Snålmånad?

Nu började min månad om igår och jag tycker det har gått bra den här månaden :)

Förra veckan

#Mat 848,96 kr
#Godis 96,68 kr
#Djur 39,90 kr
#H&M 49 kr
#Fika 249 kr

Vi åt frukost på ett fik i måndags jag och mannen så därav fikan. Annars äter vi nästan aldrig på fik men tyckte det kunde vara trevligt.

Totalt: 1424 kr

Sparade även undan 840,52 kr till hästkontot. Det som var kvar av månadens pengar.

Har inte räknat ut totalt vad vi spenderat under månaden men jag sparade totalt 8340,52 kr :)
Samt då skatten på 7249 kr.

Supernöjd med sparandet även om lite av pengarna gick till sadeln.

Nu satsar jag på nya månaden. Blir lite att snåla igen då det ska bli en liten semestertripp i juli.
Har än så länge spenderat 1576,80 kr sen igår men då är det mat, djurmat och medicin.
Har inte bestämt oss än om det blir Ullared senare idag eller imorgon men då blir det lite slösande där med.
Lite typiskt att syrran skulle komma på besök precis när pengarna rullat in på kontot igen :p

Har gått bra denna vecka. Inte mer än 50 kr för fika på jobbet och handlat för 250 kr på matkontot. Men dock så är det helg och jag blir bjuden på ett par middagar i helgen.

@Monimaker Är det med tåg du reser? Buss kan ibland vara lönsamt även om det tar längre tid. Glöm inte utnyttja att du är student när du reser heller! Det har jag glömt göra i 9 månader nu :o

Egentligen är väl storkok på soppor och gryta väldigt lönsamt, men samtidigt kanske det inte lockar mitt i sommarvärmen? Kött är ju ofta pengatjuven. Om du tycker om att baka kanske matpajer och bröd kan vara något?

Plan B kan vara att rensa hem och garderob och kanske sälja något som + på kassan lite :)

@Matmissbrukaren Gekås är så lurigt med. Allt är ju så billigt så både det ena och andra åker ner och så kommer chocken i kassan när man får höra vad det blir :nailbiting:

Sitter på fiket här nu och har redan rensat vagnen en gång :p

Men ska inte ha något mer nu. Bara min syster som ska gå ett varv till. Men jag hittar säkert något mer på vägen ut :p
Men det verkar iaf hamna under tusenlappen som jag ville :)

Jag fixade det.... klarade mig på mina 300 kr, idag fick jag äntligen pengar. 2900 kr 1000 kr minst helst mer så jag kan spara undan ska jag ha kvar den 27e. så jag kan betala av på hyran jag ligger efter. Ska snåla som fan

@nexxa

Det slutade på 1600 kr. Vet knappt vad som följde med hem :confused:
Men lite hästprylar, tröja till sonen, byxor till mig när jag ska visa hästen på utställningen och ett par dösnygga vita handskar till det :love:
Kanske går superdåligt för oss men fina lär vi iaf vara :D

Sen balsam, soppåsar, några små bilar till sonen, kopieringspapper..

Blev lite shopping idag. En tröja och ett par byxor till sonen och ett par byxor till tösen, allt på rea. Kollade H&M rean men hittade ingenting till mig :(
Skulle verkligen behöva någon ny klänning och några linnen/t-shirts. Men kan ju spara den shoppingen till vi ska till Sthlm om några veckor.

Ska hälsa på min syster men hon bor så litet att vi var in på hotell (typ max 20 kvm..) Hittade ett som kostade 3000 kr för fem nätter med frukost så funderar på att boka det. Sen kommer vi äta middag hemma hos henne varje kväll så där sparar vi en slant :)
Får 5000 kr extra för föräldrardagar nästa månad så det får bli dom pengarna som bekostar resan i första hand, så behöver vi inte snåla så mycket denna månaden.

Sen så ska jag byta stallplats nu snart och fick sålt mitt hö jag hade kvar idag till en annan tjej i stallet så får in 1000 kr där. Dom går direkt till tränset jag ska köpa till hästen. Så blir ett byte där istället så att säga :)
Får lägga 500 kr emellan efter det kostar 1400 kr + frakt.
Jag behöll dock 15 balar och har dom i källaren så har nog kaninerna hö för ett år eller så. Tur man har stor källare :D

Kom på att jag köpte ju en säck müsli till hästen i Ullared med för 179 kr, så där minskade ju den onödiga shoppingen med lite pengar iaf :p
Säcken är lite billigare där än på granngården.

@nexxa , Tack för ditt svar! :)
Faktiskt så är tåg mer ekonomiskt lönsamt för mig när det kommer till dessa sträckor! Jag vill dessutom helst åka med tåg då buss är lite för trångt och fullpackat för mig, så just det är en vinst för mig. ;)

Jag kan äta det mesta fast det inte är särskilt kul att äta varmt då det är supervarmt, kanske kan köpa ett paket kräm, nyponsoppa eller yoghurt för extremt varma dagar. Kött köper jag inte överhuvudtaget. Har fryst in några bitar hemlagad pizza samt har ingredienser hemma till en stor laddning tomatsoppa. Tänkte sträcka ut handen genom fönstret och plocka in till en nässelsoppa då ingen ser. :o

Nu har jag dessutom fått äta hos föräldrarna några dagar, lyxigt! :D

Här går allt som planerat :) Imorgon kväll ska jag betala lite räkningar för pengarna som finns kvar.

Jag och min sambo har öppnat ett gemensamt sparkonto där vi kommer sätta in 2500:- var i månaden. Detta tänkte vi göra i cirka tre år innan vi letar nytt boende :)

Även jag skall betala hyran och säkerligen någon elräkning. Tur jag får ut pengar för sommarkursen (CSN, 2800 ) imorgon. :D

I övrigt så handlade jag ingenting igår! Tråkigt att inte strosa runt på affären däremot. ;)

Jag la undan så mycket som jag ville förra månaden till klösträdet så är nöjd med det och har strax över 50 lappen kvar i plånboken. 150 kr kvar på matkontot som ska gå till lite färskvaror som behövs + en 50 krs rabattkupong på mataffären så denna månad känns lyckad. Enda jag inte skulle ha var kameran som jag köpte men det gick bra endå icohmed att jag drog ner på min "veckopeng" med 50%.

Nästa månad ska jag räkna lite på först men ska lägga undan lite mer till klösträdet en denna månad och köpa lite andra saker så som innetofflor och lite sånt. Blir säkerligen någonting till katten för runt 200 kr som vanligt :angel:

Om det står "saldo" på kontot minus en "framtida insättning", vilket gör att "tillgängligt belopp" är mindre än saldo, kommer det gå upp då den insättningen kommer in imorgon? I sådana fall är min framtid ljus. ;)

Idag köpte jag äntligen min träns. Hoppas bara på att dom har det inne nu. Det står ju aldrig på hemsidorna om dom har det i lager utan man får beställa och hoppas på det bästa :grin:
Betalar ju alltid med kort i förskott med så pengarna låses ju alltid några dagar innan jag får tillbaka dom om dom inte har varan på lager

Shoppade lite på Hööks 50% rea som startade idag med. Har spanat in en tröja i evigheter men har tyckt att 450 kr är för mycket för den men halva priset är helt okej :)
Fanns bara kvar i en stl större än vad jag har men det gör inget om den är lite pösig. Armarna var lagom långa och det är en hood. Bara skönt om dom inte sitter åt så mycket.
Hittade lite annat med och hade dessutom en rabattcheck på 110 kr så skärpet fick jag på köpet :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 535
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar