Snålmånad?

Det har gått bra i helgen med :)

Bara köpt ett paket grädde och mjölk. Å så satte jag över 500 kr till till hästkontot innan idag.

Fick tre maträtter över från denna veckan till nästa. Jag vet inte hur vi gjort men det har ju blivit mat över så vi har käkat rester nån dag
Nästa veckas middagar är planerade och handlarlistan är redan färdig för imorgon.

Nu blir det lite mer utgifter veckan som kommer. Ska betala lite medlemsavgifter och en hästutställning.
Sen borde väl stallhyran dyka upp vilken dag som, så den betalas också nästa vecka, och även en hundutställning. Tror det var deadline nästa vecka. Är så mycket utställningar nu i sommar att jag inte har koll på något känner jag :p

Okej, köpte fem krukor och en påse jord också MEN ÄNDÅ.

Jävla Minimannen tyckte de var goda att slicka på och roliga att leka med dessutom, så 24 timmar efter plantering såg det ut så här:

dsc_0822_5381e1889606ee2fa23e189a.jpg

VEM I HELVETE SLICKAR PÅ EN KAKTUSJÄVEL?

Titta vad fint :love:
dsc_0825_5381e188ddf2b3707c258a0c.jpg

Handlat mat igår för 154 kr och idag 205 kr. Men behövdes lite annat än bara mat också! Blev köpesallad idag pga förseningar så det var lite av en onödig utgift. Nästa vecka blir det förhoppningsvis bättre!

Det går ganska bra här (änsålänge). Alla räkningar är betalda och jag har fått tillbaka pengarna för en sele jag reklamerade. Så de pengarna åkte in på sparkontot. Nästa inkomst är min andra lön och sedan återbäringen :)

Jag har haft en grymt bra månad :). Hade satt en budget om 30€/vecka, exkl mat att köpa till hemmet samt busskort. Har skött mig så jävla bra om jag får säga det själv, använt min budgetapp och strikt hållit mig till budgeten. Så jääääkla fint att veta att jag bara lagt totalt 1000 kr på fickpengar den här månaden - stoooor skillnad mot förut! Utöver det har jag lagt 72€ på busskort and that's it! Vi har den här månaden klarat oss på den mat vi har och därför lagt bara typ 30€ totalt på mat, vilket min sambo ville pröjsa.

Så grymt glad niphredil här :bump: :bump: Nästa månad blir tuff för då är jag i Sverige en och en halv månad så då blir det dyrare samt fler utgifter men ska då försöka göra så gott jag kan :).

Det går typ bra för mig. Jag håller budgeten men fick ett oväntat inköp som behöver göras. Mina blomlådor vill inte sitta uppe i hängarna som finns på dom tack vare nätet på balkongen så måste gå till clases å inhandla 2 paket blomlådehållare. Skönt att dom var någorlunda billiga iaf och jag har sparat in på kattsanden tack vare rean som täcker den utgiften.

Så grymt glad niphredil här :bump: :bump: Nästa månad blir tuff för då är jag i Sverige en och en halv månad så då blir det dyrare samt fler utgifter men ska då försöka göra så gott jag kan :).
Eh, är i Sverige i en och en halv VECKA, inte månad. Förvirringen är total här!

Har spenderat ca 2300 kr idag. Det är ju räkningsbetalning denna veckan så har betalat stallhyran. Å handlat mat för hela veckan, några påsar jordgubbsfrön åt tösen så hon kan odla det. Hon håller på med sina smultron just nu. Å så lunch ute idag tillsammans med tösen.

Det ska betalas en hästutställning och hundutställning med denna veckan men sen ska det väl inte behövas något mer. Kanske något litet åt tösen imorgon då det är en fest på dagis för barnen som slutar och börjar skolan till hösten, och det gör då min tös. Hon vill så gärna ha en sån där nalle man hänger runt halsen när man tar studenten, så det ska hon få :)
Å så betalade jag 50 kr för en blomma till fröknarna med som någon annan som tur är fixar.

Hoppas min sadel dyker upp denna veckan med :)

Och sen blir det nog en liten runda till Ullared och det känns ju lite :nailbiting:
Ska bara lämna tillbaka lite prylar men kommer man någonsin ut därifrån utan att ha köpt något? :angel:

Köpte min trisslott idag som jag skulle köpt i fredags och jag vann 30 kr så fick pengarna tillbaka iaf :banana:

Ännu fler utgifter. Känns som en skräckvecka det här :crazy:

Betalat medlemskapet i cavalierklubben, hundutställningen, hästutställningen och CSN idag.
Typ 1200 kr till + 1000 kr till csn går från ett annat konto. Hu, nu orkar jag inte med mer denna veckan :p

Ska betala en till hästutställning lite senare, ska bara komma på om vi ska vara med eller inte först.

Jag har insett att jag måste ha ett sparmål, annars låter jag gärna pengarna glida ur händerna. Jag har satt ett sparmål nu på 37.000 som ska gå till en maratonvagn :) Räknar med att ha sparat ihop pengarna till efter sommaren, kanske september/oktober :)

Imorgon ska jag köpa en elcykel för 11.500:- Det var mitt sparmål nummer 1.

@Shetlandskusk

Jag måste också ha ett sparmål annars åker pengarna lite här och var.
Det blir inte så mycket sparande för min del detta året då jag måste lägga 15.000 kr till renoveringen snart. Jag är så att säga skyldig mig själv dom pengarna :p
Men tänkte lägga 2000 kr från skatteåterbärningen dit och någon tusenlapp från föräldrarpenningen jag får in extra i juni. Ska betala ett helt nytt badrum nu och notan lär väl hamna på en 60.000 kr.

Hittade en sååå fin klänning som jag "måste" köpa. Det är ett bra pris och jag behöver verkligen nya kläder så den kommer jag köpa. Kostar bara 149 kr så det är ju en helt okej summa.
Har bara lagt ut en hundralapp till denna veckan sen storhandlingen i måndags och så kollade jag i frysen och vi har maträtter till hela nästa vecka i princip så nästa vecka borde bli billig i matväg :)

Jag har jätte billig matvecka denna månad. Fast det beror på att jag betalade på willy´s förra veckan så denna vecka gjorde min partner det så jag har inte ens spenderat en hundring i mattaffärer denna vecka :)

Blev ytterligare lite utgifter idag

Åkte och vaccinerade hästen, köpt fredagsgodis, och så hade vi en planerad pizzakväll idag. Så typ en tusenlapp där
Men nu ska det inte vara något mer denna veckan mer än kanske någon matbit för mig på söndag då jag ska iväg hela dagen. Men ska ha mat med oss så förhoppningsvis blir det inga fler utlägg :)

Min nya sadel kom idag. Verkar som den passar så blir väl att slänga ut massa pengar på den nästa vecka.

Köpte min efterlängtade elcykel igår :love: Men insåg att hjälm är ett måste när man susar fram i 25 km/h, så idag kommer jag lägga 500:- på en hjälm. Kommer även handla lite mat, men blir nog bara för ett par hundra. I övrigt inga utgifter som väntar, alla räkningar är betalda och jag har redan köpt busskort som räcker fram till 15 augusti.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 519
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar