Snålmånad?

Alla räkningar är betalda nu, jag har köpt ett par saker till katten eller ja en sak till saknas men den är billig, blomlådehållarna är inköpa och tjejens födelsedagspresent är helt klar. Matpengarna är översatt till eget konto så har jag strax över 800 kr kvar på kontot. Så det blir några hundra till sparande och några till övriga utgifter. Men då hade jag en dyr extra räkning denna månad.

Fick ett skönt bakslag när CSN insåg att jag tjänat lite lite för mycket en månad för 2 år sedan oc därför måste betala tillbaka en helvetes massa pengar (för mig) så nu blir det snålsnålmånad i juni. Som tur är kommer ju skatteåterbäringen snart verkar det som men jag tänkte jag ska försöka spara allt det och föroppningsvis lite till inför Kroatien-resan i slutet på juli med sambon.
Enda problemet är att sambon fyller år på tisdag och jag har inte köpt nåt! PANIK och har ingen aning som helst vad jag ska köpa, han köper ju allting själv och "önskar sig inget särskilt.." Tips?
Har räknat ut att basmat, facket, nya hudcremer, sl-kort och preventivmedel och lite annat vilka är måstena den är månaden kommer gå på ca 3500:- så då kommer jag ha ca 3000:- kvar som jag ska försöka spara 1000:- och sen 2000:- att unna mig lite sommarmys med och present då.
Det låter ju alltid som mycket pengar men likfan tar dom ju slut så fort... fattar inte! Äter i princip inget godis, fikar väldigt väldigt sällan ute och shoppar lika sällan kläder så vad i helsike försvinner dom på? Eller ja... jag är ju svag för modetidningar dom är ju min akilles-häl men jag köper bara när dom är på extrapris på pressbyrån och verkligen inte varje vecka. Kanske 1 gång/månad.

Gick inte så bra för mig idag. Var till Biltema skulle bara ha mattan för kattlådan till katten. Blev lite kattleksaker, 2 block åt mig å lite superlim... Så det gick på över 100 lappen.

@WS6 det var ett bra tips! Vi är ju matnördar båda två så det kan ju va riktigt schysst! :)

Är det btw någon som har ett bra tips på billig men bra frisör i sthlm?
MÅSTE klippa mig pronto (borde gjort det för ca 8 mån sen...) men som sagt med snålmånad kan jag inte lägga flera tusen på en klippning... Vill vara fin inför midsommar och mitt år ser ut som 15 cm svinto i topparna!

Hur går det för alla? :)

Här går det faktiskt riktigt bra! Även om det bara gått 12 dagar av "min månad".

Hur går det för alla? :)

Här går det faktiskt riktigt bra! Även om det bara gått 12 dagar av "min månad".

Det går bra för mig. Storhandlade idag gick på endel, men å andra sidan hade jag satt över en hundring extra på matkontot iochmed att jag visste att jag behövde lite after sun och sånt. Ska fördöka inte göra av med mer än 50 kr i veckan på jobbet och vecko skit. Annars brukar det ligga på en 100 kr i veckan där.

Hur ska jag lyckas nu då, hittade värdens sötaste:
drake-6-cm-stadter.jpg

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaw vilken sotnos :love::love::love: Var har du hittat den?

Jag tycker att det ar valdigt intressant att lasa om era snalmanader, forsoker ta till mig era tips, sarskilt det dar med sparmal var bra!

@MidnightSoul Det var inte mycket på en vecka. Har du mycket mat hemma? Eller vad käkar du som räcker med en hundring i veckan? :D

Menar alltså att hundringen är till övrigt per vecka. Så som på fiket på jobbet och en å annan läsk. Matten är ett separat konto å där blir det alltid mer i början av månaden än mot slutet så igår gick det på 300 någonting men då hade dom inte en sak å vi glömde en annan.

Här går det också bra tycker jag. Har dock hämtat ut min nya sadel denna veckan så där rök mina sparmålspengar. Trodde jag skulle få 5000 kr för min gamla sadel men jag fick visst 5500 kr så kostade på hästen två nya grimmor för den femhundringen + lite till. Tas dock från hästkontot.
Sedan har skatten kommit in så den åkte in på hästkontot. Men 3000 kr därifrån kommer gå till renoveringen. Är ju skyldig mig själv 15.000 kr där så bara att börja betala av till mig själv :p

Var tvungen att köpa en present igår för tösen ska ju på kalas på söndag. Det är väl det enda jag shoppat annars. Annars är det mat bara.

Idag blir det lite godis och så ska jag fixa någon picknickmat tills imorgon då jag ska iväg och ställa ut min häst och blir borta hela dagen.

Nu bestämdes det att min syster kommer på besök snart och då ska vi till ge-kås men det är när denna månaden är över så att säga. Men får nog börja planera hur mycket jag är beredd att spendera där. En tusenlapp låter rätt rimligt.

Helgen borde gå rätt smidigt med icke pengaslösande och sen är det typ bara nästa vecka kvar. Får pengar den 18. Så till tisdagen veckan efter ska vi klara oss. Just nu känns det som en enkel match men man vet aldrig hur det utvecklar sig :p

Jag har lyckats ganska bra, sambons present och födelsedags middag för 2 gick alltihop på under 1000-lappen vilket var trevligt! Sen har jag varit väldigt duktig på att inte köpa kaffe på jobbet, ätit mest det som funnits hemma. Köpte mat från grillen en dag när jag kom hem vid 9 och var helt slut efter koko-dag men annars har jag hållt i pengarna ganska bra.
Nu kom min syster upp på spontanbesök över helgen så då går det lite mer pengar eftersom man vill göra skojjiga saker dom få gångerna hon är här :) Men annars känner jag mig nöjd överlag!

@MidnightSoul Aha, då förstår jag :)

Varför tar alla saker man använder dagligen alltid slut samtidigt? Känns som jätteinköp när det väl sker även om det kanske räcker länge..

@MidnightSoul Aha, då förstår jag :)

Varför tar alla saker man använder dagligen alltid slut samtidigt? Känns som jätteinköp när det väl sker även om det kanske räcker länge..

Jag brukar köpa sådant innan det tar slut, så slipper jag att jag måste köpa in allting samtidigt. Så ser jag att diskmedlet har en fjärdedel kvar i sig så brukar jag köpa in det inom en snar framtid. Kanske kan vara något att prova?

@MidnightSoul Låter klokt! :) Tycker du/ni det är berättigat att "köpa på sig" när det är billigt även om man inte behöver det? Eller beror det på vad det är? :)

Beror på vad det är. Jag vill inte behöva slänga något bara för att jag köpte lite för mycket för att det var mycket. Men sådant som inte blir gammalt kan jag köpa på mig en del av.

Tillexempel har jag ett stor pack bindor hemma nyköpt sen dök det upp erbjudande på köp 3 för nånting. Ganska fin rabatt. Helt okej att passa på att köpa hem till sig trots att det det nästan svämmar över på platsen avsett för sådant :angel:

Redovisning för vecka 3.
#Mat 1115,57 kr
#Apotek 175 kr
#Färsk fisk 74 kr
#Utemat 20 kr
#Present + leksak åt tösen 294,50 kr
#Film till barnen 29 kr
#Godis 120,90 kr
#Hemglass 99 kr

Totalt: 1927,97 kr

Lagt undan 500 kr på hästkontot.

Har även köpt den nya sadeln samt utställningstränset till hästen denna veckan, så dom pengarna tog nu från hästkontot.
Sadeln kostade 10.500 kr och jag fick 5500 kr för min gamla sadel, och gav alltså 5000 kr emellan för den nya.
Köpte även två grimmor som betalades från hästkontot.
Nu har vi 3 maträtter kvar från denna till nästa. Känns som vi planerar fler middagar varenda vecka än vad vi behöver. Men då blir det ju över till veckan efter så det spelar inte så stor roll.
Sista veckan nu typ, får pengar den 18:e så inte nu på ondsdag, utan veckan efter får jag nya pengar och det innebär att vi ska klara oss till tisdagen den veckan.
Som vanligt ska jag försöka lägga undan 500 kr till hästkontot på söndag men sista veckan innebär alltid att man har som minst pengar kvar så får se hur det går. Ska försöka iaf. Har ändå haft ca 3000 kr i extra utgifter denna månaden.

Ska iväg på söndag nästa vecka men hoppas på att jag kan fixa någon bra lunch att ta med dit. Blir så dumt nu på sommaren när det är varmt ute när man är iväg länge utan möjlighet att hålla maten kall.
Men igår när vi var iväg så fixade jag kyckling/curry wrap :)

Skatten kom in denna veckan med så 7259 kr in på hästkontot!
Varav 3000 kr går till renoveringen nästa månad. Blir väl en ny toastol eller nåt :p
Ska riva ut hela badrummet och göra nytt innan sommarens slut.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 521
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar