Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*gnäll*

Igår hade jag världens underbaraste o glada unge hela dagen men idag har hon bara varit nöjd några få minuter känns det som. Glad i typ 2 min efter sömn och mat. Babygym, mobiler, åka sele, åka sjal, ligga ner, sitta i babysitter, bli buren på axeln/mot mig/från mig/i vagga/supermangreppet, sjunga, busa.. allt har verkligen bara funkat i någon minut och sen gnällgnäll och illvrål.

Hoppas det blir bättre imorgon.. Nu kom mannen hem så nu ska jag ut och springa i stormen! :)

Vad använder ni andra för blöjor förresten? Vi har mest köpt libero, bara för de är svanenmärkta men i övrigt har jag noll koll..

Vi har en jäkla massa blöjor, eftersom alla bara har läckt :crazy: Antingen har de läckt kiss eller bajs, så vi har gett upp efter 2-3 nätter med renbäddning. Just nu funkar ICAs nr 3, efter att ha provat Libero, Pampers och Huggies. Det roliga är att även stora sonens blöjor började läcka efter att ha funkat felfritt i ett halvår, så vi har kört samma procedur med honom. Så vi har typ 6 öppnade paket blöjor hemma som inte funkar :p

KL

Jag blir galen...... Lillan vill aldrig somna :crazy:
Sprattlar, sparkar, stönar, gnyr, och är allmänt galen i spjäl-sängen....
Håller på i timmar....!
Stackars sambon... Ska upp oh jobba tidigt varje morgon och får knappt sova ngt... Visst, hon skriker inte, men vi bor ju i lägenhet så även om ngn av oss går till vardagsrummet så hör vi varandra ändå...

Ja ja, snart midnatt, sambon kraken är klarvaken fortfarande...

Vi har också haft läckageproblem. Så där lagom kul att bädda om och byta på bebis varje natt, ibland två gånger samma natt. Vi samsover... :crazy:

Men nu har jag hittat DEM... :love: Coops egna; billiga, rejäla, breda resårer i midjan. Jag går seriöst runt och säger "gud vilka bra blöjor" flera gånger om dagen. :o

KL

Jag kan också anmäla mig till dem som har supergnälliga barn:crazy:
Lillan har haft ett par dagar nu när hon i princip varit vaken hela dagen och bara sovit knappt tre timmar i sträck på natten:grin:
Och precis som Neniis lilla så har inget har passat lillan mer än korta stunder och det känns som om det enda jag gjort hela dagen är att ge henne mat och försökt underhålla henne. Och under dagen har hon endast sovit 20-30 minuter i sträck.*suck*
Jag har varit så trött nu ett par dagar så jag knappt vetat vad jag ska göra med mig själv!
Någon natt har sambon inte fått sova för hon har bara grymtat, stönat, snurrat och vänt på sig. Att en så liten människa kan föra sånt oväsen!

Igår var hon lite övertrött, och vid 22 tiden hade hon fått mat, var mätt, ren blöja och låg i sängen och gallskrek.
Hon brukar somna när man håller henne, men hon var så arg igår att inte ens det fungerade.
Hade visserligen precis pumpat, men provade att lägga henne till bröstet. 5 minuter max, sen sov hon som en stock.
Sambons syster föreslog att jag skulle lägga en av mina använda tröjor i hennes säng, så jag tog det linnet jag haft i två dagar nu och la om hennes kudde.
Hon somnade runt halv elva igår. I morse vaknade jag av att sambons väckarklocka ringde halv 6. Känner mig piggare idag än jag gjort på länge:)

Jag fick sår typ de första dagarna, men sen fick jag vara supernoga med hur hon låg och använde purelan+luftade mycket. Det läkte ganska snabbt och sen dess tål boobsen maratonamningar mycket bättre, förmodligen har vi mer kläm på tekniken nu med.

E höll med på att somna och småäta lääänge. Jag försökte ha koll och lyfta upp henne för rapning och lite "bus" i den mån det gick när hon var så liten varje gång hon höll på att dåsa till, sen fick hon fortsätta äta och så höll vi på så. På BB sa de att man kunde nypa/pilla på/massera fötterna och kittla lite på kinden med, samt att inte göra det för bekvämt och mysigt med filtar etc.
Ibland funkade det och ibland inte men prova iaf?

Höger bröst har nästan läkt helt nu, vänster har blivit värre men är nog på väg till det bättre igen. Har varit sååå nära att sätta på en amningsnapp för det gör så jävulskt ont precis när han börjar suga. Men jag har lyckats låta bli, vet inte om det är onödigt att vara så anti men jag är rädd att hans "grepp-förmåga" som blivit så jäkla bra ska bli sämre igen... Så jag ska försöka härda ut, annars får jag prata med dom på bvc på fredag.

Jag har fått rådet från BVC att bara låta honom amma i 20 min på varje bröst, för sedan är maten ändå slut. Är han fortfarande snuttig därefter är det napp och allmänt gos som gäller. Jag försöker kittla, buffa och hålla honom vaken men det går sådär. Har han ammat färdigt ena bröstet brukar jag gå och byta blöja innan vi tar det andra, så vaknar han. Lägga upp på axeln för att rapa gör att han tvärdäckar på en gång om han inte gjort det innan :rofl:.

Gör dig själv en tjänst och minska det målet! Att ha ambitioner är jättebra, och de flesta kilona går bort relativt lätt. Men de sista brukar vara sega, och då är det inte kul att bli så besviken som åtminstone jag blir när jag misslyckas. 9 mån upp, 9 mån ner... För din egen skull.

Jag ska göra ett jäkligt bra försök. Får utvärdera i slutet av oktober och se om det är möjligt. Att ha maj som målsättning känns helt outhärdligt, jag vill ha tillbaka min gamla kropp, i alla fall så gott det går ;).

Jag håller med om att det låter länge, men för sin egen skull så... Många går ju ner allt innan dess, men att ha så kort tid på sig som till jul låter väl häftigt ;)

Det kanske är olika men den enda infon jag har fått är att på vår förldrautbildning sa de vid ett tillfälle "det är viktigt med knipövningar."
Varken mer eller mindre, ingen uppföljning på det liksom. På BB sa de inget alls om det.
Vi fick också höra det i förbifarten på föräldrautbildningen. På bb sa dom inget men i en broshyr jag fick efter förlossningen stod det lite. Jag kniper lite som jag känner för, inget strukturerat :).

Mamabootcamp finns inte här i närheten, men får jag tid så blir det gymmet som innan jag blev gravid.

KL

Jag blir galen...... Lillan vill aldrig somna :crazy:
Sprattlar, sparkar, stönar, gnyr, och är allmänt galen i spjäl-sängen....
Håller på i timmar....!
Stackars sambon... Ska upp oh jobba tidigt varje morgon och får knappt sova ngt... Visst, hon skriker inte, men vi bor ju i lägenhet så även om ngn av oss går till vardagsrummet så hör vi varandra ändå...

Ja ja, snart midnatt, sambon kraken är klarvaken fortfarande...

Kan ni inte sova tillsammans då? Eller lyfta över henne när hon somnat ordentligt? Elis är ju bara en dryg vecka men än så länge sover han hos oss. När han inte somnar så fungerar det bäst att ligga hud mot hud, när han somnat hårt kan vi lyfta honom till hans egen kudde och täcke. Vaggan har vi bara provat någon enstaka gång men än så länge och då har han vaknat på en gång.

Isf önskar jag dig lycka till!

Själv hade man gått ner ytterligare 8 hg idag, bara 3 kg kvar nu :banana: Sen är första delmålet passerat. Nästa delmål: Ytterligare 10 kg.

Ang knipövningar - enligt min broschyr ska man göra 60-70 om dagen :eek: Finns det verkligen nån som är så duktig? (Förresten, min första BM sa att är man ridtjej behöver man inte vara lika noggrann, vi har oftast bra bäckenmuskulatur ändå :angel:)

Jag är inte sa flitig i alla fall. Fast det ju egentligen inte vore nagot problem - man kan ju göra dem typ öerallt ("utom när man ammar eller äter" som min bm sa!). Gör man tio varannan timme under dagen sa har man det ju. :crazy:

Har era raka magmuskler gatt ihop ännu? Jag hade ca ett fingers spalt kvar är min kurs började (da var L 10 veckor9. BM tyckte det var rätt bra. Men nu tycker jag inte att det har blivit nagot bättre direkt (14,5 veckor).

Isf önskar jag dig lycka till!

Själv hade man gått ner ytterligare 8 hg idag, bara 3 kg kvar nu :banana: Sen är första delmålet passerat. Nästa delmål: Ytterligare 10 kg.

Ang knipövningar - enligt min broschyr ska man göra 60-70 om dagen :eek: Finns det verkligen nån som är så duktig? (Förresten, min första BM sa att är man ridtjej behöver man inte vara lika noggrann, vi har oftast bra bäckenmuskulatur ändå :angel:)

Tack :)
Några dagar gör jag nog så många som 60-70 om dagen, det tar ju ingen tid och går att göra överallt. I bilen blir det en hel del. Har dock fått riktig koll de sista dagarna, märks att det behövs :eek:.

Förresten, jag är så imponerad över er med "missnöjda" och gnälliga barn. Vi har fått världens "enklaste" kille som är lätt att trösta. Antingen är det hunger, magknip eller blöjbyte. Möjligtvis är det magknip som kan ta en del tid innan han blir nöjd och jag kan bli fruktansvärt trött på att han tycker det är dags att äta IGEN. På nätterna gnyr han en hel del, men får han ligga hud mot hud så blir han nöjd nästan direkt. Att sova för sig själv får vi jobba på när han blivit lite äldre och vi fått lite rutin på dagen.

Men ÄNDÅ så bröt ihop totalt igår kväll. Satt och storlipade hur länge som helst, samma i natt när han vaknade och skulle amma, jag var helt förstörd. Jag kan inte förklara varför, finns ingen riktig logik alls men antar att det är tröttheten...

Senast ändrad:

Fast hade du fått ett svårt barn så hade du fixat det med :)

Jag kan erkänna att jag är jäkligt bortskämd med ett glatt barn. Så de få ggr som han är rastlös och gnällig tröttnar jag rätt fort :o Idag på fm var inget riktigt bra, varken äta, sjunga eller sprattla på golvet. Så jag slängde i honom i badet och sen ner i sängen. 30 sek senare sov han :D

Fast hade du fått ett svårt barn så hade du fixat det med :)

Jag kan erkänna att jag är jäkligt bortskämd med ett glatt barn. Så de få ggr som han är rastlös och gnällig tröttnar jag rätt fort :o Idag på fm var inget riktigt bra, varken äta, sjunga eller sprattla på golvet. Så jag slängde i honom i badet och sen ner i sängen. 30 sek senare sov han :D

Jo visst. Men när man fått ett riktigt "nybörjar-barn" och ändå sitter och storlipar blir man impad:bow:.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 066
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 643
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 742
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar