Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*kl*
Åh det är ju så galet kul nu så det finns inte:love:
Men shit vilka ljud han lagt till med, det är så att man känner hur det vibrerar i hörselgångarna:p
Har även fått mig ett och annat sugmärke:eek: galna barn, säger jag bara.. han kan kan hux flux få för sig att han ska suga sig fast där han kommer åt, vid nyckelbenen är ett roligt litet partytrick tycker han:D gör era också så?

Igår fick han faktisk prova sittdelen i vagnen (nästan liggläge men ändå) när vi var ute och fixade i trädgården.. det tyckte han om när man kunde se nåt istället för att bara kunna stirra upp i suffletten.

Jag är fortfarande lite nojig inför vintern.. Han suger ju på händerna och har man på vantar är det ju extra gott:crazy: känns ju sådär om han ska ha blöta handskar/händer vi minusgrader.. det blir ju liksom kallt nog redan nu:crazy: dreglar en hel del gör han med så hur mycket man än torkar tycker jag att det är lika blött två sekunder senare.. dregglisarna tar ju bara upp det som kommit nedanför hakan, hur löser man sträckan dit?

Dubbla vantar, så kan du byta ut det yttersta paret? Inte speciellt smidigt men det var det bästa jag kan komma på... Fungerar ju om man har lite tunnare vantar.

Nytt besök hos BVC idag. Biffen är 7 veckor och väger 6240 g och är 61 cm lång :angel:. Nu har i alla fall kurvan börjat plana ut som den ska...
Min huvudfoting:
IMAG0166.jpg

KL

Dessa underbara bebisar :love:
Vad hade man för "värdelöst" liv innan?? (Ja ni försår va jag menar :) )
M blir 3 månader på torsdag. På fredag är det dax för vaccination.
Jag vill inte att tiden ska gå så fort....Jag får nästan ångest :crazy:
Även om det inte går att stoppa tiden borde det väll iaf få den att gå långsammare....??

Nya ljud, miner och rörelser varje dag. Vilken gåva att få följa sit barn och dess utveckling steg för steg :love: :bump:

Har igår och idag kikat på sådana där bumbo-stolar. Är det ngn av er som har/ska köpa?
Lillan tycker det är vansinnigt roligt att stå...Näst efter att stå är sitta det roligaste....Men inte i babysittern, hon vill sitta på riktigt lixom.
Huvudet blir stadigare och stadigare så det är endast när hon är trött som det kan tippa.
Så nu funderar vi på en sådan stol.....Vad tror/tycker ni?
Allra bäst, och allra helst har jag ju henne sittandes i mitt knä och M vänd mot mej, och så skrattar, hoppar, busar vi...och gör en oh annan ful min :D Men de där gångerna man behöver gå på toa, äta en bit mat...Ja då vore det fint med avlastning en stund.

Just nu vilar hon lite...Jag fick lite data-tid, härligt :) Men börjar bli smått uttråkad här...! Städ är inte kul oh de gjorde vi förresten nyss. Lång-promenad är redan avklarad....Kanske får bli ännu en promenad....Finns ju fortf ngra kilon att få väck. Spec med tanke på att det drar ihop sej tills baby-simmet börjar....

Visst är det häftigt att se utveckligen dag för dag :laugh:

Jag visste knappt vad en bumbostol var innan jag såg en på öppna fsk, men där sa de att barnen helst skulle vara 5-6 mån innan man började använda dem för ryggens skull, men det kanske går med mindre barn med?

Vi har med varit ute på promenix idag, gick ut vid 10:15 och bebis somnade direkt.. hon sover fortfarande :eek:
Så idag fick jag och mannen äta lunch tillsammans, inte först en och sedan den andra för att en av oss måste bära/hålla bebis under tiden utan samtidigt , haha ;) och nu sitter jag med en vanlijlatte och njuter av lugnet.

Vi är med anmälda till babysim nu, men det börjar inte än på några veckor och tur är väl det för vi kan inte enas om ifall jag eller fadern ska gå på det :p

Jag hade nog kört på vattentäta vantar precis som Snyggve föreslog. Och hakan får man väl torka så gott det går mellan varven, det är ju inte helt säkert att han dreglar lika mycket även i vinter heller.. Vi hade en vattenfallsperiod några veckor men det har lugnat sig nu :)

Vi brukar inte ha suffletten uppfälld om vi är ute och det är ok väder, lillan uppskattar mycket mer att ligga och kika upp i himlen/på träden än på ett tygstycke men jag fick frågan häromdagen varför den var nerfälld när bebis låg i vagnen som det vore jättekonstigt? "Får" man inte göra så, vet någon?

Oh så söt! Men jösses, E är dubbelt så gammal och ligger typ på de siffrorna nu ;)

Har faktiskt inte den blekaste om man "får" göra så:p men tycker överlag att det verkar vara väldigt poppis att ha suffletten uppe och täcka för hålet med nån filt..
Vi brukar också ha suffleten nere, men som igår när det var fix i trädgården så ville jag att han skulle få vara med lite mer och se oss också.. Verkade väldigt omtyckt iaf:) Han älskar ju att bli buren också, men bara med ansiktet bortåt eller vad man ska säga.. Har faktiskt funderat på en BabyBjörn av den anledningen, vågar ju inte riktigt ha honom p´å ryggen i Manducan än, eller vad tror ni vågar man testa tro:)?

Läste i ngn babybok från BVC tror jag det var att suffletten GÄRNA får va nerfälld så att bebisarna kan se annat än taket ;) Så vi brukar också ha den nerfälld om det inte blåser halv storm eller så.

Läste i ngn babybok från BVC tror jag det var att suffletten GÄRNA får va nerfälld så att bebisarna kan se annat än taket ;) Så vi brukar också ha den nerfälld om det inte blåser halv storm eller så.

Läst samma, så vi har den oxå nere ofta. Klart mkt roligare att kolla moln, träd osv ist för rakt upp i suffletten!!

Tycker era bebisar att det är ok att ha sufletten nere? Min blir jätteirriterad om solen lyser honom i ansiktet (sa jag brukar fa täckar över halet lite, men jag nöjer mig med sa mycket att han inte bländas och stägner självklart inte till helt). Annars brukar jag försöka fälla ner den ibland men sa fort solen tittar fram blir han ilsk. :devil:

Glad blir han dock av att fa mat. Man känner sig som en utmärkt kock när gullungen gör glädjetjut och skrattar för varje sked - och sedan grater när maten tar slut (det är förstas lite trakigt, men jag bruakr vara snabb med flaskan för att blidka honom). Idag stod pumpa-potatis pa menyn, men päron-banan till efterrätt.

Jo, jag har förstått att det är mer vanligt :).

Vi har fått låna en bumbostol av ett par vänner men har såklart inte börjat använda den ännu, men ser fram emot att göra det.

Vi har aldrig sufletten nere. Av den enkla anledningen att E alltid sover i vagnen så det finns ingen mening med det. Sover han inte så gallskriker han och då spelar det ingen roll vad man gör.

Tycker era bebisar att det är ok att ha sufletten nere? Min blir jätteirriterad om solen lyser honom i ansiktet (sa jag brukar fa täckar över halet lite, men jag nöjer mig med sa mycket att han inte bländas och stägner självklart inte till helt). Annars brukar jag försöka fälla ner den ibland men sa fort solen tittar fram blir han ilsk. :devil:

J blir visserligen inte arg, men väldigt störd av solen. Oftast skyddar storebrorsans sufflett tillräckligt när den är uppfälld, annars hänger vi över en tunn filt så pass mycket att han får skugga. Men så ofta det går har vi givetvis suffletten nerfälld!

*kl*

Nu vet jag ocksa vad som menas med kaskadkräkning. Jösses amalia!

Dessutom har grabbarnas förkylning(ar) efter tre veckor till slut hittat mig ocksa verkar det som.

Usch, vad jäkligt med förkylning. Vi har börjat krya på oss nu, men det har tagit två(!) veckor.

Elis är inne i något slags sovmaraton. Igår när han vaknade efter 2½ timmars sovande så skulle jag byta blöja. Då lyckades han somna på skötbordet, innan jag ens fått av blöjan. Men det gick bra att sova sig igenom det också :rofl:. Sen sov han i ytterligare tre timmar och det verkar vara något liknande på gång idag. Dock har han fortfarande för sig att man ska vakna vid 04.00 och att mamma ska gå upp då. Det tar minst en timma att få honom att somna om, skit strängt. Någon som har tips? Jag brukar försöka att han ammar och sedan ligger vi kvar i sängen (samsover), men efter ett tag blir han förbannad och börjar skrika. Då går jag upp med honom och bär honom, eller sätter mig i soffan och stoppar in fingret i munnen på honom (vilket han gillar ;)), tills han somnar. Men jag vill inte "befästa" det så det är något vi får hålla på med i all evighet...
Några idéer?

De få gånger C är vaken när hon ligger i vagnen så har jag suffletten nerfälld. Om vädret tillåter förstås!

KL

Var på BVC idag. C är 10 veckor och hon var 61 cm och vägde 5514 g. Hon börjar bli stor, min lilla flicka.

Plikten kallar!!! Lillan är hungrig NU!!

KL

Jag tror jag gillar min sons nya sovvanor 10 v gammal har han nu sovit 5 nätter i rad från ca 23 till ngn gång mellan 07-08 :bump: jag är glad så länge det håller i sig ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 025
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 451
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 573
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar