögon och dra varandra i håret:grin:
Men för det mesta tog de bara varandras leksaker. Vi bestämde att vi definitivt skulle göra om detta inom det närmaste igen.

Han är bättre idag, febern har gått ner successivt under dagen. Natten var dock allt annat är rolig.
Dock har vi hittat ännu en anledning till grinigheten, det har kommit upp en tand till!!

Inte lätt att vara liten och få tänder. Hoppas det går över snart

Denna veckan började bra, men nu är det lite sämre med den varan:(
Har ju varit hemma denna veckan då de inte haft jobb åt mig. Idag fick jag hem ett brev med en uppsägning.
Suck. Har en månads uppsägning, så jag går hemma till den 9 mars med fullt betalt.
Och sambon är hemma och är pappaledig, så vi går här hemma och glor på varandra dag ut och dag in:grin:
Så nu blir det till att söka jobb utav bara f-n.

Neeej, vad jobbigt :( Hur ser det ut på jobbfronten där du bor?

Min ena kompis fick en liten pojke i tisdags. Nåväl, liten å liten..... Han var 56 cm och vägde hela 4910 g:eek: :eek:!
Och den klumpen ska alltså hans lilla mamma ha krystat ut den naturliga vägen:crazy:
Fast hon sa att barnmorskar hade fått hjälpa till och dra rätt rejält.

Jäklar!! :eek::eek:

Åh vad jobbigt! Tänker på dig!!

Själv har jag fått sovmorgon idag, wiiiie! Inte var dag det händer.

Igår bokade jag flygbiljetter till Dublin för mig och M. Vi ska hälsa på min bror som bor där med sin familj. Jätteroligt men lite nervöst med flyg! Har ni tips så tar jag tacksamt emot dem :) vi åker när m är 6 1/2 månad.

Det är jättesmidigt att flyga med en sån liten:)
vi flög ju när G var 6 veckor och så nu vid 7 mån:)
jag har på alla utom en sträcka fått ha babyskyddet i ett eget säte bredvid mig,vid start och landning hade jag honom i knät nu sist iom att han var lite snorig och jag ville kunna amma.. kruxet är att dom ska sitta i färdriktning i knät, men vi har det senaste praktiserat amning på de mest möjliga och omöjliga vis.. så det gig det med:p
Bärsele/sjal är väldigt skönt att ha med sig, särskilt om man mellanlandar
kommer inte på nåt mer såhär på rak arm men bara att fråga om det är nåt du kommer på:)

Ah tack för tipsen! Amma samtidigt som de sitter i färdriktningen låter omöjligt haha
Det kommer säkerligen fler frågor allt eftersom :)

Ja, vi får hoppas det, tycker han är på bättre humör idag. Även Elis tycker det är skoj att borsta tänder!

Hoppas det löser sig med din jobbsituation, tänker på dig!

*kl*
Måste ju visa ett par bilder från vår lilla tripp:)
Lilleman läser på:D
IMG096.jpg

Visste ni att flygplan är rätt coolt? Där kan finnas såna där häftiga grejer som mugghållare.. I BRICKAN:eek::D:love: Detta underhöll honom en av sträckorna
IMG157.jpg

Jag vet iof inte om man fick berätta det, det kanske var hemligt :o

*Knappen*
jag är i lite lätt shock, lilleman har somnat utan amning två kvällar i rad nu:eek: behöver ju inte betyda nåt öht, tror aldrig det hänt tidigare bara..
och det där jag skrev om att han inte gillar mat ppfffft det får jag nog ta tillbaka, han äter ju som en häst.. nåja, som en liten ponny iaf! Men barnmatsburkarna och gröten kan jag äta själv säger han.. favoriten hittils är italienska köttbullar med parmesan och russin i tomatsås, fint skare va:D
Blir mest mobilsurf här numer också, iom ett stycke barn som vill bli underhållet mest hela tiden o inte heller sover så värst mycket dagtid heller:confused:

Är det några i tråden som ska till endera häst- eller barmässan här i gbg nu i slutet på mån/början på nästa?

Senast ändrad:

Hade vart skitkul att gå på mässorna, men är fattig som en kyrkråtta nu :( Nästa år kanske...

Delvis KL
Nu är det färdigammat här. Sista veckan har han bara ammats på nätterna och ibland en liten slurk på morgonen, men jag var så jäkla trött på trugandet!! Han ammades aldrig längre än 1-2 min, och då var det med uppemot 10 avbrott per gång. Fr.o.m. igår natt får han istället välling på natten och inga mer boobisar. Lite sorgligt, men samtidigt väldigt skönt :)

Har åkt på influensa med så jag har legat däckat i 2 dagar med feber, frossa och världens värk. Har krävt att sambon ska stanna hemma imorrn så jag får vila en dag till :)

Förresten, är det ingen här som spelar Wordfeud? Nu är det inte längre världens bästa amningsspel, men bästa nattnings-spelet istället :D Adda Snyggvast om ni vill.

Förresten, nån som har ett bra saltfritt recept på frikadeller? Blir hemskt mycket fisk och kyckling här, hade vart kul att kunna variera lite mer.

Elis är ju inte där än, men jag letade upp ett recept i en av broschyrerna vi fått på bvc:

(ca 30 st)
1 kokt kall potatis
½ dl mjölk
½ msk potatismjöl
200 g färs
ev. ½ tsk timjan

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
791
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 202
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar