Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag har kanske tur med bristningarna då :) Fast igår kom det fram lite fler.. eller de är på väg att bli bristningar. Huden är TUNN! Nu smörjer jag som en tok haha Får väl se hur det blir sen när magen drar ihop sig. För det räknar jag kallt med att den ska göra ;)

Nu är säkerligen Skogstrollet mamma !!

Jag såg inge annorlunda ut där nere efter förlossningen förutom ett stygn i ena blygdläppen. Du kommer troligen att duscha rätt snart efter förlossningen så passa på att kissa då så känner du att det funkar finfint att kissa. Håll dig absolut inte för att du är rädd för då kan du få problem med att känna att du är kissnödig i fortsättningen. Hände en vänn som dom glömde påminna att hon måste kissa efter förlossningen. Tyckte det va värre med nr 2. Men då funkar det att hålla för dom nedredelarna med lite papper så försvinner den värsta 'tyngden'.

För min del så var jag mest lite svullen i de nedre regionerna första dygnet ungefär, men det var inte så farligt. Toalettbesöken kändes inte obehagliga.. Jag hade nog inte velat kolla med en spegel i alla fall men det beror väl på hur nyfiken man är ;)

Hur går det för dig Skogstrollet? Ååh jag hoppas du ligger och beundrar din underbara bebis nu! :D

Men.. menar flygbolaget att babyskyddet ska monteras fast i flygplansstolen? Går det ens, för de har väl inte trepunktsbälten?
Vi ska fömodligen flyga med lillan när hon är runt halvåret och jag grubblar redan på hur det ska gå till..

Oj! Min bebis hade precis vänt sin viktkurva uppåt vid åtta dagar, när hon var tre veckor hade hon ökat 330 gr från födelsevikten!

Vi har också en tendens att bli nattugglor, igår satt jag uppe och väntade in kl 23 matningen (hon brukar äta runt kl 21, 23, 01 på kvällen) men hon sov mellan 21 och 01:30 så det var ju helt onödigt av mig att sitta vaken hela den tiden :P

Haha, så har jag också gjort! Känns så meningslöst att lägga sig när man vet att de ändå vaknar inom en timme. Surt dock när de sover över den matningen :p

Inatt åt J vid 20, 2, 6 och 9, känns helt okej :)

Men.. menar flygbolaget att babyskyddet ska monteras fast i flygplansstolen? Går det ens, för de har väl inte trepunktsbälten?
Vi ska fömodligen flyga med lillan när hon är runt halvåret och jag grubblar redan på hur det ska gå till..

Jag tror det, men fattar inte heller hur det är tänkt..
Varför jag inte ringer nu redan är för att dom bara har nåt svindyrt betalnummer och inga mailadresser:confused: så tänkte ta alla frågor på samma gång, så nära avgång så dom förhoppningsvis har koll på bokningar också:)

Fasen, kanske hade vart enklare att hyra en istället.. om nu det går:p

Om babyskydd på flyg

Man sätter fast det så gått det går (=ganska dåligt) i det bältet som finns. Har man inget babyskydd sitter bebisen i ett extra bälte som sitter i ens egna. Det som kan vara smidigt med babyskyddet är att man kan lägga bebisen där när den sover. På en del flyg kan man också boka en "babykorg", en liten säng som sätter på väggen framför sätet.

Några gånger har dom frågat om vi vill ta ombord babyskyddet men vi har sagt nej. Har aldrig haft med någon instruktionsbok.

*kl*

Här är jag, på BB. :-) Ligger i sängen med sonen bredvid mig som föddes inatt kl 01:20 efter en lång och tuff förlossning. Jag är fullkomligt slut och har världens sötaste grabb. Så lik sambon.

min dator är på väg hit, berättar mer och uppdaterar med bilder då. ;-)

Bristningar som börjar anas:eek:? Jag har sett ut som en zebra sedan ett par veckor tillbaka.

Jag med:p Fast jag föredrar att kalla det tigerränder. Låter mer klösigt;)
Kliar gör det som :devil:!
Är dock ganska förvånad över det faktum att jag min navel fortfarande inte vänt ut sig. Är nu i vecka 39+1.

5 dagar kvar till BF!:eek::D
Skrämmande, samtidigt som jag längtar. Vill gärna få det överstökat nu.

*KL*

Åhh snart e hela barnaskaran ute ur våra magar:) peppar dom sista som ska ha snart!! hejja :bump:

Snyggve: Hur länge sitter stygnen efter snitt? ja glömde fråga :angel: mina stramar o svider ibland när ja går. jobbigt värre. E 2 veckor sen igår som ja låg på OP-bordet. Vart tog tiden vägen?? :crazy:

oliver har fortfarande problem med magen ibland men det e mycke bättre nu. kört laktosfritt o ger minifom-droppar nu. vågen visar -11kg nu o då har ja bara gått EN promenad än :) känns hoppfullt. Har dock 13 kg kvar men det ska snart jobbaas på det. längtar till ja kan börja rida :)

Nån mer som har en bebis med ett favvobröst? Oliver tar högran om man tur 2 gånger om dan..ibland bara 1. Får pumpa ur för ja inte ska sprängas :crazy:

Hur länge sitter stygnen efter snitt? ja glömde fråga :angel: mina stramar o svider ibland när ja går. jobbigt värre. E 2 veckor sen igår som ja låg på OP-bordet. Vart tog tiden vägen?? :crazy:

Så kort tid efter snittet så känns det fortfarande en del... Men om 1-2 v kommer du förhoppningsvis inte känna av snittet öht :) Nåt enstaka av mina stygn sitter än och J är 7 v. (:eek:) idag.

vågen visar -11kg nu o då har ja bara gått EN promenad än :) känns hoppfullt. Har dock 13 kg kvar men det ska snart jobbaas på det. längtar till ja kan börja rida :)

Jag har gått ner 12 kg hittills, nu börjar det sakta ner rejält med viktnedgången :( Har 5 kg kvar av den här graviditeten och drygt 18 kvar av förra att ta itu med :angel:

Nån mer som har en bebis med ett favvobröst? Oliver tar högran om man tur 2 gånger om dan..ibland bara 1. Får pumpa ur för ja inte ska sprängas :crazy:

J hade bara det under tiden på BB, sen dess har han vart lite mer flexibel. Vi har dock lite problem FORTFARANDE med hans tag runt högra bröstet - han tar gärna för litet tag :crazy: På vänstra är det aldrig några problem...

Delvis KL
Sista dagarna har J vart väldigt missnöjd vid amningen. Första minuterna går jättebra, sen börjar han trilskas. Skriker, gnyr, drar sig undan, släpper - tar tag - släpper - tar tag o.s.v. Förstår inte varför? Rapar honom minst 3 ggr vid varje amning, han har rätt mycket gaser. Mjölken flödar på rätt så bra, jag verkar ha tillräckligt. Vad mer kan det bero på? Några tips?

Jag med:p Fast jag föredrar att kalla det tigerränder. Låter mer klösigt;)
Kliar gör det som :devil:!
Är dock ganska förvånad över det faktum att jag min navel fortfarande inte vänt ut sig. Är nu i vecka 39+1.

5 dagar kvar till BF!:eek::D
Skrämmande, samtidigt som jag längtar. Vill gärna få det överstökat nu.

Nu när du säger det så ser det ju faktiskt mer ut som tigerränder också! Sambon tycker det ser ut att göra så ont så han knappt kan titta på magen, försöker förklara för honom att det bara kliar men han köper inte riktigt det.

Jag är så förundrad över hur BRA jag mår. Har inte mått så här bra sedan jag blev gravid. Jävulskt trött är jag förvisso, massa sammandragningar och springer på toa hela tiden. Men jag har inte ont, mår inte illa, ingenting.

Idag har vi målat färdigt barnkammaren och lackat golvet. Imorgon ska vi sätta ihop garderoben och börja flytta in grejer. Ska bli så kul!

Gahh jag hatar tigerränderna :devil: kliar och är så himla fula. Kollade på någon slags olja mot bristningar på apoteket idag och sa lite bittert till min sambo att "undra om det hade funkat". Det lär jag aldrig få veta...

Skönt att du mår så himla bra iaf :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 700
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
773
· Visningar
49 710
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 640
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar