Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Inte torsk och öm i munnen eller nåt då?

Jag har funderat på det med, kan dock inte hitta några bilder på hur det skulle se ut varken i munnen eller på bröstvårtan. Han är svagt, svagt vit på tungan, men det kan väl lika gärna vara mjölkrester? :crazy:

Kan du inte försöka liggamma så mycket det bara går så underlivet får vila och du får mindre ont? Förstår ju att du måste sitta ibland, inte bara vid amning, men kan man bespara sig lite smärta så...

Jag har stygn kvar, J blir 7 veckor imorrn. Men mina sitter i magen så de stör inte så mycket :D

Det var väl skönt att få lite bekräftelse på att amningen fungerar, du som vart så orolig :) När vi var på återbesöket med J var han 7 dagar gammal och uppe i födelsevikten exakt.

Känner igen det där... :p

Vi tränar på det där med att ligg-amma. Lillan är inte helt förtjust i det, och jag är nog inte helt hundra på hur jag ska ligga exakt...eller jo jag vet, men blir lite att jag spänner mej.....Men som sagt, vi övar på det, för det vore toppen om de ville fungera, spec vid natt-målen.

Brrr hoppas mina försvinner innan det gått 7 veckor iaf ;)
Kikade efter idag lite hur de såg ut, oh antingen har svullnaden gått ner så det ser ut som ett stygn "hänger" eller så är det ett som håller på oh lossnar. Måste ragga tag på en spegel så jag kan göra en ordentligt undersökning :D

Ohh ja det känns underbart att det var bra med vikten :)

Hmmfff.....haha, vi kom isäng sent igår iaf, oh nu sitter vi här igen, hehe.....

Har han det hela tiden? Kanske kan försöka o kolla innan amning, för är det vitt då borde det väl inte vara mjölk:)
Jag hade nog provat och köpt bikarbonat eller vichyvatten och kladdat med.. Eller ja,nog o nog.. Jag har köpt och kladdat med:p Bökigt, men känns ju ganska ofarligt att prova:)

*kl*

Till er som redan fött:
Jag har lite av en skräck för att gå på toa efter förlossningen, inte för nr 2 utan bara för att kissa.. Har hört historier om att inget sitter det där det ska osv. *brr*
Berättade för min barnmorska som då kom med rådet att jag skulle titta med en spegel för att se att det faktiskt inte är så farligt. Men alltså är det verkligen en bra idé? Är det "inte så farligt"?? Klart det skiljer sig åt.. Men hur har ni upplevt det där första toalettbesöket? En kompis kom med tipset om att kissa i duschen, det känns som ett bra tips tycker jag. Barnmorskan menade dock att om jag tittat med en spegel o inser att det inte är så farligt så försvinner även en del av smärtan (man har ju säkerligen mer ont om man tror att man ser ut som en slaktad mellan benen..).

För övrigt så är jag inne i v.39 och njuter av ledighet, med sovmorgon och god frukost!

Oroa dej inte :)
Jag kissade (floder) direkt efter förlossningen oh har fortsatt så. Jag bajsade dagen efter, och det enda jag märkt är att jag inte ska krysta...Får lixom vänta ut det ;)
<typ två dygn efter undersökte BM mej på bb oh allt såg fint ut. Helt utan förvarning sliter hon fram en spegel oh frågar om jag vill se :eek::crazy: Höll på oh flyga ur den där stolen, men himla glad att jag kollade. Såg ut precis som vanligt, plus ngra stygn, inte otäckt alls.
Väldigt bra att ha kollat efter, för då förvinner den psykiska smärtan, som jag tror jag skulle haft problem med annars.
Aen har jag varit öm och det har dragit i stygnen, får inte slå ner rumpan i soffan allt för fort så att säga, men som sagt, inga problem med toa-bestyr eller så.

Njut ordentligt :) Bebis kan ju komma när som nu :)

*kl*

Här är jag, på BB. :-) Ligger i sängen med sonen bredvid mig som föddes inatt kl 01:20 efter en lång och tuff förlossning. Jag är fullkomligt slut och har världens sötaste grabb. Så lik sambon.

min dator är på väg hit, berättar mer och uppdaterar med bilder då. ;-)

GRATTIS :bump::love::)
Mys ordentligt nu :) Vi ser fram emot att höra mer om förlossningen sen när du orkar. Skönt att det är avklarat nu iaf och lillen är på utsidan oh gosar med er :)

Jag har kanske tur med bristningarna då :) Fast igår kom det fram lite fler.. eller de är på väg att bli bristningar. Huden är TUNN! Nu smörjer jag som en tok haha Får väl se hur det blir sen när magen drar ihop sig. För det räknar jag kallt med att den ska göra ;)

Nu är säkerligen Skogstrollet mamma !!

Vad jag kan se så har jag inte fått någon bristning alls. Men jag har fortfarande ont i en fog eller vad det är. Vet inte vad jag gör åt eländet, alvedon hjälper inte, provade det en gång, sitter nu med tensen och hoppas.

Har börjat fundera på dop, vem som ska bjudas. Tycker det är svårt att dra gränsen på jobb vem som ska bjudas och inte..

*kl*

Här är jag, på BB. :-) Ligger i sängen med sonen bredvid mig som föddes inatt kl 01:20 efter en lång och tuff förlossning. Jag är fullkomligt slut och har världens sötaste grabb. Så lik sambon.

min dator är på väg hit, berättar mer och uppdaterar med bilder då. ;-)

grattis så himla mycket!

Åh vad härligt, grattis!

KL

Idag tror jag lillan haft sitt första mag-knip :crazy:
Hon har inte varit hysterisk (hittills) men orolig, skrikit till lite, inte kommit till ro, ja det höll i sej ngra timmar nu ikväll.....Har sovit nu sen en stund tillbaka iaf.
Hon spydde förut.......SPYDDE verkligen :cry: Hur mkt kan det komma eg.....??
Jag tror hon käkat alldeles alldeles för mkt så det vart tvär-fullt....För vid de senaste amnings-tillfällena idag har hon hållit på bra mkt längre än hon brukar.
Mamma hade en teori, när jag oroligt ringde oh pratade med henne om detta.
Jag var så när jag var bebis att fick jag lite ont i magen åt jag mer för jag trode jag var hungrig, oh ja, då fick jag ju mer ont i magen.....De trode det var så med mej iaf, och kanske det varit så för Mila idag med....?
Efter hon kräktes vid nitton tiden så blev det hel-bad så kladdigt som det var. Ny amning vid åtta ca 10 min, sen en snabb-slurk vid nio, kanske bara tre minuter, så nu får hon vara tills hon själv känner sej okej oh hungrig igen....lilla snuttan min:love:

Annars då,,,,,Idag tog jag oh lillan första promenaden själva :) Sambon grejjade på sitt håll, men var redo att hämta oss if jag skulle fått ont eller ngt, men allt gick bra :)

Började med d-vitamin-dropparna idag oxå. Härligt att de får man gratis hela tiden från BVC. Jag hade ju tänkt köpa för läst att de ska ha dropparna fr fyra veckor, men BVC-sköterskan som var här igår sa att det var nytt från typ förra månaden att de ska ha dom från början......

kl
och jag har bf plus 5 idag och ingen bebis i sikte... har haft en del sammandragningar sen hinnsvepningen i förrgår men inga andra känningar. Börjar bli otålig och nervös...

Jag var också lite nervös över mängden kräks som kan komma ur en så liten kropp, ALLT var ju nerkladdat.. Men när vi var på BVC sa sköterskan nåt som iaf lugnade mig ordentligt,, Hon föreslog att vi skulle hälla upp en dl mjölk och hälla ut det på köksbordet.. I samma sekund hon sa det insåg jag att det jag tyckt varit hur mycket som helst, knappt på sin höjd vart kanske 1/4 decilitrar MAX:D

Det där med att missta magknipet för hunger har jag läst på nätet nånstans och det tror jag stämmer.. För jösses, vad han kunde äta och kräkas mellan magkramperna:crazy: Var verkligen hetsätning så fort krampen släppte.
Nu har vi gett minifom-droppar och jag upplever att dom fungerat, kommer massa småpruttar istället för riktiga brakfisar:o även om det kan komma såna också ibland (är väldigt glad att det bara var mamma jag pratade med i telefon häromdagen och samtidigt hade lilleman på andra axeln:rofl: )

Jag var också lite nervös över mängden kräks som kan komma ur en så liten kropp, ALLT var ju nerkladdat.. Men när vi var på BVC sa sköterskan nåt som iaf lugnade mig ordentligt,, Hon föreslog att vi skulle hälla upp en dl mjölk och hälla ut det på köksbordet.. I samma sekund hon sa det insåg jag att det jag tyckt varit hur mycket som helst, knappt på sin höjd vart kanske 1/4 decilitrar MAX:D

Det där med att missta magknipet för hunger har jag läst på nätet nånstans och det tror jag stämmer.. För jösses, vad han kunde äta och kräkas mellan magkramperna:crazy: Var verkligen hetsätning så fort krampen släppte.
Nu har vi gett minifom-droppar och jag upplever att dom fungerat, kommer massa småpruttar istället för riktiga brakfisar:o även om det kan komma såna också ibland (är väldigt glad att det bara var mamma jag pratade med i telefon häromdagen och samtidigt hade lilleman på andra axeln:rofl: )

TACK för dina ord :bow: Känner mej lugnare nu :bow:
Det där med mjölken var ju väldigt bra sagt facktist :)
Funderar på oh smita till apoteket oh köpa mini-form-droppar imorgon..... För de är de vanligaste man ger eller?? vet jag hört om en annan sort oxå vad de nu hette.....?
Hur ofta ger man dropparna?

Haha, det där med gaserna känner jag igen :) Det låter ju som det kommer från en vuxen vissa gånger :eek::) Inte undra på att de små får ont i magen, för det skulle ju en annan få direkt av sådana rejäla fisar...!!

KL

Miniform eller semper magdroppar.....Vilket ska man köpa hem? Känns som det i första steget lutar åt semper......? Hon skriker ju inte så som ngn med kolik. Snarare att hon är lite taskig i magen....Har läst om semper nu, och det ges bara en gng om dagen.
Ska knalla ner till apoteket oh rådgöra med dom imorgon.
Är det ngt man behöver rådgöra med BVC om att börja ge, eller är det fritt fram/ofarligt om man själv anser det nödvändigt att ge...??

Semper har ju magroppar också, som är för att tillföra snälla bakterier medan minifomen ska ju istället göra så att gasbubblorna i tarmen delas i mindre istället för att vara en stor:)

Semper ger man en gång om dan medan minifomen är innan varje måltid. Helt omöjligt att komma ihåg exakt varje gång :o Men fungerar tycker jag nog allt att dom gör

Vi blev rekommenderade minifom eftersom magkramperna släppte när det kom en fis:)
Var helt ofarligt både att ge och sluta ge:)

Haha, det där med gaserna känner jag igen :) Det låter ju som det kommer från en vuxen vissa gånger :eek::) Inte undra på att de små får ont i magen, för det skulle ju en annan få direkt av sådana rejäla fisar...!!
:rofl::rofl:
Alltså, det är ju sjukt hur en så liten å söt varelse kan ge ifrån sig såna ljud:eek::D
Nu har man ju lärt sig att i förvåg se när det är nåt på gång.. Men i början, jösses vad man kunde bli skrämd av dom plötsliga gasatackerna:rofl:

Semper har ju magroppar också, som är för att tillföra snälla bakterier medan minifomen ska ju istället göra så att gasbubblorna i tarmen delas i mindre istället för att vara en stor:)

Semper ger man en gång om dan medan minifomen är innan varje måltid. Helt omöjligt att komma ihåg exakt varje gång :o Men fungerar tycker jag nog allt att dom gör

Vi blev rekommenderade minifom eftersom magkramperna släppte när det kom en fis:)
Var helt ofarligt både att ge och sluta ge:)

Ja jag satt just oh läste runt här om båda....Tror jag börjar med semper för hon har ju (inte ännu) skrikit så hysteriskt...Som sagt, mer dålig i magen oh orolig.....Oh då kan det ju inte skada iaf att tillföra lite sådana där goda bakterier :)
Men antagligen köper jag hem båda....Gillar att vara förbered, för finns det inte här hemma så lär de väll behövas typ sent lördag kväll med lite otur:crazy:
Känner lite extra för detta med mag-problem oxå, för varken jag eller sambon har ngra kanon-magar.......

Haha ja precis, men här kan vi allt hoppa högt fortfarande, oh ibland är det lillan men vi skyller på varandra för det är ofattbart hur den lille kan, haha :)

Det tar ju ett par dagar innan nån av dom funkar och om Semper läste jag att det kunde bli värre de första dagarna..

Jobbigaste tycker jag att de ska förvaras i kylen.. vågar ju inte ta med mig dem om man ska nånstans.. Gäller iof främst minifomen som ska ges så ofta

Har han det hela tiden? Kanske kan försöka o kolla innan amning, för är det vitt då borde det väl inte vara mjölk:)
Jag hade nog provat och köpt bikarbonat eller vichyvatten och kladdat med.. Eller ja,nog o nog.. Jag har köpt och kladdat med:p Bökigt, men känns ju ganska ofarligt att prova:)

Hm, jag vet faktiskt inte. Jag TROR han har det hela tiden. Ska försöka komma ihåg att köpa Vichyvatten imorrn, för det skadar ju som sagt inte att prova :) Tack för bollplanket!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 702
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
774
· Visningar
49 745
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte