Jag tror att det "normala" är att bebisarna går ner i vikt första veckan efter födseln och därefter ökar mer eller mindre efter sin egen kurva. Jag har faktiskt aldrig hört talas om nån som vägt så mycket mer redan första veckan. Förhoppningsvis har Mila bara vänt på det litegrann och går upp bra tills på måndag, men jag förstår din oro.
Det jag tycker är en stor nackdel med att väcka barnen för matning är att de äter sämre, enligt min erfarenhet iaf. Men över tid så kanske de får i sig mer, vad vet jag
Det låter ju åtminstone som att du har mjölk, i värsta fall får ni väl ge lite ersättning som tillägg och hoppas att det inte konkurrerar ut amningen. Det viktigaste är ju ändå att Mila mår bra, oavsett var hon får sin mat ifrån.
Vad är det din sambo gör som du inte fixar själv? Om du syftar på städning, matlagning, disk, tvätt o.s.v. så låt den vara! Fyll dagarna med blöjbyten, matning och gos, det fixar du galant! Mer än så behöver man faktiskt inte göra innan man reder ut det.
Det låter som att du lider av en släng av baby blues, men det går över. Inte konstigt med tanke på vilken omställning det är att bli mamma