Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
*kl*
Hur ser era dagar ut? Jag började jobba i måndags så nu startat pusslet här hemma. Fram till och med oktober har jag min 100-tjänst, men har ca 23 semesterdagar och en knapp vecka flextid att ta ut. i November går jag på föräldraledighet och jobbar då 40 procent. Min chef hälsade mig välkommen i måndags genom att berätta att min ersättare/efterföljare på jobbet hade sagt upp sig och sannolikt inte kommer mer.
Inte nog med attjag inte vill ha tlllbaka de arbetsuppgifterna - jag kan omöjligen fixa min ordinarietjänst på 40%! Nu gäller det att försöka delegera det som går och på något sätt få igenom planeringen som måste vara klar om en månad ungefär (fast det är ju ffa hennes huvudvärk). I eftermiddag kommer min svärmor och passar L så att jag kan jobba några timmar.
Våra dagar ser ut ungefär så här:
någongång mellan 4 och 6: L vaknar och matas. Jag pumpar, försöker somna om.
8:30: Vi går upp, matar, äter frukost, pumpar, klär på oss. Leker lite, plockar lite i köket etc.
12-13: Promenad
Därefter leker vi, matar, pumpar etc.
Han sover en sväng på eftermiddagen, så brukar jag stryka eller något, fr.o.m. nu ska jag väl jobba lite.
19-20: Pappan kommer hem, jag lämnar med varm hand över barnet tlll sin far...
20-22: matning, ren blöja och pyjamas, somnar för natten
L äter nu 125-150 ml ca 5-7 gånger om dagen. Knappt 62 cm och knappt sex kilo. Jäklar vad de växer!