Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Här rullar allt på som vanligt igen. Lilla M fick ju feber efter vaccinationen i fredags, men feber-fri och pigg i söndags.
Alltså.... Det är mysigt att amma, jag vill amma, jag vill fortsätta ge min dotter bröst-mjölk eftersom jag har och det fungerar.
Men alltså.... Att få henne att ta flaskan går inte....!!! Hon blir vansinnigt galet förbannad kort sagt. Eller ja, går och går.... Igår tragglade vi en timme och till sist tog hon men bara pga att hon var vrål-hungrig.
Körde samma idag.... Skrik närmre två timmar, sen tog hon lite.
Vardagar som helger är hon alltid med mej och det är mysigt. Men ett bröllop närmar sej som jag är bjuden på.... Vore ju fint om hon ville ta flaskan!!!
Självklart ska hennes pappa fortsätta att försöka, för med mej är det ju ingen ide. Hon vet ju att det är jag som har käket så varför i hela fridens dar skulle hon ta den snuskiga flaskan när hon sitter hos mej
Vi får se hur det går, vi fortsätter träna, för hon VET hur man äter ur flaskan. Det är viljan den hänger på.
Men, låt säga att hon ALDRIG (Gud förbjude) kommer acceptera flaskan. Vad äter en sådan bebis längre fram??? Det finns ju gröt oh puréer fr fyra månader men det kan de väll inte leva på...??
Nog för det är mysigt att amma, men vill inte göra det mer en ngn månad eller två till.....
Och detta med vintertid.... UNDERBART
Lillan är trött runt åtta och ända sedan omställningen av klockan har vi kunnat då henne i säng mellan åtta och nio. Inte tvärsomnar hon på stört i sin säng, men det går bra mkt smidigare! Hoppas hoppas hoppas der fortsätter såhär
Näst-nästa vecka börjar baby-simmet, ska bli riktigt spännande och roligt
Ska även anmäla oss till baby-rytmik, men ska höra runt i stan, för finns på fler ställen vad jag fattat för. Skulle vilja börja så fort som möjligt, för de kör från 3 månaders ålder och det är hon ju nu.... Annars blir det att anmäla sej dit vi tänkte fr början, så drar det igång i början av januari
Även sugen på baby-massage men osäker om vi missade den chansen.... Hoppas det blir fler kurser!!