Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag har haft mer eller mindre regelbundna sammandragningar till och från den senaste veckan. Men enligt BM kan det hålla på så i flera veckor och betyder egentligen ingenting annat än att livmodern tränar sig. Men du har ju gjort en hinnsvepning så man kan ju alltid hoppas i alla fall!

Jag hade tagit bort ALLT mjölkprotein, inte bara laktos!

Dom sade att min son hade kolik för 5 år sedan också, men det visade sig ganska fort att han var allergiker. 3 dagar efter att han fått mjölkfri ersättning så mådde han bra.. Första symptomen kom när han var bara 4 dagar gammal. Sen skrek han all sin vakna tid i nästan 2 mån, innan jag fick rätt läkare.
Fick sen kontakt med andra föräldrar, som väldigt många hade samma erfarenheter..

Jag har haft massa SD som inte har gjort ont den senaste veckan men mkt mer har inte hänt, lite "mensvärkskänsla" ibland också men jag är bara i v 38 så jag får nog vänta en stund till kan jag tro. Hoppas det är på gång på riktigt för dig ;)

Du drabbas ju av allt du! Både jobbig graviditet och jobbig nyföddhetsperiod :crazy: Men var det inte proxygirl som hade kolikbarn också? Där akupunktur hjälpte?
Men säger som Bebben, ta bort mjölkproteinet också! Har du nån mer än sambon som kan avlasta dig? Tänkte på dagtid när han jobbar. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara med skrikiga bebisar...

Oohh men gulle:love: så han växer!!!! Som sagt, helt otroligt vad mkt som händer med dom första tiden! Ser ut som en nöjd oh glá liten skit? :)

Ja, han är enorm :p Okej, kanske inte. Men stadig är han!

Han är en väldigt enkel bebis, kan inte fatta att vi haft sån tur 2 ggr. Han har väldigt bestämda åsikter om det mesta, men om han bara är ren, torr, utvilad och mätt så är han gladast i världen :p

Nu är han dessutom inne i en period där han tjötar som bara den! Herregud vad han skrattar och håller låda, det räcker med att man tittar på honom för att han ska komma igång :D

Stort grattis Skogstrollet! Vilken jättefin grabb du fick!

Det låter som du du hade det kämpigt men vad skönt att det gick bra tillslut, som de sa till mig - ut kommer de alltid ;)

Hehe, jag började fundera på om det inte vore nice med en lillebror till vår tjej några timmar efter förlossningen jag med.. Mannen tittade storögt på mig då :angel:

Vår tjej var 50 cm lång och 3180 gr tung, strl 56 hade nog ramlat av henne på BB för strl 50 var rymligt om man säger så.. Nu, fem veckor senare använder vi strl 50+56 och nu väger hon ca 4000 gr..

*kl*

En liten update från oss, jag är nog inne och läser i princip varje dag men är för lat (?) för att skriva ;)

Lilla fröken, som nu går under tre olika tilltalsnamn :o (har alla andra bebisar i tråden fått namn förresten?) är en väldigt nöjd bebis om än väldigt hungrig.. Vi har haft en vecka nu ungefär med max två timmar mellan matningarna, dag som natt, phew. Inatt hade vi dock ett trendbrott då hon åt med exakt tre timmars mellanrum så i morse var jag pigg som en lärka ^^

Hon följer saker med blicken, kan hålla upp huvudet när hon ligger på mage och ger svarsleenden/skratt mot sin far och mor :love: Det märks tydligt att hon "pratar" mer med oss och går verkligen in för att förklara saker vilt fäktandes med gurgel/tjut/pip/morr och diverse andra svårbestämda läten.

Bebis accepterar såväl vagn som bilstol, bärsele och sjal vilket jag är väldigt tacksam över, det ger stor frihet..Och till min glädje möjlighet att tillbringa många timmar i svampskogen :D

Vi har det bra, helt enkelt och nu börjar jag så sakteliga hitta en vardag som funkar för både mig och henne när mannen är på jobbet även om han inte jobbar fullt ut än.

Förresten, vad har era barn för ögonfärg, har den ändrats och hur gamla är de? Någon som vet när den anses vara "stabil"? :)

En fråga till ang. namndilemma.. Vi hade ett namnalternativ sen ganska länge tillbaka åt bebis, men så föddes en flicka i vår föräldragrupp lite innan vi fick barn och naturligtvis "tog" de "vårt" namn, dock inte samma stavning som vi tänkt..
Hade ni stått fast vid "ert" namn eller valt ett annat? Vi bor i en ganska lite ort, vi kommer säkert umgås då vi är i samma ålder och nu har jämngamla barn..

Nenii: Jag hade inte låtit det hindra att ge mitt barn samma namn.

För övrigt: Jag är riktigt arg idag :devil:. Har ju brottats med lågt blodvärde hela graviditeten. Har inte haft några jättestora bekymmer av det med trötthet, yrsel och svimningkänsla har jag haft varje dag de senaste sex månaderna. Hela tiden har jag fått höra att det förmodligen beror på att jag är vegetarian och hänvisats till Niferex. Niferex försatte dock min mage och med det hela kroppen, i total obalans så det vägrade jag till slut.

Så när det det är fyra veckor kvar till bf så tas det blodprov. Och först nu framkommer det att jag inte alls har järnbrist. Jag har b12 brist! Kunde inte någon klämt ut sig det INNAN jag blev avrådd att dricka mjölk för det försvårar järnupptaget?!

Jag har aldrig någonsin haft b12-brist förut (i alla fall ingen av de 7-10 gånger de undersökt det de senaste tio åren). Så det här känns ju minst sagt onödigt:devil:.

*kl*
Då har vi varit på¨BVC idag.. igen:D Känns ju inte som man gör annat än springer där även om jag tycker att det är rätt så trevligt:p

Lilleman är redan uppe i 4440g:eek: och vuxit en cm i veckan så hela 56cm vart han idag, vart nu dom gömmer sig för SÅ mycket kan han bara inte ha vuxit:D
Fick även bekräftat vad jag misstänkt, nämligen att han har kolik den lille stackarn. Nu är det nog nån lightvariant han har, för perioderna med gråt är inte SÅ långa..

Hade besök av en kompis med son idag, träffade dem senast för 2 mån sen.. och tyckte då att hennes lilla bebis var så söt.. Söt är han ju givetvis fortfarande, men WTF han är ju enorm:eek::rofl: Helt sjukt hur mycket dom kan växa i början

@Elize Inte rättvist, både snyggravid OCH hunnit fått bort magen,.. Har stått stilla i två veckor jag och har fortfarande nåstan 15kg (varav 13 är gravidkilon) att göra mig av med.. Inte alls avundsjuk:angel::D

@Nenii
Upp till ett år sa dom på BVC att det kan ta för ögonfärgen

@Elize Inte rättvist, både snyggravid OCH hunnit fått bort magen,.. Har stått stilla i två veckor jag och har fortfarande nåstan 15kg (varav 13 är gravidkilon) att göra mig av med.. Inte alls avundsjuk:angel::[/QUOTE]

Ohhhh du räddade just min kväll :love: Trött som attan, kinkig bebis oh kris på kläd-fronten, så det där var ord som värmde ända in i hjärtat!!

Oh du, var inte för avis..... Deg-dallrig mage finnes här som gör att byxorna ej passar...!! Även höfterna verkar ha ändrat sej en hel del, så jag har många långa härliga promenader att se fram emot, hehe :)

aneka, Donnatello och Rumpnissen:

Tack för svar, ungefär som jag trodde alltså, sammandragningarna behöver inte betyda ett smack och gör antagligen inte det heller för det har inte hänt något här. Sd har tom minskat...

Har gått över 8 dagar idag, segt. Känns som om den lilla/lille aldrig kommer komma ut!:(

Jag har också hört att ögonfärgen tar ett år på sig. Mina barn har dock haft riktigt klarblå ögon på ungefär en månad :) Härligt med en enkel bebis! Ang namn så hade jag inte brytt mig. Min sambo är mycket mer kinkig, jag ville döpa bebisen till Wilma om han hade vart en hon. Men det tvärvägrade han eftersom ett par kompisars barn heter så. Sen att vi umgås med dom typ... aldrig? Det spelade ingen roll :grin:

Rumpnissen: :eek: Förstår att det känns surt! Hoppas det vänder fort för dig nu när du kan medicinera rätt iaf.

LillaMy84: Usch då, en kolikbebis till :( Undrar verkligen vad kolik beror på egentligen.

Diskurs: Tro det eller ej, men snart berättar du också om din förlossning för oss andra i tråden ;)

*kl*

Bara skuttar in här en snabbis och berättar att 2 augusti kl. 13.30 föddes stora lilla Freja!! :love:
4415 gram och 55 cm lång.

Blev igångsatt tillslut.
Ska läsa ikapp här i tråden och berätta mer hur det gick. Imorgon kanske. ;) Tänkte bara om ni undrade vart jag tog vägen! :)

Grattis!! Vi anade väl vart du hade tagit vägen... ;)

Förresten, vart håller majola hus?

*KL*

Va ju hos barnläkaren me lilla Oliver igår. Resultatet va ju som ja misstänkte..Uppblåst o spänd mage..Mycke tarmljud o allmänt missnöjd.
Hon trodde nästan helt 100 på att det va mjölkproteinet så nu e det bort med det. Ska köpa solhavre o ha på mina älskade flingor :p Han äter o går upp i vikt så mat är där. Köpte även semperdropparna för o milda magen litegrann. Hon sa att ja fick iaf ge det 5 dagar nu så nu e det bara o avvakta. Ja denna graviditeten/förlossningen har varit nåt utöver det vanliga. Hälsohem sen en vecka kanske. mamma kommer på torsdag så ja kan få göra lite ärende i stan. Ja vilar när oliver sover. Tyvärr har han inte ro att sova mer än 30 minuter åt gången på dagen..O vaknar ofta på natten o vill småäta ( e väl för det kör i magen)

Man e ju härdad nu iaf om ja säger som så. Känns som det inte finns nåt som kan gå emot mig mer...Nån gång ska det väl vända :)
Innan läkaren hade studerat olivers papper hade hon tippat på att han va 6 veckor. haha 16 dagar va han igår. Fixerar blicken redan och e superstark. och envis ;)

Underbart o höra om era små bebisar..Bara njut massor för dom växer ju så fort :) ja längtar till ja oxå kan åka hem o ta en fika hos kompisar :( just nu ska man va glad om man kan ringa ett samtal när han e tyst :angel:

KL

Oh herre jösses..... Bebis mag-knip hela em och kvällen igår :crazy:
Ville bara amma oh amma men hon var ju överfull eg. Vid elva tiden kräktes hon mänger..... Ammade ngra få min strax efter plus miniform.... Sem sov hon till 5:10 imorse...!!!! Jag var vaken ngra gnger oh tittade till henne men lät henne vara.... Ville ej bråka efter det jobbiga hon haft.... Tänkte hon säger ju till om hon är hungrig. Sen somnade vi om till åtta, kort amning igen och slumrade till nio-tio.... Så himla skönt både för oss och lillan att sova efter detta iaf.... Ammat mindre och kortare tid idag.... Tror inte hon fixar att äta mer än det "lilla" hon gör. Var gnölig även på fm idag, men sovit nu sedan halvtvå typ.... Får väll se if vi behöver väcka ngt på henne sen, men hoppas oh tror hon hör av sej när det är mat-dax.
Imorgon dax för BVC besök och vägning, och ska då prata med BVC sköterskan....
Avföringen har under gårdagen varit mer grön än gul som den varit innan. Läste att är dn grön kan det bero på ngt jag ätit, alternativt att hon har dåligt tag vid amning eller ej äter klart så hon inte får i sej den tjockare mjölken....?? Ngn som vet ngt om detta??
Och har gått igenom noga vad jag ätit de senaste dagarna och ingen skillnad alls mot tidigare.... Inget starkt, inget konstigt alls.... Det enda jag ändrat är att jag SLUTAT med värk-tabletterna för de behövs inte längre, men det inser jag ju är lång-sökt att hon skulle reagera på......

Nu sitter jag under ett parasoll i trädgården hos svärföräldrarna.... Ompysslad till Max med skön stol oh upp-puffade kuddar. Lillan sover i vagnen och sambon tvättar bilen. Skönt att komma ut oh få luft...!! Oh snart bjuds det på grillat så slipper tänka på mat idag.

Har det allt väldigt väldigt bra eg :) Fick ett sammanbrott oh grinade oh stog i igårkväll men sambon behöll lugnet, tog lillan ifrån mej när hon var matat och jagade in mej i sov-rummet :love: Tänk om han minsta annorlunda, då vet jag inte hur det hade gått...!!

Hur går det för er andra då? Är allt bra med er oh bebisarna oh familjerna? Oh ni som ej fått än, ngn som är på g snart, oh mår ni bra?

Kram på er alla!!

Vad jag har läst och hört så beror det på att det går för fort genom tarmarna. Då gallan färgar den grön. Är magen lugnare så hinner den bli mer gul/brun. Inget farligt alltså.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 704
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 134
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
774
· Visningar
49 769
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30