Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Det har varit så underbart att vara utan mens i 9 månader. Men man får ju verkligen igen det i och med avslaget. Trodde dock att mensen skulle dröja ett tag under tiden man ammade. Men det är väl som med allt annat, individuellt ;)

Inget nytt här annars. Känner mig lite bättre idag, igår var jag mest arg över att bebis inte kommit men idag känns det lugnt. Försöker ställa mig in på 1 sep som är slutdatumet. Det är svårt men jag försöker :)

KL
Jag tror att mitt vatten har börjat gå :eek: är i vecka 38+1 och har vart helt bombsäker på att jag kommer gå över typ 2 veckor nu känns det lite scary :o Ska väl ringa förlossningen och se vad dom säger, jag får uppdatera om hur det går kanske är det bara falsklarm ;)

åh, vad spännande!
har det börjat sippra eller vad händer?
håll oss uppdaterade!!!

*KL*

Tack :) skönt o höra att d e fler.. Oliver har strulat till o från sen han föddes. Tog bara ett bröst osv. Sen mitt i amningen kunde han bara släppa taget o gallskrika sen va det svårt o få honom o lugna ner sig o börja om. Han e allgergisk mot nåt, körde mjölkfritt ju men d hjälpte inte..nutran gjorde ju att allt lugna sig så nåt e det..

Ja prata me BVC idag o det e ju med blandade känslor man slutar amma..Men när ja tittar på oliver o ser hur nöjd han är så vet ja att jag gjort rätt. Nu ska man bara få rätt på mjölken i brösten så man inte får stockning :( huuuh!!

Jo jag känner igen det där! Min mjölk slutade producera mer och mer, hade inte alls ont som tur var.

Hur känner du för att inte kunna amma då?

Hur gammal är Gabriel nu? Avslaget kan ju komma och gå lite innan det upphör helt. Och du helammar väl fortfarande?

Med L blödde jag i 8 v., var blödningsfri i några dagar, sen kom mensen. Suck!

Den här gången blödde jag bara i 5,5 v. :banana:

Han är 6,5v nu och fram till för några dagar sen har det i princip varit slutblött.. Det har kommit och gått, men varit mycket mer sparsamt än vad jag någonsin ens vågat hoppas på, brukar liksom maxa tiden med blödningar vad gäller allt:grin: Men nu är det liksom.. blod..:confused:
Men hur vet man vad som är vad:P?

Haha, ingen aning :D Men håller med om att det låter lite tidigt med mens med tanke på amningen.

Lägg i ett trosskydd/binda så du vet lite mera mängd på det hela. Fl kommet vilja titta på det när du kommer in. hoppas det har satt igång! Lycka till!

Vattenavgång är konstaterad, värkarna har startat men har nu precis kommit hem för att vila lite hemma. Hur nu det ska gå jag tycker redan det gör djävulskt ont ibland :crazy:

Vattenavgång är konstaterad, värkarna har startat men har nu precis kommit hem för att vila lite hemma. Hur nu det ska gå jag tycker redan det gör djävulskt ont ibland :crazy:

Spännande :) Stort lycka till och heja bebis :) Ja ont gör det, men koncentrera dej på att slappna av mellan värkarna, andas, försök bli som en tras-docka i kroppen innan nästa värk. Jag försökte så, oh ja tror det sparade en del på mina krafter :)

Styrke-kramar :) Snart snart har du liten på utsidan :)

KL

Gränsen är nådd..... Sömn-bristen är total..... Kan säkert bli värre men just nu känns det inte så :cry:
Nog för att lillan ikväll varit/är riktigt gnällig oj ej vill sova, men det är inte hon som annars håller mej vaken dygnet runt..... Som ja skrev igår, jag kan inte vila när hon sover dag-tid.....Men alltså jag måste måste försöka :crazy:
Sambons första arbets-dag är gjord oh vi här hemma fixade dagen helt okej. Sambon gosa oh grejja med lillan när han kom hem oh typ hela kvällen för att jag skulle få duscha oh ta de lugnt. Så go är han!! Men nu har han gått oh vyssjat henne fram till nu typ oh jag har tagit över, för jag vill ju han ska sova som ska jobba....!!!!

Just nu är jag sådär att jag i vilken sekund som helst skulle kunna börja skälla.... Sambon är ju då närmast till hands, men han är ju underbar, han gör allt rätt, så att skälla på han bara för att jag är totalt slut vore ju rent galet vansinnigt....... Men ja blir tjurig när ja är trött....... Suck..... Visst att det är jobbigt att ha bebis, men när det inte är bebis som är boven så vet ja inte hur man ska lösa sömnen....???

Just nu längtar jag tills lill-gumman kommer få längre sov-perioder natte-tid så det blir lite mer sömn på natten iaf..... Men de lär ju dröja för prinsessan är ju inte ens tre veckor ännu!

Iaf var vi påbvc idag. Hon hade gått upp 130 g sedan i onsdags, så det var toppen tyckte BVC. Ska dit nu på onsdag oxå, oh visar vågen plus då så skavi prova låta henne styra amnings-tiderna själv dygnet runt fram tills nästa vägning nästa vecka. För just nu får hon ju inte sova längre än två oh en halv timma dag-tid, då ska jag väcka oh mata henne.

Det kommer att vända! Förr eller senare och sjukt nog tar man sig igenom även om det känns som att man kommer att dö av sömnbristen och tröttheten vilken sekund som helst;)
Skit i att ens gå upp ur sängen imorgon, förutom för det nödvändiga som mat och toa. Försök att stänga av allt vad "måsten " heter, dom kan vänta (ja allt som inte har med dig och bebis att göra)

Sen hjälpte det iaf mig att faktiskt låta sambon (jag fick väcka honom dock) ta blöjorna nattetid när våran lilla åt och grät sig igenom nätterna (och dagarna), gjorde sjukt mycket att inte behöva gå upp även om man var vaken

alltsa det dar MASTE du komma over! Du maste sova lite pa dagarna annars ar risken att du kraschar. Kop en sovmask pa Apotekst sa blir det lattare att sova nar det ar ljust.

Tjoohooo vad roligt! Och så blir jag lite bitter för du var ju "närmst" mig och här finns inga tecken på bebis!

Stort lycka till!

Heja Donnatello och bebis!! Tror nog att du kämpar för fullt just nu eller så har liten redan tittat ut!

*kl*
Jag har sovit otroligt gott inatt! Var bara uppe och kissade en gång, helt underbart! Gav mig en mkt mer sammanhängande sömn. Sååå skönt!
Idag ska jag ge mig på att baka kanelbullar. Jag bakar ALDRIG annars men nu får man ju ha lite småprojekt för att fördriva tiden. Min mamma säger dock att det är jättejobbigt att ordna med degen utan en hushållsmaskin. Vad tycker ni? Jag ger det ett försök iaf. Det är ju så himla gott med kanelbullar :)

Jo jag känner igen det där! Min mjölk slutade producera mer och mer, hade inte alls ont som tur var.

Hur känner du för att inte kunna amma då?

Ja jag har det ungefär samma :) pumpar med allt längre intervaller o ja känner inget längre. Spänner lite ibland bara o då får man lätta på trycket. Ena bröstet pumpar ja inte alls :)

Angående amningen så visst vill man väl ha dom där mysiga stunderna med sitt barn som amningen faktiskt är men det gick inte. Oliver fick sån knip så han har ju sparkat upp mitt OP sår på två ställen. Sprattla som en fisk när han låg på magen. O sen bära runt på honom o upp o ner i stolen. Det GICK bara inte... Hela min graviditet har varit kattskit så detta va lixom bara en sak till i mängden. Nu när ja ser skillnaden på oliver så vet ja att det va rätt beslut. Han somna kl 21 igår kväll o vakna 01.30 o åt sen somna han om o sov till 06 o då gick vi upp o han åt igen. Så himla skönt för oss alla. Såhär nöjd e man om man inte har magknip :love:

185245_10150344309015239_667865238_10059745_1712712_n.jpg

Nejdå! Kanelbullar blir bättre om man handknådar och det krävs inte alls speciellt mycket knådning! Tips (om du inte redan handlat och är i full gång): Gör dubbelsats fyllning och riv mandelmassa till fyllningen också. Så blir det sådär gojsigt och gott (Jag gillar inte ens mandelmassa annars).

Eftersom jag kallt räknar med att gå över tiden fortsätter jag med mina projekt. Skiter fullständigt i att BM sa att man skulle ta det lungt tre veckor innan bf. Idag har jag påbörjat projekt element-målning. Pilligare än jag trodde. Men fint kommer det bli!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 174
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
775
· Visningar
49 817
Senast: Human
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar