Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Då gör dom annorlunda. Jag har fått besked om hur mycket min SGI är (vilket det iof var jag som talade om för dem). Det gick på två-tre veckor efter jag (arbetsgivaren) skickade in papperna.

Jag har iof inte varit inne på mina sidor, men jag förmodar att allt är färdigt där sas.

KL

Jaha ja, lilla gumman är en vecka idag :eek::love: Tiden går FORT :)
Allt flyter på bra :) Femte dagen hemma idag och vi har hunnit med massor. Bortbjudna på mat flera gnger, promenerat varje dag, och idag besökte Mila affären och storhandlade för första gngen :) Skötte sej kanon, så det firades med ett kvälls-bad med pappsen, så mysigt :)
Imorgon får vi hem-besök av BVC för vägning, äntligen!!!!!!!
För jo, jag nojjar över detta med amningen, trots att hon kissar och bajsar (enorma mängder!!) för hon ammar så fort....10-15 min max, sen snarkar hon igen.....Sömn-tuta är hon verkligen :)
På tal om blöjor oh amning, nu är de ngn som kallar på mej här :love:

Jag kviiiiiider under dessa värkar. (Och har omvärderat mitt ställningstagande till medicinsk smärtlindring.... :o:p)

Det gjorde jag också väldigt snabbt när vi väntade nr 1 :D I början var det bara massage, akupunktur, TENS o.s.v. som gällde... Sen var det snarare "Ge mig allt ni har, i höga doser!" :rofl:

Låter som att ni har det ganska bra :)

Förresten, var det du som var så anti-amning under graviditeten? Om det var det, hur känns det nu?:)

Låter som att ni har det ganska bra :)

Förresten, var det du som var så anti-amning under graviditeten? Om det var det, hur känns det nu?:)

Ja, hihi känns kanon hittills :) Bara väntar på att hon ska sätta igång oh gall-skrika i flera dygn i sträck typ, hehe :)

Joooo det var jag det. Visst är jag duktig nu, visst visst visst :bump::bump::bump:
Vet inte hur det gick till, men här sitter jag oh ammar :banana:
Känns bra, riktigt bra, och har god hjälp av sambon som hämtar bebis oh lägger intill bröstet, springer oh hämtar vatten osv :)

Det gjorde jag också väldigt snabbt när vi väntade nr 1 :D I början var det bara massage, akupunktur, TENS o.s.v. som gällde... Sen var det snarare "Ge mig allt ni har, i höga doser!" :rofl:

Just nu är jag rätt impad av mig själv, TENS-maskinen strejkar (natuuuurligtvis) men jag lever än och tänker positivt. Nu kommer de med 6min mellanrum. Törs man hoppas på att vara inne på BB och tankad med knark innan lunch....?

Inte har jag slagit ihjäl sambon heller som lyckades somna!

Visst är de häftigt :bump: Men heltofattbart!!
kämpa på, du ÄR skit duktig!! Det som hjälpte mej mkt var att vid varje värk tänka/räkna sekunder,..... På så vis kändes de kortare oh förvarna räknad sekund sä kom jag närmare vilan imellan värkarna :)

Kör hårt, kämpa, det slutar med det otroligaste llla underverket :)

Många styrke och kämpa på kramar!!

*kl*
Phu, igår fick vi prova på den första riktiga otröstliga kvällen, Gabriel grät/skrek i säkert 2-3 timmar .. Shit vad hjälplös man kan känna sig:crazy:
Men idag tycker han att livet är bra mycket trevligare, tom bjudit på lite skratt:love:

Vad orättvist att ni andra har bebisar som äter så fort:p Jag tror G hade kunnat tänka sig att ligga och snutta dygnet runt:rofl:

Vad tror ni om denna texten:
"Finnair godkänner medtagandet av åldersanpassade barnstolar (en bältesstol eller ett babyskydd) på alla reguljärflyg för barn under två år, förutsatt att barnet har en reserverad sittplats på flygplanet. Om det finns lediga säten på ett reguljärflyg kan medtagande av babyskydd ombord godkännas, även om barnet inte har en reserverad sittplats.

Finnair måste alltid bekräfta medtagandet av ett babyskydd eller bältesstol före ombordstigning. Bruksanvisningen måste tas med, så att kvalitetsmärkningen kan kontrolleras. Finnair garanterar dock inte att babyskyddet eller bältesstolen kan monteras på det reserverade sätet. Om säkerhetsstolen inte passar på sätet eller om det inte kan säkras, läggs den i hyllorna ovanför sätena eller i flygplanets lastrum."

Vi ska åka till finland på tisdag och jag måste ju ha med babyskyddet.. Har ju inte nån instruktionsbok till eftersom den är köpt begagnad:confused: Men det måste väl räcka med instruktionsklistermärket som sitter på?
Tolkar ni det som att man får ta med stolen till gaten och därifrån lasta in den i skuffen, så som man ibland får göra med sulkys och handbagage?
Jag har ju inget eget säte till lilleman, har egentligen ingen önskan om att få ta med skyddet ombord, MEN är lite nervös för att behöva checka in det så som resväskor behandlas:crazy: Vad tror ni, hur hade ni gjort?
Tänkte ringa bolaget på måndag alt tisdag morgon och höra om plats finns.

Hur går det för dig Skogstrollet?? Så spännande!!

Idag var jag hos bm och allt såg bra ut, magen har växt 2,5 cm på två veckor =) Bristningar har börjat anas :( Hoppas, hoppas det inte blir nåt mer av dem.
Sista arbetsdagen igår och så underbart skönt! Nu har jag en del att pyssla med här hemma, men bebis är så välkommen så om hon vill titta ut redan nu :)
Misstänker att jag kommer att bli rastlös om det dröjer för länge...

Elize, det låter som att ni har det så mysigt hemma! Man blir så avis!! Jag vill också ha "det avklarat"!

Skräckblandad längtan till att få gå igenom förlossningen hehe

Bristningar som börjar anas:eek:? Jag har sett ut som en zebra sedan ett par veckor tillbaka.

Idag har vi målat barnkammaren :banana:. Har suttit och letat wallies och väggdekorationer i flera dagar. Det är svåååårt!

Jag har aldrig åkt med finnair men med andra bolag flera gånger (det har stått ungefär samma text).

En gång hade vi med babyskyddet inne i flygplanet men det kändes mest bara jobbigt att ha det att bära på. Smidigare att använda bärsele.

Vi brukar checka in den och linda in flera varv i bubbelplast som skydd.

Jag har aldrig åkt med finnair men med andra bolag flera gånger (det har stått ungefär samma text).

En gång hade vi med babyskyddet inne i flygplanet men det kändes mest bara jobbigt att ha det att bära på. Smidigare att använda bärsele.

Vi brukar checka in den och linda in flera varv i bubbelplast som skydd.

Ja, så kan man ju göra:idea:
Var hittar man bubbelplast?

Har ni valt att checka in de andra gångerna eller har det inte funnits plats?
Hur gjorde ni förresten med bruksanvisningen, hade ni med nåt sånt?

Om man får ha med sig den till planet och det visar sig att den inte funkar i sätena och man måste ha in den i lastutrymmet, klarar den sig utan att vara inplastad tro?

KL

Alltså, jag vet, jag födde nyss barn....för 8 dagar sedan exakt....Men jag är innerligt trött på de där satans jä%!a stygnen!!:devil::cry:
Är sydd (TROR jag) med 4 yttre, och två små inre....Vilket enligt BM såg otroligt fint ut, och var litet till antal då det varit sug-klocka inblandat.
Men detta tar ner mitt humör något så in i.......
Är de yttre jag känner av, och ser ju det är svullet där. Man ska ju gärna sitta stadigt oh ordentligt när man ammar, men det är fasen inte lätt innan jag kommer ner på hela sitt-ytan så att säga:cry:
Klart att det är väldigt individuellt, men hur länge har era stygn suttit?
Att jag blöder kan jag stå ut med, inga problem, men mera ont orkar jag inte med alltså!!!
Mår ju för övrigt otroligt bra, och min kropp sköter sej fint.
Vill ju inte gå på tabletter, men det har inte gått utan de sista dagarna.

Jaha ja, dagens gnäll avklarat.....;) Nu till det roliga!
Orkade städa och plocka lite på fm, och det var riktigt skönt facktist, att få pyssla oh dona med alldeles vanliga vardagliga saker :)
Sen kom BVC på hem-besök och vägning för första gngen =) Mila vägde 3140 gram då hon föddes, och nu, åtta dagar senare har hon ökat i vikt med 230 gram:banana: och hon fick väl godkänt :)
Håller tummarna att det blir lika gott resultat vid nästa veckas vägning oxå :)
Trevligt kaffe-främmat har oxå hunnits med, och kvälls-promenad till stallet oh snosade häst :love: en stund.

Nu ska vi göra ett tappert försök att komma i säng innan midnatt!!! Trots att vi vissa dagar är tröttis så drar klockan ändå iväg oh vi blir sittandes i soffan.....

Skogstrollet : Hur går det?? Heja heja, hoppas du är mamma nu, eller inom en väldig snar framtid iaf :bump:

Elize, det låter som att ni har det så mysigt hemma! Man blir så avis!! Jag vill också ha "det avklarat"!

Skräckblandad längtan till att få gå igenom förlossningen hehe

Ja det är mysigt, helt underbart :) Snart är det din/eran tur.
Dagarna bara flyger förbi, och man vet nästan inte alls vad man gjort för ngt.....Eller ja, en sak vet jag....En stor del av dagen går åt till att bara sitta och le fånigt och titta på sin vackra bebis :love:

Är de yttre jag känner av, och ser ju det är svullet där. Man ska ju gärna sitta stadigt oh ordentligt när man ammar, men det är fasen inte lätt innan jag kommer ner på hela sitt-ytan så att säga:cry:

Kan du inte försöka liggamma så mycket det bara går så underlivet får vila och du får mindre ont? Förstår ju att du måste sitta ibland, inte bara vid amning, men kan man bespara sig lite smärta så...

Klart att det är väldigt individuellt, men hur länge har era stygn suttit?
Att jag blöder kan jag stå ut med, inga problem, men mera ont orkar jag inte med alltså!!!

Jag har stygn kvar, J blir 7 veckor imorrn. Men mina sitter i magen så de stör inte så mycket :D

Sen kom BVC på hem-besök och vägning för första gngen =) Mila vägde 3140 gram då hon föddes, och nu, åtta dagar senare har hon ökat i vikt med 230 gram:banana: och hon fick väl godkänt :)

Det var väl skönt att få lite bekräftelse på att amningen fungerar, du som vart så orolig :) När vi var på återbesöket med J var han 7 dagar gammal och uppe i födelsevikten exakt.

Nu ska vi göra ett tappert försök att komma i säng innan midnatt!!! Trots att vi vissa dagar är tröttis så drar klockan ändå iväg oh vi blir sittandes i soffan.....

Känner igen det där... :p

*kl*

Till er som redan fött:
Jag har lite av en skräck för att gå på toa efter förlossningen, inte för nr 2 utan bara för att kissa.. Har hört historier om att inget sitter det där det ska osv. *brr*
Berättade för min barnmorska som då kom med rådet att jag skulle titta med en spegel för att se att det faktiskt inte är så farligt. Men alltså är det verkligen en bra idé? Är det "inte så farligt"?? Klart det skiljer sig åt.. Men hur har ni upplevt det där första toalettbesöket? En kompis kom med tipset om att kissa i duschen, det känns som ett bra tips tycker jag. Barnmorskan menade dock att om jag tittat med en spegel o inser att det inte är så farligt så försvinner även en del av smärtan (man har ju säkerligen mer ont om man tror att man ser ut som en slaktad mellan benen..).

För övrigt så är jag inne i v.39 och njuter av ledighet, med sovmorgon och god frukost!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 700
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
773
· Visningar
49 710
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 640
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar