Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag har hittills i princip inte ammat alls. Bm kommer kl 15 idag och da hoppas vi kunna tajma hungern och fösöka fa honom att dricka ur bröstet. Hon rekommenderade att försöka tva amningstillfällen om dagen om det funkar, och sedan successivt öka pa.

Första badet idag ocksa!

Då får vi hoppas att ni får det att fungera nu när han är lite piggare :) Sånt bök med att pumpa jämt istället för att bara skicka fram tutten :p

*skryt*

Världens mest begavade unge vände sig för övrigt i gar i den späda aldern av 9 dagar själv fran mage till rygg!

BM log lite skevt när jag berättade det, men sedan gjorde han det igen när hon var där. Hon var djupt imponerad (säkert). Mamma ocksa. :love:

Vilken duktig liten kille!! :bow:

L brukade välta från mage till rygg i den åldern, men det är ju inte samma sak ;)

Välta eller vända, jag vet inte sa noga.. Men sa fort man lade honom pa mage sa sprattlade han och hade sig tills han kom runt pa rygg och da var han nöjd.

Så gjorde L också, det var hopplöst att få honom att träna på att ligga på mage :D Sen började vi placera hans händer lite bredare isär och då låg han plötsligt kvar sen :p

Så himla mysigt att ni fått komma hem, ser fram emot att läsa vidare om er i tråden. Det är mycket aktivitet i tråden och jag ligger åter igen långt efter..

Var på UL förra veckan och allt såg bra ut förrutom att baby låg i säte med sträckta ben. Fick veta att om det inte rättade sig till v.35 så skulle de försöka vända den så den låg rätt. Nu tycker jag nog att det känns som den ligger annorlunda, mer mitt i och rörelser ligger längre ner, innan var rörelser uppe vid revben och all volym på höger sida. Spänner jag magen är de som en tjock korv precis mitt i magen.
Var hos BM idag och hon kunde inte säga säkert om den hade vänt, men trodde det kunde vara så, ska kolla om 2 veckor.

Gravid-appen gav mig ett bryskt uppvaknande idag. Är tydligen i v. 30. Hur fan gick det till då?

Barnvagnen står i alla fall och väntar i den blivande barnkammaren som mer och mer ser ut som ett bombnedslag med alla bebis-saker vi bara ställer där och stänger dörren. Blev fantastiskt nöjd med den begagnade Emmaljungavagnen. Vi ska nog byta hjul på den, så kommer den vara i toppskick.

Nu är i alla fall taket på huset färdigt, veden färdig (för de kommande 2-3 åren) och snaaart är huset färdigmålat också. Då ska vi bara renovera färdigt vardagsrum och matsal och SEN är det dags för barnkammare! Har ju insett att jag blir mindre och mindre rörlig och gör mindre och mindre nytta i renoveringen. Men i helgen lyckades jag i alla fall måla verandans tak och pelare balanserandes på en stege utan att slå ihjäl mig...

Så var det ju det här med bil också.... Måste köpa ny bil.

Hmmm. Tio veckor är ganska lång tid ändå. Hoppas jag.

Oj vad flitiga ni är! Jag jobbar mest, försöker installera min vikarie mellan möte, UL och BM-besök. Hästarnas stora beteshage blev klar igår och efter 2 dagar med ganska mycket fysisk aktivitet är jag ganska mör idag. Känner mig gammal och skruttig ;). V.33+1, tiden går i ett rasande tempo.
Kul att ni har fixat vagn som ni är nöjda med, det är ett stort steg :).

Men vad jobbigt och vad det drar ut på det. Hur länge är det du har varit redo nu?

*kl*

aaah jag är så trött, så trött. måste bara få gnälla lite! känns inte riktigt realistiskt längre att arbeta heltid fram tills det är dags :( jag har inga direkta problem fysiskt sett förutom att det börjar bli tungt (v.31 nu). Men rent psykiskt känns det tufft. Alla börjar prata om semester o ledighet. Men jag har inte tänkt vara ledig något i sommar utan jobba fram till en vecka innan det är dags. Jag undrar om jag inte varit för optimistisk. Suck. Så får man dåligt samvete för jobbet o för bebis för att den blir påverkad av ens humör (som mest är botten nu). Usch. Hur gör ni andra? Har ni tagit semester i anslutning till beräknat datum? Jag tänker främst på er då som har mått bra och inte behövt sjukskriva er eller liknande.
Tack för att jag fick gnälla lite :)

Jag har det tvärt om, jag tycker att det är helt orealisiskt att jag ska gå på semester 4/7 (beräknad till 1/8) men har så mycket semester att ta ut och när semestrar skulle planeras visste jag inte hur jag skulle må. Låter som din situation är mer besvärlig, vad har du för ett jobb?

Nu är min lilla Liam här :laugh: kom idag strax efter
Kl 13. Han kom 4 veckor för tidigt men mår jättebra. Nu är der två lyckliga föräldrar som sitter och tittar på sitt underbara barn :laugh:

Grattis så himla mycket!
(Men 4 veckor för tidigt kan jag tycka är lite väl tidigt, oj.. måste börja läsa på nu..)

+Mois:

Jag tar semester fyra veckor innan BF. Hade aldrig fixat att jobba ända fram, dels för sommaren skulle bli oändligt lång (BF 30/8) och nu märker jag ju också att det tar på orken, mer konkret än vad det gjort tidigare (innan har jag bara varit "dimmig", "trögtänkt" och ökat sömnbehov), nu håller jag ju för faen på att somna på jobbet.

I dagsläget är ju ruskigt glad över att jag bytte bort hästen till en mindre krävande åring (även om hovlyftnings-träningen kan vara livad). Samtidigt håller jag på att dö av tristess. Tillvaro har aldrig varit så här tråkig! Jag gör ingenting roligt längre! När jag pysslat färdigt med alla måsten; jobb, hushåll, renovering finns det inte energi kvar till något än äta glass, sitta vid datorn och glo på TV. Har gått och lagt mig halv nio flera kvällar av ren jävla tristess, finns lixom inget bättre att göra! Jag som normalt sett är en aktiv människa med 100 bollar i luften har förvandlats till en riktig padda, känner inte igen mig själv!

*kl*

aaah jag är så trött, så trött. måste bara få gnälla lite! känns inte riktigt realistiskt längre att arbeta heltid fram tills det är dags :( jag har inga direkta problem fysiskt sett förutom att det börjar bli tungt (v.31 nu). Men rent psykiskt känns det tufft. Alla börjar prata om semester o ledighet. Men jag har inte tänkt vara ledig något i sommar utan jobba fram till en vecka innan det är dags. Jag undrar om jag inte varit för optimistisk. Suck. Så får man dåligt samvete för jobbet o för bebis för att den blir påverkad av ens humör (som mest är botten nu). Usch. Hur gör ni andra? Har ni tagit semester i anslutning till beräknat datum? Jag tänker främst på er då som har mått bra och inte behövt sjukskriva er eller liknande.
Tack för att jag fick gnälla lite :)

Jag är beräknad att få den 10/8, i mitten av vecka 32 då.
Industrin där jag för tillfället jobbar stänger fabriken vecka 29,30,31 och 32, men jag funderar på att ta ut alla mina 25 semesterdagar och vara ledig vecka 28 också. i så fall har jag ca 3,5 vecka kvar att jobba:laugh:.
Jag har mått bra hela graviditeten igenom, men nu känner jag lite som du att allt börjar bli jobbigt. Har ett jobb där jag står upp hela dagen, och det börjar kännas i höfter, rygg och fötter:grin:

Jag har nog också varit lite väl optimistisk, trodde att jag utan problem skulle kunna jobba hela vägen fram, men ju närmare BF jag kommer ( har 8 veckor kvar nu) desstu gnälligare blir jag.

*skryt*

Världens mest begavade unge vände sig för övrigt i gar i den späda aldern av 9 dagar själv fran mage till rygg!

BM log lite skevt när jag berättade det, men sedan gjorde han det igen när hon var där. Hon var djupt imponerad (säkert). Mamma ocksa. :love:

Skönt att höra att det går framåt med lillkillen och att han är piggare:laugh:

KL

Angående ledighet innan BF så fick jag precis i dagarna reda på att jag är beviljad graviditetspenning så jag får börja ta ut det den 30/6. Har inte riktigt bestämt än om jag ska gå då eller jobba någon/några veckor till men samtidigt känner jag att när jag väl har chansen att vila upp mig och göra lite annat så vore det ganska skönt :D Även om jag hade haft ett lättare jobb hade jag nog inte gärna jobbat ända inpå det kan va skönt att kunna ta det lite lugnt innan om man vill.

*kl*

Nu börjar jag bli nervös. Nästa "alla" säger att det är så vanligt att gå över tiden med första barnet men nu är det bra många som istället föder för tidigt. Både här i tråden och bekantingar. :o
Kära nån.... Kan ju komma när som helst....

Grattis EgoGirl!! :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 025
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 451
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 579
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar