Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Det tar ju ett par dagar innan nån av dom funkar och om Semper läste jag att det kunde bli värre de första dagarna..

Jobbigaste tycker jag att de ska förvaras i kylen.. vågar ju inte ta med mig dem om man ska nånstans.. Gäller iof främst minifomen som ska ges så ofta

Jo det är klart....Handlar dom nog imorgon, men avvaktar för att se if detta är återkommande, för stackars liten, detta vill jag inte se igen :cry:

Ja det där med kylen lät ju lite knepigt...men men......

Tack för goda råd och info :) :bow:

Om du har samarin hemma så funkar det också att ge då det också innehåller bikarbonat.:)

*kl*

Så nu börjar krafterna så sakteligen återkomma. :)

Sammanfattning av förlossningen, värkstart den 3/8 kvällstid, åkte in på fm den 4/8 och det visade sig att jag var öppen 6cm. Skitbra tänkte vi det här går nog fort! Tjiiii....
Tre skiftbyten hann vi med, fick bättre barnmorskor vid varje byte. :p Allt gick jättebra, utan bedövning och med lustgas fram till halv tio på kväll 2. Barnmorskan vi hade då fortsatte peppa och jag var under intrycket att vi närmade oss krystningen.

Så kom skiftbytet och barnmorska två gör en undersökning och säger "du är öppen 8cm, jag ska inte ljuga för dig, det här kommer att ta några timmar till". Då beslöt jag mig för att ta ryggbedövning. Den var smärtfri att få och tog precis som den skulle. I väntan på narkosläkaren hade jag riktigt on men vid en punkt kunde jag känna det som dykmetoden går ut på, jag accepterade smärtan och då blev den uthärdlig. Var frestad att avboka EDA:an... Tog den ändå och kunde känna trycket men smärtan var borta och återkom till verkligheten. Värkarna innan var oerhört kraftiga. Vilade och sen kom nattskiftet och barnmorska nr 3 som rätt direkt satte igång att få fart på krystandet.

En kant på livmodermunnen satt fortfarande kvar över bebis huvud och hindrade att bebis sjönk ner i förlossningskanalen. Jag fick höra att jag var tvungen att slappna av för att det skulle lossna (och inte svälla istället) vilket lät helt jävla omöjligt när hela kroppen skrek "tryck på för faaaaan". Men BM och sambo hjälpte mig att slappna av och tills slut så lossnade det och jag kände bebis sjunka. Jag var oerhört trött men BM "utmanade" mig på dragkamp med handduk och jag hörde i bakgrunden att "hon är så stark!", BM blev svettig. :p Vi kämpade i tre timmar utan större resultat, jag var så rädd för smärtan att jag inte vågade (eller orkade) ta vad som behövdes, jag erkänner, jag gav upp. De insåg att jag var slut så läkaren kom med sugklocka och två krystningar var bebis ute. Det var det bästa de kunde göra, snabbt och effektivt, även om det innebar mer smärta för mig. Utan EDA:n hade jag aldrig pallat så länge. Just i stunden var jag redo att döda men nu i efterhand så förstår jag varför de var så snabba. Alternativet att ta det långsamt hade inte fungerat. Så lilleman föddes 5/8 kl:01.20. 4085gr och 53cm lång.

Bebis mådde kanon från första stund och lades på min mage. Det tog en stund innan jag förstod vad det var för något. Min son.

Jag syddes 6-8 stygn, fick först bedövningsspray och sedan lokalbedövning. Kände ingen smärta. Toabesöken går förvånansvärt bra, de var jag nervös för. Amningen funkar bra och vi börjar lära oss hans signaler och de små knep som funkar för honom. Första timmarna vågade vi knappt röra honom, han kunde ju gå sönder... :p

Nu vilar vi upp oss på BB hotell och min trollunge är helt ljuvlig. Aldrig igen sa jag där och då, "jag glömmer fan inte den här smärtan!", men nu bara en dag senare... Vore det ju trevligt med en dotter också. Jag måste vara galen. :p

Stort grattis till en riktig goding! Låter som en riktig mardrömsförlossning, men skönt att höra att du redan "kommit över den" sas.

KL

V40+0
v400.jpg

I V 40+5 kom hon:love: 27/7 kl:11.26
DSC02750.jpg

DSC02763.jpg

Senast ändrad:

DSC02828.jpg

10 dagar efter förlossningen
DSC02870.jpg

Provade ett par jeans idag....De satt tight, och det var inte mina snygg-jeans....Men de gick på :banana:

Idag har varit en härlig dag :) En tur på stan med de finaste på fm , köpte med färskt bröd oh bullar från bageriet, tog en extra promenad, oh sen hem och åt frukost-lunch-fika och vilade och myste :)
Lång-promenad på em, oh kvällen avslutades hos mina föräldrar med grillat, mums!!! (Det var den lång-promenaden det, helt i onödan ;) )

Lillan har fått Miniform idag....Får se hur hon reagerar....Bara avvakta och se :) Hon har varit en riktigt trött liten tjej idag, så får se hur mkt hon kan/vill sova inatt :)

Senast ändrad:

Roligt att du orkade dela med dej och berätta om din förlossning :) Oh "skönt" att höra att det inte bara var vi som han med både tre och fyra skift-byten, hihi :)
Härligt att allt gick bra till slut iaf!
Så söt oh ljuvlig liten kille ni fått! Ta hand om er, VILA när ni har chansen, oh mys massor!!

Och åter igen, stooooort grattis :bump:

Fina bilder Elize!! Så söt så :)

Kl

Grattis Skogstrollet, vilken fin kille ni fått! Tack för att du delade med dig av förlossningen, känns bra att läsa om förlossningar som inte är ploppförlossningar. Man verkar ju överleva det med ;)

Alla:
Vad har ni haft/tänkt ha med er för strl till bebis på bb? Jag är liten och både jag o min sambo var små när vi föddes (även om han är stor idag haha). Drunknar bebisarna i strl 56? Förstår att det skiljer sig åt.. Men undrar ändå ;)
Något man inte får glömma i bb-väskan?

Jag har packat ner kläder i både strl 50 och 56 bara för att vara på den säkra sidan;)

Vecka 39+3. Innerligt trött på att vänta nu.
Andra natten i rad då jag haft kraftiga sammandragningar hela natten och inte kunnat sova ordentligt.
Har även haft en del sammandragningar under dagen.
Känner också att jag får ont i bäckenbenet när jag ligger för länge. Har börjat få ta en lur på eftermiddagarna också.

Börjar bli så jäkla klumpig:devil:. Vi har flyttar runt på lite grejor isag. Naturligtvis snubblade klumpfian Nr 1 över dammsugaren (som jag dessutom själv ställt där den var) och tappar en låda så att en fin handmålad porslinstallrik som sambons mormor målat gick sönder:cry:
Jag slog mig rejält, ont som fan gjorde det. Och sambon blev förbannad för att jag inte bara kunde be om hjälp istället för att slå mig halvt ihjäl.
Hunden har också varit helt nojjig idag. Han har sprungit mig hack i häl hela dagen.
Har jag gjort något, så har han suttit eller legat och vrålstirrat på mig hela tiden.

Åh, hon är fantastiskt söt!

Så himla fin han är!

Tack för att du berättade om din förlossning, verkar som att det gick bra även om det var jobbigt.

STORT GRATTIS!! Han är ljuvlig! Låter som en jobbig förlossning, tur man glömmer fort ;)

Vi är inte sams längre :mad:

;)

Din dotter är jättefin!

Haha kan berätta att jag rotade fram mer kläder idag sen innan grav, och allt satt inte lika bra :mad:

Ja mammas sessa :love:

Mer bilder på din prins önskas :) Händer ju så mkt på så kort tid med de små ju :)

kl
alltså hur känns egentligen förvärkar? Har sedan hinnsvepningen i onsdags haft en hel del sammandragningaren utan att det alls gjort ont, magen blir spänd och hård bara. Nu ikväll har jag haft sammandragningar nästan konstant.
Är det förvärkar jag har? Betyder det att något är på gång eller kan det lika gärna betyda ingenting?

Haha kan berätta att jag rotade fram mer kläder idag sen innan grav, och allt satt inte lika bra :mad:

Ja mammas sessa :love:

Mer bilder på din prins önskas :) Händer ju så mkt på så kort tid med de små ju :)

Då tycker jag du ska lägga upp dom bilderna istället :angel::D

Här kommer han! 7 v. gammal i fredags.

Den här bilden togs för 1-2 v. sen.
bild.jpg

Och den här togs härom dagen.
bild-1.jpg

Då tycker jag du ska lägga upp dom bilderna istället :angel::D

Här kommer han! 7 v. gammal i fredags.

Den här bilden togs för 1-2 v. sen.
bild.jpg

Och den här togs härom dagen.
bild-1.jpg

Haha ja de bilderna skulle fungera väl som underhållning iaf, de kan jag lova ! Men jag tyckte inte det var riktigt lika skoj oh lägga upp de bilderna :D

Oohh men gulle:love: så han växer!!!! Som sagt, helt otroligt vad mkt som händer med dom första tiden! Ser ut som en nöjd oh glá liten skit? :)

KL

Så häftigt....Märker ändring i amningen nu......Innan var det ju bara ngra minuter.....Nu är det mer samma tid, ungefär 10 min i snitt varje gång, och varannan timme. Helt okej på natten oxå facktist, samma tids-intervaller där....Kan sova över lite, och jag känner inte samma oro när det sker, underbart :)
Jag lär nog aldrig bli cool lugn, men underbar känsla när saker oh ting rullar på oh man märker hur det blir mer och mer "rutiner" :)

Igår var en riktig slappar-dag......soffan hela dagen typ....Regnade hela fm oh en bit efter lunch oxå. Kom iaf utanför dörren en gng när vi åkte och fick god mat hos mina svärföräldrar :)
Idag får det allt bli ordentlig promenad igen :)

Väntar med spänning på posten idag......Tradera tradera tradera :D Allt fr babysitter, dreggel-lapp med namn, och amningsfilt väntas, oh amnings-kudde....Oh just ja, en annan filt med namn oh brodyr.......Oh nya navel-piercings till mej, hihi :) Dumt att man har en del tid att sitta vid datorn oh kolla, haha :)

Ha en helt underbar dag allihopa
Relaxing21.gif

Och hoppas det fyller på med mer bebisar i tråden snart :)

Dagen innan det satte igång för mig så hade jag smärtfria sd konstant med typ 5min i mellan max hela em kvällen. Sen vid 03 började slemmproppen släppa och förvärkarna började vid 06 och sen riktiga värkar vid 10. Sen kom han inte ut förens 02.28. Så håller tummarna att det är pågång för dig! :)

Åhhh så söta bebisar alla har :) härligt att d snart e över för dom flesta :)

Ingen som har ett barn med kolik? Ja ska in me lilla Oliver idag till barnläkaren för ett utlåtande. Underbart att jag har jordens huvudvärk idag oxå :( satt i fotöljen o sov me oliver mellan 02.30-05.00 när sambon skulle upp..då masade vi oss in i sovrummet. Sambon första jobbedag så ja tyckte han behövde sova lite.

Oliver e missnöjd ungefär hela dygnet..Ger minifom dróppar o har plockat väck laktos o kaffe o dyligt. Inget hjälper. I lördags skrek han från 15-20.30..totalt slut i rutan e man ju..Hoppas dom kommer fram till nåt idag.

Nån som har några erfarenheter av kolik? Hört att akupunktur e en behandlingsmetod nu?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 702
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
774
· Visningar
49 737
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 644
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte