Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Värkarna avtog under natten och jag fick sova. Väntar på att de ska starta igen. Väntan kändes lättare innan... Nu är det som dagen före julafton när man var liten bara det att julaftonen skjuts upp varje morgon när man vaknar. :mad: Måndag hela veckan den 23 dec typ.

Grattis till fina killen!

Och jag tackar alla som peppat och hejat i tråden. Det tar tid med allt det nya. Dottern är helt ljuvlig men min mjölk har tagit tid, klarade mig fram till ganska sent igårkväll men så fick vi dryga ut med ersättning. Sedan sov hon som en stock och jag fick inte liv i henne förrän 8 i morse, allt för sent eftersom de sagt ca 4 timmar, max 6.. Hur gör ni?
Vi har redan haft ett par bunkar med gäster och de har fått ha kakor med själv, har ju inte hunnit lämna hemmet. Första gästerna kom en timme efter vi kommit hem från pat.hotell igår.. Vi har fått massor av jättefina fllickkläder, så jag tvättar så det står härliga till (fick be granne köpa tvättmedel när hon ändå skulle till stan ;)).

Hur gör ni med sovandet om nätterna? Sover bebis hos er eller i egen säng?

Grattis till de små fina.. 7,5 kg är en hel del, måste vara en enorm skillnad nu!

Senast ändrad:

GRATTIS till Er!!! :bump:

Knepigt att det skulle vara så svårt att känna hur hon låg i magen!
Men härligt att det gick bra till sist, trots kejsarsnitt. :)

Tack! Visst är det knepigt, och lite skrämmanade att de gjorde UL för VÅR skull eftersom sambon insisterade och då försöker läkaren mörka att den låg fel tidigare vid undersökning. Den skulle alltså ha vänt sig sista kvarten utan fostervatten utan att jag märkte det. Sedan ville hon skicka hem oss så vi skulle invänta ev. värkar så skulle vi komma in för ett aku snitt, men då sa jag att jag hellre ville ta ett planerat snitt NU, istället för ett akut snitt dagen efter eller något. Så blev det. Det var mycket som inte var skitbra innan jag kom till avd.44 och senare operation. Men från och med avd.44 är jag jättenöjd. Personalen har varit helt fantastiska och jag har fått massor av hjälp. Lite lustigt att jag mår fantastiskt nu med hb på 91 jmf med 120 under graviditeten. Sista gången jag spydde var på operationsbordet!! :)
Liten sover i min famn nu och det känns helt galet.

Fler än jag som inbillar sig att ni kommer att glömma eller tappa bebisen?

Tack! :) och tack till er andra som grattat. :)

Vi har snackat mycket om vilken tur att vi stod på oss. Inte den bästa starten på en förlossning, tur att sambon och jag är talföra, annars hade vi åkt hem med ett papper med info om vattenavgång utan värkar och en barnmorskas försäkring om att det bara var att åka hem. Liten hade inte rört sig i magen sedan vattnet gått och det kändes inte alls bra.

Äh, det var det dummaste! VARFÖR skulle ett nöjt barn skrika? Det är ju ändå deras sista sätt att tala om att nåt är fel. Inget av mina barn har skrikit speciellt mycket och de är fullt normala båda två. MED lungkapacitet när de anser det nödvändigt :p

Läste detta innan jag la mig igår och det kändes skönt. Har varit på återkontroll idag och lill-bebis har gått upp 300 gr sen i torsdags. Det blev en nästan lodrät tillväxtkurva. :laugh: Så ammat har vi tydligen gjort ordentligt. Hon tyckte också att tjejen var "stark och pigg" vilket för mig var höjdpunkten under besöket.

Har också orkat gå en längre promenad idag. Har hittills känt mig rätt knäckt fysiskt, så det var riktigt, riktigt skönt, Jag är så less på att hasa mig fram och flämta efter minsta lilla.

Lyckad dag hittills helt enkelt!

Värkarna avtog under natten och jag fick sova. Väntar på att de ska starta igen. Väntan kändes lättare innan... Nu är det som dagen före julafton när man var liten bara det att julaftonen skjuts upp varje morgon när man vaknar. :mad: Måndag hela veckan den 23 dec typ.

Men hallå bebis, kom ut nu =) Hoppas det satt igång nu oh ni jobbar för fullt :bump:

KL

Nu ska jag försöka mig på ett par bilder!

Alexander 1v gammal:
Bebis021.jpg

och 6v:
Alexander057.jpg

KL

Idag verkar mjölken börjat rinna till rejält....Mina bröst är snygga :D
Undrade var det var som droppade när jag böjde mej fram för oh plocka upp byxorna fr golvet i fm, oh jo, de var milk :)
Lillan har ammat mer idag. En gng i timmen blir det,,,,,tiden varierar men bara jag hör hon tagit ngra klunkar gör det mej lugnare iaf.
Har oxå haft blöj-byte-maratin ända sedan vi vaknade imorse,,,,,,,Haha hur mkt finns det i den lilla tjejen egentligen:eek::love:

Däremot är jag rasande över en annan sak idag :devil:
Ont i underlivet, drar oh är svullet vid klippet där de sytt.
Igår oh alla dagar innan har jag varit smidig som en gasell, men idag, aj aj aj, kan inte sitta :cry:
Persinalen på bb frågade if de skulle skriva ut diklofenak åt mej innan hemgång. (Fick en sådan 50 mg plus två alvedon med jämna mellanrum på bb för att dom insisterade). Nu ångrar jag bittert att jag tackade nej och trode alvedon skulle räcka. Finns ju diklofenak recept-fritt 25 mg, men inte fanns det hemma på vårat apotek :( De sa att Voltaren är precis samma......Har nu läst massor om det och det verkar vara många som äter voltaren plus alvedon efter förlossningen. Ska jag våga mej på det?? Får panik alltså....vill röra mej, att sitta still inomhus såhär gör mej galen!!!! Och rent hysteriskt besvärligt är det när jag ska bära lillan, ta upp eller lägga ner henne i sängen, spec inatt, då jag är så orörlig av det onda.......

De som låg på samma rum som jag på sjukhuset och behövde smärtlindrande fick voltaren, så det borde ju vara ok?

Fast jag tycker ändå att du ska ta det lugnt och inte smärtlindra dig och sedan flänga omkring :D

Det är lite annorlunda här i Tyskland tror jag - här rekommenderas det att man ska ligga mycket första 7-10 dagarna, helst på magen, för ge livmodern en chans att återbilda sig i lugn och ro och inte belasta bäckenbotten.

Senast ändrad:

Läste detta innan jag la mig igår och det kändes skönt. Har varit på återkontroll idag och lill-bebis har gått upp 300 gr sen i torsdags. Det blev en nästan lodrät tillväxtkurva. :laugh: Så ammat har vi tydligen gjort ordentligt. Hon tyckte också att tjejen var "stark och pigg" vilket för mig var höjdpunkten under besöket.

Har också orkat gå en längre promenad idag. Har hittills känt mig rätt knäckt fysiskt, så det var riktigt, riktigt skönt, Jag är så less på att hasa mig fram och flämta efter minsta lilla.

Lyckad dag hittills helt enkelt!

så himla skönt att få veta att allt ser bra ut. :)
Visst är det skönt att ha barnet på utsidan, jag var riktigt trött på det i slutet, nu är det mest att jag känner av snittet vid hosta och när jag skrattar mycket.. Och så vet jag inte om det är något med en kvarglömd foglossning, eller om det är efter ryggbedövningen. Det ska bli intressant att leva några veckor utan att få bära mer än 5 kg.. eller snarare försöka.. ;)

Så mycket det har hänt på de veckorna med din fina kille.

Det går i ett rasande tempo, tänk min fyller en vecka idag.. BF var igår och hon kunde lika gärna inte varit ute på ytterligare 2 veckor. Jag är så tacksam att jag slapp gå över tiden, tänker på er som gör det och hoppas ni kommer igång snabbt.

Min lilla var dålig i magen igår, nya bajsen kom igång och sedan var hon väldigt lös i magen. Som vanligt väldigt rar men ville absolut vara jättenära, annars vaknade hon och blev ledsen direkt. Hon verkade inte ha feber. Hoppas det är bättre idag. Är det fler som haft kassa kistor på barnen?
Hon har sovit fint sedan hon väl somnade vid 2, väckte och försökte amma vid 6, hon ville inte ha, har ammat henne nu sedan halv 9 och det gick bra men hon somnade om. Magen verkar (iallafall tillfälligt) bättre..

KL

Idag verkar mjölken börjat rinna till rejält....Mina bröst är snygga :D
Undrade var det var som droppade när jag böjde mej fram för oh plocka upp byxorna fr golvet i fm, oh jo, de var milk :)
Lillan har ammat mer idag. En gng i timmen blir det,,,,,tiden varierar men bara jag hör hon tagit ngra klunkar gör det mej lugnare iaf.
Har oxå haft blöj-byte-maratin ända sedan vi vaknade imorse,,,,,,,Haha hur mkt finns det i den lilla tjejen egentligen:eek::love:

Däremot är jag rasande över en annan sak idag :devil:
Ont i underlivet, drar oh är svullet vid klippet där de sytt.
Igår oh alla dagar innan har jag varit smidig som en gasell, men idag, aj aj aj, kan inte sitta :cry:
Persinalen på bb frågade if de skulle skriva ut diklofenak åt mej innan hemgång. (Fick en sådan 50 mg plus två alvedon med jämna mellanrum på bb för att dom insisterade). Nu ångrar jag bittert att jag tackade nej och trode alvedon skulle räcka. Finns ju diklofenak recept-fritt 25 mg, men inte fanns det hemma på vårat apotek :( De sa att Voltaren är precis samma......Har nu läst massor om det och det verkar vara många som äter voltaren plus alvedon efter förlossningen. Ska jag våga mej på det?? Får panik alltså....vill röra mej, att sitta still inomhus såhär gör mej galen!!!! Och rent hysteriskt besvärligt är det när jag ska bära lillan, ta upp eller lägga ner henne i sängen, spec inatt, då jag är så orörlig av det onda.......

Visst har brösten blivit snygga, första morgonen när jag kollade i spegeln efter att det börjat rinna till så hade jag kanonsnygga bröst, kunde vänja mig vid dem ;).. men de var stenhårda och jättetunga.. Midjan ser smalare ut nu med de nya brösten.. Kanske ska spara till ett par sådana ;).. Nu hinner de inte rinna till så mycket mellan amningarna så jag har ännu inte upplevt det igen.. Men dessa sammandragningar, nu minns jag inte vad jag har skrivit om snittet men livmodern ville inte dra ihop sig under operation coh jag förlorade 1,3 l blod. fick 4 olika mediciner och en livmodersmassage (hur ofta får man det egentligen ;)) samt något stygn innan den drog ihop sig som den skulle. Även utan detta så tror jag att man ska ha sammandragingar, men hur länge håller de på??

Vad jobbigt att du har så ont! Hoppas du får hjälp med det. Ring till BM, de borde ju kunna ge ett ordentligt svar. Man är ju inte så sugen på att experimentera just nu.,. Lycka tilla!

De som låg på samma rum som jag på sjukhuset och behövde smärtlindrande fick voltaren, så det borde ju vara ok?

Fast jag tycker ändå att du ska ta det lugnt och inte smärtlindra dig och sedan flänga omkring :D

Det är lite annorlunda här i Tyskland tror jag - här rekommenderas det att man ska ligga mycket första 7-10 dagarna, helst på magen, för ge livmodern en chans att återbilda sig i lugn och ro och inte belasta bäckenbotten.

Jag har inte hört att det skulle hjälpa att ligga på magen, intressant. Tack för tips! Jag gör det gärna, och har saknar det under senaste månaderna.

*KL*

Puuuhh d va mycke o läsa igen :) har haft en vecka som inte innehållit mycke sömn direkt. Förra fredagen började oliver få ont i magen..ooo han skrek så han knappt fick luft. Plockade direkt bort mjölkprodukterna (pappan allergisk) och började med minifom droppar. Från o med igår började det ge resultat och vi sover någorlunda nu. Va på vägning igår på BVC och den lille fisen har gått upp från 3900 som han vägde när vi åkte hem till 4600 :angel: på en vecka!! alltså 700g på en vecka!! kommer bli en stor kille :) helt underbar e han.

mitt snitt ser fint ut o nu kan ja promenera normalt igen. Hade lite feber igår men det va nog mjölken som strulade för lilleman har ett favvobröst :devil:.

Har tappat 10kg på 10 dagar så det går framåt. Skönt e det.. Längtar till ja kan börja rida. Fick erbjudande om o samtala med någon om förlossningen men tyckte inte det behövdes..Sitter ja själv o funderar på den så börjar ja nästan böla o har svårt o låta honom sova för långt ifrån mig..Kommer väl med tiden antar jag..

Stort Grattis till alla er som fått nu :) vilka sötisar alla har!! Man får passa på o njuta nu för tiden går så himla fort när dom e små. Vi fotar Oliver massor nu för o inte gå miste om nåt speciellt :laugh:

Lite bilder på charmtrollet :)
DSC_0126.jpg

:love:
DSC_0156.jpg

Men hallå bebis, kom ut nu =) Hoppas det satt igång nu oh ni jobbar för fullt :bump:

Tyvärr inte. :crazy: Hade värkar igår mellan 15-24, starkare än dagen innan och med 9 min intervall. Men sen dog de ut på natten. Väntar på att de ska starta igång igen idag. Är lite sliten måste jag erkänna... :p Men TENS gjorde iaf stor skillnad så den prylen gillar jag.

Börjar bli innerligt trött på alla som hör av sig bara för att fråga "har det inte kommit nån bäbis än!?!".
(Jo men jag hade planerat att hålla honom hemlig tills han var 14, var du tvungen att röja mig....?)

Jag gillar att se alla goa bebisbilder i tråden och följer den även om jag inte orkar skriva så mycket. Så mycket det hinner hända med dem på bara några veckor!

Håller fullständigt med dig.. I slutet fick ja sån panik på alla som frågade om ja inte fått än istället för o ringa o prata i största allmänhet!
svarade knappt på sms o la ner FB i slutet..Orkade inte. Oliver kom ju på BF+ 13. Olidligt va det i slutet.. O olidlig förlossning men det va det värt :) men inga fler. Känns om att ja inte vågar efter detta faktiskt :crazy:

Jag hejjar på dig nu =) jag kopplade bort allt i slutet o tänkte att ja siktar på 1 augusti istället så blir ja inte besviken. Fick ju tid på söndagen för igångsättning o oliver ville ut på lördag morgon ;) tror han kände sig vräkt ;)

Visst har brösten blivit snygga, första morgonen när jag kollade i spegeln efter att det börjat rinna till så hade jag kanonsnygga bröst, kunde vänja mig vid dem ;).. men de var stenhårda och jättetunga.. Midjan ser smalare ut nu med de nya brösten.. Kanske ska spara till ett par sådana ;).. Nu hinner de inte rinna till så mycket mellan amningarna så jag har ännu inte upplevt det igen..

Det handlar inte enbart om att mjölken rinner till utan att det även samlas massa lymfvätska i brösten i början. När det väl har släppt så kommer det inte tillbaka, så du får nog nöja dig med tuttarnas nya utseende ;)

Men dessa sammandragningar, nu minns jag inte vad jag har skrivit om snittet men livmodern ville inte dra ihop sig under operation coh jag förlorade 1,3 l blod. fick 4 olika mediciner och en livmodersmassage (hur ofta får man det egentligen ;)) samt något stygn innan den drog ihop sig som den skulle. Även utan detta så tror jag att man ska ha sammandragingar, men hur länge håller de på??

Oj vad mycket blod du förlorade! :eek: Har för mig att sammandragningarna brukar hålla i sig 6-7 dagar, minns dock inte vart jag läste det nånstans.

*kl*

En snabb fråga:
Varför har man förvärkar? Gör de ngn nytta alls?
Hade, vad jag antar var, förvärkar igår kväll från 21 till midnatt. Fick vandra runt en del i lägenheten för att hantera det. Lite stressande när jag ska upp tilljobbet på morgonen o behöver all sömn jag kan få. Får se hur det blir ikväll.. Men sista jobbdagen imorgon o går strax in i v. 39 så nu får det gäääärna bli riktiga värkar av det ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 696
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 133
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
773
· Visningar
49 697
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 640
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar