Snålmånad?

Förresten, funderade på att föra "bankbok", men vill gärna göra det i mobilen, är det någon som hittat en bra app för det? De jag har testat har varit urusla...

Monday_night_football_-_sensory_deprivator_1.png

Sensory Deprivator 500!

(om man nu sett HIMYM)

:D

Haha, alla sätt är bra utom dom dåliga :p

Förresten, funderade på att föra "bankbok", men vill gärna göra det i mobilen, är det någon som hittat en bra app för det? De jag har testat har varit urusla...

Jag har Android och har en som heter min ekonomi. På själva appen står det min budget. Tycker den är bra.

Jag använder en app som heter Wallet som jag tycker är suverän :). Har två konton i Wallet, ett per månad och ett per vecka och så för jag över (i appen alltså) från månadskontot till veckokontot. På så vis håller jag koll på kostnaderna på ett bra sätt :). Ser ut såhär:

Screenshot_2014-05-20-17-37-44_zps3be47336.png

Sparade middagar idag :D

Bjuden på kalas och fick både middag och kvällsfika.
Himla bra! Inte det minsta snål :angel:

Jag har efter analyserande av mig själv insett att jag bör sluta dricka en jäkla massa läsk (förutom helg) för det är dyrt.
Sluta fika (typ det sättet jag umgås med en del..dyrt)
Jag behöver inte mer kläder och defintivt inte smink

Smink och coca cola är min stora last. Vilka problem :nailbiting:

Jaaaag är med!!!! Ska åka utomlands i september och har bara visstidsanställning till sista augusti, så hösten KAN bli lite tuff vissa månader, beroende på hur det blir med jobb.

Massor av pengar går åt till småprylar och mat. Förstår inte hur jag bär mig åt :cautious: Jag har nu mat så det räcker månaden ut, sedan ska jag gå över till vegetarisk kost och försöka hålla mig till en kontant månadsbudget, med veckoportioner av pengar.

Jag tror att det är just maten jag kan/måste strypa åt. Har blivit mycket plocksallader/utemat/färdigmat och det kostar ju hur mycket som helst.

Det blev två småprylar åt hästen idag. Skulle ju inte ha något.. Men jag ville ha typ 20 saker och avstod resten så plus för det. Känner ändå att det är okej. Men inga fler shoppingfällor nu. Inga affärer alls denna veckan. Kanske bara hämta ut den nya sadeln då.

Det är nog olika från bank till bank för jag har aldrig behövt betala för mina varken hos seb eller icabanken.

/Camilla

Det var Swedbank som sa så till mig när jag frågade dom. Gick hem och letade en gång till efter dosan istället, och hittade den.

Det var Swedbank som sa så till mig när jag frågade dom. Gick hem och letade en gång till efter dosan istället, och hittade den.

Aaa, dom brukar vara duktiga på att ta betalt för det mesta känns det som. Sambon har dom och får betala för en hel del av det som jag alltid fått grattis av banken.

/Camilla

Borde också haka på detta tåget, men är så otroligt dålig på att spara så det är inte sant. Men är mycket stora grejor att betala denna månaden och sedan en helgkurs med hunden som också kommer ta en del pengar tyvärr.

/Camilla

Börjar min nya snålmånad på fredag då jag får CSN. Kan dock roa mig med att jag fick värdecheck på HM för 200 kr om behovet tränger sig på :D

• Gilla
Reactions: MM
@nexxa

Skitbra med värdecheck :D

Själv har jag fått två sms om massa rabatterbjudanden från H&M sen i måndags! Verkligen super att dom alltid dyker upp när man ska snåla :meh:

Ingen shopping idag :bump:

Förutom att behovet blev lite stillat när vi köpte konsoler till fönsterbrädorna idag. Men det går på renoveringspengarna. Vi totalrenoverar ju hela huset så det blir en hel del inköp där typ hela tiden tycker jag. Fick hem ett brev från K-rauta med årsredovisningen för typ två veckor sen och vi handlade för över 40.000 kr där förra året :crazy:
Men fick en värdecheck på 750 kr av dom. Som är slut för vi köpte lister till vardagsrummet förra veckan :p

@Matmissbrukaren Tänkte nyttja den när jag skall på VIP-shopping/frukost där på fredag då är det 20% på ett helt köp, så då blir det extra mycket för 200 kr :p :D

Usch ja, den där infon med hur mycket man köpt är aldrig skoj ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 452
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kall lägenhet