Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

han e född me kam :angel: konstiga virvlar där uppe så det står så typ jämt..
Kan inte fatta att han blir en månad på lördag..Harre gud ja minns d som igår när ja snittades..tiden går för fort :(

KL

Klockan 05.22 i morse föddes en liten Milliam, 50 cm lång och 3600g vägde han.

Kan sammanfattningsvis säga att jag haft en väldigt enkel graviditet och en lysande förlossning.

Vattnet gick vid 14 tiden någon, vi åkte in för kontroll vid ca 19 då kopplades CTG och ett ultraljud gjordes för att konstatera att det var vattnet. Värkarna började lite smått men gjorde inte så ont så vi åkte hem, var hemma ca 45 min innan det gjorde överjävligt ont så jag spydde. Åkte och lämnade hundarna hos svärföräldrarna igen och upp till förlossningen. Ny CTG och undersökning som visade att jag var öppen 4 cm. Fick gå in på ett riktigt rum och fick lustgas som inte hjälpte särskilt mkt, det gjorde liksom ont precis hela tiden. Efter ca 45 min fick jag istället EDA och det var som att komma till himmelriket. Allt det onda försvann. Vid 03 var jag helt öppen och barnmorskan var helt chockad över hur snabbt det gått. Började krysta strax innan 05 och det gjorde inte heller direkt ont bara lite oskön känsla liksom.

Barnmorskan, undersköterskan och jag kunde konstatera att den EDA:n satt otroligt bra för allt gick verkligen så enkelt efter den. Dom sa att jag hade tur och det tror jag med ;)

Nu önskar jag lycka till till er få som har förlossningen kvar! :banana:

Vad härligt!! Grattis!! Att det kan gå så smidigt =) Underbart o höra!
Njut nu av lilla Milliam!

Nu är bullarna på sista jäsningen innan de ska in i ugnen. Det blev fyllning med mandelmassa, lät så himla mumsigt! Tack för tipset!
Nu får jag vänta o se hur resultatet blir, tycker degen var "lite konstig" hehe men det ska förhoppningsvis smaka gott. Kan ju säga att det är tur att det inte spelar någon roll hur de ser ut hehe

Vad skönt att hon går upp i vikt nu!

Ang sömnen... Har du fått kläm på liggamningen än? När J vaknar på nätterna tar jag fram bröstet och somnar om i princip direkt. Vaknar oftast inte förrns nån timme senare för att stoppa in bröstet i BH'n igen :D Om inte annat så hjälper det massvis att bara kunna ligga kvar och slippa sätta sig upp.

J går knappt att söva. Om man försöker få honom att somna i famnen gnäller han och sover bara några minuter i stöten. Kan hålla på i timmar!!
Men om vi lägger ner honom i sängen, ger napp och snuttefilt och sen lägger ett gosedjur bakom rumpan (han sover på sida) så somnar han själv på nån minut. Om man inte klappar på honom eller nåt, då stör man bara :cool:

Grattis!! Vilken smidig förlossning :laugh:

Milliam har jag aldrig hört förut, vart fick ni det ifrån? :)

Vad underbart, både med bebis och smidig förlossning! Är grymt avundsjuk :devil:.

Gjorde misstaget idag att fråga mamma om hennes förlossningar. Med syrran gick hon över två veckor och förlossningen var mycket långdragen, slutade med sugklocka. Med mig skulle hon sättas igång på bf eftersom den första förlossningen var så svår (syrran var stor, min mamma liten). Jag behagade dock komma ut först fyra dygn efter att de hade börjat med värkstimulerande dropp, trots att jag inte var så stor (jämfört med syrran) blev även den förlossningen jobbig och slutade med sugklocka.

Min mammas kommentar "jag är inte riktigt gjord för att föda barn". Tack för den, känns som delar av det där är ärftligt :eek:.

Så behöver det inte vara! Mamma gick visserligen också över, men hade väldigt smidiga och snabba förlossningar. Jag öppnar mig ju inte ens :crazy:

Stort grattis till er :) Låter dom en toppen-förlossning :) Ser fram emot bild på underverket! Oh vilket jätte font namn ni valt!!

Mys ordentligt oh ta hand om er :)

Ja det är otroligt skönt för nu vet vi ju att lite mat har jag iaf :)
Hoppas på ngra grams ökning imorgon för som sagt, då ska vi prova låta henne styra själv dygnet runt en vecka framöver...

Nej Ligg-amningen fungerar inte.... Har inte provat så jätte många förr gånger, men nej, känns inte alls bra..... Oh hon sover ju inte hos mej, utan i egen säng, så måste ju ändå upp oh hämta henne oh sen ska det rapas oh läggas tillbaka. Fast nätterna har hittills ändå fungerat helt okej..... Visst önskar man mer sömn då, Gud så gött det vore, men är nog dag-tid som är värst.... Då har jag många chanser att vila när hon gör det men då får jag inte igen ögonen......
Klart att man orkar, alls andra små-barnsföräldrer har ju fixat detta innan mej, men just nu är jag facktist deppig.... Riktigt nere..... Känner mej så ensam om dagarna trots att jag har sällskap av mamma hela dagen oh sambon hela kvällen....... Antar att tröttheten spelar mej rejäla spratt just nu bara.......

Klart att man orkar, alls andra små-barnsföräldrer har ju fixat detta innan mej, men just nu är jag facktist deppig.... Riktigt nere..... Känner mej så ensam om dagarna trots att jag har sällskap av mamma hela dagen oh sambon hela kvällen....... Antar att tröttheten spelar mej rejäla spratt just nu bara.......

Usch, vad jag lider med dig!! Men även om du inte kan sova på dagarna så kan du väl åtminstone vila?

Jag tror det är vanligare än man tror att känna såhär. Det är som sagt en väldigt stor omställning man gått igenom, inte konstigt att huvudet inte hänger med, sömnbrist eller ej.

När L var liten jobbade jag för första gången när han var 7 v. Jag mådde så jäkla dåligt av att gå hemma så jag fixade det inte. När han var 3 mån började jag jobba på schema, först efter det tyckte jag det var roligt att umgås med honom.
Den här gången fungerar det bättre, men jag kommer börja jobba på timmar 1-3 dagar i veckan så fort J äter annat än bröstmjölk.

Ja jag hoppas det är ganska vanligt att känna såhär..... Iaf en kort tid...!!

Lillan har grinat i stort sett sen sambon kom hem vid fyra. Jag har grinat de sista timmarna, sambon har fått sej ett jäkla uttag oh lillan har kräkts massor, är ny-badad oh ammar nu åter igen..... Vad gör man lixom...?

Förr eller senare går det över! Om inte av sig självt så med t.ex. kuratorhjälp :)

Stackars liten!! Vet ni varför hon skriker?

*kl*

Hur ser era dagar ut? Jag började jobba i måndags så nu startat pusslet här hemma. Fram till och med oktober har jag min 100-tjänst, men har ca 23 semesterdagar och en knapp vecka flextid att ta ut. i November går jag på föräldraledighet och jobbar då 40 procent. Min chef hälsade mig välkommen i måndags genom att berätta att min ersättare/efterföljare på jobbet hade sagt upp sig och sannolikt inte kommer mer. :crazy:Inte nog med attjag inte vill ha tlllbaka de arbetsuppgifterna - jag kan omöjligen fixa min ordinarietjänst på 40%! Nu gäller det att försöka delegera det som går och på något sätt få igenom planeringen som måste vara klar om en månad ungefär (fast det är ju ffa hennes huvudvärk). I eftermiddag kommer min svärmor och passar L så att jag kan jobba några timmar.

Våra dagar ser ut ungefär så här:

någongång mellan 4 och 6: L vaknar och matas. Jag pumpar, försöker somna om.
8:30: Vi går upp, matar, äter frukost, pumpar, klär på oss. Leker lite, plockar lite i köket etc.
12-13: Promenad
Därefter leker vi, matar, pumpar etc.
Han sover en sväng på eftermiddagen, så brukar jag stryka eller något, fr.o.m. nu ska jag väl jobba lite.
19-20: Pappan kommer hem, jag lämnar med varm hand över barnet tlll sin far...
20-22: matning, ren blöja och pyjamas, somnar för natten

L äter nu 125-150 ml ca 5-7 gånger om dagen. Knappt 62 cm och knappt sex kilo. Jäklar vad de växer!

Helt OT!

Majola, har du några bra tips på barn cd på tyska? Vi har bara en vettig och jag börjar blir Liiiiite trött på den nu så det hade varit skönt med lite omväxling ;)
Vill inte bara chansa och beställa utan att veta att det är något som går att lyssna på.

Nä, jag har ingen aning. Vår kille är ju för liten för sånt ännu (och senare kommer jag nog att indoktrinera honom med svensa visor!). Sorry!

Äntligen sitter jag vid datorn så jag kan se din bild lite större:) Trodde jag såg fel när jag kollade på mobilen..:D jag såg inte fel på frisyren, helt underbar:love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 173
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
775
· Visningar
49 816
Senast: Human
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar