Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Dagens BvC besök :
Började med att ta upp detta med det gröna bandet, att hon har haft ont i magen och att vi börjat med miniform. Då sa sköterskan att vi kanske ska lova med napp för min bebis ammar ofta men kort kort.... Och bandet sa hon eg inget spec om mer än att barn som hel-ammas har varierande färg på avföringen.
Iaf, så kom vägningen. Förra veckan vägde lillan 3370, och det var en vikt-uppgång på 230 gram på en vecka/sedan födelsen. Idag vägde lillan 3360 gram, viktnedgång på 10......BVC sa det inte var ngt ovanligt alls så jag kunde vara lugn, men ville ändå att jag dag-tid om hon sover väcker lillan för amning så det ska ej gå mer än två och en halv timme emellan. Sedan fösöka jobba sten-hårt med att lillan ska ligga vid bröstet längre.... Väcks på henne if hon somnar (som hon ofta gör efter bara en stund) prova att byta bröst, osv.... Vart mer eller mindre ledsen/orolig förut, men hur mkt är 10 gram i nedgång på en bebis?? Är det mkt?? Hur stor skillnad kan det göra om bebis är ny-kissad/bajsad eller inte vid vägning??
Fick en tid på måndag så vi slipper vänta tills nästa onsdag, oh det känns toppen!! BVC frågade om jag tror jag har mjölk.... Ja det tror jag ju men jösses va jag började fundera på de när vi kom därifrån.... Jag menar.... Ammar jag ena läcker andra.... Fuktiga inlägg i bh:n och blöt tröja om nätterna, men jag vet ju inte mängd så..... Svarade iaf att jag blir spänd oh öm om lillan inte ammar på en längre stund......
Är det ingen uppgång på måndag blir det ersättning..... Vet ej om det blir både ersättning och amning eller bara ersättning.... Skulle ju föredra att få göra båda delarna men gör sjklart som de rekomenderar är bäst för lillan.
Pust....... Jag som var så anti detta med att amma.... Nu blir jag ledsen och vill inget hellre än att det ska fungera..... Och helt otroligt att det finns hundra miljoner miljarder saker att oroa sej för när det kommer till ens barn, hur jag är som mamma, osv.... Inte bara det man sover mindre, hjärnan går på hög-varv när jag är vaken.....
Jo just det ja, detta med Max två och en halv timme emellan var dag-tid.... Fram tills måndag ska lillan få bestämma mat-tiderna själv på natten....
Har börjar oroa mej ngt enormt oxå för att sambon ska börja jobba på måndag
Jag vill inte det!!!!!! Hur ska det gå??!! Han servar oss och gör SÅ MKT här hemma.... Dag som kväll som natt..... Hur ska Hagfors allt själv om bara ngra dagar?? Tanken får mej tjut-färdig!! Och på tal om att tjuta.... Det gör jag, i floder! Ibland för jag är trött, ibland för jag känner mej deppig, ibland för att jag är glad och ofta vet jag inte varför jag tjuter.... Trött och hormoner kanske? Ett anfall varje kväll är standard typ.... Är ju glad, har världens finaste dotter och sambo
så varför i hela fridens dar detta tjutande...?
Ja Js ku har jag tjurat oh gnällt så nu är ni nog trötta på mej vid det här laget...!! Men gott att skriva sv sej lite.