Snålmånad?

Har gått ca 17 dagar och är 16 dagar kvar tills nästa inkomst dyker upp. Under dessa 17 dagar har kostnaderna varit:

Mat 1060 kr
Utemat inkluderar en utgång 521 kr
Present 60 kr
Apotek och Life 297 kr
Busskort 200 kr
Systembolaget 282 kr
Taxi 98 kr
Skönhet/hälsa 335 kr

Totalt 2853 kr

Utematen kan helt klart minimeras, men blev lite fusk pga sena kvällar + operation. Taxi pga inga bussar gick och inte vågar gå hem själv i mörkret. Det finns flerfaldiga poster som kan justeras till en billigare slant helt klart :)

Mat, hudvård, bomullsbollar (till katten) denna vecka gick på 430 kr
Har spenderat 70 kr på fika på jobbet och ett par burkar läsk

Sen har jag inte spenderat något mer denna vecka. Vart lite dyrt på matfronten, men spenderar alltid mer i början av månaden än slutet och denna vecka råkade dom ha Sia glass 2 för 45 kr på strutar och liknande (storpack med 6 i varje) där ingick laktosfritt i sortimentet. Så då "råkade" jag köpa.

Ja, förmodligen :) Jag gillar dessutom inte mat, så för min del storhandlar jag en gång i månaden, resten av månaden äter jag...trams :) Godis, potatisbullar, chips, kokta ägg osv :angel:

Exakt så är jag också! Undrar varför det är så? :)

Jag gör alltid tvärt om :p :confused:

För övrigt beställde jag tränset jag måste ha till min häst igår, på 25% rea. Tänkte att jag passar på eftersom det tränset aldrig finns på rea annars. Men så ringde butiken idag och sa att det är slut, så nu får jag köpa det för ordinarie pris ändå :meh:
Kostar ändå 1400 kr. Å nej, det finns inga andra liknande. Det är detta eller inget. Och enda tränset pållen funkar på så klart.

Ja, skitsurt!
Men pengarna kom tillbaka från butiken idag så ska beställa från en annan sida ikväll. Kände inte för att lägga ytterligare en sån summa innan pengarna kommit tillbaka på kontot.

Annars så har två utställningar som jag skulle på med hästen i sommar blivit inställda :(
Pengarna ska betalas tillbaka från den jag hann anmäla till 200 kr, och till den jag skulle anmält till får jag väl se det som att jag sparade 500 kr.
Så sparat 700 kr pga detta.

Vet dock en annan som går i början på augusti jag kanske ska vara med på istället. Å så blir det den i början på juli, och den i slutet på augusti.

Så ja, halva tränset betalas ju nu av anmälningspengarna kan man ju säga.

Annars går det bra den här veckan :)
Spenderat typ 500 kr än så länge bara :)
Köpte dock en flughuva till hästen igår för 200 kr, men den var alldeles för stor så den ska tillbaka men det får ju bli en annan så han slipper flugorna i ögonen. Så totalt med den blir det ca 700 kr än så länge om jag hittar en annan.

Perfekt tråd för mig.
Jag måste verkligen hålla igen dom närmaste månaderna. Jag har låg inkomst och tyvärr stora problem med tänderna, och eftersom vi i detta landet får bekosta tandvården själv så går jag i princip på knäna. Inser att jag måste spara ihop en buffert som jag har att ta av när det drar i väg med kostnader till tandläkaren. Jag ligger även efter med en halv hyra sedan mars. Tur nog är min pappa min hyresvärd så jag betalar av till honom.
Jag får pengar från FK den 19nde, och har just nu 300 kr på kortet, och det SKA räcka, så är det bara. Kylen är rätt tom just nu men jag ska se till att äta lite hos mina föräldrar och jag har även lite i frysen.

:D

Går bra här :) Har förvånansvärt mycket pengar kvar. Har dock köpt insektstäcken till mina vuxna hästar. I helgen ska jag köpa födelsedagspresent till min sambo som fyller 30.

Har spenderat 30 kr av min 50 krs veckobudget till fika på jobbet och övrigt "skit" (läs läsk). Ska handla imorgon så får se hur vad det hamnar på har en budget på strax över 300 kr på veckohandlingen denna vecka, men som sagt blir ofta mer dom första veckorna och mindre dom sista veckorna. Idag ska jag visserligen på erikshjälpen, har 76 kr kvar på vanliga kontot så ska försöka hålla mig under den summan iaf.

Det vart 69 kr på erikshjälpen, dock hittade jag allt jag ville ha och lite skoj köp. Var ute efter bestick att ta med till jobbet för det finns typ inga där dom bara försvinner och hade tur nog att hitta ett pennskrin som dom ryms i så påsen inte går sönder. Bonus var att det var även en massa färgpennor i pennskrinet :D

Det går rätt bra här skulle jag säga. Jag lovade mig själv att dom där 300 kr skulle räcka till den 19onde och det tror jag dom gör! Hoppas jag.. jag har fortfarande 300 kr kvar, och har ätit ur frysen så länge. och i går åt jag hos min pojkvän. Dock håller jag på att tvätta idag och har grymt lite tvättmedel, men jag tror kläderna blev rena ändå! ;)

Nu har jag inte så jätte mycket kvar i frysen... men jag har i alla fall rester kvar som jag kan äta ikväll som tur är.

Här går det också fortsatt bra :)

Fjärde veckan nu och jag brukar ju redovisa lite här på söndagar men nu är det bara två dagar kvar av månaden för min del så väntar tills på tisdag istället :)

Inget shoppade trots att jag gick inom H&M igår :p
Fy mig som ens gick in. Hittade såklart tre plagg jag vill ha. Och som jag faktiskt tänker köpa nästa månad. På köpet har sonen tagit sönder två av sina pyjamaser denna månaden så det får bli några nya såna med.
Sen Ullared med syrran på fredag. Köper nog hans pyjamaser där. Billigt och bra!

Då får jag redovisa själv denna vecka @Matmissbrukaren ;) Efter det är det 9 dagar kvar tills nästa inkomst, så då skjuter jag lite på min redovisning med ;)

Såhär har det sett ut sedan sist:

Mat 494 kr
Presenter 332 kr
Utemat 540 kr
Skönhet/hygien 1529 kr
Kläder 872 kr

Totalt: 3767 kr

Ja men den är veckan gick ju verkligen bra, host harkel :o
Om jag ska skylla på något är det:
1. Mycket utemat/fika pga träffat vänner jag inte setts på länge + bror
2. Dyr foundation och kan inte tumma på den pga känslig
3. Alla kläder gick sönder samtidigt
4. Jag behövde klippa mig akut då jag inte gjort det på 15 veckor.

Hemskt när man räknar på det och pengarna liksom bara far iväg på massa nödvändigt som onödvändigt :eek:

Hej, alla duktiga sparare!
Jag skulle sannerligen behöva hoppa in här med er under sommaren. Jag pluggar på en sommarkurs och får således cirka 2100:- i månaden från CSN. Dessa pengar måste jag försöka få att räcka så länge som möjligt. På ett annat konto har jag sparat undan till hyra, el, internet & TV-licens så detta ingår inte här.

Ett problem är att jag är en människa som gärna spenderar pengar. Mycket pengar, på ingenting. Jag brukar – efter att pengarna kommit in – lägga undan för fasta utgifter och sedan dela antalet inkomna pengar med antalet dagar kvar och ha en daglig budget; men nu är det spar-mode på. Jag brukar annars vara på Ica eller Coop dagligen och handla, så nu blir det en stor omställning. Hur tycker ni att jag skall försöka motivera mig till att hålla detta?

Anledningen till sparandet är att jag har diverse födelsedagar och att jag gärna vill åka och hälsa på partnern vilket går på strax över 400:- tur och retur. Vidare så vill jag gärna ha råd att äta lite godare och roligare, kanske gå ut och äta då hon är tillbaka. Jag avskyr ordet vardagslyx men det beskriver väl det hela bra. Jag vill helt enkelt hålla igen under de veckor jag bor här hemma ensam. Har ni några förlag på hur det ska göras? Det finns lite pengar över på sparkontot, men målet är att stå så hårt på pengabromsen som det bara går. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 528
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar