Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Nu äntligen har jag packat den där berömda väskan Tog bara två månader eller nåt säkert glömt hälften och hälften är säkert totalt onödigt
Packade två långärmade bodies (50+56) två par byxor (50+56), strumpor, en mössa och så tänkte jag packa en typ lite tjockare öhh sparkdräkt/overall (Inte vintertjock alltså men ja, tjockare än bodysarna iaf) Klarar man sig på det? Tröja (hur tjock isf?) Ska man ha med en filt att ha över i babyskyddet? Snuttis känns ju för bebis del ganska överkurs, men det är ju lite mysigt tycker jag.. ta med eller skippa?
Har suttit och försökt att förstå mig på det där med FP också.. Igen.. Och jag måste på riktigt vara tappad bakom en vagn eller nåt för jag fattar inte Får nog ringa dom imorgon, nån som vet om dom har nån variant för dummies?
Visst var det nåt med GP också och 10 dagar nånting från födseln? Eller var det från BF eller födsel?
Välkommen till klubben!
Jag klarar ju inte sova pga värken i höfterna och ja, hela den undre regionen!
Försöker jag halvsitta och sova får jag grymt ont i ryggen istället.
Kan inte ligga ner på rygg för då trycker bebbe på kroppspulsådern, så jag håller på & svimma. Och av förklarliga skäl kan jag ju inte ligga på mage!
Så vad gör man?
*kl*
Glömde.. När ska man anmäla om FP nu första gången? Redan nu, eller blir det nästa månad? (alltid haft svårt för att hålla rätt på årstid/mån/datum och det gör det ju så lätt när man ska tänka på sånt, betalas det i förskott, efterskott eller kanske tom för samma månad vi lever i?)
Jag har ingen aning Tycker bara att det känns som att dom behöver ha så himla mycket på sig.. Sparkdräkten tänkte jag ifall det skulle råka vara sånt väder som det varit dom senaste dagarna med typ bara 12-14grader och regnskurar.. Den är typ som collegetyg i tjocklek. Men kanske ska byta den mot en filt, det är ju inte så att det direkt kommer att vara många meter att gå utomhus heller.
Hur gör ni med snuttisen, för att den ska lukta er alltså?
Gha, då behöver man snart anmäla om FP då.. Är det 10 dagar innan BF eller behövde man anmäla ifall det mot förmodan blir tidigare? Spelar det på nåt sätt nån roll vilka dagar jag fyller i om jag bara vill ha fp för säg 4 dagar/vecka? Eller är det först om man skulle gå in och jobba eller om sambon vill vara ledig som det har bettdelse?
Jag brukar ha en mindre kudde under magen (ligger på sidan då) och en större mellan benen. Ett jäkla bök varje kväll/natt eftersom jag måste vända mig minst en gång i timmen när det värker i höfterna. Plus att katterna tycker jag är jobbig som inte kan ligga still! Haha!
Inte lätt, men nu är det ju förhoppningsvis inte så länge kvar.