Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Hur klär ni era små nu när ni är ute?
Vad bäddar ni i vagnen med nu, vad för väder har ni, och vad för kläder har den lille/lilla??
Tycker det är svårt med kläder nu.Kör lite lager på lager varianten. För de dagar solen skiner så är vinden riktigt kall, men nere i vagnen kokar det ju när det blir vind-stilla och kropps-värme fr lillan.
Lillan har åter igen haft sådana där gnälliga dagar. Inte skrik direkt, utan pip och gnäll och inget är jätte roligt ngn längre stund.
Nästa utveclings-språng kanske?Till veckan blir hon ju åtta veckor, och språng två säger de ju kommer runt 7-8 veckor? Ja ja, bara hoppas det går över vad det nu är, för hennes skull,mammas lilla hjärta!
Var iväg och skulle ta cell-prov i veckan som var, men vi hade ju räknat fel på veckor, så får komma tillbaka näst-nästa vecka. Måste ju gå åtta veckor efter förlossningen.
Iaf gjorde hon en liten snabb-koll där nere, och hon gav mej godkänt
jag var nämligen himla nervös att jag fått lättare framfall, eller att främre slid-väggen rört sej, för de såg skumt ut när jag kikade efter....men hon såg inget onormalt sa hon. Att man ser annorlunda ut 7 veckor efter en förlossning är vanligt menade hon, och bara jag kör med knip-övningar så ska allt bli toppen
Känner dock av där de gjorde klippet och jag blev sydd, men inte ont, utan mera ömt.
Hur mår ni...hrrrm...där nere? Hur länge sedan var det ni födde?
Samlivet är redan upptaget...sedan flera veckor
Men det sa jag givetvis inte till BM, haha!Nog för det var nervöst, men ack så efterlängtat
Så till er som är nervösa:Var INTE DET! Jo det kändes annorlunda, och jo, sambon sa att ngt annorlunda kändes det ju, men inget som störde, var fortfarande en trevlig sysselsättning
Och för varje gång känner jag/vi att det sakta men säkert återgår till det normala.
Lillan fortsätter vara pigg så pigg när det är lägg-dax, men det verjkar gå mot det bättre, sakta men säkert. Även om hon inte somnar på en gång, så kan det bort emot 4 timmar fr att hon lägger sej, tills nästa amning. När sedan första natt-amningen är avklarad så är det varannan timme resten av natten/morognen.
Till veckan är det 2 månaders koll hos läkaren.
Herregud, vart tar tiden vägen?!Jag fattar inte! Har redan glömt hur det var att vara tjock oh hög-gravid..Har redan glömt hur ont det gjorde på förlossningen..Har redan glömt alla tårar där i början när vi kom hem...Tiden bara försvinner ju!!
Och nu i veckan när jag satt på golvet framför tv:n och vek tvätt så visas det en alldeles färsk bebis, bara ngra minuter gammal, på tv:n....Och jag vart aaahhhiiiiooo så söööt
Sambon gav mej nästan onda ögat, hihihi
Du har ju redan en sådan liten sa han, haha..Nej nej sa jag, hon är ju MKT större än den på tv ju. Då skrattade han, skakade på huvudet oh gick
Neee...nu kallar lillan på mej. Mat-dax tror jag
Sköt om er allihopa i höst-rusket!!