Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Den där väskan blev aldrig packad för mig. Mamma fick packa åt mig och komma till sjukhuset. Men jag har ju mått bättre. Känner mig överkörd och mör. Hade aldrig trott att jag skulle få sån här träningsvärk dagen efter. Men mår gärna så här med tanke på vad jag fick för det.

:bump: GRATTIS! :bump:

Vad skönt att ni mår bra, trots att det blev lite överraskande tidigt :)

Haha, visst är det jobbigt när man drömmer sånt.. Händer mig med titt som tätt :)

Tränar du fortfarande? Hur har det funkat att hålla igång så in i det sista? Jag är nyfiken för jag får massa kritik från omgivningen att jag håller igång för mycket, inte nödvändigtvis med regelrätt träning men mycket annat..

knapplånar mig själv.

Var somsagt på TUL idag och det gick bra, phew! Flödet i navelsträngen var visst det mest intressanta och det såg bra ut. Bebis levde runt som attan och hade placerat sig med huvudet lååångt ner så lite klurigt var det att mäta men det konstaterades att den är ca 15% mindre än normalt så det var ingen fara. Nu vet jag iaf att det förmodligen inte blir en 5-kilosbaby :D

Nu var ju allt färdigutvecklat och stort, det gick verkligen upp för mig att det är en människa i mig (bättre sent än aldrig...) men däremot kändes det som den kommer låta vänta på sig så nu tror jag ännu mer på ett julibarn!

Vad skönt att bebis mår bra!! Kommer du få gå på tätare kontroller nu eller hur fungerar det?

Ja, jätteskönt! Jag går till mvc en gång i veckan sedan en tid tillbaka, kommer fortsätta så fram till bebis föds. Tror man går varannan vecka annars så.. det är ett evigt spring ;) men rimligtvis blir det väl bara 3-4 ggr till.

Imorgon håller jag tummarna för att du inte kommer in och uppdaterar oss i tråden, utan har fullt upp med förlossning och bebis!

Eller hur, det var värt alltihop!

Jag hade jordens träningsvärk i armarna för jag spjärnade så emot sängens huvudända under krystvärkarna. Och ett bitmärke på ena handen. :crazy:

Frågade maken om jag hade bitit honom också. "Ja, men inte så hårt" sa han. Hoppas jag inte bet barnmorskan! :o

:p Fast jag blir mer tvärtom, eftersom det pratas så mycket om att gå över och folk får för tidigt så MÅSTE det ju betyda att jag kommer att gå över med hundra år:D Någon måste ju dra upp den där statistiken

Det är så värt att må så här just nu. Jag har ont precis överallt tror jag. Mår fortfarande apa efter narkosen, bedövningen tog inte när dom skulle laga mig. Träningsvärken finns i hela kroppen. Men jag behöver bara titta på lilla Liam så mår jag så bra. Konstigt nog så minns jag inte hur smärtan kändes. Men lustgas och epidural är fina grejer.

Den där väskan blev aldrig packad för mig. Mamma fick packa åt mig och komma till sjukhuset. Men jag har ju mått bättre. Känner mig överkörd och mör. Hade aldrig trott att jag skulle få sån här träningsvärk dagen efter. Men mår gärna så här med tanke på vad jag fick för det.
Misstänker att risk finns att den där väskan kommer att glömmas när det väl är dags, har tre hundar som ska delas ut till olika, sambon verkar mer nervös än mig och mitt minne är sämre än en guldfisk:o

Vet inte om du redan hunnit skriva det i tråden, men kom det igång av dig själv eller blev det igångsättning?

*delvis knappen*
Det där med att vattnet går har jag funderat på.. Hört att det inte är så vanligt att det går som på film utan att det kommer lite i taget.. Hur vet man det?:o:confused:

Halloj allihopa!

Här börjar det pluppa ut bebisar ser jag, vad spännande! Grattis!

Själv är man otymplig och känner sig som en strandad val :D
Fick dock en komplimang idag! "-Du är den minst klagande gravida vi någonsin träffat." :p

Bm besöket idag visade på ett SF-mått på hela 45 cm, är i vecka 34+1.
Sockret låg dock på 9,1 så på fredag är det dags för glukosbelastning, igen...

Har tid hos läkaren då också och tänkte försöka se till att bli sjukskriven. Magen är ju så stor så jag kan ju inte ens nå ner till fötterna för att få på mig mina egna strumpor!

Vi har bekanta som har varsitt tvillingpar, ena paret fick sina kids i vecka 32 och blev kvar 5 veckor på sjukhuset. Det andra paret fick sina i vecka 33 och låg inne i tre veckor.
Så med tanke på det, att det är så vanligt att tvillingar kommer tidigt och man kan bli kvar ett bra tag på sjukhuset, var vi så lycklig att få till ett bete alldeles inpå husknuten till tjejen som ska vara hästvakt när det är dags. Betet är dessutom i samma by som vi bor, annars ligger stallet 5 km hemifrån.

Igår hade hästarna varit på bete i nästan tre veckor, släppte dem tidigare än vanligt så jag skulle kunna vara med om det hände något. Igår såg halvblodet halt ut, körde båda till stallet. Idag är det konstaterat att hon fått fång :cry:
Min klockrena planering gick rakt åt skogen!
Hela dagen har bestått av att ta hand om min lilla sjukling och däremellan åka runt och jaga fångvänligt hö och halm. Inte det lättaste då halm inte används till hästar häruppe.:crazy:

Från att ha börjat tycka att nu får det snart vara dags för bebbarna att komma ut till att nu får de ta att stanna därinne ett bra tag till. Jag har inte tid att vara på sjukhus, min älskade pålle är ju sjuk. *suck*

Tänkte häromdagen att det var hög tid att packa den där bb-väskan, nu blev det istället tvärtom. Om jag inte packar den, så betyder det att jag inte är redo och då stannar de väl där tills jag ger klartecken att ok, nu är läget under kontroll, nu kan ni komma. Det kan väl funka?

KL

Varit på v 34-besök (34+5) hos BM idag. Har från v 25 gått upp ett kilo i veckan. Nu hade jag lyckats att gå upp ynkligs 100g på fjorton dagar....??!! Magen hade växt, men "bara" en cm. Men den har pendlat mellan att växa, tre, en, två på fjorton dagars perioder så BM tyckte allt var toppen.
138 i hjärt-ljud oh där brukar det ligga :)
Nöjd att jag sluppit gå upp ytterligare två kilo, men eftersom jag är jag så diger jag nu GIVETVIS här oh undrar oh nojjar över varför det blivit såhär helt plötsligt..... Hmmm ja ja, allt lät/såg fint ut så jag får försöka oroa mej mindre oh sova mer, typ, haha :)

Annars då..... Besökt lite olika kläd-affärer idag på jakt efter tunn filt och ngn fin pyjamas att packa i bb-väskan, men fick inte med ngt hem :(
Har iofs för mkt kläder redan, men saknar en lite extra fin pyjamas :)

Pratade med BM om smärtan i underlivet. Hon Trode den kommer från bäckenet, och så skrattade hon åt mej oh påpekade att jag nu endast har fem veckor till beräknat datum kvar, oh de är hög tid för fogar oh allt oh börja mjukna oh göra plats för utgång åt lillan.
Ville inte riktigt lyssna på det där sista hon sa, hehe, men ändå ser jag väldigt fram emot att få träffa den lilla bråk-staken som rumstrerar om i magen :love:

Igår plockade jag en massa oh sorterade kläder. Idag var det rejäl städnig oh rensning av garderoben, så nu bööörjar det likna ngt som kan kallas för ordning!! Skönt skönt, ett stress-moment mindre känns det som :)

KL

Jag tror att det har börjat så smått men hur vet man det egentligen? :o

Har iaf värkar som känns helt annorlunda mot vad jag har haft senaste veckan, ingen risk att man somnar ifrån nu precis :p Har parkerat mig i en fåtölj med vetekudde på magen och ett stort glas resorb. Spännande att se vart detta sluttar!

Grattis till alla som fått bebbar och lugnande besked.

Snyggve: Jag håller tummarna för dig!

Ooooo va spännande :) vilken v e du i? blandar ihop alla känns det som nu :angel:

Själv har ja sovit som en kratta inatt. Haft massor med förverkar och SD. Två av gångerna jag va vaken va ja tvungen och känns efter om vattnet gått ;) kändes "konstigt"

v 38 på söndag så nu börjar det ju närma sig. Ska köpa hem favvoschampot och såna saker imorgon och packa ner i min väska :laugh:

Bebben skulle ha kommit i går så den är ju ganska punktlig isf. Det har fortsatt och kommer lite tätare nu, typ var 8:e minut.

Ojojoj :laugh: då e det kanske pågång nu då? 3 bebben i tråden blir det väl då? jag vill oxå!! :cry:

E lite trött på detta nu..I want my body back!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 025
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 451
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 574
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar