Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

bild-3.jpg

Ska tilläggas att detta är (eller ja, VAR:angel: )enda lediga utrymmet för någonting öht:eek: Har samtidigt som bilden är tagen en maskin full, en omgång på tork OCH en hel flyttlåda med kläder som fick åka ut i förrådet:D

Hahaha TACK :bow: Skönt att man inte är ensam om oh ha grejjer högt oh lågt, hihi :)
Alltså, jag konstaterade idag att jöööösssses vad mkt kläder vi har, i minsta storleken..... Hade ju dyrt oh heligt lovat mej själv att icke handla så mkt i den storleken då de växer ur det på direkten oftast..... Har iofs inte handlat heller, utan största delen är begagnat, fått av kompisar som nyss fått smått. Så ja, kläderna är eg som nya, tvättade två gnger, använda en. Men har en känsla av att jag kommer fö skänka de vidare utan att ens ha provat de på lillan!!

Sen känns det som att när spjäl-sängen är monterad så "slukar" ju den en hel del, alltså lakan, spjälskydd, kudde osv osv som idag ligger oh tar plats. Samma med skötbordet. Vi har köpt ett sådant vi ska ställa på badkaret så det står monterat fast i garderoben. Bara att få ut det oh plocka iordning med grejer oh sköt-dyna lär ju röja mer plats ändå i garderoben..... Känns som de helt enkelt kommer vara lite små-rörigt tills lillan kommer ut helt enkelt :)

På tal om lillan..... Hon vet hur man håller låda iaf!!! Hihi jösses alltså, är ju hur mysigt som helst, men jag blir ju öm efter en hel dags bus där inne :love:
Just nu skyller jag hennes håll-igång på att sambon ligger oh snarkar så han håller både mej oh henne vaken...... Morr!!

Kl

BF idag. Drömde att det hade satt igång och blev jättebeskviken när jag vaknade och allt var som vanligt :(

Fö är det bra, tränade cirkelgym på friskis igår och de andra i gruppen hade varit säkra på att jag fått eftersom jag inte var där förra veckan.

*kl*
Nu äntligen har jag packat den där berömda väskan:banana: Tog bara två månader eller nåt säkert glömt hälften och hälften är säkert totalt onödigt:o

Jag packade färdigt vid 00-tiden, natten till tisdagen då jag ev. skulle sättas igång. Varför skynda liksom? :D

Packade två långärmade bodies (50+56) två par byxor (50+56), strumpor, en mössa och så tänkte jag packa en typ lite tjockare öhh sparkdräkt/overall (Inte vintertjock alltså men ja, tjockare än bodysarna iaf) Klarar man sig på det? Tröja (hur tjock isf?) Ska man ha med en filt att ha över i babyskyddet? Snuttis känns ju för bebis del ganska överkurs, men det är ju lite mysigt tycker jag.. ta med eller skippa?

Behöver du en tjockare sparkdräkt/overall då tror du? Det är ju mitt i sommaren ;) Hellre då en tunn filt att lägga över bebisen om det är svalt när ni ska åka hem. Den kan man ju lätt plocka av i bilen om det blir för varmt. Vi tar med en snuttefilt också, som luktar som oss. Det är säkert inte nödvändigt på nåt sätt för bebis del, men jag håller med dig om att det känns mysigt!

Har suttit och försökt att förstå mig på det där med FP också.. Igen.. Och jag måste på riktigt vara tappad bakom en vagn eller nåt för jag fattar inte:p Får nog ringa dom imorgon, nån som vet om dom har nån variant för dummies?
Visst var det nåt med GP också och 10 dagar nånting från födseln? Eller var det från BF eller födsel?

GP får man bara plocka ut fram tills 10 dagar innan BF, sen får man ta FP istället. Riktigt surt om man som jag går över en massa jämt...

Hoppas du slipper vänta allt för länge till nu!

Även om jag anser att det faktiskt är min tur nu :p

Välkommen till klubben! ;)

Jag klarar ju inte sova pga värken i höfterna och ja, hela den undre regionen!
Försöker jag halvsitta och sova får jag grymt ont i ryggen istället.
Kan inte ligga ner på rygg för då trycker bebbe på kroppspulsådern, så jag håller på & svimma. Och av förklarliga skäl kan jag ju inte ligga på mage! :D

Så vad gör man? :confused:

Har du provat med en amningskudde i sängen? Det tyckte jag hjälpte jättemycket. Jag lag pa sidan med amningskuden framför mig och under det övre benet. Gav bra stöd och avlastning.

Jag har ingen aning:p Tycker bara att det känns som att dom behöver ha så himla mycket på sig.. Sparkdräkten tänkte jag ifall det skulle råka vara sånt väder som det varit dom senaste dagarna med typ bara 12-14grader och regnskurar.. Den är typ som collegetyg i tjocklek. Men kanske ska byta den mot en filt, det är ju inte så att det direkt kommer att vara många meter att gå utomhus heller.
Hur gör ni med snuttisen, för att den ska lukta er alltså?:)

Gha, då behöver man snart anmäla om FP då.. Är det 10 dagar innan BF eller behövde man anmäla ifall det mot förmodan blir tidigare? Spelar det på nåt sätt nån roll vilka dagar jag fyller i om jag bara vill ha fp för säg 4 dagar/vecka? Eller är det först om man skulle gå in och jobba eller om sambon vill vara ledig som det har bettdelse?

Jag har tagit ett vadderat överkast och vikt och rullat ihop till en lång korv. Maken kallar det min kramgrej :p Funkar bra, jag kan ha den mellan knäna, som stöd för magen och mellan armarna samtidigt.

*kl*
Glömde.. När ska man anmäla om FP nu första gången? Redan nu, eller blir det nästa månad:p? (alltid haft svårt för att hålla rätt på årstid/mån/datum och det gör det ju så lätt när man ska tänka på sånt, betalas det i förskott, efterskott eller kanske tom för samma månad vi lever i:o:confused:?)

*kl*
Glömde.. När ska man anmäla om FP nu första gången? Redan nu, eller blir det nästa månad:p? (alltid haft svårt för att hålla rätt på årstid/mån/datum och det gör det ju så lätt när man ska tänka på sånt, betalas det i förskott, efterskott eller kanske tom för samma månad vi lever i:o:confused:?)

Det betalas samma månad:

T.ex. den 25 juni får du betalt för perioden 21 maj-20 juni. Anmäl i god tid!

Jag har ingen aning:p Tycker bara att det känns som att dom behöver ha så himla mycket på sig.. Sparkdräkten tänkte jag ifall det skulle råka vara sånt väder som det varit dom senaste dagarna med typ bara 12-14grader och regnskurar.. Den är typ som collegetyg i tjocklek. Men kanske ska byta den mot en filt, det är ju inte så att det direkt kommer att vara många meter att gå utomhus heller.

Jag föredrar alltid filt just för att den är så mycket lättare att justera värmen med en sådan än med jackor/overaller.

Hur gör ni med snuttisen, för att den ska lukta er alltså?:)

Gosar med den :D Man kan sova med den eller bara ha den innanför tröjan när man tittar på tv eller så :)

Gha, då behöver man snart anmäla om FP då.. Är det 10 dagar innan BF eller behövde man anmäla ifall det mot förmodan blir tidigare? Spelar det på nåt sätt nån roll vilka dagar jag fyller i om jag bara vill ha fp för säg 4 dagar/vecka? Eller är det först om man skulle gå in och jobba eller om sambon vill vara ledig som det har bettdelse?

Jag anmälde tidigt för att inte riskera att pengarna blir sena. Dagarna du fyller i spelar ingen roll alls så länge man inte jobbar eller sambon vill vara ledig.

Jag tänkte ju att bebisen inte skulle behöva ha sa mycket pa sig, men efter en vecka pa neo har man lite andra referensramar... :crazy: Därinne var det tokvarmt och Leander lag hela tiden med body, tröja, sparkbyxa och täcke - och var aldrig för varm med det. :confused: Helt obegripligt. Händer och fötter var svala och nacken lagom varm. Han svettades aldrig.

Här hemma har han langärmad body och sparkbyxa inne (eller langärmad/langbent pyjamas) och det är pa gränsen till för kallt, vi kompletterar med filt av och till. Kortärmad body och byxa gar bara korta stunder mitt pa dagen när det är som varmast. Om vi gar ut har han typ ett lager till i velour, eller en fleecefilt, mössa och sockar.

Jag hade alltsa helt fel i mina antaganden... Det är säkert individuellt fran baby till baby ocksa! Nagon värmelampa har vi inte köpt ännu (var liksom planerat för förra veckan eller nu idagarna, men det kom nagot emellan... :love:) men pa sjukhuset använde vi den alltid.

En liten frusen kille! :) Hade vi ens funderat på att ta på L allt det där hade han nog inte slutat skrika än...

Tillägg: vi har haft ca 20-25 grader. Idag är det 35 i solen, sa da kan jag nog skippa fleecefilten...

Igar var vi hos var barnläkare för att han skulle fa "lära känna" L och lugna oroliga föräldrar... Han var jättecool och trevlig och menade att vi inte skulle jaga upp oss och att det inte var sa vansinnigt viktigt hur manga gram per maltid han äter. Istället rekommenderade han oss att hyra en vag och sa länge han gar upp i snitt ca 20 gram om dagen eller 150 i veckan sa är läget lugnt. Om han inte gar upp nagot en dag är det ocksa ok om han tar igen det de följande dagarna. (jag inser att normala föräldrar inte behöver halla pa sa här, men för oss är det en skön riktlinje).

Var barnmorska är ocksa ganska avslappnad och menade igar att vi visst ska försöka lära honom att amma, mem det viktigaste är att han äter och utvecklas som han ska - inte att han till varje pris maste ammas. Sa länge jag har bröstmjölk är det jättebra och annars far man till nöds ge ersättning (vilket vi dock inte sa gärna vill, men hellre det än att han svälter förstas!)

Senast ändrad:

Det låter som en sund inställning! Klart man lätt får panik om man måste få i barnet en viss mängd varje mål, ibland är man ju helt enkelt mindre hungrig. En viss mängd i veckan däremot är nog lättare att hålla utan att bli ett nervvrak :)

Ammar du inget alls nu eller hur är det?

Jag brukar ha en mindre kudde under magen (ligger på sidan då) och en större mellan benen. Ett jäkla bök varje kväll/natt eftersom jag måste vända mig minst en gång i timmen när det värker i höfterna. Plus att katterna tycker jag är jobbig som inte kan ligga still! Haha! :D
Inte lätt, men nu är det ju förhoppningsvis inte så länge kvar. :)

Har varit hos barnmorskan nu och allt såg helt normalt ut! Bebbe ligger fortfarande på huvudet, väldigt långt ner tydligen. Fortfarande ruckbar. Hjärtljud på 132 idag. :)

Jag brukar ha en mindre kudde under magen (ligger på sidan då) och en större mellan benen. Ett jäkla bök varje kväll/natt eftersom jag måste vända mig minst en gång i timmen när det värker i höfterna. Plus att katterna tycker jag är jobbig som inte kan ligga still! Haha! :D
Inte lätt, men nu är det ju förhoppningsvis inte så länge kvar. :)

För mig var det stor skillnad pa att använda tva separata kuddar och pa amningskudden!

Smart att använda amningskudden, den måste jag prova min förhoppningsvis sista natt som gravid :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 025
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
4 451
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 570
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar