Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
Samma otur som mig,fick fång på shettisen.Jag skickade min andra häst på träning och då fick shettisen gå själv hemma och tugga nytt och fint gräs självOm det nu är det som gett han fång.
Men vi har haft tur eftersom han hann inte blev halt utan hovslagaren upptäckte det och dagen efter var vi på klinik och han sattes på behandling.
Så nu har jag roat mig med att bygga minihagar, väga hö och ge medecin.
Hade tur och fick tag på hö av min sambos gamla arbetsgivare samma dag.
Halm hade jag hemma, men han går ute i gräsfria hagar.
Det posetiva är att ridhästen håller sig fin med hö och liten hage och betesbegränsare.Han ska på träning igen när bebis är ute.
Kl.
Jag är nu i vecka 37 plus tre.Har gått två veckor längre denna gradivitet än vad jag gjorde med nummer ett som föddes v 35 plus tre.
Och det märks...Sammandragningar och förvärkar i mängder...
Jag är förvånad att inte fler har fått barn än med tanke på att det snart är dags för mig tycker jag!
Och grattis ni som fått era bebisar!
Halloj allihopa!
Här börjar det pluppa ut bebisar ser jag, vad spännande! Grattis!
Själv är man otymplig och känner sig som en strandad val
Fick dock en komplimang idag! "-Du är den minst klagande gravida vi någonsin träffat."
Bm besöket idag visade på ett SF-mått på hela 45 cm, är i vecka 34+1.
Sockret låg dock på 9,1 så på fredag är det dags för glukosbelastning, igen...
Har tid hos läkaren då också och tänkte försöka se till att bli sjukskriven. Magen är ju så stor så jag kan ju inte ens nå ner till fötterna för att få på mig mina egna strumpor!
Vi har bekanta som har varsitt tvillingpar, ena paret fick sina kids i vecka 32 och blev kvar 5 veckor på sjukhuset. Det andra paret fick sina i vecka 33 och låg inne i tre veckor.
Så med tanke på det, att det är så vanligt att tvillingar kommer tidigt och man kan bli kvar ett bra tag på sjukhuset, var vi så lycklig att få till ett bete alldeles inpå husknuten till tjejen som ska vara hästvakt när det är dags. Betet är dessutom i samma by som vi bor, annars ligger stallet 5 km hemifrån.
Igår hade hästarna varit på bete i nästan tre veckor, släppte dem tidigare än vanligt så jag skulle kunna vara med om det hände något. Igår såg halvblodet halt ut, körde båda till stallet. Idag är det konstaterat att hon fått fång
Min klockrena planering gick rakt åt skogen!
Hela dagen har bestått av att ta hand om min lilla sjukling och däremellan åka runt och jaga fångvänligt hö och halm. Inte det lättaste då halm inte används till hästar häruppe.
Från att ha börjat tycka att nu får det snart vara dags för bebbarna att komma ut till att nu får de ta att stanna därinne ett bra tag till. Jag har inte tid att vara på sjukhus, min älskade pålle är ju sjuk. *suck*
Tänkte häromdagen att det var hög tid att packa den där bb-väskan, nu blev det istället tvärtom. Om jag inte packar den, så betyder det att jag inte är redo och då stannar de väl där tills jag ger klartecken att ok, nu är läget under kontroll, nu kan ni komma. Det kan väl funka?
Samma otur som mig,fick fång på shettisen.Jag skickade min andra häst på träning och då fick shettisen gå själv hemma och tugga nytt och fint gräs självOm det nu är det som gett han fång.
Men vi har haft tur eftersom han hann inte blev halt utan hovslagaren upptäckte det och dagen efter var vi på klinik och han sattes på behandling.
Så nu har jag roat mig med att bygga minihagar, väga hö och ge medecin.
Hade tur och fick tag på hö av min sambos gamla arbetsgivare samma dag.
Halm hade jag hemma, men han går ute i gräsfria hagar.
Det posetiva är att ridhästen håller sig fin med hö och liten hage och betesbegränsare.Han ska på träning igen när bebis är ute.
Kl.
Jag är nu i vecka 37 plus tre.Har gått två veckor längre denna gradivitet än vad jag gjorde med nummer ett som föddes v 35 plus tre.
Och det märks...Sammandragningar och förvärkar i mängder...
Jag är förvånad att inte fler har fått barn än med tanke på att det snart är dags för mig tycker jag!
Och grattis ni som fått era bebisar!