Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*kl*

Hade mitt veckoliga besök hos BM i morse, nu har inte sf-måttet växt på nästan fyra veckor så imorgon blir det tillväxtultraljud! Närmsta dygnet kommer nog gå saaakta..

Nej men fy, förstår oron,men de går allt bra! Tur detta med UL finns alltså, jag menar, hur gjorde de innan ? :) Håller tummarna iaf att allt går fint imorgon :)

Men va fasen!!!! Nu räcker det allt med motgångar oh krångel för dej/er...!!!! Nu håller vi alla tummar som går att liten knodd får komma ut snart!!!
Skulle vilja säga att jag förstår du mår dåligt, men ärligt så förstår jag nog inte hur du mår just nu :( Önskar iaf detta löser sej oh du blir igångsatt och får gå på begravningen. Är tillräckligt jobbigt att gå på begravning, så ngt extra krångel behövs verkligen inte!!

Ta hand om dej och mys mkt och ordentligt med din familj, det ger en alltid lite extra styrka!

IDAG :
har jag tagit mej i kragen och börjat sortera alla kläder, lagt i storleks-högar, inhandlat plast-lådor till badrummet som det ska ligga skötsel-profiler till lillan i, och plockat ner alla kläder i nya byrån.
Ska fortsätta imorgon. Ngt ska bäras upp på vinden, allt ska tvättas, nyinköpta trådbackar ska in i stora garderoben oh fyllas så det blir ordning inom väldigt snar framtid!!
Känns bra att iaf ha kommit igång, och det var facktist roligt om ön ganska jobbigt! Skönt ändå för igår var det bara tungt oh tråkigt oh jag vart tjut-färdig bara av att se alla påsar oh saker oh kartonger....

Smärtan NGT bättre idag, men förutom plockandet med barnsakerna har jag heller inte gjort så mkt mer, så kanske det behövdes en dag med lite rörelse, eller oxå är det så att jag helt enkelt får lugna mej..... Hoppas iaf de bara bhövdes en lite lugnare dag, för annars kommer jag börja riva väggar här snart!!!!!

Imorgon dax för BM besök. Får se hur de går, oh vad vågen visar denna gngen....!!

*kl*

aaah jag är så trött, så trött. måste bara få gnälla lite! känns inte riktigt realistiskt längre att arbeta heltid fram tills det är dags :( jag har inga direkta problem fysiskt sett förutom att det börjar bli tungt (v.31 nu). Men rent psykiskt känns det tufft. Alla börjar prata om semester o ledighet. Men jag har inte tänkt vara ledig något i sommar utan jobba fram till en vecka innan det är dags. Jag undrar om jag inte varit för optimistisk. Suck. Så får man dåligt samvete för jobbet o för bebis för att den blir påverkad av ens humör (som mest är botten nu). Usch. Hur gör ni andra? Har ni tagit semester i anslutning till beräknat datum? Jag tänker främst på er då som har mått bra och inte behövt sjukskriva er eller liknande.
Tack för att jag fick gnälla lite :)

Usch, så typiskt att det inte blev något mer av det idag.
Förstår om det känns jobbigt nu men det kommer ju ordna sig tillslut! Strax är det torsdag och skulle det inte bli något då så är det ju mindre än en vecka kvar iaf :)

Ja jag vet inte.. förr kanske man inte visste så mkt alls och då led man ju inte av det heller ;)
Men det ska bli skönt att se hur det står till därinne iaf, frågan är bara vad som händer om bebis är liten? Jag glömde fråga BM det.. hmm..

Jag tror alla har bra och dåliga dagar, men ofta går det bra att pyssla och få iordning på det där "jobbiga" som man drar sig för om man bara kommer igång :)

kl

Jag funderar lite kring detta med mössa. De säger ju att man ska ha med sig en mössa till bebben, men frågan e vilken strl? Ska man ta med sig 2 olika? Får man låna en mössa utav sjukhuset medans man är där? Jag var på sjukhuset igår på infoträff o då pratade dom om det, men jag hade så ont i magen/ryggen så jag kunde inte vara kvar och fråga dom.

Här får alla bebisar en landstinget-mössa när de föds, sen kan man köpa stickade/virkade mössor som personalen gjort när de vart sysslolösa :)

Min kusins bebis var pytteliten. Vid en rutinkontroll i v. 36 upptäckte de att bebisen var stor som en v. 29-bebis. Blev snitt direkt.

Men vad f-n ;)

Det är just det jag nojjar över, nu postade jag precis en tråd i ämnet..

Jag såg det :) Önskar jag kunde ge dig fler svar, men den biten kan jag typ inget om.

Känner du fosterrörelser och så varje dag? Jag kan tänka mig att de sätter igång dig alt. snittar om bebisen inte har växt. Verkar bebisen må bra för övrigt kanske du får gå tiden ut, vem vet :) Hoppas på det bästa för din skull!!

Nu är min lilla Liam här :laugh: kom idag strax efter
Kl 13. Han kom 4 veckor för tidigt men mår jättebra. Nu är der två lyckliga föräldrar som sitter och tittar på sitt underbara barn :laugh:

Ååååååååhh! GRATTIS till er!! :) :) :)
Skönt att det gick bra! Kan förstå ni är lyckliga nu!! :)

:bump:Stort grattis:bump: Härligt att allt är bra :) Mys ordentligt nu :)

*kl*
Nu äntligen har jag packat den där berömda väskan:banana: Tog bara två månader eller nåt säkert glömt hälften och hälften är säkert totalt onödigt:o

Packade två långärmade bodies (50+56) två par byxor (50+56), strumpor, en mössa och så tänkte jag packa en typ lite tjockare öhh sparkdräkt/overall (Inte vintertjock alltså men ja, tjockare än bodysarna iaf) Klarar man sig på det? Tröja (hur tjock isf?) Ska man ha med en filt att ha över i babyskyddet? Snuttis känns ju för bebis del ganska överkurs, men det är ju lite mysigt tycker jag.. ta med eller skippa?

Har suttit och försökt att förstå mig på det där med FP också.. Igen.. Och jag måste på riktigt vara tappad bakom en vagn eller nåt för jag fattar inte:p Får nog ringa dom imorgon, nån som vet om dom har nån variant för dummies?
Visst var det nåt med GP också och 10 dagar nånting från födseln? Eller var det från BF eller födsel?

Oj, hoppas allt ser bra ut imorgon och att det bara blir ett extra mystillfälle att få tjuvkika på lillen:laugh:

(Kändes som jag spammar lite väl, försöker slå ihop svaren ist:o)
Jupp, mandlar är det som gäller!

:bow:Nu är lagret påfyllt och jag är dig evigt tacksam för tipset:bow:

Välkommen till klubben! ;)

Jag klarar ju inte sova pga värken i höfterna och ja, hela den undre regionen!
Försöker jag halvsitta och sova får jag grymt ont i ryggen istället.
Kan inte ligga ner på rygg för då trycker bebbe på kroppspulsådern, så jag håller på & svimma. Och av förklarliga skäl kan jag ju inte ligga på mage! :D

Så vad gör man? :confused:

Väntar verkligen på att bebben ska komma ut snart, så jag får min kropp tillbaka!
Känner mig rätt gnällig idag efter bara några timmars sömn inatt. Och mannen har åkt på jobb i Norge igen, så jag får gnälla för er istället. ;)

Oj, låter verkligen som att jag inte ska klaga:o Det där lät inge vidare.. Men det där med att få tillbaka sin kropp skriver jag lätt under på.
Jag hoppas att det är nån annan form av konstant trötthet som drabbar en när bebis tittat ut, för ska det vara såhär så vete tusan hur det ska gå:confused: Nån som vet?

@Elize Vet precis hur det där känns, kan försöka få laddat upp en bild jag tog på byrån innan jag fick iordning, kanske kan trösta lite:angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 025
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 451
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 570
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar