Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Har haft två mysiga dagar (förutom ett utbrott fr mej igår kväll, men men
). Långa härliga promenader, toppen väder nu. Igår vart det nästan sex km och idag vart det sju och en halv, underbart.
Lillans avföring har även idag haft en bra färg, och hon kissar mkt. Allt bra tills nu ikväll... Påväg hem fr svärföräldrarna där vi blivit bjudna på mat blir hon ledsen.... Fast i bilstolen, hungrig och gjort i blöjan. Tur vi har nära hem! Fort in, av med kläderna då hon var varm, ren oh torr blöja oh SÅ mysig amnings-stund följde
Ammade bra, kände riktigt hur bra det var i bröstet och allt. Försökte rapa henne, kom ngn litet sen bjöd jag bröstet igen (som BVC sa vi skulle prova). Hon tar det, suger inte jätte effektivt men ändå bra grepp så jag lät henne hållas..En bra stund..Hon släppte själv. Ngn minut efter spyr hon, kaskader! Stackars stackars liten! Hela hon var full med kladd, jag på hela byxorna oh bh:n oh massa i soffan oh på amnings-kudden
Varför tog jag henne inte fr bröstet..??!! JOOO, för jag vet inte vad som är lagomt för henne.... Är ju därför att hon i vanliga fall ammar för lite oh jag kämpar för mer amning oh blir skit glad när hon ligger villigt och nöjd vid bröstet......Antar att man ngn gng kanske kommer hitta rätt oh veta vad som är lagom.... Men när
Tur det åter är dax för besök på BVC på måndag...!!!
Annars då, hon är nog en ganska snäll bebis
Hon brukar oftast ta natten runt tio-elva och sover fram till mellan sju och nio, men vaknar för amning varannan, var tredje timma hela natten, vilket känns helt okej! Ja hon har gjort så de två senaste nätterna, tidigare har det gått lite längre mellan mat-tillfällena men hoppas det fortsätter såhär tills vikten är okej.
Imorgon är sista dagen med sambon
hemma och vi ska njuta varje sekund
Ångesten jag känner inför måndagen är inte att leka med, men jag vet innerst inne att jag klarar detta fint bara jag tar det lugnt. Sambons jobb ligger två minuter hemifrån, min mamma oh pappa finns tio min bort oh hans mamma oh pappa femton min bort. Min mamma har semester oh nästan längtar tills måndag säger hon så hon själv får rå om mej och lillan
Så jag vet ju att hjälp finns det att få hur mkt som helst även om sambons hjälp är den allra allra bästa
Alltså jösses hur jag blivit.... Jag har väll aldrig varit ngn jäkla hårding men rätt tuff vill jag nog se mej själv som.... Men nu.... Njaaee, tuff är nog de sista man kan kalla mej!! Men men, tror nog (hoppas) det går över oh ja blir en liten tuffing igen