Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack
Några dagar gör jag nog så många som 60-70 om dagen, det tar ju ingen tid och går att göra överallt. I bilen blir det en hel del. Har dock fått riktig koll de sista dagarna, märks att det behövs .
Förresten, jag är så imponerad över er med "missnöjda" och gnälliga barn. Vi har fått världens "enklaste" kille som är lätt att trösta. Antingen är det hunger, magknip eller blöjbyte. Möjligtvis är det magknip som kan ta en del tid innan han blir nöjd och jag kan bli fruktansvärt trött på att han tycker det är dags att äta IGEN. På nätterna gnyr han en hel del, men får han ligga hud mot hud så blir han nöjd nästan direkt. Att sova för sig själv får vi jobba på när han blivit lite äldre och vi fått lite rutin på dagen.
Men ÄNDÅ så bröt ihop totalt igår kväll. Satt och storlipade hur länge som helst, samma i natt när han vaknade och skulle amma, jag var helt förstörd. Jag kan inte förklara varför, finns ingen riktig logik alls men antar att det är tröttheten...
Kan ibland sitta och titta på mitt barn, och börja gråta för det. Vet inte riktigt varför, kan inte förklara det.
Hoppas det blir bättre imorgon.. Nu kom mannen hem så nu ska jag ut och springa i stormen!
Hur tänker ni kring barnomsorg? De är ju så små ännu, men man måste ju planera.
*smyger in lite*
Jag skulle köpa ett andningslarm och sen låta honom sova på mage.
Det låter inte kul! Enligt vad jag läst beror sår på fel teknik, har du möjlighet att få hjälp av någon expert? Inte helt lätt att se själv om man gör fel. På södersjukhuset i sthlm där jag födde finns en mottagning dit man kan komma och få hjälp, kanske finns något liknande där du bor? Ett tips är annars att ta på lite bröstmjölk och lufta bröstet och amma så lite som möjligt på det bröstet tills det är bättre.
Hade min unge sovit bäst på mage så hade jag låtit honom göra det. Utan andningslarm också.
Rumpnissen: Kan du inte låta det bröstet vila från amning och pumpa ett tag? Om nu inte liggamningen är så pass smärtfri att det går an alltså De läker ju ganska fort om de får vara ifred, de stackars vårtorna