Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
Stort grattis och skönt att det gick bra till slut!
Stort grattis och skönt att det gick bra till slut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte torsk och öm i munnen eller nåt då?
Kan du inte försöka liggamma så mycket det bara går så underlivet får vila och du får mindre ont? Förstår ju att du måste sitta ibland, inte bara vid amning, men kan man bespara sig lite smärta så...
Jag har stygn kvar, J blir 7 veckor imorrn. Men mina sitter i magen så de stör inte så mycket
Det var väl skönt att få lite bekräftelse på att amningen fungerar, du som vart så orolig När vi var på återbesöket med J var han 7 dagar gammal och uppe i födelsevikten exakt.
Känner igen det där...
*kl*
Till er som redan fött:
Jag har lite av en skräck för att gå på toa efter förlossningen, inte för nr 2 utan bara för att kissa.. Har hört historier om att inget sitter det där det ska osv. *brr*
Berättade för min barnmorska som då kom med rådet att jag skulle titta med en spegel för att se att det faktiskt inte är så farligt. Men alltså är det verkligen en bra idé? Är det "inte så farligt"?? Klart det skiljer sig åt.. Men hur har ni upplevt det där första toalettbesöket? En kompis kom med tipset om att kissa i duschen, det känns som ett bra tips tycker jag. Barnmorskan menade dock att om jag tittat med en spegel o inser att det inte är så farligt så försvinner även en del av smärtan (man har ju säkerligen mer ont om man tror att man ser ut som en slaktad mellan benen..).
För övrigt så är jag inne i v.39 och njuter av ledighet, med sovmorgon och god frukost!
*kl*
Här är jag, på BB. :-) Ligger i sängen med sonen bredvid mig som föddes inatt kl 01:20 efter en lång och tuff förlossning. Jag är fullkomligt slut och har världens sötaste grabb. Så lik sambon.
min dator är på väg hit, berättar mer och uppdaterar med bilder då. ;-)
Jag har kanske tur med bristningarna då Fast igår kom det fram lite fler.. eller de är på väg att bli bristningar. Huden är TUNN! Nu smörjer jag som en tok haha Får väl se hur det blir sen när magen drar ihop sig. För det räknar jag kallt med att den ska göra
Nu är säkerligen Skogstrollet mamma !!
*kl*
Här är jag, på BB. :-) Ligger i sängen med sonen bredvid mig som föddes inatt kl 01:20 efter en lång och tuff förlossning. Jag är fullkomligt slut och har världens sötaste grabb. Så lik sambon.
min dator är på väg hit, berättar mer och uppdaterar med bilder då. ;-)
Jag var också lite nervös över mängden kräks som kan komma ur en så liten kropp, ALLT var ju nerkladdat.. Men när vi var på BVC sa sköterskan nåt som iaf lugnade mig ordentligt,, Hon föreslog att vi skulle hälla upp en dl mjölk och hälla ut det på köksbordet.. I samma sekund hon sa det insåg jag att det jag tyckt varit hur mycket som helst, knappt på sin höjd vart kanske 1/4 decilitrar MAX
Det där med att missta magknipet för hunger har jag läst på nätet nånstans och det tror jag stämmer.. För jösses, vad han kunde äta och kräkas mellan magkramperna Var verkligen hetsätning så fort krampen släppte.
Nu har vi gett minifom-droppar och jag upplever att dom fungerat, kommer massa småpruttar istället för riktiga brakfisar även om det kan komma såna också ibland (är väldigt glad att det bara var mamma jag pratade med i telefon häromdagen och samtidigt hade lilleman på andra axeln )
Haha, det där med gaserna känner jag igen Det låter ju som det kommer från en vuxen vissa gånger Inte undra på att de små får ont i magen, för det skulle ju en annan få direkt av sådana rejäla fisar...!!
Semper har ju magroppar också, som är för att tillföra snälla bakterier medan minifomen ska ju istället göra så att gasbubblorna i tarmen delas i mindre istället för att vara en stor
Semper ger man en gång om dan medan minifomen är innan varje måltid. Helt omöjligt att komma ihåg exakt varje gång Men fungerar tycker jag nog allt att dom gör
Vi blev rekommenderade minifom eftersom magkramperna släppte när det kom en fis
Var helt ofarligt både att ge och sluta ge
Har han det hela tiden? Kanske kan försöka o kolla innan amning, för är det vitt då borde det väl inte vara mjölk
Jag hade nog provat och köpt bikarbonat eller vichyvatten och kladdat med.. Eller ja,nog o nog.. Jag har köpt och kladdat med Bökigt, men känns ju ganska ofarligt att prova