Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ligger han på en filt på golvet är ju risken väldigt liten att andningsvägarna blir blockerade. Däremot skulle jag vara mer försiktig om han låg i sängen på madrass eller med täcke omkring sig.

Vårt pyre sover bäst på sidan och precis som andra beskriver det så somnar han helst vid tutten och vill sova hud mot hud. Idag somnade han för första gången i mitt knä och sedan mot min axel i soffan. :love: Inget jag tänker medvetet jobba med, jag tror en trygg och glad unge automatiskt kommer att kunna somna själv när han blir större. :)
Undantaget är en innegunga som han alltid slocknar i. Den har jag nog redan berättat om, my lifesaver... Tack vare den har jag

Var på min efterkontroll hos BM igår och allt såg jättebra ut, besiktad UA. :p Men nu är jag supernervös inför att ta upp samlivet med sambon igen, jag var inte ens så här nervös när jag skulle bli av med oskulden... :o

Så här ser den ut. Sen gungar den i två hastigheter. :) Lilleman ääälskar att sitta i sin:), sänker man hastigheten när han sover så öppnar han ena ögat och grymtar. Blir nöjd först när man ökar igen. :D

Baby_Delight_swing_Apple_.jpg

Så här ser den ut. Sen gungar den i två hastigheter. :) Lilleman ääälskar att sitta i sin:), sänker man hastigheten när han sover så öppnar han ena ögat och grymtar. Blir nöjd först när man ökar igen. :D

Baby_Delight_swing_Apple_.jpg

Den såg ju snajsig ut! Nästan bud på att önska sig en sådan.

Dagens Note to self: Eftervärkar gör lika ont som förvärkar.

Hur gör ni med sovandet? Vi hade en tanke om att Elis skulle sova själv från början. Men i verkligheten har det inte alls blivit så utan han sover för det mesta jämte mig eftersom han kan amma som han vill och jag kan slumra samtidigt. Blir han för bökig och jag inte kan sova ligger han jämte sin pappa. Som mest har vi lyckats lägga honom med kudde och eget täcke mellan oss under några timmar.

På dagen sover han själv i både vaggan och liggdelen till vagnen, men på natten har vi inte fått till det. Det känns väll inte så stressande heller, han är ju inte två veckor än. Jag kan å ena sidan tycka att det är väldigt praktiskt att han ligger hos mig så länge han ammar på natten. Å andra sidan känns det som det är lättare om han vänjer sig vid egen säng så fort som möjligt. Hur har ni gjort?

Senast ändrad:

J sover i vår säng. Provade inatt att ha honom i egen, men ärligt talat sover vi varken bättre eller sämre då och det är bra mycket smidigare med nattamaten om han redan ligger intill. Tycker egentligen det är lite sådär med både bebis, 2-åring och oss två i en 180-säng, men det går. :p

Häromnatten vaknade jag av att J redan hade börjat äta. Självservering :D

Det där med självservering har Elis också kommit på! Skit praktiskt, men jag har noll koll på hur mycket han äter på natten...:crazy:

J sover i vår säng. Provade inatt att ha honom i egen, men ärligt talat sover vi varken bättre eller sämre då och det är bra mycket smidigare med nattamaten om han redan ligger intill. Tycker egentligen det är lite sådär med både bebis, 2-åring och oss två i en 180-säng, men det går. :p

Häromnatten vaknade jag av att J redan hade börjat äta. Självservering :D

Va smidigt med en som redan fixar sin egna mat:D

Jag hade nog inte pallat med egen säng till lillen just för alla nattmål:o Är ju som en zombie dom få gånger blöjan behöver bytas nattetid:o

*delvis knappen*
Nu dom senaste två dagarna har skruttungen varit extrem i sitt ätande, tror att han är lite förkyld och därför lite extra snuttig... MEN, han spyr! Oj vad han spyr!! Ibland spyr han med tutten fortfarande i munnen, ibland så han skrämmer sig själv när han hunnit somna osv:( Ändå så ska han på't igen, hur hade ni gjort? Låtit bebis vara olycklig (napp är ju inget som faller herrn i smaken) för att ni vet att det inte får plats en endaste droppe till, eller hade ni låtit snutta med vetskapen om de kommande kaskaderna?:confused:

Det där är en akta graco och ligger på ca 900kr, finns mer avancerade också (förstås) i olika modeller och märken med melodier, vibration m.m. men vi behövde bara gungandet. Beställd från nätet och kom inom ett par dagar.

Det där med självservering har Elis också kommit på! Skit praktiskt, men jag har noll koll på hur mycket han äter på natten...:crazy:

Varenda natt bestämmer jag mig för att hålla mig vaken och kolla klockan vid matningarna. Och varenda natt somnar jag om efter MAX en minut :rofl:

Jag hade nog försökt trösta på andra sätt och erbjuda napp med jämna mellanrum. Jobbigt när de bara kräks, de förstår ju inte varför :(

Ändå så ska han på't igen, hur hade ni gjort? Låtit bebis vara olycklig (napp är ju inget som faller herrn i smaken) för att ni vet att det inte får plats en endaste droppe till, eller hade ni låtit snutta med vetskapen om de kommande kaskaderna?:confused:

Alexander spyr också rätt mycket, jag låter honom snutta på efteråt om han vill det. Men ibland tuttar han på i ren rutin nästan så spyr han tar jag bort honom från tutten, gnäller han lägger jag tillbaka honom men ibland så är han nöjd och då blir det inget mer.

Det är en strykande åtgång, och tvätt, av kräklappar. Köpte en packe på ikea för 2kr styck, behöver ett gäng till...

Det är riktigt jobbigt när han kräks med nappen i munnen för då sprutar det som ur en trädgårdssprinkler.

Det där med vibrationer förstår jag inte. Det har vi i vår ena babysitter också, men vilken unge vill ha det? Ingen av våra har gillat det :confused: Har själv provat vibratorn (:angel:) i min massagedyna och tycker bara det är obehagligt, oavsett styrka. Så varför skulle bebisarna gilla det? Eller är det oss det är fel på?

Ingen aning, har inte testat på min bebis själv, men tydligen är det nån sån där allmän grej att när bebis är riktigt kinkig och inget fungerar så tar man en biltur eller lägger bebis på tvättmaskinen när den centrifugerar. Enligt min bvc-tant. :p

Chocka dem tysta kanske...? "Va fnnnnnnnnnnnnn är det här och varför gör de så med mig.........??

Ingen aning, har inte testat på min bebis själv, men tydligen är det nån sån där allmän grej att när bebis är riktigt kinkig och inget fungerar så tar man en biltur eller lägger bebis på tvättmaskinen när den centrifugerar. Enligt min bvc-tant. :p

Chocka dem tysta kanske...? "Va fnnnnnnnnnnnnn är det här och varför gör de så med mig.........??

:rofl: Kan se det framför mig!

Kanske vibrera sönder gasbubblorna i magen...?

Det är en strykande åtgång, och tvätt, av kräklappar. Köpte en packe på ikea för 2kr styck, behöver ett gäng till...

Det är riktigt jobbigt när han kräks med nappen i munnen för då sprutar det som ur en trädgårdssprinkler.

Tvättlappar till förbannelse har vi här hemma med, men ändå finns ALDRIG någon tillhands när dom behövs:D
Köpte två paket på Ullared, några paket på rea i en babybutik och dessutom fått ett gäng av kompisen, men vi lyckas ändå använda allihopa ibland:o

Det är just den där sprinklereffekten vi fått nu dessa dagar, men med tutten i munnen.
Han kräks ju ganska mycket i vanliga fall också, men nu känns det lite extremt, tror han legat och snuttat med varierande längd på sovpauser, sen kl 17-18. Skulle jag få för mig att försöka lägga honom på annat sätt än intill tutten, vaknar han på en gång och blir tokledsen:(

..??[/I]
Jösses, jag läste lite fel där.. Fattade inte alls hur en BVC-tant kunnat säga att man ska stoppa ungen i tvättmaskin :eek:

Senast ändrad:

Jag hade nog försökt trösta på andra sätt och erbjuda napp med jämna mellanrum. Jobbigt när de bara kräks, de förstår ju inte varför :(
Det funkar bara ibland, men som nu ikväll har han blivit helt hysterisk, spytt mängder, men har han inte fått fortsätta direkt efter har missnöjet varit totalt:(
Nu har han iof somnat efter ett par klunkar så då klarar det sig från kaskader iaf.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 061
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 636
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 735
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar