Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Tack! :laugh:

Det blev snitt ja. Men först blev allting försenat, så innan jag fick börja äta igen hade jag vart fastande i 23 h = mycket missnöjd Snyggve :p

Bedövningen tog inte heller, tror de gjorde runt 8 försök innan jag gav upp. Så den här gången fick jag vara sövd, funkade superbra.

Bebisen verkar vara en nöjd och glad skit, gnäller bara lite då och då. Snart kommer hans storebror och hälsar på, ska bli spännande att se reaktionen :D

Nån som vet hur det gått för SaraXX?

Stort grattis!:bump:

Elize m.fl:
Jag har också en varannandags-bäbis. Panikade dock lite i veckan när ungen valde att sova i tre dygn i sträck och bara ge mor sin någon enstaka buff ibland. Som tur är vaknade han och levde loppan rejält igår så jag kunde lugna ner mig igen!

GRATTIS SNYGGVE!! Så härligt!! :laugh:
Då får du snart lägga upp en bild på underverket! :)

:bump: GRATTIS :bump: Ääääääntligen :laugh: Umderbart att höra att ni alla mår bra! När får ni komma hem?
Bilder så fort du bara kan oh orkar önskas. Jätte fint namn ni valt :)

Ha det bra oh mys i massor nu :)

Grattis-kramar!!

KL

Nu är jag på banan igen! Bebisen kom kl 23 torsdag kväll och vi kom hem från BB för några timmar sen. Det blev en pojke, 55cm, 3720g. Förlossningen gick bra förutom att moderkakan inte riktigt ville släpa och jag förlorade lite väl mycket blod iom det. Jag kände inte av det efteråt och blodvärdet var 121 så det verkar inte vara ngn fara.

Han har inget namn än. Han ammar jättemycket men mjölken har väl inte riktigt kommit igång helt än. Jag ser fram emot imorgon med spänning :D

Grattis Snyggve!!!!

:):bump: GRATTIS :bump::)
Gud så mysigt!! Oh härligt att det är så bra med er :)
Mys ordentligt oh ta hand om varandra :)

Grattis!

Vilken rejäl kille!

Hoppas att ni mår bra båda två!

Alltså har vi hittills

Liam
Jonathan
N.N.
Leander

Bara killar!

Här är några bilder från Leanders första bad:

printImage

printImage

Senast ändrad:

Grattis!

Vilken rejäl kille!

Hoppas att ni mår bra båda två!

Alltså har vi hittills

Liam
Jonathan
N.N.
Leander

Bara killar!

Bara grabbar hittills, lite roligt :) För här i stan så är det ett riktigt bebis-år, alla har fått eller är gravida, oh största delen här har fått flickor :)
Spännande oh se vad resten i tråden får för små krabater :)

Ser tyvärr inte dina bilder :( Men kan bero på att jag sitter med mobilen så får prova med datorn imorgon :)

+Mois:

Jag tar semester fyra veckor innan BF. Hade aldrig fixat att jobba ända fram, dels för sommaren skulle bli oändligt lång (BF 30/8) och nu märker jag ju också att det tar på orken, mer konkret än vad det gjort tidigare (innan har jag bara varit "dimmig", "trögtänkt" och ökat sömnbehov), nu håller jag ju för faen på att somna på jobbet.

I dagsläget är ju ruskigt glad över att jag bytte bort hästen till en mindre krävande åring (även om hovlyftnings-träningen kan vara livad). Samtidigt håller jag på att dö av tristess. Tillvaro har aldrig varit så här tråkig! Jag gör ingenting roligt längre! När jag pysslat färdigt med alla måsten; jobb, hushåll, renovering finns det inte energi kvar till något än äta glass, sitta vid datorn och glo på TV. Har gått och lagt mig halv nio flera kvällar av ren jävla tristess, finns lixom inget bättre att göra! Jag som normalt sett är en aktiv människa med 100 bollar i luften har förvandlats till en riktig padda, känner inte igen mig själv!

Men det kan jag förstå, trist att inte gå på semester när alla andra gör det. Jag jobbar på kontor och det kunde jag fortsatt med länge känns det som. OM det inte varit för stressen, inser att det inte är bra varken för mig eller den i magen. 2 veckor kvar sedan är det dags att gå på semester. Om allt går som det ska så kommer jag inte tillbaka till jobb på ett år sedan. Har funderat på att gå in en-två dagar i veckan efter kanske ett halvår, men vi får se hur det går med det.
Har du sålt eller bytt tillfälligt? Jag har skickat ut mina 3 på bete och rider egentligen Fiff fortfarande, men det har varit så körigt på jobb att kaften tagit slut, har inte ridit på ett par veckor. Ska se om det blir av idag. Har hittat en ny medryttare sedan kanske en dryg månad som verkar fungera kanon, jag är så nöjd!
Men jag har också begränsat med ork, och jag är inte van vid det, mycket frustreránde. Kör hem från festerna redan klockan elva och är då toktrött. Spyr minst och mår bäst de dagar jag sover mycket och inte jobbar. Kanske kroppen försöker säga något?

Men oj vilken taskig tajming, fång är ju aldrig roligt, och tidpunkten kunde ju vara bättre om det tvunget skulle..

Gomorron!! Oj vad ni skrev igår, orkar inte ens börja svara på allt. :)

Jonathan föddes iaf igår kl 15.08 efter väldigt mycket om och men! Vi har sovit i princip hela natten, har inte ammat sen kl 23 nu :p

Allting fortsatte att jävlas precis som det gjort under hela graviditeten, men nu är han ute och vi mår kanon! Mår 1000 ggr bättre den här gången än efter förra snittet.

Lilleman vägde 3830 gr och var 51 cm lång. Han är helt ljuvlig och jag är så glad att det äntligen är över :love:

TACK för alla tankar, tummar och lyckönskningar!

Äntligen!! Låter som han var värd allt extrajobb. Grattis!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 030
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
4 493
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 614
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar