Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

KL

Jag tror jag gillar min sons nya sovvanor 10 v gammal har han nu sovit 5 nätter i rad från ca 23 till ngn gång mellan 07-08 :bump: jag är glad så länge det håller i sig ;)

Tummen upp på den!:bump:

Min dotter sover bara längre och längre på morgonen.
7 veckor gammal sov hon mellan 23 och 5. Nu 10 veckor gammal sover hon från halv 10-10 på kvällen till halv 7- 7 på morgonen:D.
Me likes;)

KL

Ammar era barn?? Tänke eftersom de klarar av att sova så länge så måste de stå sej länge mellan mat-tiderna...
Vi ammar helt här och det är mat varannan-var tredje timma dygnet runt. Börjar bli van, så gör mej inte så jätte mkt men förvånas över hur länge bebisar som är yngre än M, kan sova utan mat.

Annars då, M är idag tre månader :love:
Imorgon är det dax för de första sprutorna..... Jag är i te det minsta sugen på det, men men..... Bara hoppas hon slipper både feber oh att ha ont efter sticken.....:crazy:

Han helammas, får ersättning ngn gång ibland om jag är iväg i stallet och inte har kunnat pumpa tillräckligt. Men jag har nog likt Rumpnissen grädde i brösten för han är en stor grabb ;) Vägde vid 2 mån 6850 g.

Tyvärr fungerade inte amningen för oss. C äter ungefär var tredje timme när hon är vaken.
Hon sover hela natten, men är i gengäld vaken i princip hela dagen med undantag för några kortare powernaps;).
Är glad att hon låter mig sova på natten. Min fröken somnar liksom inte om efter hon ätit, utan då ska man vara vaken minst 1,5 om inte två timmar!!!
Och sån har hon varit från start. I början när hon vaknade nattetid, så fick jag snällt sitta uppe med unga fröken tills hon behagade att somna om.
Provade ett par gånger att ha henne brevid mig i sängen, men det fungerade inte så bra då hon tar plats när hon sover.(sovstil a´la väderkvarn/kickboxare)

Senast ändrad:

*kl*

Aah, mitt hår! :cry:
Det rasar av! Jag skojar inte när jag säger att min kalufs har halverat sin tjockleck senaste månaden (två varv med snodden innan, nu fyra) och det är hår överallt, hela tiden.. Utom på huvudet bevisligen :(
Ska det vara såhär? Har någon upplevt samma? Jag blir tokig!

Ja, de säger ju att man tappar mer när man ammar. Men under graviditeten tappar man nästan inget så i slutändan ska det gå på ett ut. Förstår dock att det känns hemskt rent ut sagt om du tappar mkt. Jag har inte upplevt det, men det kommer väl snart.. Usch!

Är det nån mer som har lite ångest över kroppen?? Kommer man någonsin känna sig bekväm i bikini igen?? Jag är iaf glad att man inte fick barn i början av sommaren/våren. Finns ju tid att försöka rätta till det nu iaf haha

Aah, mitt hår! :cry:
Det rasar av!

Samma här, kudden är helt full :(

Jag visste inte att det kunde bero på amningen, hoppas att det finns lite kvar tills jag slutar amma.

KL

Nån som har något tips för hur man får bebis att fatta vad en nappflaska är?. A är ju drygt fyra månader nu och har inte druckit ur flaska eller använt napp. Nu försöker vi lite med ersättning för att kunna boosta på kvällen och få honom att sova lite längre i sträck och även att jag ska kunna vara borta lite längre om det kniper.

Han fattar inte. Han suger inte och om det kommer automatiskt ur flaskan så sväljer han inte. Samma sak med bröstmjölk och ersättning. Har provat två olika flaskor, en MAM och en annan som jag inte kommer ihåg vad den heter.

Jag håller med om bikinikänslan. E är ju snart två månader och jag fattar ju att det tar tid för kroppen att hitta tillbaka, men ändå... Bristningarna lär väll aldrig försvinna :eek:. Har typ 6-7 kilo kvar att gå ner, länge stod det stilla men nu har det börjat ticka neråt igen. Hoppas fortfarande fixa det till jul även om det känns ok om att det skulle vara ett par kilo kvar också.

Jag tar också tacksamt emot flaskråd. Vi har förvisso inte provat ännu men planerar att göra det längre fram och befarar att det kommer bli svårt.

KL

Idag har M fått 3 månaders vaccinationen. Hon grät, jag GRÄT, fyyyyy :cry:
Ni som har bebisar som redan fått denna första vaccination - Hur reagerade dom? Fick de feber? Hög feber?
Min bvc sköterska sa att oavsett temp så tyckte hon att M kunde få en liten dos alvedon framåt kvälls-kvisten, då de ofta känner av vart de blev stuckna.
Lillan har sovit en del. Jag har tempat iaf, och den låg på 37,5 runt 17-tiden. Gav alvedon runt 17:40. Tempade igen vid 18:40 och tempen var då 37,7....Hmm, så funderar på om inte alvedonen hunnit hjälpa på en timma, eller om tempen hade skjutit i höjden och alvedonen då höll på att ta ner den....?
Ja ja, hon busade en hel del på skötbordet, och slummrar en sväng nu igen. Var riktigt riktigt ledsen precis efter att vi gett henne alvedonen...Aldrig hört henne så ledsen :crazy::cry:
Hoppas hon slipper ha ont och hög feber.
Bvc sa även att får de feber så både kommer och försvinner den inom 12 timmar efter sprutan. Får hon feber längre än 12 timmar efter så beror febern på ngt annat. Vad har de sagt till er?

Leander reagerade inte alls faktiskt. Han grät lite precis när de stack förstas, men det gick snabbt över och han var helt opaverkad efterat. Jag reagerar inte heller pa vaccinationer, sa det kanske ligger i generna?

KL

Suck..... Cilia har varit riktigt jobbig ikväll:(
Hon har gråtit konstant i två timmar!! Nu sover hon, äntligen. Det känns så hemskt när man inte vet vad som är fel.
Misstänker dock att hon bara var övertrött, men hon har varit aningen gnällig hela dagen idag.

För övrigt har hon badat ikväll:grin:. Ljuger inte om jag säger att hela badrummet flöt när hon var färdig.
Hon har fått smak för att sprattla i baljan så att vattnet stänker. Jättekul, tycker hon.
Snart får hon banne mig bada i badkaret!
Hon har börjat bli så sprallig, min lilla tjej. Hon har så bråttom med allt!!
Skötbordet var ytte pytte lite rickigt innan. Sen kom hon på att om man sparkade på ett visst sätt, så gungade det.
Så nu är skötbordet jätterickigt istället. Och hon har börjat sätta i fötterna och lyfta rumpan.
Det gör hon hela tiden när man ska byta blöja på henne. Man får jaga henne över hela skötbordet. Tur vi inte har så stort;).

En liten uppdatering även från oss:

J åt för första gången en hel tallrik (nåja - gjord på 0,5 dl vatten ;)) gröt ikväll! Igår åt han också rejält till kvällsmat och åt sen bara 2 ggr på natten - vilken dröm!! I vanliga fall är det allt mellan 4-8 ggr typ... Hoppas han sover lika bra inatt.

Han sitter även relativt stadigt i matstolen nu, det underlättar verkligen. Han älskar allt som storebrorsan gör, innan idag skrattade jag högt åt dem! Båda två låg i spjälsängen och trängdes, L lekte med den höj- och sänkbara sidan och J låg och asgarvade i typ 10 min :love: Då är det ljuvligt att vara mamma....

Värre var det igår när L hade värsta trotsdagen hittills, men det är redan glömt :D

Har f.ö. satt in spiralen nu, det gjorde i måndags. Mår jättebra såhär långt, och sov så gott så när de satte in den. Igår var dessutom alla gravkilon borta :banana: Bara typ 23 kvar nu då...

KL

Alltså hjälp.....
Det enda jag vill varje vaken minut, är att umgås med min älskade dotter. Jo alltså det är ju så det ska vara så förstå mej rätt.
Det som ändrats sista dagarna det är att jag vill varken träffa vänner eller familj, nej inte ens sambon ska erkännas. Jag vill bara vara med M.
Lite tidigare såg jag ju fram emot lite egen-tid....ngra timmar i stallet t ex, men de känslorna är som bortblåsta nu....Vill umgås med M SJÄLV....
Att umgås med M är det undrbaraste, mest fantastiska som finns :love:
Men att inte ens vilja umgås med sambon.... Det känns sådär facktist :crazy:

Konstigt inlägg detta..... Hoppas ingen idiot-förklarar mej nu..... Var bara tvungen att skriva av mej lite.

Nu ska jag återgå till att lyssna på min underbara dotters söta snarkningar :love:

Och SaraXX:

Att man tappar hår beror inte på att man ammar utan på att man tappar mindre hår än vanligt i slutet av graviditeten.Jag tappar fortfarande en del, i början var det håröverallt hemma!

*KL*
Usch ja tappar oxå tussar me hår känns d som :( inte kul o titta på borsten när man borstat håret :( eller i duschen ;)

Oliver reagerade inte alls på sprutorna, pep lite vid andra, ingen feber o inget. Oliver har ju fått eget rum o sover som en stock :) somnar kl 20 o sover till 04.30 ,äter och sover till 08.30

Ollie har fått en Bumbostol, har bara precis provsuttit den och han va så glad :) kommer nog bli en bra inverstering :) här kommer bildbevis :)
293312_10150418944500239_667865238_10596163_1659332139_n.jpg

Såhär gymmar ollie :D
320173_10150412620735239_667865238_10558955_1050516938_n.jpg

kl

Idag var det tufft med detta med klockan. att man ska ställa om den. Jag o william blev helt ur våran balans. Han går o lägger sig kl 7 varje dag, o nu när vi ändrade tiden så blev allt fel. Han ville ju sova vid sin vanliga tid, o då var kl 18, den nya tiden. Jag vet inte riktigt hur jag ska få han att ändra sig en timme senare nu. Hur gör ni? Jag får se lite hur han e imorgonbitti. Han kanske vaknar kl 6 på morgonen, kanonpigg. Han brukar ligga i sängen i 12 timmar. Han äter då 2-3 ggr under natten. Jag försökte ha han uppe lite längre. Men det gick bara inte.

Haha, Så kan man ju också använda babygymmet:D

Kl

Tidsomställningen gjorde faktiskt våra rutiner bättre:laugh:
Lillan brukar äta sista gången vid halv 10-10 på kvällen. Igår åt hon istället vid 9 och slocknade sen.
Jag väckte henne vid kvart över 6 i morse. Förhoppningsvis fortsätter hon att somna vid 9, så att man hinner göra något litet medan hon sover.

Det är vid sådana här tillfällen det är smidigt med en unge som inte har fattat det där med sovrutiner än ;)
Men spontant tänker jag att det kanske går att förskjuta tiden en liten stund under flera dagar? Eller förlänga/förskjuta någon sovstund under dagen om ni har regelbundna sådana?

Vår skrutt vaknade kl 7:30 igår och kl 7 idag, vilket var förväntat eftersom hon annars vaknat mellan kl 8-9 oftast. Men somna tidigare igår ville hon inte, det varierar nästan jämt mellan kl 20-23 och igår blev det 21. Vi får se hur det blir idag..

Jag svarade på detta igår, men då krånglade Buke :crazy:

Säger iaf som Nenii: Skjut på läggtiden 5-10 min per dag så är ni snart tillbaka i era gamla rutiner igen :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 025
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 451
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 568
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar