Snålmånad?

Tjohoo, ingen shopping idag heller :D

Och på något vis så räcker nog middagarna jag planerade till denna veckan typ ända till tisdag/onsdag? Vet inte hur vi gjort :confused: Vi har ju ätit :p

Min snålmånad imorgon börjar inte bra. Ska med tjejkompisar på uteservering. Får dricka liiiite bara :up:

Pengarna du får nu till löningen som kommer i juni är det som gäller.
Men du, inte shoppa hästar på det viset ;)
Men jag får ju två löningar denna månaden :angel: Imorgon och på tisdag. Köpte en ganska dyr sele denna månaden också, dock till fyndpris (10.000:-) :o Har en hel del pengar på ingång dock, dubbel lön som sagt, 6000:- för en sele och sedan 4000:- i återbäring. Tänkte spara undan så mycket det bara går, UTAN att nalla på sparkontot... Vi får väl se hur det går. Funderar annars på att låsa dem i tre månader och sedan lägga pengarna på en ny vagn när jag får tillgång till dem igen :angel:

Jag får nog också hoppa på det här med snål-månad eller kanske snål-år... Denna månad kommer vara extremt "dyr"! Köpte bil, för 85*, varav 80 är lånade på banken de sista fem tömde mitt sparkonto till hälften... Plus att jag gjorde en ögonoperation för ett tag sen och det är på lån, visseligen räntefritt men likväl. Så mina tunga poster som nästa lön ska klara av är Ögon 1500, bilån 1500, CSN 1600, försäkring bilen 3800, kvarvarande "skuld" på kreditkortet är 3000 kr, och det fylldes på med 2700 kr för avlivning av katten :'( Sen är det ju det vanliga med mat och bensin hyra mm, bensinen är jobbig, har 5 mil enkel resa till jobbet, samåker, men kör 1-3 gång i veckan. Plus att jag kört en del extra till Malmö på sistonde. Hoppas bara nya bilen kan "spara in" bensinpengar haha!

Så ja, snål-månad here I come!

Min snålmånad började bra. Skulle ha 200 kr till kattsand, everclean är från och med imorgon 49 kr för 6 kg ett köp per kund. Så jag å partnern ska gå å shoppa :)

Jag funderar på att köpa färdig matkasse för juni. En vegetarisk matkasse kostar 399:- för tre middagar till fyra personer, det borde jag ju kunna göra matlådor och grejer av också? Tror jag skulle tjäna på det för jag har en tendens att köpa massa saker jag inte ska ha när jag handlar :cautious:

@LindgrenV Tänkte faktiskt samma sak angående matkasse! Vi är två och det skulle nog löna sig, för det är samma sak här. Handlar man lite varje dag blir det aldrig bara det som behövs utan lite mer..dessutom sjukt tråkigt att handla :yuck: Hittade matkasse för 2 personer, 5 dagar för 449 kr hämta själv men 499 kr hemleverans (känns värt med hemleverans) så kan man ändå välja lite annat på helgen om man är sugen på något speciellt + att man får lite mer inspiration än att man alltid verkar laga samma sak om och om igen ;)

Min snålmånad börjar idag. Har satt en gräns för kvällens utgång som @Matmissbrukaren tipsade om! Hoppas den håller. Svårt att veta vad saker kostar innan osv. Vad gäller VIP-shoppingen i morse på HM blev det gratisfrukost av Espresso House i vanlig ordning :love: sen 20% rabatt på allt + att jag hade en värdecheck på 200 kr. Hittade ett par saker, använde värdechecken och fick 45 kr tillbaka. Perfekt :D

Har dock köpt morsdagspresent idag, men det var ett måste :)

@nexxa

Den matkassen du pratar om har vi haft och den var bra ett tag, men sen tyckte jag maträtterna blev så konstiga. Så vi slutade med den i våras.
Kan också säga att vi tjänar mer pengar på att köpa maten själv än genom en matkasse. Det märktes tydligt när vi slutade med den.

@nexxa

Den matkassen du pratar om har vi haft och den var bra ett tag, men sen tyckte jag maträtterna blev så konstiga. Så vi slutade med den i våras.
Kan också säga att vi tjänar mer pengar på att köpa maten själv än genom en matkasse. Det märktes tydligt när vi slutade med den.

Varifrån köpte du din matkasse?
Jag kommer i så fall köpa min (vegetariska) matkasse på City Gross. De kör mycket svenskt, närodlat, fairtrade, krav och ekologiskt så känns som att det kan komma bra prylar i kassen. För min del skulle det kanske inte löna sig att hålla på länge, men att köpa den några gånger tills jag fått bra inspiration och kunskap själv kan ju vara bra - då är det lättare att faktiskt komma på vettiga saker att handla.

Varifrån köpte du din matkasse?
Jag kommer i så fall köpa min (vegetariska) matkasse på City Gross. De kör mycket svenskt, närodlat, fairtrade, krav och ekologiskt så känns som att det kan komma bra prylar i kassen. För min del skulle det kanske inte löna sig att hålla på länge, men att köpa den några gånger tills jag fått bra inspiration och kunskap själv kan ju vara bra - då är det lättare att faktiskt komma på vettiga saker att handla.

Det är city gross matkasse som vi hade. Har testat Linas med och rätterna där var lite mer avancerade, men goda!
City gross maträtter är också goda men mot slutet blev dom så udda och barnen slutade äta rätterna. Men vi hade ju den vanligaste kassen dvs inte vegetarisk. 5 middagar för 4 pers.

Men City gross gav oss några nya favoriter. Tex ska vi äta marinerat kebabkött med yoghurtsås och tortillabröd ikväll. Det är deras rätt.

Jag kan nog redovisa veckans utgifter nu för vi ska inte handla något i helgen förutom kanske ett paket mjölk och bröd.

Men så här har veckan sett ut,

#Utemat 95 kr
#Färsk fisk 84 kr
#Djurmat 305 kr
#Helggodis 151,25 kr
#Mat 772,06 kr
#Hundutställning 160 kr

=1567,31 kr

Jag vet att godisposten är lite hög men ni vet hur det är när man köper lösgodis. Huvudet vill alltid ha mer än man orkar..
Nu glömde jag köpa en trisslott idag så det tillkommer 30 kr extra där när den blir köpt. Vi köper en varje fredag, lite nöje får man väl ha :)
Förra veckan vann jag 90 kr :bump:
Sedan har vi fortfarande massa mat kvar som kommer räcka några dagar nästa vecka också.

Satt över 6000 kr till hästkontot och på söndag åker det in 500 kr till dit.

Så vi har haft en superbra vecka!

@Matmissbrukaren Vad trist att matkassen kändes så! Vi har ju inga kids, men ni som vuxna tyckte också det var knepig mat? Vi är lite väl bra på att fuska med hämtmat eller dyrt kött

@Matmissbrukaren Vad trist att matkassen kändes så! Vi har ju inga kids, men ni som vuxna tyckte också det var knepig mat? Vi är lite väl bra på att fuska med hämtmat eller dyrt kött

Alltså, man kan ju inte tycka om allt. Några rätter gillade ingen av oss men mestadels var det barnen som inte ville äta det.
Det är mycket grönsaker i maten av varierande sort och det är inte barnens favoritmat direkt :p
Vissa kombinationer kändes udda men sen fanns det rätter som var gudagoda!

Det är värt att testa en gång tycker jag :)
Överlag var det god mat. Alltid en rätt med färsk fisk, en med kyckling, en med köttfärs, någon bit karré och sen den femte var lite varierande med korv och sånt, ibland soppa.

Haha inte jättebra start på att hålla igen på godis/äta ute osv. Lunch på jobbet och godis på väg hem

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
26
· Visningar
2 452
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 183
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar