Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Hemskt vad pojkar det ploppar ut här.....

Jag känner fem som fått barn nu inom loppet av ett år, och alla har fått flickor.
Ska bli spännande att se om jag bryter trenden och får en pojke, eller gör som alla andra jag känner och får en flicka:laugh:

v. 36+2

Har inte känt mig speciellt pigg de senaste dagarna. Ofta ont i magen, blandning mellan magknip och mensvärk eller nåt. Plus att jag sover dåligt och känner mig "bakfull" på dagarna! Ofta illamående.
Bebben är livlig som vanligt, så jag är inte orolig! ;) Bara trött & sliten väl. :)

Lillpållan (1 år) skadade sig rätt illa i torsdags kväll. Vi har ingen aning om vad som hänt, för det finns absolut inget att skada sig på i hagen. Ett djupt sår i benet med blodet sprutande och en helt nerblodad pålla, fick mig att få rejält ont i magen!! Trodde nästan det var dags för tidig födsel ett tag.
Lyckligtvis gick magontet över efter en stund. Pållan mår hyffsat bra nu efter några dagar. Såret behandlat och sytt, hon får penicillin och verkar repa sig. Återstår att se om hon får några men.
Just nu är hon mest arg, för att hon får sprutor varje dag och måste gå i sjukhage! :D

Idag har jag fått stränga order av mannen att vara still och VILA!!! Så jag försöker väl en stund nu då. ;)

Jo, det e nog jag ;) Är beräknad till den 21:, nu på tis. Men jag tror att lillen kommer i juli. Längtar så nu tills sötnosen kommer. Speciellt nu när man ser att andra har börjat att få sina underbaringar.

Så söt han e. Hur har ni tagit det kortet där det är så mkt vitt runt honom :) Just bakgrunden. Det är helt underbart.

Det är från sjukhusets babygalleri. Fotografen hade en amningskudde med en vit filt över där hon kunde lägga bebisen stadigt i olika positioner.

Det är en rätt smart idé, jag ska nog ta några fler sådana kort hemma också.

Jo, det e nog jag ;) Är beräknad till den 21:, nu på tis. Men jag tror att lillen kommer i juli. Längtar så nu tills sötnosen kommer. Speciellt nu när man ser att andra har börjat att få sina underbaringar.
Men det går ju inte.. Eller hur kom vi fram till att kösystemet funkar om man går över? Jag har ju BF 5 dagar efter dig och har inte alls nån lust att vänta till juli;):D (vilket det säkert blir ändå men:p)

Hemskt vad pojkar det ploppar ut här.....

Jag känner fem som fått barn nu inom loppet av ett år, och alla har fått flickor.
Ska bli spännande att se om jag bryter trenden och får en pojke, eller gör som alla andra jag känner och får en flicka:laugh:
Dom senaste två dygnen har tre bekanta fått barn, alla flickor:D Är helt övertygad om att vi kommer att hålla oss till buketrenden med en pojk:D

Senast ändrad:

KL

Grattis SaraXX!! Rejäl kille ni fått :)

Nu är vi hemma igen, imorrn kommer BB-hemvård. Ska bli spännande att se hur han mår :p

Vilken pojk-boom det är!

Är nästan övertygad om att det blir pojk här oxå. Vet inte varför, men det har bara känts så hela tiden. Tänk vad förvånade vi kommer bli om det blir en tjej! :D
Men lika välkommen är bebben, oavsett kön såklart!! :love:

Faktiskt så är det nog mest tjejer som fötts i år, härikring där jag bor. Av dom jag vet om då! ;) Och ifjol var det mest killar.

:bump: GRATTIS Snyggve! :bump:

Vad skönt att ni fått komma hem och att det gick bra tillslut.

BB-hemvård, är det när de kommer och väger bebis o sådär?

Inatt sov jag 14 timmar i sträck! Nu känner jag mig som en seg kola ungefär haha. Jag har varit så mycket tröttare än vanligt den senaste veckan och allt jag tar mig för kräver nästan dubbelt så lång tid som vanligt, frustrerande!

Idag är det 10 dagar kvar till bf för oss, men det finns verkligen inga tecken på att bebis vill ut. Jag och mannen har inte hunnit bli otåliga än, det känns som det är lång tid kvar, men omgivningen! Så nu får jag försöka behålla tålamodet och svara artigt på allas frågor i typ tre veckor ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 030
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
4 493
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 614
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar